camaron Elküldve Január8, 2014 Megoszt Elküldve Január8, 2014 Fűteni éppenséggel nem fűt, viszont legalább megjáratja kicsit a klíma olaját a rendszerben, ami a kompresszor csapágyazásánál, szimeringjénél nem hátrány. igaz, fűteni az otthoni klímával tudok :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
kobraCode Elküldve Január8, 2014 Megoszt Elküldve Január8, 2014 Sziasztok, hogyan lehetne megoldani a csomagtartóban a csomagok lefogatását stílusosan szépen? Mikor tele a csomagtartó nincs gond, de mikor csak 1-2 szatyor van benne mire haza érek általában kipakolom őket :evilgrin: Off Ignis-ben van az ülés háttámláján két fül abba lehet akasztani gumipókot, de itt nincs semmi, sőt nem is nagyon látom a lehetőséget hova tudnék akasztani. Valaki talált már ki ilyen szatyor rögzítőt, vagy gondolkodott már rajta? Üdv. Link to comment Megosztás: More sharing options...
scream24 Elküldve Január8, 2014 Megoszt Elküldve Január8, 2014 Én még az elöző verdához vásároltam összecsukható rekeszt. Van belőle kettő. Kinyitva majdnem megtöltik a csomitartót. S igy nem kell szatyrokkal egerészni, amúgy is utálom, s mindig minden ott marad ahova beraktam. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Vilmoskörte Elküldve Január8, 2014 Megoszt Elküldve Január8, 2014 Fűteni éppenséggel nem fűt, viszont legalább megjáratja kicsit a klíma olaját a rendszerben, ami a kompresszor csapágyazásánál, szimeringjénél nem hátrány. Havonta legalább 2x be kell kapcsolni 10 percre. Én így csinálom. Nemrég voltam klíma ellenőrzésnél, hibátlan. Talán ennek is köszönhető (rá is kérdezett a szerelő). Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Január9, 2014 Megoszt Elküldve Január9, 2014 igaz, fűteni az otthoni klímával tudok :) ezen agyaltam már , hogy ez miért nem megoldott a kocsiban ... pedig csak a körfolyamat van megfordítva ... pl dízeleknél amiben nincs kályha abba nagy királyság lenne , vagy akár benzinesben.. Link to comment Megosztás: More sharing options...
potyo Elküldve Január9, 2014 Megoszt Elküldve Január9, 2014 ezen agyaltam már , hogy ez miért nem megoldott a kocsiban ... pedig csak a körfolyamat van megfordítva ... pl dízeleknél amiben nincs kályha abba nagy királyság lenne , vagy akár benzinesben.. Ez további szelepekkel, csövezéssel, stb. jár, ami helyet igényel, és növeli a hibalehetőségek számát. Nem lehetetlen megoldani, de a motor úgyis néhány perc után már fűt, és akkor meg feleslegessé is válna. Elképzelhető, hogy drágább járművekben mégis létezik ilyen, de még én sem hallottam konkrét példáról Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Január9, 2014 Megoszt Elküldve Január9, 2014 Ez további szelepekkel, csövezéssel, stb. jár, ami helyet igényel, és növeli a hibalehetőségek számát. Nem lehetetlen megoldani, de a motor úgyis néhány perc után már fűt, és akkor meg feleslegessé is válna. Elképzelhető, hogy drágább járművekben mégis létezik ilyen, de még én sem hallottam konkrét példáról Nagy hidegben jó lenne. ;) És akkor nem csak pár km az. Van mikor nekem LPG-re 3-4km kell (-5 fok, s alatta) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Január9, 2014 Megoszt Elküldve Január9, 2014 Ez további szelepekkel, csövezéssel, stb. jár, ami helyet igényel, és növeli a hibalehetőségek számát. Nem lehetetlen megoldani, de a motor úgyis néhány perc után már fűt, és akkor meg feleslegessé is válna. Elképzelhető, hogy drágább járművekben mégis létezik ilyen, de még én sem hallottam konkrét példáról ebben is van igazság :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bombero Elküldve Január9, 2014 Megoszt Elküldve Január9, 2014 Nagy hidegben jó lenne. ;) És akkor nem csak pár km az. Van mikor nekem LPG-re 3-4km kell (-5 fok, s alatta) Ugyan a gázos topicba tartozna: Nem lehet, hogy a gázos rész vízhőmérséklet érzékelője tönkre ment? Amikor a 20 ezres gázszervízen