Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

A fejtámlán van egy rovátka, ami rögzíti az ülés hátoldalában a fejtámlát.Gondolom a fejtámlát úgy nem lehet , és nem biztonságos úgy használni, hogy feljebb húzom de nem akad be sehová, mivel a f@szom gyárban nem csináltak rá több bemélyedést .Vagy igen, és ha valami van, akkor az nem fog kirepülni onnan?Néha az az érzésem, hogy ezt a járgányt nem 190cm-es embereknek tervezték. :blink:

Link to comment
Megosztás:

A fejtámlán van egy rovátka, ami rögzíti az ülés hátoldalában a fejtámlát.Gondolom a fejtámlát úgy nem lehet , és nem biztonságos úgy használni, hogy feljebb húzom de nem akad be sehová, mivel a f@szom gyárban nem csináltak rá több bemélyedést .Vagy igen, és ha valami van, akkor az nem fog kirepülni onnan?Néha az az érzésem, hogy ezt a járgányt nem 190cm-es embereknek tervezték. :blink:

Ez enyim is ilyen, és idegesítő... :(

Link to comment
Megosztás:

A fejtámlán van egy rovátka, ami rögzíti az ülés hátoldalában a fejtámlát.Gondolom a fejtámlát úgy nem lehet , és nem biztonságos úgy használni, hogy feljebb húzom de nem akad be sehová, mivel a f@szom gyárban nem csináltak rá több bemélyedést .Vagy igen, és ha valami van, akkor az nem fog kirepülni onnan?Néha az az érzésem, hogy ezt a járgányt nem 190cm-es embereknek tervezték. :blink:

Pedig ahonnan ez eredetileg jött, elég sok NDK-s Jürgen és Ottó van, akik ilyen szép szál legények. Én is 187cm vagyok, együtt tudok veled érezni. :)

Link to comment
Megosztás:

A fejtámlán van egy rovátka, ami rögzíti az ülés hátoldalában a fejtámlát.Gondolom a fejtámlát úgy nem lehet , és nem biztonságos úgy használni, hogy feljebb húzom de nem akad be sehová, mivel a f@szom gyárban nem csináltak rá több bemélyedést .Vagy igen, és ha valami van, akkor az nem fog kirepülni onnan?Néha az az érzésem, hogy ezt a járgányt nem 190cm-es embereknek tervezték. :blink:

Ha "megragadod" a fejtámlát és magad felé billented a tetejét, akkor ha jól emlékszem 3 fokozatban még emelhető a magassága.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

egy kis reklám:

tegnap voltam egy egész napos tréningen itt: http://www.vezetestechnika.eu/

ajándékba kaptam a családomtól, ha valaki teheti, szerintem kérje :)

épített pályákon nyomtunk mindenféle szituációt, a jeges (vízes műgyanta) gyakorlatoktól kezdve a reakciómérésen/vészfékezéseken át a gyors mért kör/szűk manőverekig...

amellett, hogy szerintem sok plusz dolgot megéreztem amit a közúton normál helyzetben nem, adrenalinnak sem utolsó, ha az autónak lenne izomláza akkor most mozdulni nem bírna :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

egy kis reklám:

tegnap voltam egy egész napos tréningen itt: http://www.vezetestechnika.eu/

ajándékba kaptam a családomtól, ha valaki teheti, szerintem kérje :)

épített pályákon nyomtunk mindenféle szituációt, a jeges (vízes műgyanta) gyakorlatoktól kezdve a reakciómérésen/vészfékezéseken át a gyors mért kör/szűk manőverekig...

amellett, hogy szerintem sok plusz dolgot megéreztem amit a közúton normál helyzetben nem, adrenalinnak sem utolsó, ha az autónak lenne izomláza akkor most mozdulni nem bírna :)

Ezt bizony érdemes lenne kipróbálni! Akár motorral is.

Link to comment
Megosztás:

Bár szerintem tudom a választ, de biztos ami biztos megkérdezem...

Adott főútnál egy körforgalom...Szabályos, hogy a főúton haladók dugó esetén közvetlen egymás után megállnak a körforgalomban és én az "alárendelt" útról nem bírok a körforgalomba hajtani tőlük?

Csak remélni tudom, hogy sikerült érthetően leírnom, ha nem, akkor képpel tudom illusztrálni.

Link to comment
Megosztás:

Bár szerintem tudom a választ, de biztos ami biztos megkérdezem...

Adott főútnál egy körforgalom...Szabályos, hogy a főúton haladók dugó esetén közvetlen egymás után megállnak a körforgalomban és én az "alárendelt" útról nem bírok a körforgalomba hajtani tőlük?

Csak remélni tudom, hogy sikerült érthetően leírnom, ha nem, akkor képpel tudom illusztrálni.

Én úgy tanultam még anno és jelenleg is úgy tudom hogy a körforgalomnál annak van elsőbbsége aki bent van. Olyanról nem tudok hogy az számítana ki milyen típusú útról hajtott be.

Link to comment
Megosztás:

Nem ez a lényeg.

Körforgalomban tilos megállni, kizárólag forgalmi okból, azaz ha fizikailag nem tudsz továbbmenni mert másik autó áll előtted.

Ugyanakkor rendes kereszteződésnél van egy olyan szabály is, hogy csak akkor hajthatsz be egy kereszteződésbe, ha meggyőződsz róla hogy azt el is tudod hagyni. Nem tudom hogy ez körforgalom esetén érvényes-e, de igazából tökmindegy: ha be is tudtál volna hajtani a körforgalomba, a bent álló autók miatt úgysem tudtad volna elhagyni azt.

Link to comment
Megosztás:

Nem ez a lényeg.

Körforgalomban tilos megállni, kizárólag forgalmi okból, azaz ha fizikailag nem tudsz továbbmenni mert másik autó áll előtted.

Ugyanakkor rendes kereszteződésnél van egy olyan szabály is, hogy csak akkor hajthatsz be egy kereszteződésbe, ha meggyőződsz róla hogy azt el is tudod hagyni. Nem tudom hogy ez körforgalom esetén érvényes-e, de igazából tökmindegy: ha be is tudtál volna hajtani a körforgalomba, a bent álló autók miatt úgysem tudtad volna elhagyni azt.

Szerintem arra akart kitérni ,hogy ő haladt volna tovább az alsóbb rendű úton csak mivel be volt dugulva a felsőbb rendű(és a körforgó is) így nem tudott haladni. Mondjuk elég prosztóság ha látom hogy nem tudok kihajtani de akkor még keresztbe állok a másik irányból érkező előtt is. Ritkán járok BP-n de szerintem ott is mindennapos hogy a keresztbe érkezőknek hiába van zöld lámpa ha a felsőbbrendűn masszív a sor. Pl Hungária körút.

Link to comment
Megosztás:

image.jpg

A kettes számmal jelölt út a főút, a mellék utcák az avar és stadion út/utca...

Általában 2 3 eset fordul elő:

-Az avar utcából jövök kifele és balra szeretnék tovább menni (pirossal jelölve), de mivel az autók egymást érik a körforgalomban (feketével jelölve) be sem tudok hajtani. Ilyenkor csak egy irányba van dugó én balra simán tudnék tovább haladni, feltéve ha be tudnék a körforgalomba hajtani.

-A másik eset amikor a főúton jövök az ellenkező irányból és az avar utca fele mennék tovább (sárgával jelölve). Itt ugyan be tudok a körforgalomba hajtani, de mivel a sor megint áll (feketével jelölve), ezúttal a kihajtás nem megy és mögöttem szintén feltorlódik a sor.

-A legjobb (bár ez ritka) amikor áll a sor Vác fele (feketével jelölve), közbe szemből jön 2 autó aki az avar utca fele akarna menni (sárgával jelölve). A sárga vonalon haladók kihajtani nem tudnak, ezért a főút az ellenkező irányba (is) feltorlódik, a pirossal jelölt vonalon haladók pedig már be sem tudnak a körforgalomba hajtani, ezért gyakorlatilag mindenki áll minden irányban 2 hülye miatt, akik a körforgalom 2 pontján elállják az utat.

kobraCode és tgabika76 által leírtakkal tisztában vagyok, csak azt nem tudom, hogy konkrétan a KRESZ mit ír elő ilyenkor (már ha előír valamit ilyen helyzetre). Én minden esetben rányomom a dudát arra, aki elállja az utat és mindig, mindenki csodálkozik, hogy miért csinálom. Ez nem csak engem zavar, hanem mást is, mert mikor gyalog megyek el ezen a részen már többször hallottam sofőröktől szép szavakat, akik a fent említett helyzetekben "beragadtak" a forgalomba, pedig tudnának haladni, ha hagynának nekik helyet...

Link to comment
Megosztás:

A kettes számmal jelölt út a főút, a mellék utcák az avar és stadion út/utca...

Általában 2 3 eset fordul elő:

-Az avar utcából jövök kifele és balra szeretnék tovább menni (pirossal jelölve), de mivel az autók egymást érik a körforgalomban (feketével jelölve) be sem tudok hajtani. Ilyenkor csak egy irányba van dugó én balra simán tudnék tovább haladni, feltéve ha be tudnék a körforgalomba hajtani.

-A másik eset amikor a főúton jövök az ellenkező irányból és az avar utca fele mennék tovább (sárgával jelölve). Itt ugyan be tudok a körforgalomba hajtani, de mivel a sor megint áll (feketével jelölve), ezúttal a kihajtás nem megy és mögöttem szintén feltorlódik a sor.

-A legjobb (bár ez ritka) amikor áll a sor Vác fele (feketével jelölve), közbe szemből jön 2 autó aki az avar utca fele akarna menni (sárgával jelölve). A sárga vonalon haladók kihajtani nem tudnak, ezért a főút az ellenkező irányba (is) feltorlódik, a pirossal jelölt vonalon haladók pedig már be sem tudnak a körforgalomba hajtani, ezért gyakorlatilag mindenki áll minden irányban 2 hülye miatt, akik a körforgalom 2 pontján elállják az utat.

kobraCode és tgabika76 által leírtakkal tisztában vagyok, csak azt nem tudom, hogy konkrétan a KRESZ mit ír elő ilyenkor (már ha előír valamit ilyen helyzetre). Én minden esetben rányomom a dudát arra, aki elállja az utat és mindig, mindenki csodálkozik, hogy miért csinálom. Ez nem csak engem zavar, hanem mást is, mert mikor gyalog megyek el ezen a részen már többször hallottam sofőröktől szép szavakat, akik a fent említett helyzetekben "beragadtak" a forgalomba, pedig tudnának haladni, ha hagynának nekik helyet...

Szerintem az első esetben - mivel a kresz szerint a bent levőknek van elsőbbsége - csak a másik udvariasságán múlik, hogy beenged-e vagy nem. Én is szoktam ilyennel találkozni városban amerre járok, hogy a forgalmasabb irányból huzamosabb ideig folyamatos a kocsisor és torlódik, mert a kihajtónál amerre a többség megy van egy zebra, ahol a gyalogosforgalom is sűrű. Szerencsére itt azért sok autósnak van annyi esze, hogy ha látja, hogy nem bír egyből kimenni, akkor hagy helyet a behajtóknak, így az is tud haladni aki a keresztező úton megy tovább.

A második és harmadik esetben viszont egyértelműen nem szabályos az, ha kintről eléd megy a körforgalomba behajtva, ugyanis ebben az esetben te vagy bent, neked van elsőbbséged, hiába vagy kénytelen megállni a folyamatos sor miatt, a következőnek be (ill. ki) kellene engednie. Én így gondolom, és valószínű a kresz alkotói is így gondolták, mert ellenkező esetben ahogy a példa is mutatja bedugul az egész nagyobb forgalom esetén.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szemezgetek a komfort elektromos ablakkal, mert idegesít, hogy nem húzza fel ha bezárom az autót... A kérdésem mindössze annyi, hogy Classic 2-nél is ugyanígy működik az egyszerű vezetékes megoldás?

Igen, én is tavasszal csináltam meg.

Link to comment
Megosztás:

Úgy néz ki mégis haldoklik a generátorom. Berángat az alapjárati fogyasztó terheléskor. Ma voltam megnézetni az autót és a töltés max 13,8 V (utángyártott generátor). Generátor szíj nélkül nincs hiba--> generátor terheli le.

Állítólag az autómba nem is 100A-es, hanem 120A-es Bosch való! 2004/12 havi Z14XE, klímás, elektromos ablak, ABS. Felhívtam Csergőt, és ott azt mondták alvázszám alapján, hogy elvben 100A-es Bosch-sal jött ki, de a program 120A-es típust ajánl.

Valaki meg tudná mondani, hogy 100 v 120-as kell? 120-asból ezt a gyári bosch számot kaptam: 0124 425 009

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.