Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

... Ha jól belegondolok megérte, mert kb 2 hetente megállítanak ez miatt. Az első megállításom 8e Ft-be került. (büntetés) ha jól emlékszem 15e ft-ért fellebezhettem volna.

Én már csak ezért se tenném bele. Nekem nem hiányzik, hogy állandóan ezzel b.sztassanak a rendőrök. Még ha tudom is igazolni, hogy szabályosan van benne, rohadtul idegesítene ha kéthetente lemeszelnének miatta. Viszont azt azért hozzáteszem, hogy ezesetben támogatom a rendőrök azon törekvését, hogy eltakarítsák a sok halogén lámpatestbe kókányolt kínai szutyok xenont az utakról (még ha adott esetben nem is ez motiválja őket, de ebbe most ne menjünk bele), azt meg csak úgy tudja ellenőrizni, ha megállít. Mondjuk arra azért kíváncsi lennék, hogy akinek tényleg gyárilag van xenonnal szerelve az hogy igazolja ezt egy rendőrnek, mert neki szerintem sehol nincs ez külön feltüntetve. (Elég visszás helyzet ez, mint sokminden más is ebben az országban, megint a sok ügyeskedő miatt szívnak azok is, akik próbálnak jogkövetőek lenni.)

Link to comment
Megosztás:

Én már csak ezért se tenném bele. Nekem nem hiányzik, hogy állandóan ezzel b.sztassanak a rendőrök. Még ha tudom is igazolni, hogy szabályosan van benne, rohadtul idegesítene ha kéthetente lemeszelnének miatta. Viszont azt azért hozzáteszem, hogy ezesetben támogatom a rendőrök azon törekvését, hogy eltakarítsák a sok halogén lámpatestbe kókányolt kínai szutyok xenont az utakról (még ha adott esetben nem is ez motiválja őket, de ebbe most ne menjünk bele), azt meg csak úgy tudja ellenőrizni, ha megállít. Mondjuk arra azért kíváncsi lennék, hogy akinek tényleg gyárilag van xenonnal szerelve az hogy igazolja ezt egy rendőrnek, mert neki szerintem sehol nincs ez külön feltüntetve. (Elég visszás helyzet ez, mint sokminden más is ebben az országban, megint a sok ügyeskedő miatt szívnak azok is, akik próbálnak jogkövetőek lenni.)

Azt azért tudják a rendőrök nagyjából hogy milyen kocsikba raktak gyári xenont.Gondolom ami kiégeti a retinájukat azt állítják meg inkább.A gyári xenont észre sem venni olyan szépen világít.

Link to comment
Megosztás:

Azt azért tudják a rendőrök nagyjából hogy milyen kocsikba raktak gyári xenont.Gondolom ami kiégeti a retinájukat azt állítják meg inkább.A gyári xenont észre sem venni olyan szépen világít.

Lehet, hogy tudják, de mint ahogy a példa mutatja G Astrában is létezik gyárilag, csak olyan mint a fehér holló. Ezért ha lát egy ilyet xenonnal, kapásból lemeszeli. Balazs777 is írja hogy egyfolytában megállítják, pedig ahhoz hogy ez hivatalos legyen feltételezem, hogy neki teljesen a gyárival megegyezően van beépítve, nyilván úgy is világít ahogy kell neki. Ennyi erővel gyári is lehetne, mégis megállítja.

Link to comment
Megosztás:

Viszont a legnagyobb baj az hogy szélmalomharc az egész... hiába szoktatják le az össze sitthoni autóst állandó ellenőrzésekkel meg komolya bírságtételekkel az utólagos xenonról, ha a külföldieket (különös tekintettel keleti szomszédainkra) ez cseppet sem zavarja. Én elég sokat közlekedek éjszaka, és sajnos azt tapasztalom hogy az ukrán illetve román rendszámú autók 90%-ban xenon van a halogénre tervezett lámpatestben, gyakran még kamionokban illetve turistabuszokban is! Ezeket eleve meg sem állítják a rend magyar őrei, de ha meg is tennék, hogyan magyarázná el egy ukránnak hogy mi a baj az autójával? Ha meg nem foglalkoznak velük, akkor ugyanúgy megmaradnak a balesetveszélyes vakítók az utakon...