voltam, nekem garanciában cserélték mert nem volt jó. A hiba abban nyílvánult meg, hogy a motorfűtés ellenére is kellett két km mikorra átváltott. Az október eleji minuszokban - már az új érzékelővel - volt, hogy ötszáz méter után gázon volt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bombero Elküldve Január9, 2014 Megoszt Elküldve Január9, 2014 A márkatársak közül legyen szíves világosítson már fel valaki, hogy a kesztyűtartó polc miként is néz ki. Amikor megvettem az autót nem volt benne és ideje lenne pótolni. Nézegettem a neten de csak egyfajtát találtam, ami úgy néz ki mint az evőeszköz tartó. Eddig én abban a hitben voltam, hogy ez csak egy síma műanyag lap. Ez utóbbit szeretném bele, ha egyáltalán létezik ilyen. Egy cikkszám sem lenne rossz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
scream24 Elküldve Január9, 2014 Megoszt Elküldve Január9, 2014 A márkatársak közül legyen szíves világosítson már fel valaki, hogy a kesztyűtartó polc miként is néz ki. Amikor megvettem az autót nem volt benne és ideje lenne pótolni. Nézegettem a neten de csak egyfajtát találtam, ami úgy néz ki mint az evőeszköz tartó. Eddig én abban a hitben voltam, hogy ez csak egy síma műanyag lap. Ez utóbbit szeretném bele, ha egyáltalán létezik ilyen. Egy cikkszám sem lenne rossz. Üdv. Csak nem ezt nem találod, ami a google első találata?? :) https://cromax.hu/-/309415-kesztyutarto-polc-opel-astra-g Link to comment Megosztás: More sharing options...
potyo Elküldve Január9, 2014 Megoszt Elküldve Január9, 2014 Ugyan a gázos topicba tartozna: Nem lehet, hogy a gázos rész vízhőmérséklet érzékelője tönkre ment? Amikor a 20 ezres gázszervízen voltam, nekem garanciában cserélték mert nem volt jó. A hiba abban nyílvánult meg, hogy a motorfűtés ellenére is kellett két km mikorra átváltott. Az október eleji minuszokban - már az új érzékelővel - volt, hogy ötszáz méter után gázon volt. Ha abból indulunk ki, hogy a motor kb. 5km alatt lesz 90 fokos üzemmeleg 0 fokról indulva, akkor kb. 20 fokot emelkedik a hőmérséklete kilóméterenként. Nyílván nem lineáris az emelkedés, de első körben jó közelítés. Ha mondjuk 35 foknál kapcsol át, akkor ez kb. két kilóméter után történik meg. Lehet, hogy az új szenzorod sem jó, mert 500 méter viszont kevésnek tűnik. Figyelni kellene egyidejűleg a motor hőmérsékletét OBD-n keresztül, és a gázvezérlő által mért hőmérsékletet a gázvezérlő programjában. A kettőnek együtt kellene haladnia. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bombero Elküldve Január9, 2014 Megoszt Elküldve Január9, 2014 Üdv. Csak nem ezt nem találod, ami a google első találata?? :) https://cromax.hu/-/309415-kesztyutarto-polc-opel-astra-g Jó nagy vaksi vagyok. :omg: Robbantott ábrákat nézegettem, onnan "lestem" le a cikkszámot, ami aztán kiadta az "evőeszköz tartót". Mindenesetre köszönöm a felvilágosítást. :icon1: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bombero Elküldve Január9, 2014 Megoszt Elküldve Január9, 2014 Ha abból indulunk ki, hogy a motor kb. 5km alatt lesz 90 fokos üzemmeleg 0 fokról indulva, akkor kb. 20 fokot emelkedik a hőmérséklete kilóméterenként. Nyílván nem lineáris az emelkedés, de első körben jó közelítés. Ha mondjuk 35 foknál kapcsol át, akkor ez kb. két kilóméter után történik meg. Lehet, hogy az új szenzorod sem jó, mert 500 méter viszont kevésnek tűnik. Figyelni kellene egyidejűleg a motor hőmérsékletét OBD-n keresztül, és a gázvezérlő által mért hőmérsékletet a gázvezérlő programjában. A kettőnek együtt kellene haladnia. A rossz érzékelővel, a motorfűtés ellenére volt 2-2,5 km az átváltás. Most az új érzékelővel, motorfűtéssel, 30°C-os átváltási hőmérséklettel 500 méter plusz esetleg még egy-kétszáz méter a gázra kapcsolás. Egy kilométer nem kellett neki az október elejei mínusz 6-7 fokokban. Link to comment Megosztás: More sharing options...
