Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

Opc. Lehet venni. Gyári bontott 70-80tól, ha éppen van. 3rács 10felett, ködlámpák 20 körül. Utángyártott ebayről szintén 70-80+posta, de itt választható h kérsz rácsot, ködöst, vagy nem...

Köszönöm a gyors választ! Nem gondoltam, hogy használtan is ilyen drága és akkor még nincs színre fújva sem. Így ez csak továbbra is álom marad.

Link to comment
Megosztás:

Nekem nem világos, mit ért motorfűtés alatt? Valami elektromos vagy benzines állófűtést? Vagy csak a párologtatónak a hűtővízzel fűtését érti alatta? Mert állófűtés esetén hihető a dolog, hogy alig megy valamit, és már átkapcsol.

Tíz fokot azért nem hűlik az a víz, amíg a párologtatóhoz ér. Vagy nincs elég áramlás nálad a párologtató felé, vagy pedig a hőmérő nem stimmel, ha már 50-52 fokos a motor, és csak akkor kapcsol át annak ellenére, hogy 40 fokra van állítva.

Amúgy ez egy érdekes dolog, nekem még senki nem tudta megindokolni, hogy miért nem lehet pl. 0 fokon átkapcsolni. Mindenki csak azt fújja, hogy 35 fok alá nem jó állítani, de senki sem tudja megmondani, hogy miért nem. Én a sajátomat áttettem 25 fokra, már így megy 10000km óta. Lehet, hogy még lejjebb veszem a télen, 20 fokig engedi a program.

Ma tettem be egy 8.2K-s ellenállást a szenzorral párhuzamosan.

Megmértem, előtte 56 fokon kapcsolt, így most 48 fokon. De lehet egy 6.8K-t is elviselne, de ma már nem akarok vele játszani, majd holnap lehet átforrasztom, de lehet megyek vele így egy darabig. Mert így mikor átkapcsol, akkor mintha nem venné úgy a gázt, a cső langyos olyankor már.

De az az érdekes, ha az ECU úgy érzékeli, hogy elérte az optimális hőmérsékletét, akkor ohm mérővel ~4.05K-t mérek, ha leállítom a kocsit akkor 2K, majd ez kúszik felfele, tehát hűl a motor. De amíg nem meleg, vagyis nem éri el, addig megy le 2K-ig, és egy ugrás, és mintha veszi hogy annyi, és átvált egy nagy impedanciás állapotba az LPG ECU....

UPDATED:

Kicseréltem 6.2K-ra, és így 45 fokon kapcsolt át, majd tettem bele egy 4.7K-t, de most várom amíg visszahűl ~30 fokig, és próbálom. :) (így alapból már a 4.7K-s érzékelő 2.35K lesz. Kíváncsi leszek, hogy mikor kapcsol most.

UPDATED2:

4.7Kohmmal 38 fokon kapcsol. Marad ez. De ezt gyorsan eléri.

Link to comment
Megosztás:

A ködlámpa a legegyszerűbb történet. Talán még olcsóbb is mint a sima Astra G ködlámpa, ugyanis univerzális Valeo van benne, éppen olyan amilyet a modellfrissített Citroen Xsarában, a Ford Fusionban vagy az eggyel ezelőtti Transitban is használtak egyebek között. A Fusionokat ráadásul szériában szerelték ködlámpával, volt idő amikor lopták is őket rendesen. :D

Link to comment
Megosztás:

De az az érdekes, ha az ECU úgy érzékeli, hogy elérte az optimális hőmérsékletét, akkor ohm mérővel ~4.05K-t mérek, ha leállítom a kocsit akkor 2K, majd ez kúszik felfele, tehát hűl a motor. De amíg nem meleg, vagyis nem éri el, addig megy le 2K-ig, és egy ugrás, és mintha veszi hogy annyi, és átvált egy nagy impedanciás állapotba az LPG ECU....

Rá volt kötve a szenzor az LPG vezérlőre, amikor ezeket mérted, vagy lehúzva mérted?

Link to comment
Megosztás:

Szép napot Mindenkinek!

Segítségeteket és véleményeteket szeretném kérni. 2010-ben vettem a jelenlegi autómat, az eleje egy kisebb koccanás miatt minimálisan sérült volt már vásárláskor is. Kicsit megnyomva a motorháztető a hűtőrácsnál, alig észrevehető. De! Sajna a fényszórók fülei is sérültek, nemrégiben műanyagos megjavította, viszont így most a bal első fényszóróm nagyon kancsal, zavarja a szemből érkezőket még úgy is, hogy a fényszóró magassága teljesen a talaj felé lett állítva. A közeljövőben tervezem az autó csinosítását, az Astrám grafit-metál színű, véleményem szerint jól nézne ki az ún. N-joy lámpával. Ugyebár a gyári nem olyan olcsó, így a cromaxon nézegettem az utángyártottat, elég jó az ára.