Link to comment
Megosztás:

Halogén helyére halogént rakhatsz bármiféle engedély nélkül, mindössze arra kell figyelned hogy a KÖHÉM rendelet szerint előre csak fehér, kadmiumsárga és borostyánsárga fény világíthat. Ezzelk arra akarok utalni hogy kék fényű halogéneket felejtsd el.

Ezekkel a színmeghatározásokkal csak az az egy baj van, hogy mit jelent a fehér, a kadmiumságra és borostyánsárga??? mondjuk Kelvinben kifejezve? van esetleg a rendőrnél bármiféle eszköz, amivel ezeket be tudná mérni? mert persze egy kék színű 8000K feletti izzó az tényleg szar. de mi van pl a xenon hatású halogénekkel? azok színhőmérséklete ált. 4300 körül van.

pont tegnap volt szó az egyik rádióban erről a látni és látszani akcióról. ott a szervizes beszélt ezekről is, de ő sokkal bosszantóbbnak tartotta a helytelenül beállított gyári lámpákat. azokat, amik világítnak össze vissza. vagy éppen szót ejtett a teherautókról, ahol a lámpatest tartó van eltörve és remeg az egész lámpatest menet közben.

Link to comment
Megosztás:

Lehet, hogy tudják, de mint ahogy a példa mutatja G Astrában is létezik gyárilag, csak olyan mint a fehér holló. Ezért ha lát egy ilyet xenonnal, kapásból lemeszeli. Balazs777 is írja hogy egyfolytában megállítják, pedig ahhoz hogy ez hivatalos legyen feltételezem, hogy neki teljesen a gyárival megegyezően van beépítve, nyilván úgy is világít ahogy kell neki. Ennyi erővel gyári is lehetne, mégis megállítja.

Azért azt az automatikus szintszabályzót,meg a fényszórómosót nem olyan egyszerű beépíteni utólag,és nem is szokták.Bár lehet a xenonos G astrában gyárilag sincs,azt nem tudom.Ha egy kicsit is ért hozzá a rendőr és megnézi akkor rájön,hogy mókolt xenon az vagy gyári.

Link to comment
Megosztás:

Lehet, hogy tudják, de mint ahogy a példa mutatja G Astrában is létezik gyárilag, csak olyan mint a fehér holló. Ezért ha lát egy ilyet xenonnal, kapásból lemeszeli. Balazs777 is írja hogy egyfolytában megállítják, pedig ahhoz hogy ez hivatalos legyen feltételezem, hogy neki teljesen a gyárival megegyezően van beépítve, nyilván úgy is világít ahogy kell neki. Ennyi erővel gyári is lehetne, mégis megállítja.

amikor legelőször lemeszelt azt mondta, hogy astra g-ben nincs gyári xenon és nem is létezett. annyit mondott, hogyha tényleg gyári akkor majd a közlekedési hatóság igazolja és nem kell bírságot fizetnem, se a vizsga díjat. és szerezzek be az importőrtől egy olyan papírt hogy az én autóm gyárilag xenonos. de legyen hivatalos GM-es.

a bírság előbb megérkezett mint a közlekedési hatóság határozata, hogy felülvizsgálatra kell vinnem az autómat a xenon miatt. szal büntetés a cél!!!

a pontos menete a következő. (árakat nem írok mert nem emlékszem már)

1. szerezd be az alkatrészeket (számlával igazolva)

2. terveztesd meg a beépítést (egy olyan emberrel akit a felügyelet ajánl) - ezt nem értettem hogy miért kell hiszen létezik gyári xenon. ezt mondták a felügyeletnél, hogy csak így fogadják el.

