Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

nem járónál, járatlannál...sőt, gyújtás is csakis azért kell, hogy a villogást számolni tudd... :D

masni is lesz benne? :hiya:

Járó motor vicc volt :omg:

Ezt jó tudni...köszi az infót!

Masni...Hátőőőő....nincs kéznél.. meg a hajam se akkora

Inkább javítok, befonom a szakállam....!!!!!!

Link to comment
Megosztás:

Igen, ez itt a gond. Az 1.8 benzin meg sokat eszik, és annyira nem is erős. A nagyobb diesel meg nagy. Vagy a 2.2 még milyen? Az is ugyanolyan beteges?

hidd el elég a 140 ló

vagy 2.0T, NE akarjál 1.9CDTI-t

130-150ekm től csak a baj van vele...

amiket biztos hogy cserés lesz ,kettős tömegű, turbó, szívósor, porlasztó.... számolj egy kicsit ;)

és ezt az összeget ad hozzá a 7 lityis fogyasztáshoz

Link to comment
Megosztás:

Járó motornál!!! :D

Ez most komoly??? G Astránál így is kilehet ovasni?? mindjárt befonom a hajam... :blink:

Járó motornál is kiolvashatod, ha nem zavar hogy tiltáson fog pörögni a motor a tövig nyomott gázpedál miatt... sőt, ha szeretsz veszélyesen élni akkor ne csak a motort járasd, hanem tedd is sebességbe... :D

Amúgy miért csodálkozol ezen? A legtöbb típusnál megoldották hogy műszer nélkül is ki lehessen olvasni, az ugyanis nem mindenhol áll rendelkezésre. Elismerem hogy a módszer talán kicsit szokatlan, de nekem a Suzukié még furcsább: Ott nyitott vezetőoldali ajtónál kell 3x fel/le kapcsolni a lámpát, majd rögtön utána 3x megnyomni az ajtókapcsoló gombot, mindezt 10 másodpercen belül. Ha ugyanezt 4x-4x csinálod úgyszintén 10 másodperc alatt, azzal meg törölni lehet a hibakódot. Ja és ott nem csak villog, hanem ki is írja a kijelzőn rendesen számokkal a hibakódot. Az Opel gázpedál-nyomkodása (ha ésszel csinálod és nem járó motornál) legalább nem árt az autónak, de a gyors egymásutánban fel/le kapcsolgatott lámpa nem hinném hogy jót tesz az izzó élettartamának...

Link to comment
Megosztás:

Járó motornál is kiolvashatod, ha nem zavar hogy tiltáson fog pörögni a motor a tövig nyomott gázpedál miatt... sőt, ha szeretsz veszélyesen élni akkor ne csak a motort járasd, hanem tedd is sebességbe... :D

Amúgy miért csodálkozol ezen? A legtöbb típusnál megoldották hogy műszer nélkül is ki lehessen olvasni, az ugyanis nem mindenhol áll rendelkezésre. Elismerem hogy a módszer talán kicsit szokatlan, de nekem a Suzukié még furcsább: Ott nyitott vezetőoldali ajtónál kell 3x fel/le kapcsolni a lámpát, majd rögtön utána 3x megnyomni az ajtókapcsoló gombot, mindezt 10 másodpercen belül. Ha ugyanezt 4x-4x csinálod úgyszintén 10 másodperc alatt, azzal meg törölni lehet a hibakódot. Ja és ott nem csak villog, hanem ki is írja a kijelzőn rendesen számokkal a hibakódot. Az Opel gázpedál-nyomkodása (ha ésszel csinálod és nem járó motornál) legalább nem árt az autónak, de a gyors egymásutánban fel/le kapcsolgatott lámpa nem hinném hogy jót tesz az izzó élettartamának...

S elérhető valahol egy kód lista hogy melyik villogás mit jelent?

Link to comment
Megosztás:

hidd el elég a 140 ló

vagy 2.0T, NE akarjál 1.9CDTI-t

130-150ekm től csak a baj van vele...

amiket biztos hogy cserés lesz ,kettős tömegű, turbó, szívósor, porlasztó.... számolj egy kicsit ;)

és ezt az összeget ad hozzá a 7 lityis fogyasztáshoz

Akkor az összes diesel sz@r opeléknél?

1.9CDTI 120Le

2.0 DTI 101Le

2.2 DTI 125Le

3.0 CDTI 177Le

Link to comment
Megosztás:

1.7 az isuzu

amiket felsoroltál, nem rosszak azok a dizelek ... csak ezzel számolni kell

de ha tudsz tuti 50-60ekm futottat jó áron akkor nosza :)

Háát.... :blush:

Akárhogy is nézem, az összes 100+e km, de inkább 150e+, és ki tudja, hogy az mennyire valós...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Az egyik barátom segítséget kért a fórumtól! Továbbítom a levelét, hátha tudjátok a választ! Előre is köszönöm!

"Helló!

