Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
  On 2013. 08. 20. at 9:42, potyo írta:

Valószínűleg méginkább attól függ az élettartamuk, hogy hogyan bánnak velük, mennyire figyelnek oda rájuk.

Halmozottan. Kicsi a motor (alapvetően yenge), erre rájön még a turbó is. Sokan nem figyelnek erre oda, lásd klíma. Hány olyan autót látsz, amit megálláskor a gyújtás levételével kapcsolnak ki? Pedig előtte egy percel már le kellene, alacsony motor fordulatnál és a ventivel "kijáratni". Ugyanez van a turbóval is. Meghajtják és leállítják. Kenés és hűtés nélkül pedig megadja magát hamar. Továbbra is maradnék egy nagy(obb) köbcentis, szívó benzinesnél.

Elküldve
  On 2013. 08. 20. at 10:52, Vilmoskörte írta:

Hány olyan autót látsz, amit megálláskor a gyújtás levételével kapcsolnak ki? Pedig előtte egy perccel már le kellene, alacsony motor fordulatnál és a ventivel "kijáratni". Ugyanez van a turbóval is. Meghajtják és leállítják. Kenés és hűtés nélkül pedig megadja magát hamar. Továbbra is maradnék egy nagy(obb) köbcentis, szívó benzinesnél.

Ezen azért már dolgoznak, főleg a start-stopos turbós autók elterjedése teszi szükségessé. A kis tehetetlenségű turbók hamar leállnak, és egyes autókban elektromos vízpumpa is segíti a motor leállása utáni hűtést. És alkalmaznak görgős csapágyazású turbókat is, aminek ugyan alacsonyabb a max. fordulata, de az említett motorokhoz elég.

Mindezt összevetve én is kíváncsi leszek, mennyit futnak majd el átlagban.

Elküldve
  On 2013. 08. 20. at 9:12, DM101 írta:

Gondolom azért egy 300.000Km cak elmennek.

persze

2-3 generálal egybekötve

egy kis érdekesség ...

nagyon sok motorikus alkatrész ugyan az a z14xep és az a14net -ben

csak van +50ló meg vagy 100Nm

Elküldve
  On 2013. 08. 20. at 11:05, grofbandi írta:

Ezen azért már dolgoznak, főleg a start-stopos turbós autók elterjedése teszi szükségessé. A kis tehetetlenségű turbók hamar leállnak, és egyes autókban elektromos vízpumpa is segíti a motor leállása utáni hűtést. És alkalmaznak görgős csapágyazású turbókat is, aminek ugyan alacsonyabb a max. fordulata, de az említett motorokhoz elég.

Mindezt összevetve én is kíváncsi leszek, mennyit futnak majd el átlagban.

már az enyémben is van bypass rendszer a vízhez ... de az olaj a kritikus arra sajnos nincs kitaláció ,legalábbis nálam :)

Elküldve
  On 2013. 08. 20. at 11:27, Mc-elek írta:

de az olaj a kritikus arra sajnos nincs kitaláció ,legalábbis nálam :)

Arra jó a görgős csapágyazás, de gondolom csak kis motoroknál alkalmazható.

Elküldve
  On 2013. 08. 20. at 11:36, grofbandi írta:

Arra jó a görgős csapágyazás, de gondolom csak kis motoroknál alkalmazható.

Attól még a meleg ott marad a turbinakerékben, ami olajkeringés hiányában átmelegíti a tengelyt, ezzel a csapágyat is, és beég az olaj a csapágyba.

Elküldve
  On 2013. 08. 20. at 10:52, Vilmoskörte írta:

Halmozottan. Kicsi a motor (alapvetően yenge), erre rájön még a turbó is. Sokan nem figyelnek erre oda, lásd klíma. Hány olyan autót látsz, amit megálláskor a gyújtás levételével kapcsolnak ki? Pedig előtte egy percel már le kellene, alacsony motor fordulatnál és a ventivel "kijáratni". Ugyanez van a turbóval is. Meghajtják és leállítják. Kenés és hűtés nélkül pedig megadja magát hamar. Továbbra is maradnék egy nagy(obb) köbcentis, szívó benzinesnél.

Klímánál csak az a probléma, hogy ha a benti hőcserélő hideg marad, akkor azon kicsapódik a víz, és megindul gombásodni, meg mindent csinálni. Ezért kellene úgymond leszárítani azzal, hogy kikapcsoljuk a kompresszort, és hagyjuk felmelegedni a hőcserélőt. A kompresszor szempontjából szerintem mindegy, hogy "kézzel" kapcsolod ki a kuplungját, vagy pedig gyújtás levételekor marad áram nélkül a kuplungja.

Az, hogy kicsi a motor, az szerintem nem olyan probléma, mert mégsem arról van szó, hogy volt egy 60 lovas 1.4, és azt fújják meg 2bar nyomással és így kapnak 180 lóerőt, hanem elvileg ehhez az igénybevételhez tervezett csapágyakkal, dugattyúgyűrűkkel, stb. vannak a turbós motorok szerelve. A magunkfajtáknak, akik tisztában vannak azzal, hogy hogyan kell kezelni egy turbós autót, azoknak nem akkora probléma a turbó - feltéve, hogy tudunk olyasmikről, hogy pl. a turbó olajcsövének van szűrője, amit szintén ki kellene cserélni időnként, és hasonló finomságokról.

Elküldve

Uff. Szerintetek a komfort ablak mennyire b@sz oda az akkunak. Hogy érthetőbb legyek, az ablakok a motor leállításánál többnyire lent vannak/maradnak, s ugye amikor zárom a teknőt akkor a felhúzáshoz a nafta az akksiról jön. Most egy 55AH van benne.

Elküldve
  On 2013. 08. 20. at 14:53, scream24 írta:

Uff. Szerintetek a komfort ablak mennyire b@sz oda az akkunak. Hogy érthetőbb legyek, az ablakok a motor leállításánál többnyire lent vannak/maradnak, s ugye amikor zárom a teknőt akkor a felhúzáshoz a nafta az akksiról jön. Most egy 55AH van benne.

Egy jó akksi meg sem érzi.

  • Like 1
Elküldve
  On 2013. 08. 20. at 18:05, NeedForSpeed írta:

Üvegszál javító készletet hol lehet kapni? Madarasba, tecsóba, praktiba, obiba?

Mondanám,ha Győr környékén laknál adnék én neked. De szerintem festékboltban keresgélj, vagy hanagyobb tétel kell akkor novia.

Grofbandi: Az akku jó,remljük igy lesz, mert a jóhoz könnyű hozzá szokni. :D

Elküldve
  On 2013. 08. 20. at 14:53, scream24 írta:

Uff. Szerintetek a komfort ablak mennyire b@sz oda az akkunak. Hogy érthetőbb legyek, az ablakok a motor leállításánál többnyire lent vannak/maradnak, s ugye amikor zárom a teknőt akkor a felhúzáshoz a nafta az akksiról jön. Most egy 55AH van benne.

Egy indítózáshoz képest elhanyagolható minden más ilyen néhány másodpercig üzemelő fogyasztó. Ami csak néhány másodpercig üzemel, azokkal a cuccokkal felesleges foglalkozni áramellátás szemponjából.

  • Like 1
Elküldve
  On 2013. 08. 21. at 10:59, potyo írta:

Egy indítózáshoz képest elhanyagolható minden más ilyen néhány másodpercig üzemelő fogyasztó. Ami csak néhány másodpercig üzemel, azokkal a cuccokkal felesleges foglalkozni áramellátás szemponjából.

Ha már feljött a téma, aki ELM327 OBD-t használ, non-stop csatlakoztatva mennyire szívhatja az akksit? Igazából befér a fedlap alá (kivettem a helyéről, fektetve elfér), nem kellene mindig fel-le pattintgatni, ha szükség van rá. Elég gyakran használom Torque-val.

Elküldve
  On 2013. 08. 21. at 12:07, beghyn írta:

Ha már feljött a téma, aki ELM327 OBD-t használ, non-stop csatlakoztatva mennyire szívhatja az akksit? Igazából befér a fedlap alá (kivettem a helyéről, fektetve elfér), nem kellene mindig fel-le pattintgatni, ha szükség van rá. Elég gyakran használom Torque-val.

Legjobb lenne lemérni, fejből még csak saccolni sem merek. Egy bluetooth rádió adó-vevő ha folyamatosan megy, akkor pártíz, akár 100mA-t is felvehet. Ha viszont nem fut, akkor akár 1-2mA is elég lehet az egésznek.

Elküldve
  On 2013. 08. 20. at 18:47, scream24 írta:

Grofbandi: Az akku jó,remljük igy lesz, mert a jóhoz könnyű hozzá szokni. :D

Az enyém is jó, nemritkán 1,5-2 órát járatom a hifit álló motornál, de utána is ugyanúgy teker az önindító. Ehhez képest egy ablakfelhúzás bakfitty. Ja, nem gyári hifi. Az akksit fél éve vettem, 60ah-ás GM. Elég kajak.

Elküldve
  On 2013. 08. 21. at 15:08, grofbandi írta:

Az enyém is jó, nemritkán 1,5-2 órát járatom a hifit álló motornál, de utána is ugyanúgy teker az önindító. Ehhez képest egy ablakfelhúzás bakfitty. Ja, nem gyári hifi. Az akksit fél éve vettem, 60ah-ás GM. Elég kajak.

Őszinte leszek, ebben a fej egységet leszámítva még gyári a zene. Igaz még csak pár hete vettem. :) De borzasztó a gyári cumó, ugyan ebbe már nem tervezek nagy zenét, de a hangszorokat kiszorom az biztos.

Nem tudod véletlenül, vagy bárki más, hogy a kocsi oldalán végigfutó fekete ütközés védő műanyagot hogyan kell leszedni? Ragasztva van, vagy csavarozva, netán mindkettő? Le akarom fényezni, mert rohadtul mutat ez a fekete ezüst autón.

Elküldve
  On 2013. 08. 21. at 17:57, scream24 írta:

Őszinte leszek, ebben a fej egységet leszámítva még gyári a zene. Igaz még csak pár hete vettem. :) De borzasztó a gyári cumó, ugyan ebbe már nem tervezek nagy zenét, de a hangszorokat kiszorom az biztos.

Nem tudod véletlenül, vagy bárki más, hogy a kocsi oldalán végigfutó fekete ütközés védő műanyagot hogyan kell leszedni? Ragasztva van, vagy csavarozva, netán mindkettő? Le akarom fényezni, mert rohadtul mutat ez a fekete ezüst autón.

hello

http://www.mullerautowebshop.hu/opel-astra-g/108-opel-astra-g-ajtodiszlec-jobb-hatso.html

https://cromax.hu/20000000-karosszeria/21320000-muanyag-elemek/21320436-diszlec-alkatreszek/186526-diszlec-rogzito-patent-opel-astra-g-1998-2009

patent, és belülröl csavarozva!

Elküldve
  On 2013. 08. 21. at 18:05, killermedve írta:

Köszi. Ezek szerint le kell kapni az ajtó kárpitot? Zsír. akkor ha kitekertem a csavarokat csak határozottan meg kell rántani és lesz ami lesz? :)

Elküldve
  On 2013. 08. 21. at 18:08, scream24 írta:

Köszi. Ezek szerint le kell kapni az ajtó kárpitot? Zsír. akkor ha kitekertem a csavarokat csak határozottan meg kell rántani és lesz ami lesz? :)

Én is készülök a festésre. Sajnos mindenképp le kell vennem a kárpitot, mert a kilincset sem hagyom fényezetlenül.

De nem nehéz levenni őket, már meg vannak járatva a hangszórók cseréje miatt. :D

Elküldve
  On 2013. 08. 21. at 12:07, beghyn írta:

Ha már feljött a téma, aki ELM327 OBD-t használ, non-stop csatlakoztatva mennyire szívhatja az akksit? Igazából befér a fedlap alá (kivettem a helyéről, fektetve elfér), nem kellene mindig fel-le pattintgatni, ha szükség van rá. Elég gyakran használom Torque-val.

Én is örülök, hogy előkerült ez a téma, mert már a műszaki problémákhoz akartam is ezzel kapcsolatban írni. Először is készítettem egy videót:

A helyzet az, hogy a kocsiban az elmúlt télen már úgy véltem, haldoklik az akkumulátor, mert hidegben szinte minden indításnál csinálta a videón látható jelenséget. Tavasszal megvolt a csere, azonban a probléma nem múlt el az új akkumulátor ellenére, ezért feltételezem nem azzal van a gond - egy ilyen kis kütyütől, mondjuk egy éjszakányi állás után nem kellene lemerülnie. Az OBD kütyü használata előtt is előfordult időnként, hogy így indult, de volt, hogy napokig semmi gond nem volt. Amióta a kütyü folyamatosan benne van, azóta a napi első indítás mindig így néz ki, ha rövid távokon (pár km) megyek vele, akkor későbbi indításoknál is, de ha mondjuk egy 15-20 megyek, akkor adott napon - általában - már nem produkálja. Szerintetek lehet, hogy nem jó az akksi amit vettem? Vagy valami más lehet a gond? Még annyi, hogy amikor felugranak a mutatók akkor olyan hang hallatszik, mintha egy szivattyú beindulna (talán picit a videón is hallatszik). Ha bárkinek van ötlete, szívesen venném, mit lenne érdemes megnézni.

Amúgy fater munkahelyén több G és H Astra is szolgált már, és azt mondja, azoknál is találkozott már ilyennel. Lehet valamilyen konstrukciós hiba?

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.