Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

Ma levakoltam az EGR-t. Egy coca-colas dooz oldalat vagtam ki meretre es egy lyukat csinaltam ra (a kereket, ahol a szelep mozog) A masik fura alaku lyuknal nem vagtam ki. Igy nem megy be a kipufogo fust. Remelem nem eg at idovel, mert eleg vekony a lemez

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlet! Kicseréltem a gyertyákat erre: GM Genuine from Russia :P! Most mintha fellélegzett volna a motor. Ki lett cserélve az egész vezérlés ( vízszivattyúval együtt) szintén gyári GM! Ki lett takarítva a pillangószelep. És voálá! Mintha új motor lenne benne! Most tűnik fel, hogy milyen használhatatlan szar volt már! Az alapjárat nem ingadozik, lehet tartani a fordulatot, és ismét izmos a motor! Ahogy észrevettem a fogyasztás is csökkent, de nem csoda, mert nem kell akkora gázzal menni! Elég picit lenyomnom és már 90-en van az óra! :P

A gyári gyertya ára egyáltalán nem sok, sőt a Japán NGK drágább, s mégsem az igazi! tudnátok még valamit javasolni, amit "takarítani" kell a motorban? kb 250-300 ezer km van benne. Az órában csak 199 ezer. Szerintem visszapörgették. Üdv! :)

X16XEL

1998

Link to comment
Megosztás:

A diesel kocsiba belemegy a benzines pisztoly?

Lehet hülye kérdés, csak nem volt diesel kocsim, csak érdekelne a téma, most vetettem fel :D

Bár egyszerre még sosem emeltem le mindkét pisztolyt a kútnál, de nekem úgy rémlik hogy igen. Fordítva viszont nem megy a dolog, mert a benzines pisztoly vékonyabb. Mondjuk ha tényleg így van akkor viszont nem értem a logikát, lévén hogy dízel autóba ha benzint tankolsz az komoly kárt tud okozni a motorban, míg fordítva legfeljebb nem indul el vagy erőtlen lesz.

Link to comment
Megosztás:

Bár egyszerre még sosem emeltem le mindkét pisztolyt a kútnál, de nekem úgy rémlik hogy igen. Fordítva viszont nem megy a dolog, mert a benzines pisztoly vékonyabb. Mondjuk ha tényleg így van akkor viszont nem értem a logikát, lévén hogy dízel autóba ha benzint tankolsz az komoly kárt tud okozni a motorban, míg fordítva legfeljebb nem indul el vagy erőtlen lesz.

Talán a logika azért volt hogy ha dízel akkor nagyobb a tank, vastagabb csövön meg több anyag tud kijönni, így nem tankol a pilóta egy órán keresztül. Bár valami szabványrendszert kidolgozhattak volna hogy még véletlenül se lehessen felcserélni. Igaz a nagy teherautó tankoknál ahol az öklöm is befér a tanknyíláson nem tudom hogy oldották volna meg, valószínűleg sehogy max személyautóknál.

Szerelőm szokott mesélni hogy miért is füstöl annyira a Simsonja :D (mert a sok mellétankolónak már nem kellett a dízeles benzin, a két ütem meg megette)

Link to comment
Megosztás:

A teherautóknak fenntartott kútoszlopoknál két gázolajos pisztoly van, egy vékonyabb és egy vastagabb (utóbbi értelemszerűen a teherautóknak). De még a vékonyabb is nagyobb keresztmetszetű, mint a benzines töltőpisztoly.

Oké, ezt tudom, de gondolj a kis teherre, vagy a furgonokra, ők nem mindig oda állnak. No de elkanyarodtunk egy kicsit, felcserélni könnyen és gyorsan lehet.