Róla van szó: https://cromax.hu/20000000-karosszeria/20220000-vilagitas-lampa/20220050-elso-fenyszoro/146126-elso-fenyszoro-opel-astra-g-1998-2009

A kérdésem az lenne, hogy attól, hogy utángyártott, jól teríti-e a fényt a fényszóró, mert nem szeretném, ha gyengén terítené, nem világítaná meg megfelelően azt, amit kell.

Köszönettel: Szinesmester

Link to comment
Megosztás:

Nemrég én is lámpacserét hajtottam végre a verdán. Ezt akartam megrendelni: http://alkatreszek.hu/termek_oldal/hu/?cikkkod=FSZ205487182 de aztán kaptam egy párat ajándékba, majdnem ugyan ilyet. Előtte gyári hella pilács volt benne, nem volt lemattulva a plexi, foncsor is, mint az új! S pozítivan csalódtam az új lámpában, nagyon jól teszi a dolgát és jobban látok, mint az előzővel. Szóval, szerintem nyugodtan vedd meg!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Köszönöm scream24 a válaszod! Kedvező az ára, ha meg még jól is látok vele, az külön öröm. :icon1: A mostani fényszórók már bemattultak, ráadásul kancsalok is. :blink:

Ugyan nincs mit.

Ha bemattulnak az még nem olyan gáz, javítható, pont ma volt egy teljes külső polír, + lámpafelújítás.

Készült róla pár kép, csakhogy a tulaj lássa a kontrasztot. :)

cXEa.jpg

BjhZ4.jpg

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szép napot Mindenkinek!

Segítségeteket és véleményeteket szeretném kérni. 2010-ben vettem a jelenlegi autómat, az eleje egy kisebb koccanás miatt minimálisan sérült volt már vásárláskor is. Kicsit megnyomva a motorháztető a hűtőrácsnál, alig észrevehető. De! Sajna a fényszórók fülei is sérültek, nemrégiben műanyagos megjavította, viszont így most a bal első fényszóróm nagyon kancsal, zavarja a szemből érkezőket még úgy is, hogy a fényszóró magassága teljesen a talaj felé lett állítva. A közeljövőben tervezem az autó csinosítását, az Astrám grafit-metál színű, véleményem szerint jól nézne ki az ún. N-joy lámpával. Ugyebár a gyári nem olyan olcsó, így a cromaxon nézegettem az utángyártottat, elég jó az ára.

Róla van szó: https://cromax.hu/20000000-karosszeria/20220000-vilagitas-lampa/20220050-elso-fenyszoro/146126-elso-fenyszoro-opel-astra-g-1998-2009

A kérdésem az lenne, hogy attól, hogy utángyártott, jól teríti-e a fényt a fényszóró, mert nem szeretném, ha gyengén terítené, nem világítaná meg megfelelően azt, amit kell.

Köszönettel: Szinesmester

Ha TYC a lámpa akkor vedd meg,ha Depo akkor ne.Kérdezd meg a Cromaxba,hogy milyet árulnak.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

De ezzel csak ideig-óráig lesz jó, mert az UV megint kinyírja. Mondjuk az enyém anno nem volt lakkozva, de alig több mint egy évet bírt még úgy is hogy abból 6 hónapot garázsban állt... :blush:

Nem is kell lakkozni. Cirka 1000ft a két lámpára az uv álló színtelen fólia és nem eszi meg az uv. :smartass:

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Azért a G műszaki megoldásiban egy más univerzum. Nem szabad elfelejteni, hogy az A Vectra egy 80-as évek közepi fejlesztésű/tervezésű autó, sok mindene még Ascona volt (az pedig már tényleg nem mostani vas). A G már egy másik korszak szülötte (az A Vectra-tól cirka másfél generációval ifjabb), egészen más anyagokat tudtak már akkor alkalmazni (beletervezni) és a gyártástechnológiák is már máshol jártak. A karosszéria merevség és a valós biztonságosság közt pedig nem szabad sok párhuzamot vonni... De tényleg kár ezt feszegetni, Te most a szíved alapján készülsz váltani szekeret. Olyankor sok minden képes másnak tűnni a rajongó szemében mint amiről valóban szó van. Nincs ezzel baj, csak reálisan a helyén kell kezelni a dolgot. (Egyébként, a galvanizálatlan Calibra karosszéria tud csúnya -F-nél is csúnyább- hervadásokat produkálni, de egy "szerelem" esetében ez sem annyira szempont, tudom én jól...) Sok sikert márkatárs! :D

Azért Calibra-s betyárként is halljunk ám Rólad! (Milyen a V6 duruzsolása...)

