terry13 Elküldve Május6, 2013 Megoszt Elküldve Május6, 2013 Ma levakoltam az EGR-t. Egy coca-colas dooz oldalat vagtam ki meretre es egy lyukat csinaltam ra (a kereket, ahol a szelep mozog) A masik fura alaku lyuknal nem vagtam ki. Igy nem megy be a kipufogo fust. Remelem nem eg at idovel, mert eleg vekony a lemez Link to comment Megosztás: More sharing options...
Pajzs89 Elküldve Május6, 2013 Megoszt Elküldve Május6, 2013 Hali, keresek astra g km/h csoportot lehetőleg reális áron! :-) Link to comment Megosztás: More sharing options...
grofbandi Elküldve Május6, 2013 Megoszt Elküldve Május6, 2013 Én azon gondolkodtam egy időben hogy színrefújom a féknyergeket, pontosan olyanra mint amilyen az autó színe. Mondjuk nekem sötét szürkészöld színű a kocsim, fehéren azért lehet hogy érdekesen mutatna... :blush: A Calibrámon kék volt, szerintem ment a színéhez. http://img198.imageshack.us/img198/2562/kerkd.jpg Link to comment Megosztás: More sharing options...
smartinho16 Elküldve Május6, 2013 Megoszt Elküldve Május6, 2013 Üdvözlet! Kicseréltem a gyertyákat erre: GM Genuine from Russia :P! Most mintha fellélegzett volna a motor. Ki lett cserélve az egész vezérlés ( vízszivattyúval együtt) szintén gyári GM! Ki lett takarítva a pillangószelep. És voálá! Mintha új motor lenne benne! Most tűnik fel, hogy milyen használhatatlan szar volt már! Az alapjárat nem ingadozik, lehet tartani a fordulatot, és ismét izmos a motor! Ahogy észrevettem a fogyasztás is csökkent, de nem csoda, mert nem kell akkora gázzal menni! Elég picit lenyomnom és már 90-en van az óra! :P A gyári gyertya ára egyáltalán nem sok, sőt a Japán NGK drágább, s mégsem az igazi! tudnátok még valamit javasolni, amit "takarítani" kell a motorban? kb 250-300 ezer km van benne. Az órában csak 199 ezer. Szerintem visszapörgették. Üdv! :) X16XEL 1998 Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Május6, 2013 Megoszt Elküldve Május6, 2013 A diesel kocsiba belemegy a benzines pisztoly? Lehet hülye kérdés, csak nem volt diesel kocsim, csak érdekelne a téma, most vetettem fel :D Bár egyszerre még sosem emeltem le mindkét pisztolyt a kútnál, de nekem úgy rémlik hogy igen. Fordítva viszont nem megy a dolog, mert a benzines pisztoly vékonyabb. Mondjuk ha tényleg így van akkor viszont nem értem a logikát, lévén hogy dízel autóba ha benzint tankolsz az komoly kárt tud okozni a motorban, míg fordítva legfeljebb nem indul el vagy erőtlen lesz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kobraCode Elküldve Május6, 2013 Megoszt Elküldve Május6, 2013 Bár egyszerre még sosem emeltem le mindkét pisztolyt a kútnál, de nekem úgy rémlik hogy igen. Fordítva viszont nem megy a dolog, mert a benzines pisztoly vékonyabb. Mondjuk ha tényleg így van akkor viszont nem értem a logikát, lévén hogy dízel autóba ha benzint tankolsz az komoly kárt tud okozni a motorban, míg fordítva legfeljebb nem indul el vagy erőtlen lesz. Talán a logika azért volt hogy ha dízel akkor nagyobb a tank, vastagabb csövön meg több anyag tud kijönni, így nem tankol a pilóta egy órán keresztül. Bár valami szabványrendszert kidolgozhattak volna hogy még véletlenül se lehessen