Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

szóval :)
BMW 320d 2002-es asszem
az új tulaj elvitte szerelőhöz a kocsit . mert mondtam neki hogy szerintem sokat eszik és remeg nagyon a motor ...

ok , 3 helyen nem tudták elérni a porlasztókat diaggal... ( pedig gyári progival nézték)majd talált egy helyet ahol sikerült

ekkor jött a fekete lé... 3. hengerben nagyon nagy a mennyiségi eltérés ...

javaslat gyorsan javítása meg ha nem akar motorgenerált ( egyetértek a szerelővel)

ok, akkor kiszedik és felteszik padra...

most jött a második fekete leves ... ezt a motort szerelték euro3 és euro4 porlasztókkal...

na ebben vegyesen volt...

felhív az előző tulajt és kérdőre vonja , hogy ez hogy történhetett..
erre ő , kb 7ekm vannak az ÚJ porlasztókban ( amiért ki is fizetett 550eft.... ,megvan a számla róla)
felhív a szerelő aki állítólag beszerelte a 4 ÚJ porlasztót...
benyögi hogy valójában csak 2 cseréltek 2 felújított lett belerakva ( mindezt 4 újként eladva)
az új tulaj mondja hogy jogi útra viszi a dolgot ... ekkor jött a szerelő felől a fenyegetőzés....
miután több mint egy éve lett beszerelve így gari már nincs.. meg egyébként is a jog rendszerünk sokszor nem az áldozatnak kedvez..

így arra jutottunk hogy az lesz a legjobb ha rakat bele 4 felújítottat , mindezt 170e-ért....

azóta mérséklődött a remegés, és fogyasztás reális számokat mutat ....

170ért és egy heti idegeskedésért... :)
tömören ennyi

Link to comment
Megosztás:

szóval :)

BMW 320d 2002-es asszem

az új tulaj elvitte szerelőhöz a kocsit . mert mondtam neki hogy szerintem sokat eszik és remeg nagyon a motor ...

ok , 3 helyen nem tudták elérni a porlasztókat diaggal... ( pedig gyári progival nézték)majd talált egy helyet ahol sikerült

ekkor jött a fekete lé... 3. hengerben nagyon nagy a mennyiségi eltérés ...

javaslat gyorsan javítása meg ha nem akar motorgenerált ( egyetértek a szerelővel)

ok, akkor kiszedik és felteszik padra...

most jött a második fekete leves ... ezt a motort szerelték euro3 és euro4 porlasztókkal...

na ebben vegyesen volt...

felhív az előző tulajt és kérdőre vonja , hogy ez hogy történhetett..

erre ő , kb 7ekm vannak az ÚJ porlasztókban ( amiért ki is fizetett 550eft.... ,megvan a számla róla)

felhív a szerelő aki állítólag beszerelte a 4 ÚJ porlasztót...

benyögi hogy valójában csak 2 cseréltek 2 felújított lett belerakva ( mindezt 4 újként eladva)

az új tulaj mondja hogy jogi útra viszi a dolgot ... ekkor jött a szerelő felől a fenyegetőzés....

miután több mint egy éve lett beszerelve így gari már nincs.. meg egyébként is a jog rendszerünk sokszor nem az áldozatnak kedvez..

így arra jutottunk hogy az lesz a legjobb ha rakat bele 4 felújítottat , mindezt 170e-ért....

azóta mérséklődött a remegés, és fogyasztás reális számokat mutat ....

170ért és egy heti idegeskedésért... :)

tömören ennyi

Semmi esély nem lett volna a jogi úton való behajtásra? Azért ez elég szomorú dolog hogy még egyforma porlasztót sem képekes belerakni. Amúgy milyen szervíz volt? Lehet róla tudni infót? Márkaszervíz, vagy független?

Link to comment
Megosztás:

Semmi esély nem lett volna a jogi úton való behajtásra? Azért ez elég szomorú dolog hogy még egyforma porlasztót sem képekes belerakni. Amúgy milyen szervíz volt? Lehet róla tudni infót? Márkaszervíz, vagy független?

ez volt ésszerű ...

valahol budán .. nem márka szerviz

Link to comment
Megosztás:

Azért ez elég szomorú dolog hogy még egyforma porlasztót sem képekes belerakni

Tudok én is hasonlót.

