Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

Köszi!

Nem tudtam, hogy a classic ban már nem LED es a kulcs. Azért is kérdeztem vissza h ki spórolták e a későbbiekből. De szerintem nem az elem élettartama volt az ok amiért megspórolták. Na nem mint ha olyan nagy csoda lenne az a LED. Bár a kérdésre adott válaszom helyes :D

Nem hiszem, hogy a LED ára miatt lett volna.

Lehet rájöttek, hogy tovább bírja az elem...ez a logikusabb.

Link to comment
Megosztás:

Nem hiszem, hogy a LED ára miatt lett volna.

Lehet rájöttek, hogy tovább bírja az elem...ez a logikusabb.

Hát, én egy picit továbbgondoltam az okot. A LED -mint tudjuk- egy hihetetlenül kicsi fogyasztó, ráadásul ad némi visszajelzést arról, hogy az elem lemerült-e vagy sem (ha nem villan, akkor kifeküdt). => Tehát, nem egészen haszontalan.

Véleményem szerint egyszerű és kézenfekvő spórolásról van szó. Gondolom amikor elérkeztek ahhoz a szakaszhoz a fröccsöntő szerszámok, hogy komoly -teljes- karbantartást (felújítást) kellett volna eszközölni (ami meghaladja az új szerszám árát), akkor inkább átgondolták a költséghatékonyságot. Egy olyan fröccsöntő szerszám ami egy lövéssel két különböző komponenst tud kezelni, kb másfélszer (néha kétszer) annyiba kerül mint a sima un. egykamrás (de többfészkes konstrukció), ráadásul kényesebb és több és egyben komplexebb karbantartást igényel. Ezekből egyenesen következik, hogy inkább a sima szerszám(ok) lettek legyártatva, mivel a sima szerszám mellett szólnak még, hogy egyszerűbb (olcsóbb) és egyben kisebb gépekre is fel lehet tenni (szinte bármelyik fröccsöntő cég tudja használni, nem specifikus => bármikor és bárhova áttelepíthető), nincs szükség a két komponenshez szükséges kétféle granulátumra sem. Nyitási-zárási idő csökken, emiatt gyorsabb a gyártás. Tehát lényegében szinte minden amellett szól, hogy pusztán egyszerű spórolásról van szó. ;-)

Röviden, kb, így vélem...

Link to comment
Megosztás:

Nem hiszem, hogy a LED ára miatt lett volna.

Lehet rájöttek, hogy tovább bírja az elem...ez a logikusabb.

Hát nem tudom, nem hiszem, hogy magát az autógyárat érdekli, az elem élettartama.

Én mindig arra gondolok ilyenkor mikor ilyen "filléres" spórolások kerülnek szóba, hogy az csak kis tételben filléres.

Teszem azt 1 LED 1Ft = 1 kulcs. Eladnak 1 millió autót (most csak mondtam valamit) az ha a pótkulcsot is hozzáveszem (esetemben az is távirányítós) az 2 millió kulcs, 2 millió LED Az 2 millió forint.

Na ha azt veszem, hogy ez csak egy kis tétele a spórolásnak akkor komoly pénzeket lehet megspórolni ilyen apróságokon.

Nem vitázni akarok, szóljatok ha rosszul látom. :D

Link to comment
Megosztás:

Tablet témában segítségre lenne szükségem!

Vettem a pici lányomnak egy noname tabletet. 2 napig működött. Most csak annyit csinál, hogy megjeleníti a kezdőképernyőt, viszont az Androidot nem tölti be. Töltést is veszi. Tudok vele valamit kezdeni, vagy mehet a kukába? Gari nincs rá, szóval vissza nem vihetem.

Újra lehet rakni rá az Androidot ugyanúgy mint a Windows-t a számítógépekre? Sajnos nagyon tájékozatlan vagyok a témában.

Köszönöm a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Tablet témában segítségre lenne szükségem!

Vettem a pici lányomnak egy noname tabletet. 2 napig működött. Most csak annyit csinál, hogy megjeleníti a kezdőképernyőt, viszont az Androidot nem tölti be. Töltést is veszi. Tudok vele valamit kezdeni, vagy mehet a kukába? Gari nincs rá, szóval vissza nem vihetem.

Újra lehet rakni rá az Androidot ugyanúgy mint a Windows-t a számítógépekre? Sajnos nagyon tájékozatlan vagyok a témában.

Köszönöm a segítséget!

Ha nem sérült a belső memóriája, igen. Viszont sok más paramétertől függ. Elérhető-e ehhez a noname típushoz a telepíthető verzió? Drivereket kell találni, azt a programot, ami a telepítést végzi és magát a telepítőt. Elég macerás, mert ha nem ismert típus, nagyon nehéz ezeket levadászni, de egy ügyes kezű szagemberhez ha bedobod, talán tud vele valamit kezdeni.

Link to comment
Megosztás:

Ha nem sérült a belső memóriája, igen. Viszont sok más paramétertől függ. Elérhető-e ehhez a noname típushoz a telepíthető verzió? Drivereket kell találni, azt a programot, ami a telepítést végzi és magát a telepítőt. Elég macerás, mert ha nem ismert típus, nagyon nehéz ezeket levadászni, de egy ügyes kezű szagemberhez ha bedobod, talán tud vele valamit kezdeni.

Köszönöm a segítséged!

Közben sikerült a haveromnak életet lehelni bele. Szervízmenüben resetelte és jó lett!

Link to comment
Megosztás:

szia

nekem az van:monroe reflex

gázas, kemény mint az atom!!kb 30% keményebb a gyárinál!

Nekem is elvileg Monroe reflex van.Tegnap szerelték be, de én nem érzek semmi különbséget.

Azt honnan lehet tudni, hogy gázos-e?

Nem kérdeztem meg a szerelőt, hogy milyen.

Link to comment
Megosztás:

Ma levizsgázott a kocsi. 25 hónapig most "nyugi" van. Meglepetésemre zöld környezetvédelmi plakettet kapott. Azért "meglepetésemre" mert a szomszédom ugyanilyen JEB-s Opelje nem régiben kék színűvel jött haza, míg nekem a KUx-re adták a zöldet. Tudja valaki, hogy miként lehetséges ez? Ugyanaz a twinportos motor két és fél évvel idősebb kivitelben már csak kéket érdemel?

Link to comment
Megosztás:

Nekem is elvileg Monroe reflex van.Tegnap szerelték be, de én nem érzek semmi különbséget.

Azt honnan lehet tudni, hogy gázos-e?

Nem kérdeztem meg a szerelőt, hogy milyen.

szia

rá volt írva a dobozára,szerintem gázas lesz! lehet hogy én érzem keménynek a régi után!

de már mástól is hallottam hogy a gázas keményebb mint az olajos kivitel.

ezt írják róla:

Monroe® Reflex

Az ikertárcsás technológia gyorsabban stabilizálja a kocsit, mert azonnal reagál a legkisebb mozgásra is.

- Már alacsonyabb munkasebesség mellett is magas csillapítóhatást biztosít, így a lengéscsillapító segítségével jobban és gyorsabban szabályozható a gépkocsi mozgása.

- KÉTSZER stabilabb, mint a tudományos tesztek is bizonyítják.

- Segít az oldaldőlés és a túlkormányzás kontrollálásában.

- Hosszú élettartamú, korlátlan kilométerszám mellett 3 év nemzetközi garanciával jár - a garanciális feltételek helyi szinten különbözhetnek.

- Gázzal töltött kétcsöves és egycsöves technológia.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ma levizsgázott a kocsi. 25 hónapig most "nyugi" van. Meglepetésemre zöld környezetvédelmi plakettet kapott. Azért "meglepetésemre" mert a szomszédom ugyanilyen JEB-s Opelje nem régiben kék színűvel jött haza, míg nekem a KUx-re adták a zöldet. Tudja valaki, hogy miként lehetséges ez? Ugyanaz a twinportos motor két és fél évvel idősebb kivitelben már csak kéket érdemel?

Szerintem a szomszédodnál elrontottak valamit. Előfordult már ilyen másnál is, sógoromnak is volt egy látogatása az okmányirodában mert rossz volt a környezetvédelmi besorolás. Én úgy tudom, hogy az X-el kezdődő motorkódok euro 2, kék matrica, az Z-sek már euro 4, zöld matrica. Nálunk is így van az én X16XEL-em kéket, míg sógorom Z14XE-je zöldet kapott. De ha nem is pontosak az információim szerintem ha egy Z14XE (ecotec) zöldet kap, akkor az Z14XEP-nek (twinport) is zöldet kell kapnia, az még újabb motor.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem a szomszédodnál elrontottak valamit. Előfordult már ilyen másnál is, sógoromnak is volt egy látogatása az okmányirodában mert rossz volt a környezetvédelmi besorolás. Én úgy tudom, hogy az X-el kezdődő motorkódok euro 2, kék matrica, az Z-sek már euro 4, zöld matrica. Nálunk is így van az én X16XEL-em kéket, míg sógorom Z14XE-je zöldet kapott. De ha nem is pontosak az információim szerintem ha egy Z14XE (ecotec) zöldet kap, akkor az Z14XEP-nek (twinport) is zöldet kell kapnia, az még újabb motor.

Szia!

Érdekes tényleg, mert én a kocsit zölddel vettem tavaly nyáron. Idén nyáron volt műszakis és kéket kapott. (De nem ragaszthatták fel így irány az Okmányiroda új forgalmi új matrica) Forgalmit cserélték hivatalból szóval ingyen volt.