3. szereltesd be (ezt is számlával igazolva, lehetőleg márkaszervíz legyen)

4. vidd be a papírokat, ellenőrizzétek és jelentsd be vizsgára

5. menj az okmányba a műszaki vizsga eredményével

6. élvezd a hivatalos xenonodat.

ez hosszú és költséges mutatvány.

lámpa, xenon, fényszórómosó, automata magasságállító

jah, kihagytam, hogy szerezd be GM-től azt a papírt hogy a te autódhoz lehetett rendelni xenont.

Link to comment
Megosztás:

Azért azt az automatikus szintszabályzót,meg a fényszórómosót nem olyan egyszerű beépíteni utólag,és nem is szokták.Bár lehet a xenonos G astrában gyárilag sincs,azt nem tudom.Ha egy kicsit is ért hozzá a rendőr és megnézi akkor rájön,hogy mókolt xenon az vagy gyári.

hát most nem értek veled egyet. szerintem a fényszórómosót a legkönnyebb beépíteni. csak ki kell vágni a lökösben a helyét, ami meg van rajzolva. oda kell vinni az a.mosó folyadékot. a tartályból meg kell venni a fényszórómosósét meg a motort össze kell dugni és kész. mondjuk itt még kell egy relé amit egy szaki be tud kötni.

az automata magasságállítóhoz kell egy kicsit érteni, de az sem vészes. ide kell a tech 2 aktíválni. szerintem sokkal macerásabb a tempomat kiépítés.

nah mondjuk azt nem én csináltam sőt nagyon ott sem voltam amikor beépítették.

most a nappali menetfény hivatalosításán dolgozok. bújom a jogszabályokat. :D

Link to comment
Megosztás:

Azért azt az automatikus szintszabályzót,meg a fényszórómosót nem olyan egyszerű beépíteni utólag,és nem is szokták.Bár lehet a xenonos G astrában gyárilag sincs,azt nem tudom.Ha egy kicsit is ért hozzá a rendőr és megnézi akkor rájön,hogy mókolt xenon az vagy gyári.

Van a G-ben is gyárilag magasságállító, meg mosó (máshogy nem is lehetne), de nem is erről beszélek, csak azt mondom, hogy így is, úgy is b.szogatnak érte, mert menet közben ezeket nem látja, nekem meg nem hiányzik, hogy minden sarkon megállítgassanak miatta (még akkor se, ha hivatalos papírom van róla). Csak erre akartam kilyukadni.

Link to comment
Megosztás:

hát most nem értek veled egyet. szerintem a fényszórómosót a legkönnyebb beépíteni. csak ki kell vágni a lökösben a helyét, ami meg van rajzolva. oda kell vinni az a.mosó folyadékot. a tartályból meg kell venni a fényszórómosósét meg a motort össze kell dugni és kész. mondjuk itt még kell egy relé amit egy szaki be tud kötni.

az automata magasságállítóhoz kell egy kicsit érteni, de az sem vészes. ide kell a tech 2 aktíválni. szerintem sokkal macerásabb a tempomat kiépítés.

nah mondjuk azt nem én csináltam sőt nagyon ott sem voltam amikor beépítették.

most a nappali menetfény hivatalosításán dolgozok. bújom a jogszabályokat. :D

Elhiszem én neked,hogy meglehet,de nem szoktak vele foglalkozni,csak belerakják a gagyi xenont.Akkor már érdemesebb venni gyári xenonos autót,ha valakinek nagyon hiányzik.Csak aztán nehogy törjön a lámpa:)Az első A8-asokban is volt gyári xenon,akkor még fel sem találták a szintszabályozást,talán még nagynyomású mosó sem volt rajta,csak egy sima spricni ami nem ér semmit.Én biztos nem szarakodnék vele annyit,hogy hivatalos legyen.Nekem tök jó a nightbreaker meg a normális fényszóró:)

Link to comment
Megosztás:

Van a G-ben is gyárilag magasságállító, meg mosó (máshogy nem is lehetne), de nem is erről beszélek, csak azt mondom, hogy így is, úgy is b.szogatnak érte, mert menet közben ezeket nem látja, nekem meg nem hiányzik, hogy minden sarkon megállítgassanak miatta (még akkor se, ha hivatalos papírom van róla). Csak erre akartam kilyukadni.