Link to comment
Megosztás:

Bár egyszerre még sosem emeltem le mindkét pisztolyt a kútnál, de nekem úgy rémlik hogy igen. Fordítva viszont nem megy a dolog, mert a benzines pisztoly vékonyabb. Mondjuk ha tényleg így van akkor viszont nem értem a logikát, lévén hogy dízel autóba ha benzint tankolsz az komoly kárt tud okozni a motorban, míg fordítva legfeljebb nem indul el vagy erőtlen lesz.

Ma kaptam egy céges 1.7-es diesel zafirát azárt kérdeztem. De már tankoltam is :D , tankolás előtt diesel-diesel-diesel hajtogattam, nehogy benzint tankoljak bele.

Egy hajóba ekkora motor egy erőtlen vacak. Nem megy. Jah és a motor karakterisztikája sem jó. Lámpánál hiába van kövér gáz, lassan pörög fel. Igaz 2500 felett azért megy, alatta vacak...

Link to comment
Megosztás:

Ma kaptam egy céges 1.7-es diesel zafirát azárt kérdeztem. De már tankoltam is :D , tankolás előtt diesel-diesel-diesel hajtogattam, nehogy benzint tankoljak bele.

Egy hajóba ekkora motor egy erőtlen vacak. Nem megy. Jah és a motor karakterisztikája sem jó. Lámpánál hiába van kövér gáz, lassan pörög fel. Igaz 2500 felett azért megy, alatta vacak...

vacak az alatta is.
Link to comment
Megosztás:

Bár már írtad,hogy néztétek ez nekem főtengelyjeladó gyanús.Ki is lett próbaképp cserélve egy biztosan jó jeladóra?Esetleg vezérműtengely jeladó is lehet.

Működik!!! azért leírom mi volt a gond: az AC pumpa reléjét vmi letiltotta, ami elsőre/másodszorra/harmadszorra nem derült ki, mert szólt (gondoltuk műkxik), Ki lett iktatva a relé. ami anno az LPG miatt lett beszerelve. Ami viszont fura, h. az AC pumpának köze nincs a gázüzemhez, mégis bekavart, valahol lehet mégis köze van egymáshoz. Amikor kiderült, mindenki csak fogta a fejét :)

Üdv. mindenkinek!

Link to comment
Megosztás:

Lefalaztam az EGR szelepet de ha jol odalepek neki utanna ugyan ugy leesik az alapjarat es megall a motor. Lehet, hogy mast is kellene takaritani?

Ha visszaolvasol az fórumon, akkor meglátod, hogy sajnos már késő az EGRt lezárni, ill. sajnos ez sem mindig használ.

Alapvetően a kipufogó szelepekre rakódó szennyeződésről van szó (elmegy a hengernyomás, és ezért áll le a motor), és bár néha tényleg segít, ha odalépsz a gáznak, de általában tényleg a csere szokott lenni a megoldás kulcsa.

Nagyon részletekbe tényleg nem akarok bele menni, mert valóban nagyon részletesen tárgyaltuk már itt a dolgokat.

Az EGR szelep lezárása jó dolog, de alapfeltétele, hogy a kipufogógáz visszavezető szelep működjön, és a kipufogó szelepek tiszták legyenek.

Ha azonban mindenképpen csere lesz a dologból, próbáld meg nem márkaszervizbe vinni, de mindenképpen olyanhoz,a ki már sikerrel végzett hasonló műtétet.

De egy kis hasznos info az EGR-ről:

Kipufogógáz-visszavezető (EGR) rendszerrel az automatikus váltóművel ellátott motorok rendelkeznek a magas égési hőmérséklet okozta NOx-(nitrogénoxid)-kibocsátás csökkentése végett. Az EGR-szelepet a motor-szabályozó modul (ECM) vezérli. Az EGR-szelep kis mennyiségű kipufogógázt juttat a szívócsatornába, ezáltal csökkentve az égési hőmérsékletet. A visszavezetett kipufogógáz mennyiségét a vákuum és a kipufogógáz-ellennyomás változása szabályozza. Túlzott mennyiségű kipufogógáz megakadályozza az égést. Ezért, különösen alapjáraton, a szelep nagyon kevés kipufogógázt enged át.

Az EGR-szelep általában a következő körülmények között nyit:

Felmelegedett motor esetén.

Alapjárati fordulatszám fölött.

A hibás működés következményei

A túlzott EGR-áramlat akadályozza az égést, egyenetlen motorjárást vagy leállást okozva.

Alapjáraton, egyenletes sebességnél vagy hidegindítás után a túlzott EGR-áramlat a következő tüneteket okozhatja:

A motor hidegindítás után leáll.

A motor lassításkor alapjáraton leáll.

A motor egyenletes sebességnél megugrik.

Egyenetlen alapjárat.

Nem záródó, lekoszolódott és beégett kipufogószelepek.

Ha az EGR-szelep folyamatosan nyitva marad, megtörténhet, hogy a motor nem képes alapjáratú működésre.

A túl alacsony EGR-áramlat ill. annak teljes hiánya gyorsítás és erős terhelés esetén túlságosan magas égési hőmérsékletet eredményez.

Ez a következő tüneteket okozhatja:

Kopogás

A motor túlmelegedése

Kedvezőtlen eredményű károsanyag kibocsátás

Link to comment
Megosztás:

A túl alacsony EGR-áramlat ill. annak teljes hiánya gyorsítás és erős terhelés esetén túlságosan magas égési hőmérsékletet eredményez.

Ez a következő tüneteket okozhatja:

Kopogás

A motor túlmelegedése

Kedvezőtlen eredményű károsanyag kibocsátás

Ez mind szép és jó, csak az a gáz, hogy csupán a 4. hengeré van visszavezetve. Nálam biztosan. Ha a mi esetünkben is iyen problémákat okozna, akkor a maradék három henger miatt már rég bekövetkezett volna. Valamint, ha jól tudom, az AGR csak részterhelésen nyitott, erős terhelésnél zár, épp emiatt okozza a rángatást, ha nyitott állapotban megszorul a visszavezető-szelep.

Link to comment
Megosztás:

Valaki rakott már fel közületek G Astrára, azt az új fajta váz nélküli ablaktörlőt?

Konkrétan Bosch Aerotwin-t szeretnék venni.... Normálisan áll rajta az is? ugyan úgy mint az eredetileg arra tervezett fémvázas?

Az mennyivel jobb?

Link to comment
Megosztás:

De neked a J-n gyárilag ilyen is volt fent, nem?

Nekem annyira nem jött be, mondjuk én kényes vagyok, ha csíkot húz, azt már nem szeretem. :)

De volt G-m is és én arra vettem Aerotwint. Igaz a felrakáskor néztem hogy is kell, de simán rámegy a gyári helyére.
Link to comment
Megosztás:

Valaki rakott már fel közületek G Astrára, azt az új fajta váz nélküli ablaktörlőt?

Konkrétan Bosch Aerotwin-t szeretnék venni.... Normálisan áll rajta az is? ugyan úgy mint az eredetileg arra tervezett fémvázas?

Én is ilyet használok, szerintem a törlés hatékonyabb, de ha kevés a víz a szélvédőn, akkor zajosabb.

De neked a J-n gyárilag ilyen is volt fent, nem?
Nekem annyira nem jött be, mondjuk én kényes vagyok, ha csíkot húz, azt már nem szeretem. :)
Nekem akkor töröl csíkosan, ha valami szutyok van a törlőgumin.
Link to comment
Megosztás:

Én is ilyet használok, szerintem a törlés hatékonyabb, de ha kevés a víz a szélvédőn, akkor zajosabb.

Nekem akkor töröl csíkosan, ha valami szutyok van a törlőgumin.

Én akkor cserélem, amikor nagyobb felületet úgy töröl, hogy marad egy kis vizréteg. A csíkozást úgy értettem. Ez főleg este esőben városban zavaró, alíg látni olyankor valamit.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.