Kis bevezetőként nekem az OFF autómba Hollandiában újkorában, 1999-ben beszerelték az LPG szettet, akkor még szekvenciális rendszer nemis létezett, ezért természetesen keverős rendszerűt a műanyag szívócsöves, Euro3-as motorra. Aztán az autót 2004-ben elhozták Szerbiába, itt minden papírt megkapott, többek között a gázszett megfelelőségét is, tíz évre, tehát 2014-ig. Idén viszont pár eszement kitalálta, hogy ez így mostmár nem lesz jó, és öt évenként ellenőrizni kell a gázszettet, amivel végülis egyet tudok érteni. Amivel viszont nem, hogy egy ilyet nem úgy vezetünk be, hogy tegnapról mára már csak úgy lehet leműszakiztatni az autót, ha az öt évnél idősebb megfelelőséggel rendelkezők előtte elmennek ellenőrzésre, semmi előzetes médiakampány vagy valami. Na a gond itt jött, mert az eddigi forgalom legalább öt, de inkább még többszöröse jutott az ellenőrzést végző helyekre, akik természetesen nem győzték, ezért hosszú várólisták alakultak ki, hiszen általában az emberek a műszaki lejárta előtt 1-2-3 héttel szoktak menni műszakit csináltatni (itt nálunk ha csináltatsz műszakit, akkor azt megteheted max 30 nappal előbb is, tehát ha pl. május 26-én jár le, akkor ha április 27-én elmegyek műszakit csináltatni, akkor jövő év május 26-ig lesz ismét érvényes), és mint derült égből villámcsapás érte őket a dolog. Akinek már szekvenciális rendszer volt, annak egyértelmű volt, hogy minek kell megfelelnie, akinek nem műanyag szívócsöves a motorja, annak továbbra is jó volt a keverős, csak én beestem pont egy ilyen lyukba, hogy a gázszerelők nem tudták megmondani, hogy a műanyag szívócsöves motoron megfelel-e továbbra is a keverős szett vagy sem, mivel már jó ideje ilyen motorra csak szekvenciálist engedélyeznek új beépítés esetén. Az ellenőrzést végzők talán meg tudták volna mondani, hogy ha már bent van, és elvileg a beépítéskori előírásnak kell továbbra is megfelelnie, akkor erre kaphatok-e továbbra is engedélyt vagy sem. De minden vizsgáztató azzal kezdte, hogy voltam-e már szerelőnél, akikhez viszont hiába megyek, mert nem tudják, hogy a műanyag szívócső+keverős rendszer megfelel-e. Mivel egyébként sem ártott volna már a gázszűrőt cserélni, párologtatót felújítani, ezért végül úgy döntöttem, biztosra megyek, kicseréltetem a rendszert szekvenciálisra, az biztosan megfelel. Anyagilag kicsit többe volt így, de megspórolok egy csomó utánajárást, és valamivel kevesebbet is fogyaszt utána.