Látom eléggé felbolygattam az állóvizet, ebben a témában. Szerintem kicsit félreértelmeztétek amit mondani akartam, megpróbálom megmagyarázni.

Nem azt ecsetelem, hogy a Calibra jobb, mint a G Astra. Gyakorlati szemmel viszont semmiféle előrelépést nem tapasztaltam, mikor lecseréltem a 94-es Calit a 2001-es Astrára. Nem nézegetem, hogy milyen anyagokat használtak fel, és milyen technológiák alapján készült. Felhasználói szemmel nézem. Sokkal többet költöttem rá három év alatt, mint a Calibrára kétszer ennyi idő alatt. Ez természetesen a műszaki állapotnak köszönhető, nem a típusnak. Hozzáteszem, hogy le nem rohadtam vele még egyszer sem, inkább csak bosszantó kisebb hibákról van szó. Viszont most már több helyen rohad, ami megint nem a típus hibája, hanem az előző tulajok által létrehozott sérülésekből adódik. Tehát most két utat látok magam előtt.

1. Marad a kombi, betolom egy lakatoshoz. Ha már betolom, kijavíttatok rajta minden kisebb-nagyobb sérülést, kap egy alváz és üregvédelmet. Fényezni is kell, mert sárvédőív javítás is lesz. De ha már fényeztetem, átfújatnám az egészet, mert sok apró sérülés van rajta, pl. kavicsfelverődések. DE! Ha már átfújatom teljesen, akkor jó lenne OPC kékre. DE! Ha már átfújatom, akkor tennék rá OPC stílusú első lökhárítót.

Más ember ezt persze nem így látja, bevinné a lakatoshoz, aztán megpróbálná valahogy kihozni 50-ezerből.

2. megoldás. Nem költök az autóra semmit, eladom így. Veszek egy Calibrát, és azt hozom rendbe. Mint már többen is írtátok, nehéz jó állapotú Calibrát találni. Nekem pár év múlva lenne egy tökéletes, gyári állapotú Calibrám, ami idővel csak többet fog érni. Elsősorban nem eladásra csinálnám, de ki tudja mit hoz az élet. Egy G Astra sosem lesz ritka, csinálhatok vele bármit. Beállok vele a Lidl parkolóba, rögtön ott terem még három.

Szóval ez lenne az álláspontom, aki érti, érti, aki nem, az nem.

Link to comment
Megosztás:

Nincs ezzel baj, de a calibrak most pont ott tartanak hogy van egy rakas fostalicska olcson, es par vallalhato darab viszonylag dragan. Amik meg tenyleg vasarlasra erdemesek azok meglehetosen dragak es kar lenne elhasznalni oket pl telen.

G opc caravan nem suru darab, ugye 500at gyartottak. Meg vannak az osv caravanok amibol szinten nincs sok. Itthon meg plane elenyeszo mennyiseg. De ezek egyike sem egy elso lokosbol all.

Calibra helyreallitasa azert joval nagyobb feladat sztem.

Link to comment
Megosztás:

Fényszóró témában köszönöm minden hozzászóló válaszát! A polírozás csak amiatt esett ki, hogy ha már a bal oldali fényszóró az égbe világít, fölösleges polírozni. :icon1: Beruházok az általatok említett fényszóróba, de előtte akkor azt valószínűleg bevonom az UV-álló fóliával. Úgyis készítek majd fotót a "beavatkozás" előtt is, meg a végeredményről is. Ha minden terv összejön, szép lesz az autó. Sajna az előző tulajok nem óvták ennyire, pedig nagyon hálás jószág.

Üdvözlettel: Szinesmester

Link to comment
Megosztás:

Látom eléggé felbolygattam az állóvizet, ebben a témában. Szerintem kicsit félreértelmeztétek amit mondani akartam, megpróbálom megmagyarázni.

Nem azt ecsetelem, hogy a Calibra jobb, mint a G Astra. Gyakorlati szemmel viszont semmiféle előrelépést nem tapasztaltam, mikor lecseréltem a 94-es Calit a 2001-es Astrára. Nem nézegetem, hogy milyen anyagokat használtak fel, és milyen technológiák alapján készült. Felhasználói szemmel nézem. Sokkal többet költöttem rá három év alatt, mint a Calibrára kétszer ennyi idő alatt. Ez természetesen a műszaki állapotnak köszönhető, nem a típusnak. Hozzáteszem, hogy le nem rohadtam vele még egyszer sem, inkább csak bosszantó kisebb hibákról van szó. Viszont most már több helyen rohad, ami megint nem a típus hibája, hanem az előző tulajok által létrehozott sérülésekből adódik. Tehát most két utat látok magam előtt.

