Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Éppen most akartam én is linkelni...

Szóval, érdekes dolog ez a longlife olajcsere periódus, meg EGR szelepesdi, meg kímélősdi...

Sajnos, a tanulópénzt én is megfizettem régebben, egy motorgenerállal.

Úgyhogy maradok a 10-15e km közötti olajcserénél, EGR-vakolásnál, fagyizásnál. :icon1:

Na meg, 8-10 évente lekapni az olajteknőt. Nem nagy művészet, de biztosan jó pár évvel meg lehet hosszabítani a motor élettartamát, ha ki van ganézva.

És igen, biztosan orosz rulettet játszik aki az olajcserén ilyen módon sporol, a 10e km környéki olajcsere biztosan nem rossz választás, én is igy cselekszem.

Elküldve

Éppen most akartam én is linkelni...

Szóval, érdekes dolog ez a longlife olajcsere periódus, meg EGR szelepesdi, meg kímélősdi...

Sajnos, a tanulópénzt én is megfizettem régebben, egy motorgenerállal.

Úgyhogy maradok a 10-15e km közötti olajcserénél, EGR-vakolásnál, fagyizásnál. :icon1:

Mindenképpen érdemes szerintem is 10 000km-enként cserélni, akinek erre nincs pénze, szerintem ne autózzon.

Amikor én megvettem a vasat, hidegen elég erős lánchangja volt. Már terveztem a vezérmű szett cseréjét. Közben cseréltem kétszer olajat, és a hang fokozatosan eltűnt. Ma már egyáltalán nem hallani. Igaz én évente cserélek olajat, ami csak 6000km.

Elküldve

Ahogy most ránéztem az enyémre lehet, hogy gond lesz az egymásra takarások miatt (küszöb műanyag sarok-doblemez-sárfogó).

Nem biztos, hogy szépen be tudod majd illeszteni a doblemezt a sárvédő belső peremére.

Mondjuk egy próbát megér. Ha meg nem műkszik a dolog, hát nem vesztettél semmit.

Én pl. a hátsókat tettem fel 6mm-es műanyag feszítőmagvas patentekkel a fémklipsz helyett és tök stabilan tart (pedig nem egyszer sikerült már padkára rátolatni: meg is van az egyik repedve).

Ha megvagy a művelettel oszd meg!

Na felraktam előre is a sárfogókat.Kivettem a dobbetétből 1 patentot,így félretudtam annyira húzni,hogy rámenjen a klipsz.Nem vagdaltam szét semmit.Visszament minden a helyére.Valamikor leszedem majd a küszöbtakaró műanyagot,meg ami a sárvédőn van,mert egy csomó sár van alatta.Kézzel kiszedtem amit most elértem.

Elküldve

Na felraktam előre is a sárfogókat.Kivettem a dobbetétből 1 patentot,így félretudtam annyira húzni,hogy rámenjen a klipsz.Nem vagdaltam szét semmit.Visszament minden a helyére.Valamikor leszedem majd a küszöbtakaró műanyagot,meg ami a sárvédőn van,mert egy csomó sár van alatta.Kézzel kiszedtem amit most elértem.

Szia!

Képet tudnál felrakni róla?

Nekem is tervben van,csak nem tudom hogy mutat a szekéren. :)

Köszi!

Elküldve

Sziasztok,

Astra g 2002-es 1,8-ról van szó és a gázpedál késése a hiba.

Aki először ül bele az egyből észreveszi, hogy indulásnál "gondolkodik" az autó és váltásoknál pedig kicsit felmegy a fordulatszám.

Valamint olyan helyzetekben amikor nagyobb erőre van szükség ( emelkedőn vagy nagyobb sebességről való kigyorsítás ) csak akkor indul meg ha szinte lepadlózom, persze ilyenkor megindul.

Volt szerelőnél, Ő a gázpedált leellenőrizte és azt mondja az rendben van, valamint nincs hibakód benne.

Ha valaki találkozott ilyennel, árulja el mitől van ez.

Előre is köszönöm!

Elküldve

Sziasztok,

Astra g 2002-es 1,8-ról van szó és a gázpedál késése a hiba.

Aki először ül bele az egyből észreveszi, hogy indulásnál "gondolkodik" az autó és váltásoknál pedig kicsit felmegy a fordulatszám.

Valamint olyan helyzetekben amikor nagyobb erőre van szükség ( emelkedőn vagy nagyobb sebességről való kigyorsítás ) csak akkor indul meg ha szinte lepadlózom, persze ilyenkor megindul.

Volt szerelőnél, Ő a gázpedált leellenőrizte és azt mondja az rendben van, valamint nincs hibakód benne.

Ha valaki találkozott ilyennel, árulja el mitől van ez.

Előre is köszönöm!

Ez ilyen. Eddig az összes elektromos pedálos opelt lustának éreztem. Én megszoktam.

Elküldve

Szia!

Képet tudnál felrakni róla?

Nekem is tervben van,csak nem tudom hogy mutat a szekéren. :)

Köszi!

Ha megmondja valaki,hogyan kell képet feltölteni,akkor felrakom.Amúgy valamikor leakarok menni Veszprémbe megnézni a kis zsiráfot.Ott is megnézheted.Amúgy otrombán néz ki,de nem az a funkciója,hogy szép legyen :)

Elküldve

Ez ilyen. Eddig az összes elektromos pedálos opelt lustának éreztem. Én megszoktam.

Mondjuk már én is hozzászoktam csak furcsa, főleg az a része, amikor nagyobb erőre van szükség ( mondjuk 5.-ben megyek 110-el és jön egy emelkedőn, persze nem egy hegyre gondolok ) és szó szerint padlóig kell taposni, hogy ne essen vissza a sebesség. Ez a része a legzavaróbb mert ilyenkor ugye az első 2-3cm-en amit nyomok a gázpedálon semmi nem történik, majd amikor már majdnem teljesen kinyomtam akkor meg megindul és ilyenkor, ha nem akarok gyorsítani csak sebességet tartani akkor vissza kell vennem a gázt.

Na ez a része nagyon furcsa.

Elküldve

Mondjuk már én is hozzászoktam csak furcsa, főleg az a része, amikor nagyobb erőre van szükség ( mondjuk 5.-ben megyek 110-el és jön egy emelkedőn, persze nem egy hegyre gondolok ) és szó szerint padlóig kell taposni, hogy ne essen vissza a sebesség. Ez a része a legzavaróbb mert ilyenkor ugye az első 2-3cm-en amit nyomok a gázpedálon semmi nem történik, majd amikor már majdnem teljesen kinyomtam akkor meg megindul és ilyenkor, ha nem akarok gyorsítani csak sebességet tartani akkor vissza kell vennem a gázt.

Na ez a része nagyon furcsa.

Ja hogy ennyire? Ennyire nem kéne érzéketlennek lennie. Én arra gondoltam, hogy egy bowdeneshez képest pár tizedmásodpercel később reagál. (Pl. boyracer gázfröccsöket nem tudsz gyors egymásutánban produkálni, mert az alapjáratnál lakógyűlést hív össze az ECU, hogy mi legyen a hirtelen gázadásnál, majd aztán nagy duzzogva felpörög)

Csóri kis 1.4-es azért ötödikben 110-nél felmászik a hegyre és nem kell hozzá kilépnem a tűzfalon.

Elküldve

Mondjuk már én is hozzászoktam csak furcsa, főleg az a része, amikor nagyobb erőre van szükség ( mondjuk 5.-ben megyek 110-el és jön egy emelkedőn, persze nem egy hegyre gondolok ) és szó szerint padlóig kell taposni, hogy ne essen vissza a sebesség. Ez a része a legzavaróbb mert ilyenkor ugye az első 2-3cm-en amit nyomok a gázpedálon semmi nem történik, majd amikor már majdnem teljesen kinyomtam akkor meg megindul és ilyenkor, ha nem akarok gyorsítani csak sebességet tartani akkor vissza kell vennem a gázt.

Na ez a része nagyon furcsa.

Azért egy G Astrától ne várj hegyomlásnyi nyomatékot... Pedig a nagy átlag G Astra táborhoz képest az 1.8-asod nem is rossz.

Ha kevesled, másba kell átülni, ezek ilyenek.

Elküldve

Azért egy G Astrától ne várj hegyomlásnyi nyomatékot... Pedig a nagy átlag G Astra táborhoz képest az 1.8-asod nem is rossz.

Ha kevesled, másba kell átülni, ezek ilyenek.

Lehet hogy félreérthető voltam, van ebben nyomaték rendesen. Ha rálépek rendesen, ahogy leírtam, akkor ez még dobnak felfelé is gyorsít rendesen, csak ez a pedál abszolut nem lineáris, sajnos "luk" van benne és kis sebességnél pedig érezni, hogy "késik"

De ha egy Opel gázpedál ilyen, akkor nincs mit tenni.

Elküldve

Szép estét!

Ma volt szerencsém poroszkálni az esti városi dugóban. A vízhőfok 90 fölé ment egy picivel (de a 100-at nem közelítette meg, épphogy elhagyta a 90-et). Hol kellene bekapcsolnia a hűtésnek? (Az F-en amikor elérte a 90-et bekapcsolt...)

Elküldve

Ha megmondja valaki,hogyan kell képet feltölteni,akkor felrakom.Amúgy valamikor leakarok menni Veszprémbe megnézni a kis zsiráfot.Ott is megnézheted.Amúgy otrombán néz ki,de nem az a funkciója,hogy szép legyen :)

http://www.kepfeltoltes.hu/ vagy pedig amit Mc-elek márkatárs linkelt be.

Elküldve (edited)

Sziasztok! Szakdolgozatomhoz végzek közvélemény kutatást autóvásárlási szokásokról, autóhitelekről. Még kb. 150 ember véleményére lenne szükségem ahhoz, hogy reprezentatív legyen a felmérés és abból megfelelő következtetéseket vonhassak le. Kérlek töltsétek ki és osszátok meg a kérdőívet barátokkal, kollégákkal, ismerősökkel. :))

Segítségeteket előre is köszönöm.

Kozák Gábor

Opel Astra tulajdonos

ÁVF levelezős hallgató

https://docs.google.com/forms/d/1Fm2VpaYZ_xqzUkjkzVh0y5SOu2CGWO3nR2WGjZFvbJI/viewform

Módosítva : forumadmin
Áthelyezve a vásárlási tanácsokból. TÖBB HELYRE ne tedd be kérlek. Köszi.
Elküldve

Sziasztok! Szakdolgozatomhoz végzek közvélemény kutatást autóvásárlási szokásokról, autóhitelekről. Még kb. 150 ember véleményére lenne szükségem ahhoz, hogy reprezentatív legyen a felmérés és abból megfelelő következtetéseket vonhassak le. Kérlek töltsétek ki és osszátok meg a kérdőívet barátokkal, kollégákkal, ismerősökkel. :))

Segítségeteket előre is köszönöm.

Kozák Gábor

Opel Astra tulajdonos

ÁVF levelezős hallgató

https://docs.google.com/forms/d/1Fm2VpaYZ_xqzUkjkzVh0y5SOu2CGWO3nR2WGjZFvbJI/viewform

Kedves Gábor!

Mint szintén Astra tulajdonos, kitöltöttem a kérdőívet, remélem, tudtam segíteni.

Tisztelettel: Szinesmester

Elküldve

Üdv Srácok!

Valaki szedte már le a csomagtérajtó burkolatát (kombi esetében)? Azt a részt ami a fogantyút/behúzót is magába foglalja (kárpitozott rész)... Azt hiszem, így hirtelen nem tudom jobban körbeírni... Ez egyben jön le az ablaktörlő szerkezetet burkoló fekete műanyag résszel? Mire figyeljek, van valami buktató (pl. eldugott csavar vagy fura helyen lévő bolha)?

Elküldve

Üdv Srácok!

Valaki szedte már le a csomagtérajtó burkolatát (kombi esetében)? Azt a részt ami a fogantyút/behúzót is magába foglalja (kárpitozott rész)... Azt hiszem, így hirtelen nem tudom jobban körbeírni... Ez egyben jön le az ablaktörlő szerkezetet burkoló fekete műanyag résszel? Mire figyeljek, van valami buktató (pl. eldugott csavar vagy fura helyen lévő bolha)?

Igen egyben van vele. Csavarokat kiveszed es utan ugyan olyan patentok tartjak mint az ajtokarpitot. Buktato max osszerakasnal lehet h a tetejet rosszul illeszted a vajszinu reszekhez.
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.