Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

Sziasztok!

Nem tudom, jó topikba írom-e a problémám, ha nem, akkor elnézést kérek előre is. A mai napon a követlzőfény nem világított, és semmi egyéb rendelenesség nem volt. Majd elértem Budapestre, ahol a lehajtónál elkezdett világítani a sárga villáskulcsos lámpa. Bent a városban még közlekedtem, majd az egyik piroslámpánál, ahogy fékeztem, kinyomtam a kuplungot leállt a motor. Azonnal ráindítottam, el is indult, a villáskulcsos lámpa is elaludt, és örült a fejem. Majd néztem, hogy a vízhőfok elkezdett felfelé kúszni, nem volt vészek kb 93 fok lehetett, de nyáron szokott kb ennyi lenni, úgyhogy magasabb, mint szokott lenni. Pár lámpa után megint leállt. Azóta a hőfok rendbejött, de elkezdett világítani a motor-check lámpa. Mióta ez világít még 3szor megcsinálta, hogy ránt egyett, és véletlenszerűen leáll a motor. Nem minden lassításnál áll le.

Mi lehet a probléma? És mennyi lenne a javítása kb? (Astra G Z12XE-ről van szó)

Köszi előre is.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem tudom, jó topikba írom-e a problémám, ha nem, akkor elnézést kérek előre is. A mai napon a követlzőfény nem világított, és semmi egyéb rendelenesség nem volt. Majd elértem Budapestre, ahol a lehajtónál elkezdett világítani a sárga villáskulcsos lámpa. Bent a városban még közlekedtem, majd az egyik piroslámpánál, ahogy fékeztem, kinyomtam a kuplungot leállt a motor. Azonnal ráindítottam, el is indult, a villáskulcsos lámpa is elaludt, és örült a fejem. Majd néztem, hogy a vízhőfok elkezdett felfelé kúszni, nem volt vészek kb 93 fok lehetett, de nyáron szokott kb ennyi lenni, úgyhogy magasabb, mint szokott lenni. Pár lámpa után megint leállt. Azóta a hőfok rendbejött, de elkezdett világítani a motor-check lámpa. Mióta ez világít még 3szor megcsinálta, hogy ránt egyett, és véletlenszerűen leáll a motor. Nem minden lassításnál áll le.

Mi lehet a probléma? És mennyi lenne a javítása kb? (Astra G Z12XE-ről van szó)

Köszi előre is.

Vilogtass ki egy hibakódot, így nem tudunk mit mondani. http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=753&view=findpost&p=660113

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem tudom, jó topikba írom-e a problémám, ha nem, akkor elnézést kérek előre is. A mai napon a követlzőfény nem világított, és semmi egyéb rendelenesség nem volt. Majd elértem Budapestre, ahol a lehajtónál elkezdett világítani a sárga villáskulcsos lámpa. Bent a városban még közlekedtem, majd az egyik piroslámpánál, ahogy fékeztem, kinyomtam a kuplungot leállt a motor. Azonnal ráindítottam, el is indult, a villáskulcsos lámpa is elaludt, és örült a fejem. Majd néztem, hogy a vízhőfok elkezdett felfelé kúszni, nem volt vészek kb 93 fok lehetett, de nyáron szokott kb ennyi lenni, úgyhogy magasabb, mint szokott lenni. Pár lámpa után megint leállt. Azóta a hőfok rendbejött, de elkezdett világítani a motor-check lámpa. Mióta ez világít még 3szor megcsinálta, hogy ránt egyett, és véletlenszerűen leáll a motor. Nem minden lassításnál áll le.

Mi lehet a probléma? És mennyi lenne a javítása kb? (Astra G Z12XE-ről van szó)

Köszi előre is.

Villogtasd ki a hibakódot!Gázt és féket benyomod ls ráadod a gyújtást majd számolod a sárga lámpa villogásait!

Ahányat villan annyi az értéke, a 0 számot tíz villogás jelzi .Egy kód 4 számjegyű,egyes számjegyek között pici szünet van!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

... A mai napon a követlzőfény nem világított, és semmi egyéb rendelenesség nem volt. ...

Mi lehet a probléma? És mennyi lenne a javítása kb? (Astra G Z12XE-ről van szó)

Köszi előre is.

Biztos ideges vagy (megértem). Nyugi! Na, tehát milyen fény nem világított?

Végül is mindegy, mert Imynél jobbat én sem tudok. :unsure:

Link to comment
Megosztás:

Vilogtass ki egy hibakódot, így nem tudunk mit mondani. http://www.opelforum...ndpost&p=660113

Kivillogtattam: 10-3-3-5

Ha jól sejtem, akkor ez az: P0335=Főtengelyhelyzet-jeladó funkció-rendellenesség

Közben olvastam valahol, hogy a szervíz erre a kódra, jó pénzért kicseréli a jeladót, majd kiderül, hogy a párezer forintos gyújtásvezérlő cseréje a megoldás. Ez igaz lehet?