felcserélni. Igaz a nagy teherautó tankoknál ahol az öklöm is befér a tanknyíláson nem tudom hogy oldották volna meg, valószínűleg sehogy max személyautóknál. Szerelőm szokott mesélni hogy miért is füstöl annyira a Simsonja :D (mert a sok mellétankolónak már nem kellett a dízeles benzin, a két ütem meg megette) Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Május6, 2013 Megoszt Elküldve Május6, 2013 A teherautóknak fenntartott kútoszlopoknál két gázolajos pisztoly van, egy vékonyabb és egy vastagabb (utóbbi értelemszerűen a teherautóknak). De még a vékonyabb is nagyobb keresztmetszetű, mint a benzines töltőpisztoly. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kobraCode Elküldve Május6, 2013 Megoszt Elküldve Május6, 2013 A teherautóknak fenntartott kútoszlopoknál két gázolajos pisztoly van, egy vékonyabb és egy vastagabb (utóbbi értelemszerűen a teherautóknak). De még a vékonyabb is nagyobb keresztmetszetű, mint a benzines töltőpisztoly. Oké, ezt tudom, de gondolj a kis teherre, vagy a furgonokra, ők nem mindig oda állnak. No de elkanyarodtunk egy kicsit, felcserélni könnyen és gyorsan lehet. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Május6, 2013 Megoszt Elküldve Május6, 2013 Bár egyszerre még sosem emeltem le mindkét pisztolyt a kútnál, de nekem úgy rémlik hogy igen. Fordítva viszont nem megy a dolog, mert a benzines pisztoly vékonyabb. Mondjuk ha tényleg így van akkor viszont nem értem a logikát, lévén hogy dízel autóba ha benzint tankolsz az komoly kárt tud okozni a motorban, míg fordítva legfeljebb nem indul el vagy erőtlen lesz. Ma kaptam egy céges 1.7-es diesel zafirát azárt kérdeztem. De már tankoltam is :D , tankolás előtt diesel-diesel-diesel hajtogattam, nehogy benzint tankoljak bele. Egy hajóba ekkora motor egy erőtlen vacak. Nem megy. Jah és a motor karakterisztikája sem jó. Lámpánál hiába van kövér gáz, lassan pörög fel. Igaz 2500 felett azért megy, alatta vacak... Link to comment Megosztás: More sharing options...
jamies Elküldve Május6, 2013 Megoszt Elküldve Május6, 2013 Ma kaptam egy céges 1.7-es diesel zafirát azárt kérdeztem. De már tankoltam is :D , tankolás előtt diesel-diesel-diesel hajtogattam, nehogy benzint tankoljak bele. Egy hajóba ekkora motor egy erőtlen vacak. Nem megy. Jah és a motor karakterisztikája sem jó. Lámpánál hiába van kövér gáz, lassan pörög fel. Igaz 2500 felett azért megy, alatta vacak...vacak az alatta is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
sziszka11 Elküldve Május7, 2013 Megoszt Elküldve Május7, 2013 Bár már írtad,hogy néztétek ez nekem főtengelyjeladó gyanús.Ki is lett próbaképp cserélve egy biztosan jó jeladóra?Esetleg vezérműtengely jeladó is lehet. Működik!!! azért leírom mi volt a gond: az AC pumpa reléjét vmi letiltotta, ami elsőre/másodszorra/harmadszorra nem derült ki, mert szólt (gondoltuk műkxik), Ki lett iktatva a relé. ami anno az LPG miatt lett beszerelve. Ami viszont fura, h. az AC pumpának köze nincs a gázüzemhez, mégis bekavart, valahol lehet mégis köze van egymáshoz. Amikor kiderült, mindenki csak fogta a fejét :) Üdv. mindenkinek! Link to comment Megosztás: More sharing options...
terry13 Elküldve Május7, 2013 Megoszt Elküldve Május7, 2013 Lefalaztam az EGR szelepet de ha jol odalepek neki utanna ugyan ugy leesik az alapjarat es megall a motor. Lehet, hogy mast is kellene takaritani? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Glare68 Elküldve Május8, 2013 Megoszt Elküldve Május8, 2013 Lefalaztam az EGR szelepet de ha jol odalepek neki utanna ugyan ugy leesik az alapjarat es megall a motor. Lehet, hogy mast is kellene takaritani? Ha visszaolvasol az fórumon, akkor meglátod, hogy sajnos már késő az EGRt lezárni, ill. sajnos ez sem mindig használ. Alapvetően a kipufogó szelepekre rakódó szennyeződésről van szó (elmegy a hengernyomás, és ezért áll le a motor), és bár néha tényleg segít, ha odalépsz a gáznak, de általában tényleg a csere szokott lenni a megoldás kulcsa. Nagyon részletekbe tényleg nem akarok bele menni, mert valóban nagyon részletesen tárgyaltuk már itt a dolgokat. Az EGR szelep lezárása jó dolog, de alapfeltétele, hogy a kipufogógáz visszavezető szelep működjön, és a kipufogó szelepek tiszták legyenek. Ha azonban mindenképpen csere lesz a dologból, próbáld meg nem márkaszervizbe vinni, de mindenképpen olyanhoz,a ki már sikerrel végzett hasonló műtétet. De egy kis hasznos info az EGR-ről: Kipufogógáz-visszavezető (EGR) rendszerrel az automatikus váltóművel ellátott motorok rendelkeznek a magas égési hőmérséklet okozta NOx-(nitrogénoxid)-kibocsátás csökkentése végett. Az EGR-szelepet a motor-szabályozó modul (ECM) vezérli. Az EGR-szelep kis mennyiségű kipufogógázt juttat a szívócsatornába, ezáltal csökkentve az égési hőmérsékletet. A visszavezetett kipufogógáz mennyiségét a vákuum és a kipufogógáz-ellennyomás változása szabályozza. Túlzott mennyiségű kipufogógáz megakadályozza az égést. Ezért, különösen alapjáraton, a szelep nagyon kevés kipufogógázt enged át. Az EGR-szelep általában a következő körülmények között nyit: Felmelegedett motor esetén. Alapjárati fordulatszám fölött. A hibás működés következményei A túlzott EGR-áramlat akadályozza az égést, egyenetlen motorjárást vagy leállást okozva. Alapjáraton, egyenletes sebességnél vagy hidegindítás után a túlzott EGR-áramlat a következő tüneteket okozhatja: A motor hidegindítás után leáll. A motor lassításkor alapjáraton leáll. A motor egyenletes sebességnél megugrik. Egyenetlen alapjárat. Nem záródó, lekoszolódott és beégett kipufogószelepek. Ha az EGR-szelep folyamatosan nyitva marad, megtörténhet, hogy a motor nem képes alapjáratú működésre. A túl alacsony EGR-áramlat ill. annak teljes hiánya gyorsítás és erős terhelés esetén túlságosan magas égési hőmérsékletet eredményez. Ez a következő tüneteket okozhatja: Kopogás A motor túlmelegedése Kedvezőtlen eredményű károsanyag kibocsátás Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stofl Elküldve Május8, 2013 Megoszt Elküldve Május8, 2013 A túl alacsony EGR-áramlat ill. annak teljes hiánya gyorsítás és erős terhelés esetén túlságosan magas égési hőmérsékletet eredményez.Ez a következő tüneteket okozhatja:KopogásA motor túlmelegedéseEz nem hangzik jól. Link to comment Megosztás: More sharing options...