szabiika11 Elküldve Január9, 2014 Megoszt Elküldve Január9, 2014 Helló! Az lenne a kérdése hogy van e értelme sportlégszűrő betétet tenni az autóba?használ valaki ilyet? http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/motorikus_alkatresz/motorikus_tuning/sport_betet_legszuro_opel_astra_g_uj_50_1850850998.html Link to comment Megosztás: More sharing options...
grofbandi Elküldve Január9, 2014 Megoszt Elküldve Január9, 2014 Helló! Az lenne a kérdése hogy van e értelme sportlégszűrő betétet tenni az autóba?használ valaki ilyet? http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/motorikus_alkatresz/motorikus_tuning/sport_betet_legszuro_opel_astra_g_uj_50_1850850998.html Erről eléggé megoszlanak a vélemények. Az én álláspontom szerint van értelme, most nem használok ugyan ilyet, de volt. Olyannak érdemes venni, aki rendszeresen tisztán tartja, szeret vele foglalkozni. Teljesítmény növekedést viszont nem kell tőle várni, önmagában a szűrő ahhoz kevés. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Január9, 2014 Megoszt Elküldve Január9, 2014 Helló! Az lenne a kérdése hogy van e értelme sportlégszűrő betétet tenni az autóba?használ valaki ilyet? http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/motorikus_alkatresz/motorikus_tuning/sport_betet_legszuro_opel_astra_g_uj_50_1850850998.html Ugyan nem tudom a különböző motortípusok légszűrőház-méreteit, de a cikkszám szerint ez 2.2-hez (Z22SE) való... Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Január10, 2014 Megoszt Elküldve Január10, 2014 A rossz érzékelővel, a motorfűtés ellenére volt 2-2,5 km az átváltás. Most az új érzékelővel, motorfűtéssel, 30°C-os átváltási hőmérséklettel 500 méter plusz esetleg még egy-kétszáz méter a gázra kapcsolás. Egy kilométer nem kellett neki az október elejei mínusz 6-7 fokokban. Nekem 40 fokon kapcsol, azt nem is állítják lejjebb, mivel szerintük azt nem szabad. 500m? Elindítod, és mész vele annyit, 1-2-3-4-be felteszed s 30 fokos? Az nem lehet! Ahogy írták meg kell mérni OBD-vel, nekem a váltás olyan 50-52 fok környékén következik be, de azt tudni kell, hogy közvetlenül a motorba méri a hőmérsékletet, nem a reduktornál. Mert amíg elmegy oda a víz, addig hűl az, mivel fel kell melegítenie mindent. És lehet a hőmérő szenzorom sem a legjobb, de nem lehet vele nagy gond, 2-5 foknál többet nem csalhat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
potyo Elküldve Január10, 2014 Megoszt Elküldve Január10, 2014 Nekem 40 fokon kapcsol, azt nem is állítják lejjebb, mivel szerintük azt nem szabad. 500m? Elindítod, és mész vele annyit, 1-2-3-4-be felteszed s 30 fokos? Az nem lehet! Ahogy írták meg kell mérni OBD-vel, nekem a váltás olyan 50-52 fok környékén következik be, de azt tudni kell, hogy közvetlenül a motorba méri a hőmérsékletet, nem a reduktornál. Mert amíg elmegy oda a víz, addig hűl az, mivel fel kell melegítenie mindent. És lehet a hőmérő szenzorom sem a legjobb, de nem lehet vele nagy gond, 2-5 foknál többet nem csalhat. Nekem nem világos, mit ért motorfűtés alatt? Valami elektromos vagy benzines állófűtést? Vagy csak a párologtatónak a hűtővízzel fűtését érti alatta? Mert állófűtés esetén hihető a dolog, hogy alig megy valamit, és már átkapcsol. Tíz fokot azért nem hűlik az a víz, amíg a párologtatóhoz ér. Vagy nincs elég áramlás nálad a párologtató felé, vagy pedig a hőmérő nem stimmel, ha már 50-52 fokos a motor, és csak akkor kapcsol át annak ellenére, hogy 40 fokra van állítva. Amúgy ez egy érdekes dolog, nekem még senki nem tudta megindokolni, hogy miért nem lehet pl. 0 fokon átkapcsolni. Mindenki csak azt fújja, hogy 35 fok alá nem jó állítani, de senki sem tudja megmondani, hogy miért nem. Én a sajátomat áttettem 25 fokra, már így megy 10000km óta. Lehet, hogy még lejjebb veszem a télen, 20 fokig engedi a program. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bombero Elküldve Január10, 2014 Megoszt Elküldve Január10, 2014 Nekem nem világos, mit ért motorfűtés alatt? Valami elektromos vagy benzines állófűtést? Vagy csak a párologtatónak a hűtővízzel fűtését érti alatta? Mert állófűtés esetén hihető a dolog, hogy alig megy valamit, és már átkapcsol. Amúgy ez egy érdekes dolog, nekem még senki nem tudta megindokolni, hogy miért nem lehet pl. 0 fokon átkapcsolni. Mindenki csak azt fújja, hogy 35 fok alá nem jó állítani, de senki sem tudja megmondani, hogy miért nem. Én a sajátomat áttettem 25 fokra, már így megy 10000km óta. Lehet, hogy még lejjebb veszem a télen, 20 fokig engedi a program. Szóval az autóban egy 550 W-os DEFA állófűtés van. Ez elvileg a legkésőbbi indulási idő – 60 percre van állítva, de a gyakorlatban úgy 35-45 percet megy. A reduktorhoz menő ill. elmenő vízcsövek polifoam csőhéjjal szigetelve vannak, ill. a reduktorra is rá van eszkábálva egy kis hőszigetelés. Az átkapcsolási hőmérséklet most már 30 °C. Amikor beszerelték a Landi szettet ott mondták, hogy ugyan 40 °C az átváltási hőmérséklet, de egy kis trükkel beállítható 30-ra is. Azt nem tudom, hogy miként mert nem kérdeztem, no meg nincs is miért állítgatnom mert eddig – hogy lekopogjam - tökéletesen hibalámpa nélkül üzemel. Az átváltási hőmérséklettel kapcsolatban egyszer mintha azt olvastam volna, hogy a reduktor lefagyásának elkerülésére kell a melegvíz. Az már természetesen más kérdés, hogy hány fokos. Link to comment Megosztás: More sharing options...