Mikor jártam xenonos autóval soha nem állítottak meg,igaz hogy akkor még nem volt utólagos xenon,csak gyári vagy annak látszó mókolás. 22 éve vezetek de kb.5-ször igazoltattak talán,akkor is éjjel mikor dolgozni mentem.

Link to comment
Megosztás:

Mikor jártam xenonos autóval soha nem állítottak meg,igaz hogy akkor még nem volt utólagos xenon,csak gyári vagy annak látszó mókolás. 22 éve vezetek de kb.5-ször igazoltattak talán,akkor is éjjel mikor dolgozni mentem.

Ezek mind éjszaka szeretnek ilyennel szórakozni? :D Én 10 éve vezetek, emlékeim szerint ez idő alatt 3-szor állítottak meg, és abból kétszer nálam is éjszaka volt. :) Mondjuk nem szólok egy szót se, mert eddig egyikkel se volt rossz tapasztalatom. Mindig figyelni szoktam rá, hogy minden rendben legyen az autón, de egyszer épp melóból indultam hazafelé, mikor észrevettem, hogy kiment a bal-hátsó világítás, még a Ladán. De mondom ott egye meg a fene, nem állok neki a sötétben kotorászni az éjszaka közepén, úgyse jár akkor már a kutya se errefelé az utakon, majd otthon kicserélem. Mit ad Isten, alig mentem odébb pár kilométert, látom ám, hogy villog a rendőr mögöttem. Király! De ő is rendes volt, nem kötözködött, csak megjegyezte, hogy majd csináljam meg, mert a bal hátsó az éppen pontot érő szabálysértés, ha nem vilgáít. :)

Link to comment
Megosztás:

amikor legelőször lemeszelt azt mondta, hogy astra g-ben nincs gyári xenon és nem is létezett. annyit mondott, hogyha tényleg gyári akkor majd a közlekedési hatóság igazolja és nem kell bírságot fizetnem, se a vizsga díjat. és szerezzek be az importőrtől egy olyan papírt hogy az én autóm gyárilag xenonos. de legyen hivatalos GM-es.

Én azt nem értem hogy ezzel miért nekem kéne szenvedni? Ha tényleg gyári xenonos az autóm, akkor nézzenek utána ennek ők maguk. Arra gondolok hogy ha mondjuk külföldről behozok egy ilyen gyári extrás autót, annak sincsen beleírva semmi a forgalmijába, ahogy tudtommal a ma kapható új autóknak sem, mégis hivatalos mindegyik. Ha kétségeik támadnának, akkor nézzenek ők utána, ne engem küldözgessenek az importőrhöz.

Link to comment
Megosztás:

Ezek mind éjszaka szeretnek ilyennel szórakozni? :D Én 10 éve vezetek, emlékeim szerint ez idő alatt 3-szor állítottak meg, és abból kétszer nálam is éjszaka volt. :) Mondjuk nem szólok egy szót se, mert eddig egyikkel se volt rossz tapasztalatom. Mindig figyelni szoktam rá, hogy minden rendben legyen az autón, de egyszer épp melóból indultam hazafelé, mikor észrevettem, hogy kiment a bal-hátsó világítás, még a Ladán. De mondom ott egye meg a fene, nem állok neki a sötétben kotorászni az éjszaka közepén, úgyse jár akkor már a kutya se errefelé az utakon, majd otthon kicserélem. Mit ad Isten, alig mentem odébb pár kilométert, látom ám, hogy villog a rendőr mögöttem. Király! De ő is rendes volt, nem kötözködött, csak megjegyezte, hogy majd csináljam meg, mert a bal hátsó az éppen pontot érő szabálysértés, ha nem vilgáít. :)

Engem megálított két rendőr csaj amikor 2 éves volt a kocsi, és mondják hogy figyelmeztetnek , mert műszaki pár nap múlva lejár :w00t: , mondtam oké, pár nap és két év :D ..... megnézték, s mondták igaz, vissza a forgalmi és mondták menjek. :D Jogsiba még bele sem néztek.