Lenne egy kérdésem az Opel fórumozók felé ha lehetséges. Van egy elvileg F-Astra generátorom (Bosch). Felújítottam (új csapágyak,szénkefék takarítgatás,bemérés). De nem vagyok tisztában a bekötésével.

Csatoltam egy képet, azon látható a 2 csatlakozási pont:

B+ ---> Ez a kijövő 12V (ez megy az akku pozitívra vagy az önindító betápjára, nem tudom az Astránál melyik bekötés van, de tök mind1 működés szempontjából)

D ---> Ez lenne a gerjesztő +12V szál? (az én véleményem szerint, más autókból kiindulva)

Mivel belső fesszabályzós ezért elvileg nem kell mást rákötni, jól gondolom? Volt hozzá egy kis műanyagházas szűrőkondi, de az szét volt törve, gondolom annak a bekötése nem létszükséglet.

Van még egy W jelölés, na azt nem tudom, hogy mi akar lenni!?

IMG_20130105_164705_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Előre is köszönöm a segítséget!!"

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Valaki tudna segíteni abban hogy hogyan tudnám lecserélni a váltón és a kéziféken a szoknyákat?

Igazából a váltót valahogy megoldom mert már szedtem szét de a kéziféknél bajban vagyok.

Vivid Workshop Data leírja hogyan kell szétkapni?

Köszi előre is a válaszokat!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Az egyik barátom segítséget kért a fórumtól! Továbbítom a levelét, hátha tudjátok a választ! Előre is köszönöm!

"Helló!

Lenne egy kérdésem az Opel fórumozók felé ha lehetséges. Van egy elvileg F-Astra generátorom (Bosch). Felújítottam (új csapágyak,szénkefék takarítgatás,bemérés). De nem vagyok tisztában a bekötésével.

Csatoltam egy képet, azon látható a 2 csatlakozási pont:

B+ ---> Ez a kijövő 12V (ez megy az akku pozitívra vagy az önindító betápjára, nem tudom az Astránál melyik bekötés van, de tök mind1 működés szempontjából)

D ---> Ez lenne a gerjesztő +12V szál? (az én véleményem szerint, más autókból kiindulva)

Mivel belső fesszabályzós ezért elvileg nem kell mást rákötni, jól gondolom? Volt hozzá egy kis műanyagházas szűrőkondi, de az szét volt törve, gondolom annak a bekötése nem létszükséglet.

Van még egy W jelölés, na azt nem tudom, hogy mi akar lenni!?

Előre is köszönöm a segítséget!!"

Szia!

B+: Akku pozitív

D: Gerjesztőkör kivezetése, a visszajelző lámpát kell ide kötni.

W: Csillagpont kivezetés, az állórész tekercsek közös pontja. Pl. fordulatszámmérőt szoktak ide kötni. Nem mindig van kivezetve.

Link to comment
Megosztás:

1.7 az isuzu

amiket felsoroltál, nem rosszak azok a dizelek ... csak ezzel számolni kell

de ha tudsz tuti 50-60ekm futottat jó áron akkor nosza :)

Sztem igazán a közös nyomócsöveseknél (CDTi, az 1.9-es és a 3.0-s ilyen) jelentkezik az a probléma hogy sok futott km után drasztikusan megnövekednek a fenntartási költségeik. Aki ezt belekalkulálja az egyébként sztem is meg lesz elégedve ezekkel a motorokkal mert amúgy nem rosszak ezek, csak nem szabad meglepődni azon ha párszázezer futott km után egyszer csak egy 3-400ezres számlát raknak az orrod elé a szervizben...

Nekem (ugyan más márkából, de) ugyanilyen elven működő közös nyomócsöves motor van a cégesemben. Sztem elég sokat sejtet hogy a kilométerszámláló az 400e km után már csak kis vonalkákat rajzol és nem hajlandó mérni tovább a megtett távolságot... tán csak nem eleve ekkora futásteljesítményre tervezték ezeket a motorokat?

(Más kérdés hogy nekem amikor elérte ezt a futásteljesítményt akkor vissza lett pörgetve az óra nullára, és mostanra már újra ~300e-nél tart (tehát már összesen 700e km van benne!) és még mindig megy, ráadásul a motor se volt még megbontva. Az mondjuk igaz hogy felénél mélyebbre nyomott gázpedálnál éktelen fekete füstfelhőt ereget, valamint 30e km alatt (ennyi után szokott olajcsere lenni rajta, bár a gyári intervallum az 45e km) megeszik közel másfél liter olajat...)

Link to comment
Megosztás:

Sztem igazán a közös nyomócsöveseknél (CDTi, az 1.9-es és a 3.0-s ilyen) jelentkezik az a probléma hogy sok futott km után drasztikusan megnövekednek a fenntartási költségeik. ...

A mostani válságos időket figyelembe véve, bennem pont a fentiek miatt is az érlelődik, hogy vegyek egy tartalék motort a gépemhez. Ha valami drasztikusan elszállna a motorban, érdemes lehet az egész blokkot kicserélni. Tágabb ismeretségi körömben a nyáron még volt egy garantáltan keveset és normális körülmények között futott Z14XE motor katalizátorral, ECU-val, stb., csak a tulajék kiszállingóztak külföldre.