Na amikor kész a szerelés, nézem, nem világít egyik tompított. Gondoltam, kiégett az égő valamikor, tettem másikat, az sem világít. Nézem a biztosítékot, ki van égve. Teszek másikat, bekapcsolom, biztosíték ismét kiég. Gyanús volt nekem, még mondom a szerelőnek, hogy nem sértettek meg valahol kábelt? Aszongya ők biztos nem. Nézem a motorteret, nem látok semmi ilyesmire utalót. Na mindegy, este is volt már, gondoltam majd másnap megnézem, ezzel nem kell szerelőhöz mennem. Hazafelé bekapcsolnám a ködlámpát, annak is kiég a biztosítéka. Na ekkor már egyre gyanúsabb lett. Aztán másnap nézem végig a kábeleket, hát a hűtő tetejénél, ahová a gázszűrőt rögzítették, ott gyönyörően belefúrtak a műanyaggal együtt a mögötte futó kábelkötegbe, és belehajtottak egy csavart. Egy vezetéket teljesen elfúrtak a többinek csak a szigetelése sérült. Volt köztük GND is, ezért volt a zárlat. Ezt szerencsére pákával és szigetelőszalaggal orvosolni tudtam. Viszont a másik, hogy a gázszett beállítása közben ugye alapjáraton jár a motor, egyszercsak bekapcsol a hűtőventilátor. Ez még normális. Viszont egyszercsak nemhogy kikapcsolna, hanem bekapcsol a nagyobb fokozat. Én ekkor már látom, hogy valami nem stimmel, de ezeknek mintha normális lenne. Egy pár másodperc után mondom neki, hogy itt valami nem stimmel, mire kiderül, hogy nem légtelenítették le a hűtőkört, és nem keringett a hűtővíz a motorban. Ennek az eredménye jelen állás szerint az lett, hogy a szelepszárszimeringek (amik más okból kb. egy éve lettek cserélve) túl lettek melegítve, és most ismét eresztik az olajat. 4000km-re elfogyott kb. három liter motorolaj. Szerencsére úgy tűnik, hogy más probléma nem lett, mert az olaj nem vizesedik, és a víz sem olajos. De azért akkoris, hogy nem lehet észrevenni, hogy a ventilátor nemhogy kikapcsolna, hanem még nagyobb fokozaton kezd menni egy alapjáraton járó motornál? Ismétlem, én kellett, hogy szóljak nekik, hogy valami nem stimmel a dologgal, nekik szerintem csak akkor esett volna le, amikor már elkezdi ereszteni a motor a gőzt, vagy megszorul az egész. Persze a szájuk az nagy, de pár perc után leszűrtem, hogy kettőnk közül én értek jobban az egészhez, nekik csak papírjuk van róla, hogy csinálhatják. Persze utólag ezt már nem lehet rájuk bizonyítani, hogy előtte nem ette az olajat, és hogy túlmelegítették. Úgyhogy most lesz ismét egy szelepszárszimering garnitúra csere, amihez persze csomó dolgot ismét meg kell bontani, más tömítéseket is a megbontás miatt cserélni, munkadíj, stb. Még szerencse, hogy évekkel ezelőtt találtam egy értelmes szerelőt, aki tisztességes munkát végez, hív ha valami nem várt gond van, megbeszéljük, mi kell, stb.

Link to comment
Megosztás:

potyo!

Hát ez sem egyszerű eset. Jó lenne valami eljárás, vagy jogi dolog hogy utólagosan az ilyen szakbarbár szervizeket, szerelőket meglehessen fogni és az ilyen utólag kiredült elfuserált dolgokat mind a nyakukba varrni. Kifizettetni velük az összes okozott kárt. Szomorú dolgok ezek. Szerencsére én is találtam egy megbízható szerelőt, mostanában biztosan nem fogok másohva menni ha valami van a géppel.

Link to comment
Megosztás:

Rá van írva az akksira. (hogy mennyi a gyári, passz, de ha megnézed akkor majd írd ide. :) )

Pl ez 760A-es

exide_premium_akku.jpg

Nem találtam semmi konkrét gyári adatot.

Nekem 510A-s volt benne, az úgy kellemes volt. Szerintem 480A-nál kevesbb semmiképp nem jó.

Link to comment
Megosztás:

Ez DIN szabvány szerint van, az újak pedig, ha megnézed, EN szerint. Nem mindegy. Ma 480 A (EN) alatt nem nagyon érdemes akksit venni. Max. motorkerékpárhoz.

Ez igaz, de ahogy nézem 4 féle szabbvány van: DIN, EN, SAE, IEC. De hogy mi köztük a kb-ra átváltás, az passz.... Jó hogy ennyi van. :(

Link to comment
Megosztás:

Az átváltást én sem tudom, pedig keresgéltem. A DIN az német szabvány, az EN európai, a SAE amerikai, az IEC nemzetközi elektronikai.

Én hosszas keresgélés után megtaláltam. :)

http://www.partinfo.co.uk/files/How%20A%20Battery%20Works.pdf

SAE = (DIN x 1.5) + 40
DIN = (SAE – 40) x 0.66
IEC = DIN/0.85

+ egy átváltó tábla:

SAE-EN-IEC-DIN-JIS-Conversion-Table.png

Tehát a 255A DIN az 450A EN, ez itt a fontos, amit nézni kell. ;)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.