Link to comment
Megosztás:

Én azt nem értem hogy ezzel miért nekem kéne szenvedni? Ha tényleg gyári xenonos az autóm, akkor nézzenek utána ennek ők maguk. Arra gondolok hogy ha mondjuk külföldről behozok egy ilyen gyári extrás autót, annak sincsen beleírva semmi a forgalmijába, ahogy tudtommal a ma kapható új autóknak sem, mégis hivatalos mindegyik. Ha kétségeik támadnának, akkor nézzenek ők utána, ne engem küldözgessenek az importőrhöz.

Engem sem az importőrhöz küldtek hanem a közlekedési hatósághoz. :D

mostmár csak nevetek az egészen, de akkor nagyon ideges voltam. nem fognak utánanézni.

Kedves Geopake!

A törésre meg ott van a cascom! :whistle: már a xenon is biztosítva van.

Engem mindig nappal állítanak meg, már Kaposváron nem, mert sokszor belebotlottak és tudják hogy nem tudnak belekötni, de vidéken...

Apu Astra H-jánál is tanakodtak, hogy most gyári vagy nem gyári. Aztán inkább úgy döntöttek, hogy elengednek minket.

Volt olyan igazoltatásom, hogy először azt kérték, hogy nyissam fel a motorháztetőt és utánna kérték csak a papírokat.

Link to comment
Megosztás:

de pl nálam azt honnan tudják hogy gyári-e????

nyitnak egy EPC-t és megnézik vázszám alapján? :)

vagy hogy van ez jelölve pl a Te forgalmidban ?

Hát pont erről beszéltem én is :) A tieden gondolom azért könnyebben elhiszik, hogy gyári, de mit csinál egy szerencsétlen G Astrás, akinek gyári a xenon, de nem hiszik el neki? :) OK, hogy adatbázisból be lehet bizonyítani, de akkor is ő szív vele, ha a rendőr elzavarássza a KPM-hez, hogy elkerülje a büntetést. Hülye egy helyzet.

Link to comment
Megosztás:

Engem sem az importőrhöz küldtek hanem a közlekedési hatósághoz. :D

mostmár csak nevetek az egészen, de akkor nagyon ideges voltam. nem fognak utánanézni.

Kedves Geopake!

A törésre meg ott van a cascom! :whistle: már a xenon is biztosítva van.

Engem mindig nappal állítanak meg, már Kaposváron nem, mert sokszor belebotlottak és tudják hogy nem tudnak belekötni, de vidéken...

Apu Astra H-jánál is tanakodtak, hogy most gyári vagy nem gyári. Aztán inkább úgy döntöttek, hogy elengednek minket.

Volt olyan igazoltatásom, hogy először azt kérték, hogy nyissam fel a motorháztetőt és utánna kérték csak a papírokat.

Na jó neked van cascód,de nincs ám minden xenonlámpásnak:)Mikor benyögtem a B vectra xenon fényszóró árát az ügyfélnek majdnem agyérgörcsöt kapott:)Bontott meg szinte esélytelen ami nem Angol.

Link to comment
Megosztás:

Hát pont erről beszéltem én is :) A tieden gondolom azért könnyebben elhiszik, hogy gyári, de mit csinál egy szerencsétlen G Astrás, akinek gyári a xenon, de nem hiszik el neki? :) OK, hogy adatbázisból be lehet bizonyítani, de akkor is ő szív vele, ha a rendőr elzavarássza a KPM-hez, hogy elkerülje a büntetést. Hülye egy helyzet.