1. Marad a kombi, betolom egy lakatoshoz. Ha már betolom, kijavíttatok rajta minden kisebb-nagyobb sérülést, kap egy alváz és üregvédelmet. Fényezni is kell, mert sárvédőív javítás is lesz. De ha már fényeztetem, átfújatnám az egészet, mert sok apró sérülés van rajta, pl. kavicsfelverődések. DE! Ha már átfújatom teljesen, akkor jó lenne OPC kékre. DE! Ha már átfújatom, akkor tennék rá OPC stílusú első lökhárítót.

Más ember ezt persze nem így látja, bevinné a lakatoshoz, aztán megpróbálná valahogy kihozni 50-ezerből.

2. megoldás. Nem költök az autóra semmit, eladom így. Veszek egy Calibrát, és azt hozom rendbe. Mint már többen is írtátok, nehéz jó állapotú Calibrát találni. Nekem pár év múlva lenne egy tökéletes, gyári állapotú Calibrám, ami idővel csak többet fog érni. Elsősorban nem eladásra csinálnám, de ki tudja mit hoz az élet. Egy G Astra sosem lesz ritka, csinálhatok vele bármit. Beállok vele a Lidl parkolóba, rögtön ott terem még három.

Szóval ez lenne az álláspontom, aki érti, érti, aki nem, az nem.

Engem valahogy sosem zavart, hogy mennyire ritka vagy sem az autóm. F Astra-m volt ezelőtt 12 évig, és 21 évesen adtam el ősszel. Én mindig arra voltam büszke, hogy bár mondjuk pl. a Tesco parkolóban is volt mindig legalább 5-8db F Astra, de az enyém volt a legszebb! :D Az Astra-sok látták rajta amit látni kellett (srácok az F-es klubból), de a hozzá nem értők is észrevették hogy nagyon egyben van/karban van tartva. Volt hogy amíg ua hipermarketnél pakoltam be, odajött egy korosabb házaspár, hogy látták az eladó matricát. Mikor mondtam hogy mennyi idős, nem is akarták elhinni. A meghirdetést követően az első ember aki eljött megnézni, el is vitte -gyakorlatilag- alku nélkül. Szerelőjével jött, mentünk kb 15km-t, mindenki ment vele, a srác kimondottan F-et keresett, bejárt már pár megyét elmondása szerint... (Mondjuk, sajnos mostanság pizzafutárként látom a srácot, de a vevőt megválogatni...)

Ezzel azt akarom csak mondani, hogy egy G-.t is megnézhetnek majd 10 év múlva, ha az nagyon szép állapotú (azért addigra nem lesz már ennyi G az utakon). Linkelem az eladáshoz használt képgyűjteményt, talán látszik rajta miről is beszélek... (indafoto.hu/m_janos)

Link to comment
Megosztás:

Nincs ezzel baj, de a calibrak most pont ott tartanak hogy van egy rakas fostalicska olcson, es par vallalhato darab viszonylag dragan. Amik meg tenyleg vasarlasra erdemesek azok meglehetosen dragak es kar lenne elhasznalni oket pl telen.

G opc caravan nem suru darab, ugye 500at gyartottak. Meg vannak az osv caravanok amibol szinten nincs sok. Itthon meg plane elenyeszo mennyiseg. De ezek egyike sem egy elso lokosbol all.

Calibra helyreallitasa azert joval nagyobb feladat sztem.

Ezzel a limitált széria dologgal nekem mindig az a bajom, hogy kishazánkban nincs ennek "kultúrája". Itt az a lényeg, hogy minden minél olcsóbb legyen.

Nem is tudom melyik topicban volt a minap egy kérdés egy első lökösről. A fórumozó kérdezte az OPC első lököst és drágálta 80.000ért. Mi kerül annyiba, ha már a vaterán lehet találni 20-ért? Az már nem érdekes, hogy ez egyik gyári cucc, a másik pedig üvegszálból készült szar, ami jó esetben illeszkedik, 90%-ban viszont nem. És sok hasonló dologgal találkoztam pl. Irmscher hűtőrács vagy Irmscher első toldat eladásakor. Németek hamarabb költenek gyári tuning alkatrészekre, nem is véletlenül van náluk az OPC-ből több, mint itthon. Vagy ami itthon van, az is német import. Szóval nagy valószínűséggel nem fogják itthon nagyra értékelni, hogy van egy G OPC Caravan mert van más G Caravan, ami olcsóbb.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.