Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

Ahoj mindenkinek!

Szeretnék kérdezni valamit!

Ma volt a kocsiban gyertyacsere, gyári gm gyertya került bele de az ismerős autószerelő srác véletlenül nem egypólusú gyertyát hozott bele hanem kétpólusút.

Érdeklődnék hogy van-e külömbség a kétfajta gyertya között és ha van akkor mi?

Okozhat-e gondot hogy nem ugyan olyan gyertya került bele, vagy esetleg jobb-e ez a kétpólusú??

válaszokat előre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

Ahoj mindenkinek!

Szeretnék kérdezni valamit!

Ma volt a kocsiban gyertyacsere, gyári gm gyertya került bele de az ismerős autószerelő srác véletlenül nem egypólusú gyertyát hozott bele hanem kétpólusút.

Érdeklődnék hogy van-e külömbség a kétfajta gyertya között és ha van akkor mi?

Okozhat-e gondot hogy nem ugyan olyan gyertya került bele, vagy esetleg jobb-e ez a kétpólusú??

válaszokat előre is köszi!

Milyen motor van a kocsidban? Gyári gyertya, de belevaló kellene, mert hiába GM, ha nem a motorodba való....

Link to comment
Megosztás:

jó bele a kétpólusú.

Csak egypólusú a gyári... De oda kellene figyelni a többi paraméterére is. Nem mondom, hogy nem lesz vele gond, de minek olyan ami nem bele való? A gyári vicc áron van ám. ;) https://cromax.hu/40000000-elektromos-rendszer/40600000-gyujtasrendszer/40600190-gyujtogyertya/141188-gyujtogyertya-opel-fqr8leu2-egypolusu

Nekem LPG miatt pedig ez van benne (Bosch), de az meg szinte ingyen van. :D https://cromax.hu/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=141308&option=com_virtuemart&Itemid=26&kereso_modell=48&kereso_marka=Opel&kereso_modell=48&kereso_marka=Opel

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Csak egypólusú a gyári... De oda kellene figyelni a többi paraméterére is. Nem mondom, hogy nem lesz vele gond, de minek olyan ami nem bele való? A gyári vicc áron van ám. ;) https://cromax.hu/40000000-elektromos-rendszer/40600000-gyujtasrendszer/40600190-gyujtogyertya/141188-gyujtogyertya-opel-fqr8leu2-egypolusu

Nekem LPG miatt pedig ez van benne (Bosch), de az meg szinte ingyen van. :D https://cromax.hu/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=141308&option=com_virtuemart&Itemid=26&kereso_modell=48&kereso_marka=Opel&kereso_modell=48&kereso_marka=Opel

Nem csak egypólusú van gyáriban. Az X14XE-es motoromhoz hozza a kétpólusút is a Cromax. Ilyen volt a kocsimban és most is kétpólusú van, csak NGK.

Link to comment
Megosztás:

Nem csak egypólusú van gyáriban. Az X14XE-es motoromhoz hozza a kétpólusút is a Cromax. Ilyen volt a kocsimban és most is kétpólusú van, csak NGK.

Az Z14XE motor nem Z14XEP! Amúgy nem mondom, hogy nem jó bele de mi az előnye? Ha gyárilag azzal is jó, akkor felesleges.

Akkor ennyi erővel tehetsz bele bármit, csak GM legyen... Jó hogy nem izzítógyertyát, mert GM, mert hozza a dieselhez. <_<

Link to comment
Megosztás:

Az Z14XE motor nem Z14XEP! Amúgy nem mondom, hogy nem jó bele de mi az előnye? Ha gyárilag azzal is jó, akkor felesleges.

Akkor ennyi erővel tehetsz bele bármit, csak GM legyen... Jó hogy nem izzítógyertyát, mert GM, mert hozza a dieselhez. <_<

Sorry! :lipssealed: Valóban a az XEP-hez csak az egypólusút hozza.

Link to comment
Megosztás:

Látom egy rövid vitát indítottam el a kérdésemmel de sebaj ebből lehet informálódni.

de a kérdésem csak annyi hogy nem baj-e hogy egy pólusú helyett most kétpólusú került bele?

Elméletileg nem lehet baja mert a mérete ugyan az.(ha nagyobb lenne már észrevettem volna :-)))

így elméletileg a gyertya élettartama is hoszabb mert nem egyoldalúan "ég el" a gyertya.

Szóval egyszerűen probléma vagy nem hogy kétpolusú van benne??????

Link to comment
Megosztás:

Látom egy rövid vitát indítottam el a kérdésemmel de sebaj ebből lehet informálódni.

de a kérdésem csak annyi hogy nem baj-e hogy egy pólusú helyett most kétpólusú került bele?

Elméletileg nem lehet baja mert a mérete ugyan az.(ha nagyobb lenne már észrevettem volna :-)))

így elméletileg a gyertya élettartama is hoszabb mert nem egyoldalúan "ég el" a gyertya.

Szóval egyszerűen probléma vagy nem hogy kétpolusú van benne??????

Hőérték miatt okozhat problémát, de majd kiderül.

Link to comment
Megosztás:

Csak egypólusú a gyári... De oda kellene figyelni a többi paraméterére is. Nem mondom, hogy nem lesz vele gond, de minek olyan ami nem bele való? A gyári vicc áron van ám. ;) https://cromax.hu/40000000-elektromos-rendszer/40600000-gyujtasrendszer/40600190-gyujtogyertya/141188-gyujtogyertya-opel-fqr8leu2-egypolusu

Nekem LPG miatt pedig ez van benne (Bosch), de az meg szinte ingyen van. :D https://cromax.hu/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=141308&option=com_virtuemart&Itemid=26&kereso_modell=48&kereso_marka=Opel&kereso_modell=48&kereso_marka=Opel

s magadnak logikáztad ki, vagy ezt ajánlják "hivatalosan" is?

mert azt látom, hogy az lpg-s az nagyobb hőértékű.

Link to comment
Megosztás:

Látom egy rövid vitát indítottam el a kérdésemmel de sebaj ebből lehet informálódni.

de a kérdésem csak annyi hogy nem baj-e hogy egy pólusú helyett most kétpólusú került bele?

Elméletileg nem lehet baja mert a mérete ugyan az.(ha nagyobb lenne már észrevettem volna :-)))

így elméletileg a gyertya élettartama is hoszabb mert nem egyoldalúan "ég el" a gyertya.

Szóval egyszerűen probléma vagy nem hogy kétpolusú van benne??????

tapasztalatból mondom: huszonerzet mentem eddig kétpólusúval, eddig se hibakód, se hiba...

Link to comment
Megosztás:

LPG-be 2 pólusú gyertya? Pedig azt mondják hogy azzal nem jó, úgyhogy vagy szerencséd van, vagy most cáfolod meg. ;)

pedig direkt rákérdeztem beszereléskor (ipg), hogy majdnem új a gyertya, jó lesz-e, mert ha nem kell nem cserélném...s határozott "jóhát" volt a válasz :icon1:

de tényleg nem volt semmi gond eddig

mellesleg nem értem a gáz miért lenne válogatós...szikra-szikra...nem? :D

Link to comment
Megosztás:

Ha a menetes része elég hosszú, (nem rövidebb) a hőértéke nem kisebb, akkor az hogy két kétpólusú nem lehet gond.

A repülőkbe 3 pólusú van, a biztonságos gyújtásért...

A jó öreg Antonov AN-2 es AS62IR motorjában meg hengerenként 2 db 4 pólusú van. A két gyújtókör (hengerenként 1-1 gyertya) a biztonságért, a 4 pólus meg a nagy hengerűrtartalom miatt (29,8 literes, 9 hengerrel... :blink: ).

Amelyik gép elment óránként 150 liter 100 oktános benyával, arra már azt mondták, hogy igen jó! :D

Link to comment
Megosztás:

pedig direkt rákérdeztem beszereléskor (ipg), hogy majdnem új a gyertya, jó lesz-e, mert ha nem kell nem cserélném...s határozott "jóhát" volt a válasz :icon1:

de tényleg nem volt semmi gond eddig

mellesleg nem értem a gáz miért lenne válogatós...szikra-szikra...nem? :D

Max annyi, hogy a kimondottan LPG-s gyertya kisebb elektródatávval készül... Talán a szegényebb keveréket is biztosabban tudja gyújtani? Passz...

Link to comment
Megosztás:

Az aláírásból kiindulva nem (hacsak DarthVödör át nem keresztelkedett :D ), de kísértetiesen hasonló. Kérdés hogy az őszinte megbánás jelent-e valamit.

Vagy mondjuk nem csak "átverés" és maga a kiadó/jogászuk írta ezt, hogy másokat elrettentsen. :)
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.