Ha 100-150 ezerért hozzá lehet jutni egy ilyen darabhoz, befektetésnek se lenne rossz, ha nem kerül felhasználásra...

Link to comment
Megosztás:

Sztem igazán a közös nyomócsöveseknél (CDTi, az 1.9-es és a 3.0-s ilyen) jelentkezik az a probléma hogy sok futott km után drasztikusan megnövekednek a fenntartási költségeik. Aki ezt belekalkulálja az egyébként sztem is meg lesz elégedve ezekkel a motorokkal mert amúgy nem rosszak ezek, csak nem szabad meglepődni azon ha párszázezer futott km után egyszer csak egy 3-400ezres számlát raknak az orrod elé a szervizben...

a tapasztalatok sajnos olyanok hogy 130-150ekm jönnek a bajok.... :( és persze nem egyben ,mindig valami ..

amikor csere előtt álltam nekem is volt egy ilyen gondolat... de Ákos meggyőzött hogy nem kell az nekem :)

Link to comment
Megosztás:

Járó motornál is kiolvashatod, ha nem zavar hogy tiltáson fog pörögni a motor a tövig nyomott gázpedál miatt... sőt, ha szeretsz veszélyesen élni akkor ne csak a motort járasd, hanem tedd is sebességbe... :D

Amúgy miért csodálkozol ezen? A legtöbb típusnál megoldották hogy műszer nélkül is ki lehessen olvasni, az ugyanis nem mindenhol áll rendelkezésre. Elismerem hogy a módszer talán kicsit szokatlan, de nekem a Suzukié még furcsább: Ott nyitott vezetőoldali ajtónál kell 3x fel/le kapcsolni a lámpát, majd rögtön utána 3x megnyomni az ajtókapcsoló gombot, mindezt 10 másodpercen belül. Ha ugyanezt 4x-4x csinálod úgyszintén 10 másodperc alatt, azzal meg törölni lehet a hibakódot. Ja és ott nem csak villog, hanem ki is írja a kijelzőn rendesen számokkal a hibakódot. Az Opel gázpedál-nyomkodása (ha ésszel csinálod és nem járó motornál) legalább nem árt az autónak, de a gyors egymásutánban fel/le kapcsolgatott lámpa nem hinném hogy jót tesz az izzó élettartamának...

Azért csodálkozom ezen mert még nem hallottam róla!

Az F Astránál ismerem azt hogy a rendeltetésére szolgáló "interfészen" keresztül, lehet "trükkösen" két érintkezőt összezárni és akkor kivillogtatni a hibát!

De hogy hátradölve kezedben egy sőr esetleg, csak tekersz egyet a kúlcson közbe nyomod a féket meg a gázt és eldalolja az autód hogy fáj a hasam agy innom, na ezen vagyok elcsodálkozva!! alias KÉNYELEM!

Link to comment
Megosztás:

Azért csodálkozom ezen mert még nem hallottam róla!

Az F Astránál ismerem azt hogy a rendeltetésére szolgáló "interfészen" keresztül, lehet "trükkösen" két érintkezőt összezárni és akkor kivillogtatni a hibát!

De hogy hátradölve kezedben egy sőr esetleg, csak tekersz egyet a kúlcson közbe nyomod a féket meg a gázt és eldalolja az autód hogy fáj a hasam agy innom, na ezen vagyok elcsodálkozva!! alias KÉNYELEM!

Pedig rendszeresen előkerül itt a fórumon, hogy így lehet az Y és Z-s motoroknál kivillogtatni a hibakódot. Viszont csak hibakódot ad, aztán arra még rá kell keresni a neten. Szerintem az lenne a normális minden autónál, hogy ha már van kijelző (akár csak egy digitális kilóméterszámláló), akkor azon valami hétköznapi ember számára is értelmes úton-módon ki lehessen íratni a hibakódokat. A fék+gáz+gyújtás az mondjuk elég értelmes. És kellene a kezelési útmutatóba egy táblázat, hogy az adott hibakód mit is jelent, adott esetben hogyan lehet továbbmenni, vagy akármi...

Link to comment
Megosztás:

Szerintem az lenne a normális minden autónál, hogy ha már van kijelző (akár csak egy digitális kilóméterszámláló), akkor azon valami hétköznapi ember számára is értelmes úton-módon ki lehessen íratni a hibakódokat. A fék+gáz+gyújtás az mondjuk elég értelmes. És kellene a kezelési útmutatóba egy táblázat, hogy az adott hibakód mit is jelent, adott esetben hogyan lehet továbbmenni, vagy akármi...

És a szakszervizeket meg megszabadítanák a hibák kiolvasásának fáradságos munkájától. :D Ezt a módszert sem verik nagydobra mint látjuk. :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.