potyo Elküldve Január10, 2014 Megoszt Elküldve Január10, 2014 Szóval az autóban egy 550 W-os DEFA állófűtés van. Ez elvileg a legkésőbbi indulási idő – 60 percre van állítva, de a gyakorlatban úgy 35-45 percet megy. A reduktorhoz menő ill. elmenő vízcsövek polifoam csőhéjjal szigetelve vannak, ill. a reduktorra is rá van eszkábálva egy kis hőszigetelés. Az átkapcsolási hőmérséklet most már 30 °C. Amikor beszerelték a Landi szettet ott mondták, hogy ugyan 40 °C az átváltási hőmérséklet, de egy kis trükkel beállítható 30-ra is. Azt nem tudom, hogy miként mert nem kérdeztem, no meg nincs is miért állítgatnom mert eddig – hogy lekopogjam - tökéletesen hibalámpa nélkül üzemel. Az átváltási hőmérséklettel kapcsolatban egyszer mintha azt olvastam volna, hogy a reduktor lefagyásának elkerülésére kell a melegvíz. Az már természetesen más kérdés, hogy hány fokos. Na így már más, ha eleve nem környezeti hőmérsékletről indul a dolog. Így már teljesen hihető az 500 méter. Amúgy akár 0 fok is beállítható némi hardveres beavatkozással (ellenállást kell kötni párhuzamosan a reduktor hőmérőjére), csak arról a vezérlő nem tud, mert pl. 30 fokosnak hiszi a reduktort, amikor az még csak 0 fokos. Ez a probléma meg mondjuk egy LPG vezérlő újrabeállítással megint megoldható, kérdés, hogy valóban milyen problémákat vet fel az, ha már 0 fokon átkapcsol? Persze, a lefagyás miatt kell, csak épp a keverős rendszerek akár -25 fokban is tudtak üzemelni, ezért nem nagyon áll meg ez az indok. Volt nekem karburátoros autón LPG szett, lazán indult és ment -27 fokban is - benzinnel csak akkor használtam, ha eszembe jutott, hogy meg kellene a benzinkört is járatni kicsit. Nem tud lefagyni, mert a környezeti hőmérsékletet mindig fenntartja a hűtővíz a reduktorban, és ha az magasabb, mint a gáz párolgási hőmérséklete, akkor a gáz párolog. Mondjuk itt azért van némi eltérés, mert a szekvenciális rendszer reduktora nem légköri nyomású gázt állít elő, hanem 1bar körülit, ezen a nyomáson magasabb a gáz forráspontja, ezért nem lehet szekvenciális rendszert -25 fokban használni. Viszont 0 fokon már szerintem lehetne Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Január10, 2014 Megoszt Elküldve Január10, 2014 Na így már más, ha eleve nem környezeti hőmérsékletről indul a dolog. Így már teljesen hihető az 500 méter. Amúgy akár 0 fok is beállítható némi hardveres beavatkozással (ellenállást kell kötni párhuzamosan a reduktor hőmérőjére), csak arról a vezérlő nem tud, mert pl. 30 fokosnak hiszi a reduktort, amikor az még csak 0 fokos. Ez a probléma meg mondjuk egy LPG vezérlő újrabeállítással megint megoldható, kérdés, hogy valóban milyen problémákat vet fel az, ha már 0 fokon átkapcsol? Persze, a lefagyás miatt kell, csak épp a keverős rendszerek akár -25 fokban is tudtak üzemelni, ezért nem nagyon áll meg ez az indok. Volt nekem karburátoros autón LPG szett, lazán indult és ment -27 fokban is - benzinnel csak akkor használtam, ha eszembe jutott, hogy meg kellene a benzinkört is járatni kicsit. Nem tud lefagyni, mert a környezeti hőmérsékletet mindig fenntartja a hűtővíz a reduktorban, és ha az magasabb, mint a gáz párolgási hőmérséklete, akkor a gáz párolog. Mondjuk itt azért van némi eltérés, mert a szekvenciális rendszer reduktora nem légköri nyomású gázt állít elő, hanem 1bar körülit, ezen a nyomáson magasabb a gáz forráspontja, ezért nem lehet szekvenciális rendszert -25 fokban használni. Viszont 0 fokon már szerintem lehetne Ezt az ellenállásos dolgot majd megnézem, lehet lejjebb viszem a jelenlegit. Valakinek nincs hozzá valami adata, hogy mi van benne? Mert akkor ki lehet számolni, hogy mekkora kell vele párhuzamosan. Másnem kimérem.:) Lehet leviszem 20 fokra. Igen, hogy a reduktor ne fagyjon le. Link to comment Megosztás: More sharing options...
potyo Elküldve Január10, 2014 Megoszt Elküldve Január10, 2014 Ezt az ellenállásos dolgot majd megnézem, lehet lejjebb viszem a jelenlegit. Valakinek nincs hozzá valami adata, hogy mi van benne? Mert akkor ki lehet számolni, hogy mekkora kell vele párhuzamosan. Másnem kimérem. :) Lehet leviszem 20 fokra. Igen, hogy a reduktor ne fagyjon le. Az enyémben 4k7 NTC van, valószínűnek tartom, hogy a tiédben is ilyen van. Egyszer régebben csináltam egy ilyen táblázatot, ami mutatja, hogy mennyinek látná a vezérlő, ha adott értékű fix ellenállást köt az ember vele párhuzamosan: https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AjO6ntXnAQjadEdfX0tBOWsyUHd3M3NONXFFeGZkR0E&usp=sharing Az F1 és H1 mezőket ha állítgatod, akkor láthatod az eltéréseket. A táblázatból egyébként amire emlékszem,hogy az A, B és C oszlopok tartalma egy adatlapból van. B azt tartalmazza, hogy a 25 fokon mérhető ellenálláshoz képest hányszorosa az adott hőmérsékleten az ellenállás, C oszlopra nem emlékszem, de ahogy nézem, nincs is használva. D pedig az adott hőmérsékleten mérhető ellenállás, értelemszerűren pl. D3=4k7*B3. Néhány pontból kiszámoltam az adott NTC-re jellemző Steinhart-Hart képlet együtthatóit, azok kerültek az A1, B1 és C1 mezőbe. G oszlop azt tartalmazza, hogy ha sorbakapcsolom az NTC-vel az F1, majd ezzel párhuzamosan a H1 mezőbe írt ellenállást, akkor adott hőmérsékleteken mekkora lesz az eredő ellenállás. H oszlop mutatja a kapott százalékos eltérést. I oszlop adja meg a Steinhart-Hart együtthatókkal visszaszámolt hőmérsékletet, ez értelemszerűen közel azonos kell, hogy legyen az A oszloppal. J oszlop adja meg, hogy a meghamisított mérés eredményeként mekkora hőmérséklet fog érzékelni az eszköz, amivel mérünk. K oszlop pedig a mért és a valós közötti eltérést mutatja. A grafikon pedig szintén a valós, a mért, és a kettő közötti különbséget ábrázolja. F1 és H1 mezőket változtatva megnézhető, hogy mekkora eltérés lesz a mért és valós érték között. Egyébként valahol azt mondták nekem, hogy az is probléma, hogy gázból nem kellene annyira dúsítani hidegen, mint benzinből, ezért ha nagyon hidegen átkapcsolunk, viszont a lambdaszabályzás már elindult, akkor a benzines vezérlőt összezavarjuk, mert a gázvezérlő adná a benzines jel+korrekció alapján a gázt, ami túl dús lesz, ezért a benzines visszaveszi, ami aztán viszont benzinüzemben nem fog stimmelni. Erre mondtam, hogy oké, akkor az átkapcsoláskor a benzines vezérlő hőmérsékletjelét is meg kell hamisítani, csak azt felfelé :D 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Probert Elküldve Január11, 2014 Megoszt Elküldve Január11, 2014 Sziasztok! Ez milyen Astra G lökös? Lehet ilyet használtan kis hazánkban szerezni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
spzoli Elküldve Január11, 2014 Megoszt Elküldve Január11, 2014 Sziasztok!Ez milyen Astra G lökös? Lehet ilyet használtan kis hazánkban szerezni?Opc. Lehet venni. Gyári bontott 70-80tól, ha éppen van. 3rács 10felett, ködlámpák 20 körül. Utángyártott ebayről szintén 70-80+posta, de itt választható h kérsz rácsot, ködöst, vagy nem... 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts