Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

Sziasztok Astranauták! :D

Olvasgattam a fórumot, gondoltam beregelek már én is...lenne is hozzátok egy kérdésem! Ti hozzányúltatok már a futóműhöz? Gondolok itt arra, hogy teleszkópok, toronycsapágy stb. cseréi.

Érdekelne mások tapasztalata, nekem 90937 km után (első tulaj, 2007-es évjárat) a jó magyar utaknak köszönhetően ki kellett dobni a 4 telót..elvittem szervízbe, hogy kopog a kormány álló helyzetben, ha rángatom, biztos gömbfej cserés. Erre alánéztek és hoppá, mégsem az! Remélem ez a Sachs is legalább annyira tartós lesz, mint a gyári! Még a gyári ablaktörlő lapátok is csak most lettek cserélve :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Astranauták! :D

Olvasgattam a fórumot, gondoltam beregelek már én is...lenne is hozzátok egy kérdésem! Ti hozzányúltatok már a futóműhöz? Gondolok itt arra, hogy teleszkópok, toronycsapágy stb. cseréi.

Érdekelne mások tapasztalata, nekem 90937 km után (első tulaj, 2007-es évjárat) a jó magyar utaknak köszönhetően ki kellett dobni a 4 telót..elvittem szervízbe, hogy kopog a kormány álló helyzetben, ha rángatom, biztos gömbfej cserés. Erre alánéztek és hoppá, mégsem az! Remélem ez a Sachs is legalább annyira tartós lesz, mint a gyári! Még a gyári ablaktörlő lapátok is csak most lettek cserélve :icon1:

Szia! Voltak már cserék természetesen, igaz az enyém 2001-es. A kutyacsontokat most vettem meg, de ami bent van, az sem lehet már gyári. Összekötő gömbfejet tavaly cseréltem. A lengéscsillapítók sem valami jók szerintem, igaz műszakin átengedték, de nekem nagyon labilisnak tűnik az autó 90 felett kanyarban. Ezeket jövőre tervezem cserélni, állítható magasságú futóművem lesz. Az előéletét nem ismerem az autónak, 3 éve van nálam.

Link to comment
Megosztás:

Lenne egy kérdésem Tisztelt Uraim!

Normális az, hogy a kiegyenlítő tartályban a "hideg jelzésnél" hideg állapotban kb 0,8-1cm-rel lentebb van a hűtőfolyadék szintje vízpumpa csere utáni feltöltést követően? Már mint tételezzük fel, hogy csere után be lett állítva a szint és mondjuk 30km megtétele után még igazodhat (csökkenhet) ennyit?

Előzmény:

09.25-én -többek közt- komplett vezérlést cseréltettem vízpumpával együtt a helyi márkaszervizben. Aznap sajnos nem néztem bele a motortérbe, csak ma nézelődtem egy picit (szokásos hétvégi rutinkör). Ekkor vettem észre a dolgot.

No, most akkor az van, hogy nem töltöttek utána (számlán 2014Ft-ért szerepel a fagyálló, tehát elvileg töltöttek bele) vagy csak épphogy, vagy 30km alatt tűnt el ennyi (autó alatt nem látok cseppeket és eddig nem fogyott látványosan a folyadék).

Szóval jó eséllyel nem töltöttek utána érzésem szerint, de inkább kikérném a Ti tapasztalatotokat még mielőtt egy köszönetnyilvánító levelet küldök nekik képekkel megtűzdelve... (Amikor mentem az autóért, akkor már járó motorral állt a szerviz bejáratánál és ketyegett felnyitott motorháztetővel, az elmondás alapján várták hogy légtelenítse magát rendszer és hogy a motorhűtés ventilátora elinduljon.)

Más:

Nincs itthon GM fagyállóm, viszont két más típus van (már ha jelenleg GM van benne, a jelenlegi narancssárga):

1, PRELIX Autoglykol -35 °C, ez színre ua mint ami benne van de a szín tudomásom szerint mindegy... (Neten fent van a jegyzőkönyv hozzá a gyártó oldalán.)

2, Favorit G12 ALU -35 °C, ez pink. (Ezen vannak bizonyos gyártók és szabványok szerinti megfeleltetésre hivatkozások, mondjuk GM pont nincs felsorolva).

Mindegyik tele van csoda dolgokkal, pontosabban hosszan sorolja mindkét címke hogy mi nincs benne (ami gondolom jó ha nincs benne ha már kiemeli). Mindegyik speckós inhibitorok elegyét tartalmazza, és mint tudjuk jól, ezek nélkül nem élet az élet, én is minden nap ezentúl bekapok egy pohárral télen majd ebből... ;-) (A pink egész málnaszörpös kinézetű...)