Zachi! Igen, ideges vagyok :D Most visszaolvastam, eltűnt onnan egy fél mondatom, azért folytak össze a szavak. Ami kimaradt, hogy az első rántás, az M6-oson Pécsnél volt, amikor jöttem haza. De haladtam tovább, mert semmi jelzőfény nem világított. A rántás kb és az első fény előtűnése között még ment a gép 150km-t.

Link to comment
Megosztás:

Kivillogtattam: 10-3-3-5

Ha jól sejtem, akkor ez az: P0335=Főtengelyhelyzet-jeladó funkció-rendellenesség

Közben olvastam valahol, hogy a szervíz erre a kódra, jó pénzért kicseréli a jeladót, majd kiderül, hogy a párezer forintos gyújtásvezérlő cseréje a megoldás. Ez igaz lehet?

Zachi! Igen, ideges vagyok :D Most visszaolvastam, eltűnt onnan egy fél mondatom, azért folytak össze a szavak. Ami kimaradt, hogy az első rántás, az M6-oson Pécsnél volt, amikor jöttem haza. De haladtam tovább, mert semmi jelzőfény nem világított. A rántás kb és az első fény előtűnése között még ment a gép 150km-t.

Ez jeladó csere. Az 1.6-os topicban http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=341&st=1600 pont ma volt egy ilyen probléma

Link to comment
Megosztás:

A helyedben a gyári GM-et (amit lehet, hogy épp a fentiek közül gyárt valaki...) is megfontolnám, az nem nyikorgós. Szerviz 4+-ban hátha akciózzák. Egy visítós, keményebb betét ráadásul nem csak akusztikailag rossz, hanem a tárcsát is jobban eszi.

"A helyedben a gyári GM-et (amit lehet, hogy épp a fentiek közül gyárt valaki... "

Lehet, rosszul tudom, mintha a DELPHI lenne a gyártója ill. beszállítója. :confused:

Származás: Meyle - Német

nem ez a gyári?

Mindenkinek köszönöm a segítségét! Így legalább tudom mit kell keresni.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm mindenkinek! Opel 4+-ban csinálták meg a fékbetét cserét, már készen is van. Munkadíjjal együtt 14000Ft volt.

Az akkor úgy nem rossz.

De elég csak betétet cserélni? Nem kell a tárcsát leszabályozni? Mert én néztem az ennyimet, azért nem egyenletesen kopott, vannak benne barázdák, pedig gyári minden. Amíg nem kell cserélni betétet addig jó, mivel már össze van kopva.

Link to comment
Megosztás:

Az akkor úgy nem rossz. De elég csak betétet cserélni? Nem kell a tárcsát leszabályozni? Mert én néztem az ennyimet, azért nem egyenletesen kopott, vannak benne barázdák, pedig gyári minden. Amíg nem kell cserélni betétet addig jó, mivel már össze van kopva.

Nem kellett szabályozni, mert nem volt válla egyik tárcsának sem. Valami oknál fogva csak a bal oldalon lévő egyik betét volt elkopva jobban. 1 mm volt már a visszajelző kontaktjáig. Annyit mondott a szerelő, hogy egy párszor fékezzek vele erősebbet, hogy megvasaljam vele a betétet. Meg tudtam volna csinálni bátyámmal, de mozgássérült vagyok és nem akartam vele kínlódni. 20 perc volt az egész meló. 2-2500 volt a munkadíj, nem volt részletezve a számlán. Ennyiért felesleges volna itthon 1-1,5 órát szöszölni vele, meg így van rá gari is legalább.

Link to comment
Megosztás:

Nem kellett szabályozni, mert nem volt válla egyik tárcsának sem. Valami oknál fogva csak a bal oldalon lévő egyik betét volt elkopva jobban. 1 mm volt már a visszajelző kontaktjáig. Annyit mondott a szerelő, hogy egy párszor fékezzek vele erősebbet, hogy megvasaljam vele a betétet. Meg tudtam volna csinálni bátyámmal, de mozgássérült vagyok és nem akartam vele kínlódni. 20 perc volt az egész meló. 2-2500 volt a munkadíj, nem volt részletezve a számlán. Ennyiért felesleges volna itthon 1-1,5 órát szöszölni vele, meg így van rá gari is legalább.

Így értem, igazad van.

Amúgy az érdekes, hogy nem volt válla, de nem baj. :)

Link to comment
Megosztás:

a léghütéses féktárcsát nem illik szabályozni, mert annyira elvékonyodik, hogy egy nagyobb fékezéskor deformálódni fog, és rázni....

Én elhiszem neked, hisz régebb óta vagy opel tulaj, és a tapasztalatod is lehet több, mint az enyém ilyen téren. Nem azt mondtam, hogy a végtelenségig lehet szabályozni. De olyat ami nem volt sosem 1x belefér szerintem a szabályozás.

Link to comment
Megosztás:

nem fér bele. mert amennyit leszednének, addigra pont alsó határon van a méret, onnantól kezdve meg nem használható....

Én szabályoztattam fel gyári féktárcsát, egy erősebb fékezésig müködött... utánna rázta a kormányt mint az állat.

mindjárt megkeresem a méreteket....

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.