Én megmondanám a rendőrnek,hogy ez projektoros lámpa ez gyárilag xenonos.A nem xenonos nem projektoros.Aztán találja ki mit akar:)Ha meg valamiért megakar büntetni úgyis megfog.Eddig engem 1-szer büntettek meg mikor a diszkónál átmentem a záróvonalon.Kemény 500 forintomba került.Igaz,hogy vagy1992-ben volt.

Link to comment
Megosztás:

...mit csinál egy szerencsétlen G Astrás, akinek gyári a xenon, de nem hiszik el neki? :) OK, hogy adatbázisból be lehet bizonyítani, de akkor is ő szív vele, ha a rendőr elzavarássza a KPM-hez, hogy elkerülje a büntetést. Hülye egy helyzet.

Pont erre gondoltam én is. Ha a rendőr vádol azzal hogy szabálytalan vagyok, akkor miért nekem kell bizonygatnom az ártatlanságomat? Ez minden rendes jogállamban fordítva működik. Ha úgy véli hogy csalok, akkor ne engem küldözgessen hogy bizonyítsam be az igazamat!

(Csak halkan teszem hozzá amúgy hogy egy rendőr az út mellett egymagában ezt nem is döntheti el, nincs hozzá képesítése. Ha NKH-s emberrel együtt igazoltat akkor már más a helyzet, de amúgy hiába mondja hogy szabálytalan vagyok, én meg azt mondom hogy rosszul látja, és máris patthelyzet van, ha mást nem tud felhozni akkor el kell engednie.)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nektek mi a véleményetek erről a kameráról?

Megéri az árát,nem túl gagyi?

http://www.akciosakcio.com

Attól függ milyen célra kell. Ha csak saját magad szórakoztatására akkor akár még jó is lehet ha megfelel neked a minősége, de közlekedési helyzetek/balesetek/szabálytalanságok dokumentálására a bíróság nem fogadja el bizonyítéknak az általa készített felvételeket, mert viszonylag könnyen módosíthatóak. Ilyen célra csak a Smarty kamerákat fogadják el, mert ennek még megnézni is csak spec. szoftverrel tudod a felvételét, valamint ez rögzít GPS koordinátákat és időt/sebességet is a felvétel mellé.

Viszont ez jó drága, még az alapverzió is ~70e Ft belőle:

http://smartykamera.hu/

Link to comment
Megosztás:

Attól függ milyen célra kell. Ha csak saját magad szórakoztatására akkor akár még jó is lehet ha megfelel neked a minősége, de közlekedési helyzetek/balesetek/szabálytalanságok dokumentálására a bíróság nem fogadja el bizonyítéknak az általa készített felvételeket, mert viszonylag könnyen módosíthatóak. Ilyen célra csak a Smarty kamerákat fogadják el, mert ennek még megnézni is csak spec. szoftverrel tudod a felvételét, valamint ez rögzít GPS koordinátákat és időt/sebességet is a felvétel mellé.

Viszont ez jó drága, még az alapverzió is ~70e Ft belőle:

http://smartykamera.hu/

Igazság szerint pont ilyesmi célra kellene,hogy ha netalán valami balul üt ki útközben (közlekedési baleset,elém vágnak stb),és nem lehet eldönteni ki volt a hibás,akkor ennek a kütyünek a segítségével bizonyíthatom az igazamat.

De ha a bíróság nem fogadja el akkor nem ér semmit az egész :(

Azért köszönöm az infót!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

rakott már fel valaki utólag sárvédő gumikat? Azaz műanyagot mert most már csak azt gyártanak. Napokban fogom feltenni majd. A szerelési útmutató ír egy ragasztó szalagot is amit a sárvédő ívre kell felragasztani alá. Szerintetek van szerepe? Lesz e gond belőle ha kihagyom? Olyanra gondolok hogy a fényezést felszedi e esetleg a sárvédő műanyag?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.