​Ezek után már csak remélhetem, hogy a többi alkatrész valóban cserére került a kistalicska pénzért cserébe...

Nos, véleményetek szering mehet a dicsérő levél vagy ilyenkor természetes ha utána kell tölteni x idő/futás után valamennyit?

Link to comment
Megosztás:

Lenne egy kérdésem Tisztelt Uraim!

Normális az, hogy a kiegyenlítő tartályban a "hideg jelzésnél" hideg állapotban kb 0,8-1cm-rel lentebb van a hűtőfolyadék szintje vízpumpa csere utáni feltöltést követően? Már mint tételezzük fel, hogy csere után be lett állítva a szint és mondjuk 30km megtétele után még igazodhat (csökkenhet) ennyit?

Előzmény:

09.25-én -többek közt- komplett vezérlést cseréltettem vízpumpával együtt a helyi márkaszervizben. Aznap sajnos nem néztem bele a motortérbe, csak ma nézelődtem egy picit (szokásos hétvégi rutinkör). Ekkor vettem észre a dolgot.

No, most akkor az van, hogy nem töltöttek utána (számlán 2014Ft-ért szerepel a fagyálló, tehát elvileg töltöttek bele) vagy csak épphogy, vagy 30km alatt tűnt el ennyi (autó alatt nem látok cseppeket és eddig nem fogyott látványosan a folyadék).

Szóval jó eséllyel nem töltöttek utána érzésem szerint, de inkább kikérném a Ti tapasztalatotokat még mielőtt egy köszönetnyilvánító levelet küldök nekik képekkel megtűzdelve... (Amikor mentem az autóért, akkor már járó motorral állt a szerviz bejáratánál és ketyegett felnyitott motorháztetővel, az elmondás alapján várták hogy légtelenítse magát rendszer és hogy a motorhűtés ventilátora elinduljon.)

Más:

Nincs itthon GM fagyállóm, viszont két más típus van (már ha jelenleg GM van benne, a jelenlegi narancssárga):

1, PRELIX Autoglykol -35 °C, ez színre ua mint ami benne van de a szín tudomásom szerint mindegy... (Neten fent van a jegyzőkönyv hozzá a gyártó oldalán.)

2, Favorit G12 ALU -35 °C, ez pink. (Ezen vannak bizonyos gyártók és szabványok szerinti megfeleltetésre hivatkozások, mondjuk GM pont nincs felsorolva).

Mindegyik tele van csoda dolgokkal, pontosabban hosszan sorolja mindkét címke hogy mi nincs benne (ami gondolom jó ha nincs benne ha már kiemeli). Mindegyik speckós inhibitorok elegyét tartalmazza, és mint tudjuk jól, ezek nélkül nem élet az élet, én is minden nap ezentúl bekapok egy pohárral télen majd ebből... ;-) (A pink egész málnaszörpös kinézetű...)

​Ezek után már csak remélhetem, hogy a többi alkatrész valóban cserére került a kistalicska pénzért cserébe...

Nos, véleményetek szering mehet a dicsérő levél vagy ilyenkor természetes ha utána kell tölteni x idő/futás után valamennyit?

Ennyit ingadozhat.

Vagy töltesz bele desztilált vagy ioncserélt vizet, vagy veszelk 1l GM fagyállót, és azzal töltögeted utána.

Én az utóbbit csinálom, ha fogy akkor fagyállót kap, nem akarom hígítani az amúgy is gyenge fagyállót. Ha jól emlékszem -26fokos volt új korában....

Amúgy mennyit számláztak? Gondolom minimum 1 l-t, de hogy beleöntötték-e, az jó kérdés...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

szerintem ingadozhat ennyit , töltsd után és használd ,majd ellenőrizd

Prelix-et töltöttem utána (-35 van a címkén), remélem nem lesz összeférhetetlenségi gondja a benne lévővel (tudomásom szerint nem mindegyik fagyálló keverhető egymással, de mélyebben inkább nem ástam bele magam)...

Link to comment
Megosztás:

Ennyit ingadozhat.

Vagy töltesz bele desztilált vagy ioncserélt vizet, vagy veszelk 1l GM fagyállót, és azzal töltögeted utána.

Én az utóbbit csinálom, ha fogy akkor fagyállót kap, nem akarom hígítani az amúgy is gyenge fagyállót. Ha jól emlékszem -26fokos volt új korában....

Amúgy mennyit számláztak? Gondolom minimum 1 l-t, de hogy beleöntötték-e, az jó kérdés...

Én sem szoktam hígítani (Prelix-et használtam eddig mindig, -35 fokra van beállítva gyári címke szerint), hiszen csak a koncentrátumoknál szükséges a megfelelő bekeverés ha jók az információim (>-60 foknál).

Mennyiség nincs feltüntetve, 2014 Ft áfával együtt ez a része a számlának. (Összesen 67ezret hagytam ott...)

Link to comment
Megosztás:

Prelix-et töltöttem utána (-35 van a címkén), remélem nem lesz összeférhetetlenségi gondja a benne lévővel (tudomásom szerint nem mindegyik fagyálló keverhető egymással, de mélyebben inkább nem ástam bele magam)...

Nem tudom keverhető-e. és mennyire egyezik meg az összetétel.

Én biztos nem keverném, de lehet szerencséd van, s keverhető.

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek.

Astra G re keresnék november tájékán tetőcsomagtartót. Erre valami tető boxot szeretnék majd venni. Esetleg van valakinek tapasztalata ezekről?

Igazából nem örülök az ilyen megoldásnak de vagy autót cserélek vagy ez. És cserélni nem fogok :D

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek.

Astra G re keresnék november tájékán tetőcsomagtartót. Erre valami tető boxot szeretnék majd venni. Esetleg van valakinek tapasztalata ezekről?

Igazából nem örülök az ilyen megoldásnak de vagy autót cserélek vagy ez. És cserélni nem fogok :D

Nekem kulcsal zárható Atera van, ezt kaptam az autóhoz, eddig elbírt mindent. Költözéskor nagyobb bútorok alatt sem hajolt be.

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek.

Astra G re keresnék november tájékán tetőcsomagtartót. Erre valami tető boxot szeretnék majd venni. Esetleg van valakinek tapasztalata ezekről?

Igazából nem örülök az ilyen megoldásnak de vagy autót cserélek vagy ez. És cserélni nem fogok :D

Nekem a Vaterán 20 ezerért sikerült kifognom egy gyári Opel Astra G tetőcsomagtartót. 75 kilót bír. Szinte teljesen új volt. Később ugyanezt a formát láttam Thule márkában is.

Ha rám hallgatsz akkor megpróbálsz Thule-t venni. Ezek három részből állnak. Talp - rúd - kit (zárral). Egy későbbi kocsicserénél kis szerencsével csak adapterkitet kell venned. A rúd és a talp akár jó is lehet újra.

Link to comment
Megosztás:

Üdv urak! Hétvégén volt egy kis időm, így sikerült kicserélnem a két kutyacsontot. Közben feltűnt, hogy a jobb oldali stabilizátor gumi is ki van kopva, 1-1,5mm-t lógott a rúd benne. Mivel nem akartam így összerakni, ideiglenes megoldásként kihézagoltam. Találtam egy gumis-műanyagos kárpitot, ami valamikor egy Suzuki csomagtartójában teljesített szolgálatot, ebből vágtam.

Tegnap mentem egy kört a városban, az eredmény meglepő! Persze már hozzá voltam szokva a lötyögős-kopogós futóműhöz, ezért ért váratlanul a javulás. Nem csak kanyarban lett stabilabb, és a zajok szűntek meg, de egyenesben rossz minőségű úton is sokkal nagyobb komfortérzetet ad. Alig ráz olyan helyen is, ahol eddig kocogtak a fogaim.

Szóval nagyon megérte a ráfordítást, 6400 körül volt a két kutyacsont.

Az érdekes az egészben, hogy a nyáron műszakiztattam a gépet, és így ment át. :blush:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Kulcsnak a távírányító része kezdi megadni magát. Ezt hogy a legolcsóbb működőképesre cserélni? Találtam itt neten használtat, azt át lehet programozni hogy az enyémet nyissa?

Pontosabban mi a gondja?

Kb 1 hete nekem is nekiállt rosszalkodni, az elem forrasztásai epedtek meg, s okozott kontakt hibát....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,tudom jól eltűntem mostanában,de van mentségem.Most volt 3 hónapos a kisfiam és még azóta sem sikerült egy éjszakát végigaludnia,úgyhogy olyanok vagyunk mint a zombik ,egy teljes éjszakás alvásért odaadnám a fél karom.

Ráadásul a munkahely is megváltozott közben,de ez nem olyan nagy baj,mert legalább kocsi közelben vagyok.Ilyeneket is látok:

IMG_20130908_204853_www.kepfeltoltes.hu_
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

A kocsival hál Istennek minden rendben,nagyon hálás jószág tényleg csak a kopó-fogyó dolgokra kellett költeni,meg tankolni.2 féklámpa izzó

ment ki (ezt nagyon szereti fogyasztani),meg olajcsere ilyesmi volt neki.170 ezer km-re fordult az óra,minden baj nélkül.

Műszakink jön novemberben,remélem ez sem lesz húzós.Közben eladó is az autó,mert kinőttük,vennénk egy nagy kombit,hogy jobban

elférjünk benne,meg pakolni is tudjunk.

Omegát,Mondeot,Passatot,Volvot nézegetünk,szintén 2000 körüli évjáratot ,benzinest,automatát,akinek van ismeretségi körében ilyen,ne habozzon írjon pü-t.

Az Astrát lehet ajánlani bárkinek,mert jó a kocsi.http://aprod.hu/hirdetes/opel-astra-g-1-6-automata-ID1u6ex.html

Egyelőre ennyit,remélem most már majd gyakrabban tudok erre járni.

Üdv,minden régi ismerősnek!

Link to comment
Megosztás:

Pontosabban mi a gondja?

Kb 1 hete nekem is nekiállt rosszalkodni, az elem forrasztásai epedtek meg, s okozott kontakt hibát....

Konkrétan az, hog előző gazdája úgy nyomta a gombot, hogy még egy pár ilyen apró forrasztás a lapkán is megadta magát. A gumi részét úgy képzeld el mint amivl egy kölyökkutya játszott. Kormányon a dudagombok dettó. Nyitni még csak tudom, de a bezárás az olyan mint a lottó.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Vettem egy pioneer DEH-1500-s fejegységet az opelembe (G). A gyári kazettás rádió van még benne. Szeretném megkérdezni van-e valakinek tapasztalata ezen a téren, hogy kell kiszedni elegánsan, illetve megoldani kábel darabolás, forrasztás nélkül. Gondolom kell majd valami csatlakozás átalakító, jól jönne pár link vagy bolt (Kecskemét környékén esetleg vagy a webshopok) ahol beszerezhetek hozzá mindent.

Köszönöm, üdv Zsolt.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Vettem egy pioneer DEH-1500-s fejegységet az opelembe (G). A gyári kazettás rádió van még benne. Szeretném megkérdezni van-e valakinek tapasztalata ezen a téren, hogy kell kiszedni elegánsan, illetve megoldani kábel darabolás, forrasztás nélkül. Gondolom kell majd valami csatlakozás átalakító, jól jönne pár link vagy bolt (Kecskemét környékén esetleg vagy a webshopok) ahol beszerezhetek hozzá mindent.

Köszönöm, üdv Zsolt.

A kiszedéshez jó ha van kettő bicikli küllöd, levágod a végéről a bumszlit és u alakba meghajtod. Vezetéket darabolni nem kell, szabványos iso csatlakozoval megy a dolog, bár ugyhiszem valamilyen vezetéket meg kell benne cserélni, de majd egy hozzább értő kolléga kifejti ezt bővebben vagy visszaolvasol itt: http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=622

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Konkrétan az, hog előző gazdája úgy nyomta a gombot, hogy még egy pár ilyen apró forrasztás a lapkán is megadta magát. A gumi részét úgy képzeld el mint amivl egy kölyökkutya játszott. Kormányon a dudagombok dettó. Nyitni még csak tudom, de a bezárás az olyan mint a lottó.

Külsejét lehet venni, mikrokapcsolót lehet cserélni akár....

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Konkrétan az, hog előző gazdája úgy nyomta a gombot, hogy még egy pár ilyen apró forrasztás a lapkán is megadta magát. A gumi részét úgy képzeld el mint amivl egy kölyökkutya játszott. Kormányon a dudagombok dettó. Nyitni még csak tudom, de a bezárás az olyan mint a lottó.

Kb 1600-1900Ft + posta a komplett utángyártott ház (alsó-felső rész egyben). Ilyenkor tudod azt tenni, hogy a ház hátsó részét (amiben az Opel logó van) párosítód az új gombsorral (ha az van szétszakadva). Ekkor teljesen olyan lesz, mint ha gyári lenne (nagyon jól passzol amit én vettem, nem lehet megmondani a különbséget, pedig az ilyen apróságokkal kapcsolatban is eléggé háklis vagyok). Ha a hátulja is oda van már de ragaszkodsz az Opel jelhez, akkor lehet gyárit is venni, de az azért nagyságrendekkel drágább (elektronikával sokkal drágább)

Mikrókapcsoló nem tudom mennyibe kerül, nekem ingyen van/volt (ha már autóelektronikai gyártócégnél dolgozom), ha jársz felém, adok Neked is ingyen olyat ami jó bele. :-)

A szaki nálunk kicserélte kb 10 perc alatt mind a 4 kapcsolót (2 kulcs), 20 perc alatt betanítással együtt megvolt.

Egyébként annyira még nem összetett PCB-s/smd-s ez a termék, így szinte bármi javítható (cserélhető) rajta.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.