Motorkód Z14XE....

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Érdekes tényleg, mert én a kocsit zölddel vettem tavaly nyáron. Idén nyáron volt műszakis és kéket kapott. (De nem ragaszthatták fel így irány az Okmányiroda új forgalmi új matrica) Forgalmit cserélték hivatalból szóval ingyen volt.

Motorkód Z14XE....

Hát ember legyen a talpán aki elmegy ezeken a szabályokon. Sógoromnál ugyan ez a sztori, csak éppen fordítva: ő kékkel vette, első műszaki vizsga alkalmával megállapították, hogy nem jó, okmányiroda, forgalmi csere: zöldet kapott :) Z14XE 2000-es évjárat (de már 2001-es modellév asszem). Tiédben van EGR? Valamelyik évjáratból kihagyták, az talán befolyásolhatja, mondjuk nekem az is furcsa, hogy ennek a sz.r szelepnek a hiánya rögtön euro 2-t csinálna az euro 4-ből, miközben simán mennek át a zöldkártyán a lezárt EGR-es autók.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem a szomszédodnál elrontottak valamit. Előfordult már ilyen másnál is, sógoromnak is volt egy látogatása az okmányirodában mert rossz volt a környezetvédelmi besorolás. Én úgy tudom, hogy az X-el kezdődő motorkódok euro 2, kék matrica, az Z-sek már euro 4, zöld matrica. Nálunk is így van az én X16XEL-em kéket, míg sógorom Z14XE-je zöldet kapott. De ha nem is pontosak az információim szerintem ha egy Z14XE (ecotec) zöldet kap, akkor az Z14XEP-nek (twinport) is zöldet kell kapnia, az még újabb motor.

Azért is kérdeztem mert gyanús volt, hogy nem jó az a kék plakett. Mindenesetre majd felhívom a figyelmét a dologra.

Köszönöm mindenkinek a hasznos infókat.

Link to comment
Megosztás:

Hát ember legyen a talpán aki elmegy ezeken a szabályokon. Sógoromnál ugyan ez a sztori, csak éppen fordítva: ő kékkel vette, első műszaki vizsga alkalmával megállapították, hogy nem jó, okmányiroda, forgalmi csere: zöldet kapott :) Z14XE 2000-es évjárat (de már 2001-es modellév asszem). Tiédben van EGR? Valamelyik évjáratból kihagyták, az talán befolyásolhatja, mondjuk nekem az is furcsa, hogy ennek a sz.r szelepnek a hiánya rögtön euro 2-t csinálna az euro 4-ből, miközben simán mennek át a zöldkártyán a lezárt EGR-es autók.

Nálam is zöld a matrica, és gyárilag nincs EGR-em.

Link to comment
Megosztás:

Hát ember legyen a talpán aki elmegy ezeken a szabályokon. Sógoromnál ugyan ez a sztori, csak éppen fordítva: ő kékkel vette, első műszaki vizsga alkalmával megállapították, hogy nem jó, okmányiroda, forgalmi csere: zöldet kapott :) Z14XE 2000-es évjárat (de már 2001-es modellév asszem). Tiédben van EGR? Valamelyik évjáratból kihagyták, az talán befolyásolhatja, mondjuk nekem az is furcsa, hogy ennek a sz.r szelepnek a hiánya rögtön euro 2-t csinálna az euro 4-ből, miközben simán mennek át a zöldkártyán a lezárt EGR-es autók.

Igen van EGR szelepem, ráadásul műszakin még a helyén is volt és teljesen működő képes, utána falaztam le.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Urak!

Új vagyok a fórumon és rögtön segítséget kérnék.

Nemrég sikerült vásárolnom egy 2003-as Astra G Caravan 1.6 CNG típusú autót. A motorkód Z16YNG.

Sajnos nagyon elkezdett rángatni az autó. Főleg gázról csinálja, de kis mértékben benzinről is. Ha magasabb fordulaton 4K+ forog, akkor ez a rángatás csökken. Semmilyen hibát nem tárol a motorvezérlő. Az élő adatokat nézve viszont több furcsaságot is láttam, de nem vagyok benne biztos, hogy köze van a dologhoz. A lambda szondák értékei változnak (persze ettől még lehetnek rosszak). Az ERG szelepet egyáltalán nem akarja nyitni a motorvezérlő (és nincs is nyitva), ez szerintem nem normális, viszont a rángatáshoz nincs köze. Nincs égéskimaradás sem. Viszont a pillangószelep pozíciójára padló gáznál azt írja az OP-COM, hogy "Invalid", ha visszább engedem a pedált, akkor szépen elkezd százalékosan csökkenni a pozíció érték is. Az autó CO értéke magas. 1 tf% körüli.

Nem igazán tudom, hogy merre induljak el.

Esetleg valakinek van ötlete?

Köszi előre is a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.