Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Ez a fék-dolog is igazából megszokás kérdése- Vannak akik nem szeretik a lábujjpöccintésre harapó féket, mondván hogy nem adagolható: vagy satufék van, vagy semmi. Ebből a szempontból nem árt egy kis pedálút... Amúgy ettől még egyáltalán nem biztos hogy a Ford fékje jobb lenne, egyszerűen csak máshogy van kalibrálva a fékrásegítés. Nagyobb főfékhengerrel az Opel is tud ilyen lenni.

Elküldve

Ez a fék-dolog is igazából megszokás kérdése- Vannak akik nem szeretik a lábujjpöccintésre harapó féket, mondván hogy nem adagolható: vagy satufék van, vagy semmi. Ebből a szempontból nem árt egy kis pedálút... Amúgy ettől még egyáltalán nem biztos hogy a Ford fékje jobb lenne, egyszerűen csak máshogy van kalibrálva a fékrásegítés. Nagyobb főfékhengerrel az Opel is tud ilyen lenni.

Akkor ezt meg lehet csinálni a kocsimnál is?Nem jár nagy átalakítással?

Elküldve

Nem tudom mi számít neked annak. A főfékhenger-csere mondjuk sztem annak számít (bár hozzáértőnek nem feladat), de előbb utána kell járni hogy milyen főfékhenger (devanderrel együtt) lenne jó, aztán még lehet hogy új fékcsöveket is kell gyártatni, mert mondjuk a másik főfékhengernek máshol vannak a fékcsőkivezetései.

Elküldve

Amit én vezettem az egy új Focus kombi.Céges kocsi.A féke brutál jó!Annyira, hogy amikor először ráléptem nagyot bólintottam előre.Hozzá voltam szokva a kocsimban lévő puha fékhez.A nap végén visszaültem a saját kocsimba, és rögtön feltünt hogy itt meg csak nyomni és nyomni kell a féket, aztán majd megáll...

Azt nem tudom, hogy ez a dobféknek tudható be vagy valami másnak, de sz@r az biztos.

Te egy vadi új Focus-hoz hasonlítod a G Astra-t?!?! :icon11: Nem tudom elképzelni, hogy milyen szempontrendszer alapján lehetne a két modellt összevetni, egészen más univerzum a két autó... Ne lepődj meg a differencián és azt se felejtsd el, hogy a '90-es évek közepén fejlesztették/tervezték a G-t, utána már nagy volumenű változtatás nem történt rajta. Tehát ha egy 2013-as (2012-es) Focus-t kipróbálsz és a 2007-es autódhoz hasonlítod, ott vedd ám figyelembe hogy egy egész generációnyi differencia van nem pedig 5-6 év... Próbálj ki egy J-t, lehet hogy abból már másként szemlélnéd a kipróbált Focus-t ill. annak viselkedését/tulajdonságait. :icon1:

Elküldve

Vezettem mostanában egy Ford Focus kocsit.

Az Astrám a kanyarban sincs hozzá képest.Első dolog ami szembetűnt, hogy ahol az kocsim az út minősége miatt kirázza a maradék agyamat, addig a Ford úgy átmegy ezeken hogy épp hogy csak hallani lehet, hogy rossz az út, de érezni nem nagyon.

Az Opel miért nem tud ilyet?Miért kell ilyen ocsmány futóművet csinálni?Rögtön az jutott eszembe, hogy ha az életben még 1x megtehetem, hogy új autót vegyek akkor az biztos hogy nem Opel lesz, hanem Ford.

Én I-es Focust (1.8TDi) vezettem, de a nyomatékon -az 1.4 benzin után- és az üléstartáson kívül más nem nagyon jött be. Pl. jóval keményebb a kormányzás, a futómű szerintem nem volt csendesebb, mint az Astráé, egy picit talán keményebbnek, sportosabbnak tűnik, amin nem is kell annyira meglepődni. Az Astra után kicsinek éreztem a belső teret, meg túl műanyag belül minden. Az Opelnál szép a belső tér szerintem, bőr hatású, a Focusnál köze nincs még a bőr hatáshoz se. Az újabb generációhoz még nem volt szerencsém se Fordból, se Opelból (gondolok itt a J-re).

A fékhez pedig még annyit szólnék, hogy tesómék SX4-én is olyan fék van, hogy én is azt hittem, hogy kiesek a szélvédőn mikor először ráléptem. Biztos meg lehet szokni, de nekem az túl puha/érzékeny lenne.

Elküldve

Amit én vezettem az egy új Focus kombi.Céges kocsi.A féke brutál jó!Annyira, hogy amikor először ráléptem nagyot bólintottam előre.Hozzá voltam szokva a kocsimban lévő puha fékhez.A nap végén visszaültem a saját kocsimba, és rögtön feltünt hogy itt meg csak nyomni és nyomni kell a féket, aztán majd megáll...

Azt nem tudom, hogy ez a dobféknek tudható be vagy valami másnak, de sz@r az biztos.

Ahogy fentebb is írják, almát almával, körtét körtével célszerű összehasonlítani... A G Astra kilencvenes évek technikája, ezt figyelembe kell venni.

Elküldve

Ez a fék-dolog is igazából megszokás kérdése- Vannak akik nem szeretik a lábujjpöccintésre harapó féket, mondván hogy nem adagolható: vagy satufék van, vagy semmi. Ebből a szempontból nem árt egy kis pedálút... Amúgy ettől még egyáltalán nem biztos hogy a Ford fékje jobb lenne, egyszerűen csak máshogy van kalibrálva a fékrásegítés. Nagyobb főfékhengerrel az Opel is tud ilyen lenni.

11 éve tekerem az autómat. (Sajnos nincs benne ABS.) Ez idő alatt 4-5-ször fékeztem úgy, hogy a kerekek satuztak. Ahogy anno még tanították: Izomból megrúgni a fékpedált. Viszont volt jó pár olyan fékezésem, hogy az asszony nyalogatta a szélvédőt, de a kerekek mégsem csúsztak meg. Mióta hátulra is tárcsafék került sokkal jobb lett a fék, de még mindig ugyanígy viselkedik. Szerintem jól adagolható ha viszont fékezni kell akkor megállítja az autót. Valószínű, hogyha nagyobb tárcsák lennének fönn akkor még jobb lenne a fékhatás!

Elküldve

Én csak Tranzithoz meg Focus 2-höz tudom hasonlítani az Astrát,de nem akarom.A Tranzit teherautó tiszta rozsda.A Focus meg a főnököm levettet autója amit odaadott céges kocsinak.Van benne egy párszáz ezer km.A Tranzitot jobban szeretem mert magasan ülök,és nem akar mindenki nekem jönni az úton.

Elküldve

11 éve tekerem az autómat. (Sajnos nincs benne ABS.) Ez idő alatt 4-5-ször fékeztem úgy, hogy a kerekek satuztak. Ahogy anno még tanították: Izomból megrúgni a fékpedált. Viszont volt jó pár olyan fékezésem, hogy az asszony nyalogatta a szélvédőt, de a kerekek mégsem csúsztak meg. Mióta hátulra is tárcsafék került sokkal jobb lett a fék, de még mindig ugyanígy viselkedik. Szerintem jól adagolható ha viszont fékezni kell akkor megállítja az autót. Valószínű, hogyha nagyobb tárcsák lennének fönn akkor még jobb lenne a fékhatás!

Ha csak a tárcsák lennének nagyobbak akkor nem biztos (pl. nálam a 280-as és az OPC 308-as fékjénél a fékbetét fékező felülete ugyanakkora), csak legfeljebb később melegszik el a fék. De ha a fékhatás javul is, ha a főfékhenger nincsen cserélve, akkor meg fog növekedni a pedálerő. Én anno a Corsára raktam fel 256-os hűtött tárcsákat előre (a gyári 236-os tömör helyett), és utána valóban jobban fogott a fék (ott nőtt a fékbetét felülete is), de sokkal jobban kellett taposni mint a gyári fékkel. Kicsi volt hozzá a főfékhenger (azt nem cseréltem).

Elküldve

Vezettem mostanában egy Ford Focus kocsit.

Az Astrám a kanyarban sincs hozzá képest.Első dolog ami szembetűnt, hogy ahol az kocsim az út minősége miatt kirázza a maradék agyamat, addig a Ford úgy átmegy ezeken hogy épp hogy csak hallani lehet, hogy rossz az út, de érezni nem nagyon.

Az Opel miért nem tud ilyet?Miért kell ilyen ocsmány futóművet csinálni?Rögtön az jutott eszembe, hogy ha az életben még 1x megtehetem, hogy új autót vegyek akkor az biztos hogy nem Opel lesz, hanem Ford.

Én is azt hittem, hogy szar az Astra futóműve, amíg ki nem cseréltem a kutyacsontokat, meg a stabilizátor gumikat. Azelőtt izzadtam a kanyarokban, alig tudtam sávon belül tartani, a legkisebb kormánymozdulatra azonnal billent a kaszni. Rossz úton meg borzasztóan rázkódott. Az említett cserék után átalakult az autó, kifejezetten élvezetes vezetni, még az asszonynak is feltűnt, hogy milyen simán megy át a rossz minőségű útfelületen. Szerintem a te futóművedet is át kellene nézetni.

Elküldve

A kutyacsont az mi a szösz?Lengőkar?

Nekem is cserére került a két első lengéscsillapító (Sachs), stabpálcák (Meyle) ill. a toronycsapágy szilentek (Ruville), továbbá elől-hátul az összes szilentet átfújtuk (gyakorlatilag áztattuk, egy órán át csepegett belőle utána) nedvesség kiszorító "zsírral" (emulzióval)... Így nem szerepelt jobban összehasonlításban a Focus (futóműben), sőt messze csendesebb az Opel... (De a váltó tényleg jobb a Fókában...)

Elküldve

Nekem is cserére került a két első lengéscsillapító (Sachs), stabpálcák (Meyle) ill. a toronycsapágy szilentek (Ruville), továbbá elől-hátul az összes szilentet átfújtuk (gyakorlatilag áztattuk, egy órán át csepegett belőle utána) nedvesség kiszorító "zsírral" (emulzióval)... Így nem szerepelt jobban összehasonlításban a Focus (futóműben), sőt messze csendesebb az Opel... (De a váltó tényleg jobb a Fókában...)

Most nézem, ez a stabilizátor rúd 60.000ft.

Ott rohadjon meg ahol van, én nem cserélem ki az biztos.

Elküldve

Most nézem, ez a stabilizátor rúd 60.000ft.

Ott rohadjon meg ahol van, én nem cserélem ki az biztos.

A stabilizátor rúd és a stabilizátor pálca (kutyacsont) két különböző alkatrész. Olyan 4-6ezer/db. 1-1 db kell jobb és bal oldalra (de nem feltétlenül kell párban cserélni, csak ha szükséges mert az egyik oldal kiverődött). Létezik fémből is, az kicsit drágább, azt párban kell cserélni (mert a gyári nem fém), az tartósabb és sokkal merevebb ha arra vágysz...

Elküldve

A stabilizátor rúd és a stabilizátor pálca (kutyacsont) két különböző alkatrész. Olyan 4-6ezer/db. 1-1 db kell jobb és bal oldalra (de nem feltétlenül kell párban cserélni, csak ha szükséges mert az egyik oldal kiverődött). Létezik fémből is, az kicsit drágább, azt párban kell cserélni (mert a gyári nem fém), az tartósabb és sokkal merevebb ha arra vágysz...

G Astrához nincs fém, ha jól tudom.

Elküldve

Azért nagyon remélem, hogy a galvanizált karosszériának értelme is van. A G generációra nem 10 vagy 12 év az átrozsdásodási garancia? Vagy valamivel keverem? Nem mintha élni tudnék vele, csak gondolom a gyáriak olyanra nem jelentenek ki garanciát, amiben nem teljesen biztosak hogy annyit kibír... A jó Öreg F-től is a hervadás miatt váltunk meg. Kijavíttattuk totálba (küszöbök, ívek, betöltőnyílás cseréje, alváz és üregvédelem), de akkor meg elkezdett egészen máshol -viszonylag rohamosan- rozsdásodni. Nagyjából pont azon helyeken mint amit megneveztél. Remélem, hogy a modellváltással plusz egy modellfrissítéssel ezen túl tudott lépni az Opel nagyrészt. Pl. G Astra-t tanksapka környékén hervadni még nem láttam. Persze ez függ attól, hogy mennyit kapott már az adott "egyed" az élettől, ill. sérülésmentes-e az elem, vagy milyen mértékű sérülése volt és hogy azt miként javították... Gondolom én...

2004-es az astrám és már ledobta a rozsda végett a festéket a hátsó kerék ív szóval szégyen sajnos hogy így rohadnak. most rákentem valami alapozót,de átüt a rozsda.A lemez egészségesnek látszik,de félek feljebb jön és az már oldalról is látszik.Aggaszt mert nincs 2 éve nálam az autó és nem 5 évre vettem a kocsit.

Elküldve

2004-es az astrám és már ledobta a rozsda végett a festéket a hátsó kerék ív szóval szégyen sajnos hogy így rohadnak. most rákentem valami alapozót,de átüt a rozsda.A lemez egészségesnek látszik,de félek feljebb jön és az már oldalról is látszik.Aggaszt mert nincs 2 éve nálam az autó és nem 5 évre vettem a kocsit.

Valószínűleg törött volt.

Elküldve

2004-es az astrám és már ledobta a rozsda végett a festéket a hátsó kerék ív szóval szégyen sajnos hogy így rohadnak. most rákentem valami alapozót,de átüt a rozsda.A lemez egészségesnek látszik,de félek feljebb jön és az már oldalról is látszik.Aggaszt mert nincs 2 éve nálam az autó és nem 5 évre vettem a kocsit.

Az enyém is ott rohad, szintén bosszankodom miatta. Sajnos nyilvánvaló hogy összetörték valamikor, de három éve, mikor vettem, nem volt jele rozsdának. Most viszont több helyen is. :blush:

Elküldve

Valószínűleg törött volt.

Nem lehetett törött,néztük festékmérővel,heggesztés sem fedezhető fel hogy javították volna,nem az első cserélhető ívről beszélek,a hátsót tudtommal nem lehet cserélni.Észrevehető hogy a peremen meg áll felül a viz a sár,az egész ívben észrevehető kisebb rozsdásodás.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.