Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

Üdv!

Egy érdekes jelenségen gondolkodok és nem tudok rájönni a válaszra! Szóval most cseréltem a kocsiban motorolajat, olajszűrőt. Az olajleengedő csavart, olajszűrőt kicsavartam, egy edénybe kifolyattam az olajat, -a művelet előtt üzem meleg volt a motor- mindezt ugye kb. vízszintes talajon. Nagyából 1 órát vártam, hogy minden kicsepegjen. Na, most jön a lényeg! Becsavartam a csavart, új szűrőt, betöltöttem a motorba az új olajat kicsivel több mint 3 litert. (Kezelési könyv 3,5 litert ír!) Megjárattam a motort, hogy az olajszivattyú vigyen oajat minden helyre. Kihúzom a nívó pálcát száraz papírral megtörlöm visszateszem, kihúzom és nívó szerint túl van töltve olajjal. Az 5. osztás körül van az olaj szint, de csak 3 litert öntöttem bele.

2004-es szedán, Z14XE a motorkód.

Valaki tudja mi lehet ennek az oka???

Előre is köszönöm!

Üdv:Laci

Az előző astrám nekem is XE volt, a mostani XEP, de egyikbe sem tudtam beletölteni a gyártó által előírt maximális mennyiséget.

Úgyhogy nem sokat variálok vele, mert cserekor, már alapból megálok a 3 liter betöltése után.

Ha nem eszi a motor az olajat, akkor, ha 3/4-nél van a szint, akkor sincs semmi gond.

Link to comment
Megosztás:

Igazából nem az a baj, hogy kevés van benne, hanem pont hogy sok!3 liter után a nívó szerint csurig van a blokk olajjal! :huh:

@Probert:

De neki nem tűnik el, pont az a baj hogy már 3 litert beletöltve is túl sok van benne nívó szerint, pedig a gyári adat szerint a töltési mennyiség 3.5liter... Amúgy a szűrőbe azért szoktak olajat tölteni hogy első indításkor hidegen előbb felkapja az olajszivattyú az olajat és ne kelljen olyan "sokáig" olaj nélkül járnia a motornak.

Elnézést rossz tanácsért! Nem olvastam végig rendesen, gyorsan akartam tanácsot adni. Még egyszer elnézést!

Na akkor újra! :icon1: Hiába meleg motornál engedted le, az olaj akkor is feltapad belül az oldalfalra és nem folyik ki mind. Gumikesztyű fel, edényt alá és leengedés belőle a leeresztő csavarnál. Semmi esetre se maradjon több benne, mert a szimeringet is kinyomhatja, mint ahogy tgabika is mondja. És nagyobb lesz a kár, mint a vélt haszon.

Link to comment
Megosztás:

Elnézést rossz tanácsért! Nem olvastam végig rendesen, gyorsan akartam tanácsot adni. Még egyszer elnézést!

Na akkor újra! :icon1: Hiába meleg motornál engedted le, az olaj akkor is feltapad belül az oldalfalra és nem folyik ki mind. Gumikesztyű fel, edényt alá és leengedés belőle a leeresztő csavarnál. Semmi esetre se maradjon több benne, mert a szimeringet is kinyomhatja, mint ahogy tgabika is mondja. És nagyobb lesz a kár, mint a vélt haszon.

Én azért ha nem sürgős az autó, akkor ott hagynám egy éjszakára, hogy szépen összecsorogjon az olaj és reggel kiderül, hogy mi a helyzet. Na meg nem árt keresni egy ismerőst, akinek ugyanilyen motorú autója van és összemérni az nívópálcákat. De egyébként én is úgy töltöm az olajat, hogy annyit töltök, ami a minimumra biztosan elég, és aztán némi használat majd állás után hozzátöltöm még azt, ami a pálca alapján hiányzik a maximumig.

Link to comment
Megosztás:

Nálam is ilyen hidegen, no para, jó ez így...

Köszönöm mindenkinek a választ, váltóval kapcsolatban rögtön lenne is egy újabb kérdésem.

Japán autóból ültem át, így alapvetően furcsa nekem a váltó, de kezdem megszokni, nincs vele gond.

Korábbi autónál is megszokott volt, hogy a hátramenetet nem mindig vette reccsenésmentesen, de ott idővel rájöttem, hogy először hármasba, aztán hátramenetbe, nem is volt gond.

Na itt egyelőre nagyon nem jövök rá semmi okosságra, abszolút kiszámíthatatlan. Van amikor mind a vaj, van amikor szinte érzem a fogaskerekeket, csörög-zörög. Hiába rakom üresbe, kuplung be-ki, hármasba, mozgatom az autót előre, semmi.

Ezzel kapcsolatban kérdeznélek benneteket, hogy van-e erre valami megoldás, jó tanács, műhelytitok ami megoldná a problémát, gondolom hosszútávon nem jó neki ha csak úgy "recsegtetem".

Nagyon köszönöm a segítséget!

Üdv.:

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Egy érdekes jelenségen gondolkodok és nem tudok rájönni a válaszra! Szóval most cseréltem a kocsiban motorolajat, olajszűrőt. Az olajleengedő csavart, olajszűrőt kicsavartam, egy edénybe kifolyattam az olajat, -a művelet előtt üzem meleg volt a motor- mindezt ugye kb. vízszintes talajon. Nagyából 1 órát vártam, hogy minden kicsepegjen. Na, most jön a lényeg! Becsavartam a csavart, új szűrőt, betöltöttem a motorba az új olajat kicsivel több mint 3 litert. (Kezelési könyv 3,5 litert ír!) Megjárattam a motort, hogy az olajszivattyú vigyen oajat minden helyre. Kihúzom a nívó pálcát száraz papírral megtörlöm visszateszem, kihúzom és nívó szerint túl van töltve olajjal. Az 5. osztás körül van az olaj szint, de csak 3 litert öntöttem bele.

2004-es szedán, Z14XE a motorkód.

Valaki tudja mi lehet ennek az oka???

Előre is köszönöm!

Üdv:Laci

Szia!

Én a múltkori olajcserélnél kerek 3 litert öntöttem bele (már amennyire megbízható az olaj dobozán lévő jelzés). A nívópálcán pontosan a maxnál van a szint azóta is. Természetesen cseréltem szűrőt is.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm mindenkinek a választ, váltóval kapcsolatban rögtön lenne is egy újabb kérdésem.

Japán autóból ültem át, így alapvetően furcsa nekem a váltó, de kezdem megszokni, nincs vele gond.

Korábbi autónál is megszokott volt, hogy a hátramenetet nem mindig vette reccsenésmentesen, de ott idővel rájöttem, hogy először hármasba, aztán hátramenetbe, nem is volt gond.

Na itt egyelőre nagyon nem jövök rá semmi okosságra, abszolút kiszámíthatatlan. Van amikor mind a vaj, van amikor szinte érzem a fogaskerekeket, csörög-zörög. Hiába rakom üresbe, kuplung be-ki, hármasba, mozgatom az autót előre, semmi.

Ezzel kapcsolatban kérdeznélek benneteket, hogy van-e erre valami megoldás, jó tanács, műhelytitok ami megoldná a problémát, gondolom hosszútávon nem jó neki ha csak úgy "recsegtetem".

Nagyon köszönöm a segítséget!

Üdv.:

Nekem bevált megoldás (ha nem sietek), hogy ha érzem hogy szorul - ilyenkor szokott reccsenni - akkor nem erőltetem, kuplung ki-be, 1-est kapcsolok, aztán vissza üresbe, majd megint kuplung ki-be és mehet a hátramenet, és könnyedén beveszi mindenféle zaj nélkül.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm mindenkinek a választ, váltóval kapcsolatban rögtön lenne is egy újabb kérdésem.

Japán autóból ültem át, így alapvetően furcsa nekem a váltó, de kezdem megszokni, nincs vele gond.

Korábbi autónál is megszokott volt, hogy a hátramenetet nem mindig vette reccsenésmentesen, de ott idővel rájöttem, hogy először hármasba, aztán hátramenetbe, nem is volt gond.

Na itt egyelőre nagyon nem jövök rá semmi okosságra, abszolút kiszámíthatatlan. Van amikor mind a vaj, van amikor szinte érzem a fogaskerekeket, csörög-zörög. Hiába rakom üresbe, kuplung be-ki, hármasba, mozgatom az autót előre, semmi.

Ezzel kapcsolatban kérdeznélek benneteket, hogy van-e erre valami megoldás, jó tanács, műhelytitok ami megoldná a problémát, gondolom hosszútávon nem jó neki ha csak úgy "recsegtetem".

Nagyon köszönöm a segítséget!

Üdv.:

Én mindig úgy csinálom, hogy kuplung benyom, és 3 majd R, és nem reccsenik.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm mindenkinek a választ, váltóval kapcsolatban rögtön lenne is egy újabb kérdésem.

Japán autóból ültem át, így alapvetően furcsa nekem a váltó, de kezdem megszokni, nincs vele gond.

Korábbi autónál is megszokott volt, hogy a hátramenetet nem mindig vette reccsenésmentesen, de ott idővel rájöttem, hogy először hármasba, aztán hátramenetbe, nem is volt gond.

Na itt egyelőre nagyon nem jövök rá semmi okosságra, abszolút kiszámíthatatlan. Van amikor mind a vaj, van amikor szinte érzem a fogaskerekeket, csörög-zörög. Hiába rakom üresbe, kuplung be-ki, hármasba, mozgatom az autót előre, semmi.

Ezzel kapcsolatban kérdeznélek benneteket, hogy van-e erre valami megoldás, jó tanács, műhelytitok ami megoldná a problémát, gondolom hosszútávon nem jó neki ha csak úgy "recsegtetem".

Nagyon köszönöm a segítséget!

Üdv.:

Ha kinyomod a kuplungot akkor várj egy kicsit, (2 mp) majd mehet a rüki.

Link to comment
Megosztás:

Fiúk,

Szeretnék tőletek tanácsot kérni, mégpedig a kilincsek, küszöbök, és az ajtón lévő ütésvédő csík fényezésével kapcsolatban.

A küszöbnek, és az oldalsó díszcsíknak semmi problémája, de a kilincsek kifakulnak. Próbáltam már műanyag ápolóval kezelni, de halottnak a csók.

Érdekes módon az előző astrámon nem volt ilyen gond, igaz az még G volt nem Classic.

Naszóval mennyire lenne tartós, ha lefényeztetném a fent említett alkatrészeket? Valakinek tapasztalata?

Vagy próbáljak meg beszerezni bontóból gyárilag fényezettet.

Előre is köszi.

Gábor

Link to comment
Megosztás:

Fiúk,

Szeretnék tőletek tanácsot kérni, mégpedig a kilincsek, küszöbök, és az ajtón lévő ütésvédő csík fényezésével kapcsolatban.

A küszöbnek, és az oldalsó díszcsíknak semmi problémája, de a kilincsek kifakulnak. Próbáltam már műanyag ápolóval kezelni, de halottnak a csók.

Érdekes módon az előző astrámon nem volt ilyen gond, igaz az még G volt nem Classic.

Naszóval mennyire lenne tartós, ha lefényeztetném a fent említett alkatrészeket? Valakinek tapasztalata?

Vagy próbáljak meg beszerezni bontóból gyárilag fényezettet.

Előre is köszi.

Gábor

Ettől fekete lesz min fél évig! Én ezt használom...

http://www.formula3000.hu/shop/turtle-turtle-black-chrome-l%C3%B6kh%C3%A1r%C3%ADt%C3%B3-%C3%A1pol%C3%B3-300ml-p-6580.html

Link to comment
Megosztás:

Nekem az ajtóvédő csík kopott nagyon, eddig szilikont használtam rá, az is segített, csak minden mosás után újra kellett kennem. Szerintem ezt én is ki fogom próbálni...

Szilikont sehova se, az szárítja, és öregíti a gumit és a műanyagot!

Link to comment
Megosztás:

Fiúk,

Szeretnék tőletek tanácsot kérni, mégpedig a kilincsek, küszöbök, és az ajtón lévő ütésvédő csík fényezésével kapcsolatban.

A küszöbnek, és az oldalsó díszcsíknak semmi problémája, de a kilincsek kifakulnak. Próbáltam már műanyag ápolóval kezelni, de halottnak a csók.

Érdekes módon az előző astrámon nem volt ilyen gond, igaz az még G volt nem Classic.

Naszóval mennyire lenne tartós, ha lefényeztetném a fent említett alkatrészeket? Valakinek tapasztalata?

Vagy próbáljak meg beszerezni bontóból gyárilag fényezettet.

Előre is köszi.

Gábor

Nálam is ki vannak szürkülve az oldalsó védőcsíkok, én is gondoltam, hogy színre fújatom, de ha parkolóban rányitnak, stb., akkor a színrefújtat sokkal macerásabb/költségesebb javítani. Ezzel a TurtleWax-szal hátha be lehetne újítani, kipróbálom majd én is.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.