Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Ahoj mindenkinek!

Szeretnék kérdezni valamit!

Ma volt a kocsiban gyertyacsere, gyári gm gyertya került bele de az ismerős autószerelő srác véletlenül nem egypólusú gyertyát hozott bele hanem kétpólusút.

Érdeklődnék hogy van-e külömbség a kétfajta gyertya között és ha van akkor mi?

Okozhat-e gondot hogy nem ugyan olyan gyertya került bele, vagy esetleg jobb-e ez a kétpólusú??

válaszokat előre is köszi!

Elküldve

Ahoj mindenkinek!

Szeretnék kérdezni valamit!

Ma volt a kocsiban gyertyacsere, gyári gm gyertya került bele de az ismerős autószerelő srác véletlenül nem egypólusú gyertyát hozott bele hanem kétpólusút.

Érdeklődnék hogy van-e külömbség a kétfajta gyertya között és ha van akkor mi?

Okozhat-e gondot hogy nem ugyan olyan gyertya került bele, vagy esetleg jobb-e ez a kétpólusú??

válaszokat előre is köszi!

Milyen motor van a kocsidban? Gyári gyertya, de belevaló kellene, mert hiába GM, ha nem a motorodba való....

Elküldve

jó bele a kétpólusú.

Csak egypólusú a gyári... De oda kellene figyelni a többi paraméterére is. Nem mondom, hogy nem lesz vele gond, de minek olyan ami nem bele való? A gyári vicc áron van ám. ;) https://cromax.hu/40000000-elektromos-rendszer/40600000-gyujtasrendszer/40600190-gyujtogyertya/141188-gyujtogyertya-opel-fqr8leu2-egypolusu

Nekem LPG miatt pedig ez van benne (Bosch), de az meg szinte ingyen van. :D https://cromax.hu/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=141308&option=com_virtuemart&Itemid=26&kereso_modell=48&kereso_marka=Opel&kereso_modell=48&kereso_marka=Opel

  • Like 1
Elküldve

Csak egypólusú a gyári... De oda kellene figyelni a többi paraméterére is. Nem mondom, hogy nem lesz vele gond, de minek olyan ami nem bele való? A gyári vicc áron van ám. ;) https://cromax.hu/40000000-elektromos-rendszer/40600000-gyujtasrendszer/40600190-gyujtogyertya/141188-gyujtogyertya-opel-fqr8leu2-egypolusu

Nekem LPG miatt pedig ez van benne (Bosch), de az meg szinte ingyen van. :D https://cromax.hu/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=141308&option=com_virtuemart&Itemid=26&kereso_modell=48&kereso_marka=Opel&kereso_modell=48&kereso_marka=Opel

Nem csak egypólusú van gyáriban. Az X14XE-es motoromhoz hozza a kétpólusút is a Cromax. Ilyen volt a kocsimban és most is kétpólusú van, csak NGK.

Elküldve

Nem csak egypólusú van gyáriban. Az X14XE-es motoromhoz hozza a kétpólusút is a Cromax. Ilyen volt a kocsimban és most is kétpólusú van, csak NGK.

Az Z14XE motor nem Z14XEP! Amúgy nem mondom, hogy nem jó bele de mi az előnye? Ha gyárilag azzal is jó, akkor felesleges.

Akkor ennyi erővel tehetsz bele bármit, csak GM legyen... Jó hogy nem izzítógyertyát, mert GM, mert hozza a dieselhez. <_<

Elküldve

Az Z14XE motor nem Z14XEP! Amúgy nem mondom, hogy nem jó bele de mi az előnye? Ha gyárilag azzal is jó, akkor felesleges.

Akkor ennyi erővel tehetsz bele bármit, csak GM legyen... Jó hogy nem izzítógyertyát, mert GM, mert hozza a dieselhez. <_<

Sorry! :lipssealed: Valóban a az XEP-hez csak az egypólusút hozza.

Elküldve

Látom egy rövid vitát indítottam el a kérdésemmel de sebaj ebből lehet informálódni.

de a kérdésem csak annyi hogy nem baj-e hogy egy pólusú helyett most kétpólusú került bele?

Elméletileg nem lehet baja mert a mérete ugyan az.(ha nagyobb lenne már észrevettem volna :-)))

így elméletileg a gyertya élettartama is hoszabb mert nem egyoldalúan "ég el" a gyertya.

Szóval egyszerűen probléma vagy nem hogy kétpolusú van benne??????

Elküldve

Látom egy rövid vitát indítottam el a kérdésemmel de sebaj ebből lehet informálódni.

de a kérdésem csak annyi hogy nem baj-e hogy egy pólusú helyett most kétpólusú került bele?

Elméletileg nem lehet baja mert a mérete ugyan az.(ha nagyobb lenne már észrevettem volna :-)))

így elméletileg a gyertya élettartama is hoszabb mert nem egyoldalúan "ég el" a gyertya.

Szóval egyszerűen probléma vagy nem hogy kétpolusú van benne??????

Hőérték miatt okozhat problémát, de majd kiderül.

Elküldve

Csak egypólusú a gyári... De oda kellene figyelni a többi paraméterére is. Nem mondom, hogy nem lesz vele gond, de minek olyan ami nem bele való? A gyári vicc áron van ám. ;) https://cromax.hu/40000000-elektromos-rendszer/40600000-gyujtasrendszer/40600190-gyujtogyertya/141188-gyujtogyertya-opel-fqr8leu2-egypolusu

Nekem LPG miatt pedig ez van benne (Bosch), de az meg szinte ingyen van. :D https://cromax.hu/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=141308&option=com_virtuemart&Itemid=26&kereso_modell=48&kereso_marka=Opel&kereso_modell=48&kereso_marka=Opel

s magadnak logikáztad ki, vagy ezt ajánlják "hivatalosan" is?

mert azt látom, hogy az lpg-s az nagyobb hőértékű.

Elküldve

Látom egy rövid vitát indítottam el a kérdésemmel de sebaj ebből lehet informálódni.

de a kérdésem csak annyi hogy nem baj-e hogy egy pólusú helyett most kétpólusú került bele?

Elméletileg nem lehet baja mert a mérete ugyan az.(ha nagyobb lenne már észrevettem volna :-)))

így elméletileg a gyertya élettartama is hoszabb mert nem egyoldalúan "ég el" a gyertya.

Szóval egyszerűen probléma vagy nem hogy kétpolusú van benne??????

tapasztalatból mondom: huszonerzet mentem eddig kétpólusúval, eddig se hibakód, se hiba...

Elküldve

s magadnak logikáztad ki, vagy ezt ajánlják "hivatalosan" is?

mert azt látom, hogy az lpg-s az nagyobb hőértékű.

Ezt tették bele, amikor beszerereltettem az LPG-t, azt mondták ezt tegyem bele, s nem lesz gondja.

Elküldve

tapasztalatból mondom: huszonerzet mentem eddig kétpólusúval, eddig se hibakód, se hiba...

LPG-be 2 pólusú gyertya? Pedig azt mondják hogy azzal nem jó, úgyhogy vagy szerencséd van, vagy most cáfolod meg. ;)

Elküldve

LPG-be 2 pólusú gyertya? Pedig azt mondják hogy azzal nem jó, úgyhogy vagy szerencséd van, vagy most cáfolod meg. ;)

pedig direkt rákérdeztem beszereléskor (ipg), hogy majdnem új a gyertya, jó lesz-e, mert ha nem kell nem cserélném...s határozott "jóhát" volt a válasz :icon1:

de tényleg nem volt semmi gond eddig

mellesleg nem értem a gáz miért lenne válogatós...szikra-szikra...nem? :D

Elküldve

Ha a menetes része elég hosszú, (nem rövidebb) a hőértéke nem kisebb, akkor az hogy két kétpólusú nem lehet gond.

A repülőkbe 3 pólusú van, a biztonságos gyújtásért...

A jó öreg Antonov AN-2 es AS62IR motorjában meg hengerenként 2 db 4 pólusú van. A két gyújtókör (hengerenként 1-1 gyertya) a biztonságért, a 4 pólus meg a nagy hengerűrtartalom miatt (29,8 literes, 9 hengerrel... :blink: ).

Amelyik gép elment óránként 150 liter 100 oktános benyával, arra már azt mondták, hogy igen jó! :D

Elküldve

pedig direkt rákérdeztem beszereléskor (ipg), hogy majdnem új a gyertya, jó lesz-e, mert ha nem kell nem cserélném...s határozott "jóhát" volt a válasz :icon1:

de tényleg nem volt semmi gond eddig

mellesleg nem értem a gáz miért lenne válogatós...szikra-szikra...nem? :D

Max annyi, hogy a kimondottan LPG-s gyertya kisebb elektródatávval készül... Talán a szegényebb keveréket is biztosabban tudja gyújtani? Passz...

Elküldve

Az enyémbe hárompólusú volt gyárilag. Mivel irídiumosra cseréltem, így most csak egypólusú, de szerintem hosszabb életű lesz, meg talán jobban is megy kicsit.

Elküldve

Az aláírásból kiindulva nem (hacsak DarthVödör át nem keresztelkedett :D ), de kísértetiesen hasonló. Kérdés hogy az őszinte megbánás jelent-e valamit.

Vagy mondjuk nem csak "átverés" és maga a kiadó/jogászuk írta ezt, hogy másokat elrettentsen. :)
Elküldve

Sziasztok. menet közben a 2 első ajtónál (felső részeknél) süvít be a menetszél. Tudja valaki hogy esetleg hol lehet húzni rajta, vagy lehet e egyáltalán?

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.