merenyi85 Elküldve Május9, 2013 Megoszt Elküldve Május9, 2013 Valaki rakott már fel közületek G Astrára, azt az új fajta váz nélküli ablaktörlőt? Konkrétan Bosch Aerotwin-t szeretnék venni.... Normálisan áll rajta az is? ugyan úgy mint az eredetileg arra tervezett fémvázas? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex75 Elküldve Május9, 2013 Megoszt Elküldve Május9, 2013 A túl alacsony EGR-áramlat ill. annak teljes hiánya gyorsítás és erős terhelés esetén túlságosan magas égési hőmérsékletet eredményez. Ez a következő tüneteket okozhatja: Kopogás A motor túlmelegedése Kedvezőtlen eredményű károsanyag kibocsátás Ez mind szép és jó, csak az a gáz, hogy csupán a 4. hengeré van visszavezetve. Nálam biztosan. Ha a mi esetünkben is iyen problémákat okozna, akkor a maradék három henger miatt már rég bekövetkezett volna. Valamint, ha jól tudom, az AGR csak részterhelésen nyitott, erős terhelésnél zár, épp emiatt okozza a rángatást, ha nyitott állapotban megszorul a visszavezető-szelep. Link to comment Megosztás: More sharing options...
camaron Elküldve Május9, 2013 Megoszt Elküldve Május9, 2013 Valaki rakott már fel közületek G Astrára, azt az új fajta váz nélküli ablaktörlőt?Konkrétan Bosch Aerotwin-t szeretnék venni.... Normálisan áll rajta az is? ugyan úgy mint az eredetileg arra tervezett fémvázas?Igen Link to comment Megosztás: More sharing options...
DM101 Elküldve Május9, 2013 Megoszt Elküldve Május9, 2013 Valaki rakott már fel közületek G Astrára, azt az új fajta váz nélküli ablaktörlőt? Konkrétan Bosch Aerotwin-t szeretnék venni.... Normálisan áll rajta az is? ugyan úgy mint az eredetileg arra tervezett fémvázas? Az mennyivel jobb? Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Május9, 2013 Megoszt Elküldve Május9, 2013 Az mennyivel jobb? Nekem az is 1 év után cserés lett.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
DM101 Elküldve Május9, 2013 Megoszt Elküldve Május9, 2013 Nekem az is 1 év után cserés lett.... Ehhez az egész kart le kell cserélni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
camaron Elküldve Május9, 2013 Megoszt Elküldve Május9, 2013 Ehhez az egész kart le kell cserélni?Nem, csak u.úgy a lapátokat Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Május9, 2013 Megoszt Elküldve Május9, 2013 Nem, csak u.úgy a lapátokat De neked a J-n gyárilag ilyen is volt fent, nem? Nekem annyira nem jött be, mondjuk én kényes vagyok, ha csíkot húz, azt már nem szeretem. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
camaron Elküldve Május9, 2013 Megoszt Elküldve Május9, 2013 De neked a J-n gyárilag ilyen is volt fent, nem?Nekem annyira nem jött be, mondjuk én kényes vagyok, ha csíkot húz, azt már nem szeretem. :)De volt G-m is és én arra vettem Aerotwint. Igaz a felrakáskor néztem hogy is kell, de simán rámegy a gyári helyére. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Yuri Elküldve Május9, 2013 Megoszt Elküldve Május9, 2013 Valaki rakott már fel közületek G Astrára, azt az új fajta váz nélküli ablaktörlőt? Konkrétan Bosch Aerotwin-t szeretnék venni.... Normálisan áll rajta az is? ugyan úgy mint az eredetileg arra tervezett fémvázas? Én is ilyet használok, szerintem a törlés hatékonyabb, de ha kevés a víz a szélvédőn, akkor zajosabb. De neked a J-n gyárilag ilyen is volt fent, nem? Nekem annyira nem jött be, mondjuk én kényes vagyok, ha csíkot húz, azt már nem szeretem. :) Nekem akkor töröl csíkosan, ha valami szutyok van a törlőgumin. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Május9, 2013 Megoszt Elküldve Május9, 2013 Én is ilyet használok, szerintem a törlés hatékonyabb, de ha kevés a víz a szélvédőn, akkor zajosabb. Nekem akkor töröl csíkosan, ha valami szutyok van a törlőgumin. Én akkor cserélem, amikor nagyobb felületet úgy töröl, hogy marad egy kis vizréteg. A csíkozást úgy értettem. Ez főleg este esőben városban zavaró, alíg látni olyankor valamit. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts