Probert Elküldve Február11, 2012 Megoszt Elküldve Február11, 2012 -32-t az 1l fagyálló betöltése előtt, vagy után mérted? Ha utána, akkor még lehet fagydugó valahol, mert esetleg csak azt a keveset vitte le -32-re amivel keveredni tudott... Előtte. De emlékeztem én, hogy 30 körül van, csak nem voltam benne 100%-ig biztos. Megmérte a szerelő, utána mentünk egy autós boltba venni és az üzlet előtt töltöttük bele. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Barna Elküldve Február11, 2012 Megoszt Elküldve Február11, 2012 Előtte. De emlékeztem én, hogy 30 körül van, csak nem voltam benne 100%-ig biztos. Megmérte a szerelő, utána mentünk egy autós boltba venni és az üzlet előtt töltöttük bele. Akkor érdemes lenne megpróbálni egy csere hőfok jeladót... semmiképp nem normális, hogy -10 fokban, alapjáraton már 5 perc alatt üzemi hőfokot mutat, az meg pláne, ha rendszeresen visszamegy alaphelyzetbe. Miután nyit a termosztát, egyszer még visszaeshet, de ha nem álló helyzetben van a kocsi, akkor sem szokott 80 alá esni nekem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Probert Elküldve Február11, 2012 Megoszt Elküldve Február11, 2012 Akkor érdemes lenne megpróbálni egy csere hőfok jeladót... semmiképp nem normális, hogy -10 fokban, alapjáraton már 5 perc alatt üzemi hőfokot mutat, az meg pláne, ha rendszeresen visszamegy alaphelyzetbe. Miután nyit a termosztát, egyszer még visszaeshet, de ha nem álló helyzetben van a kocsi, akkor sem szokott 80 alá esni nekem. Köszönöm a válaszokat! Úgy gondolom, hogy akkor a legolcsóbbal kezdem majd a átvizsgáltatást. A hőfokszabályzó gombát kicseréltetem első körben, mihelyst jobb lesz az idő. Mozogni meg nem fogok vele, csak majd a szerelőig, hogy nehogy komolyabb baja legyen, ha netán nem az lenne a baja. De reménykedem, hogy csak a gomba hülyült meg ebben a nagy hidegben. Még annyi, hogy ezt a gombát hol lelem a kocsiban? X14XE, 90 lóerős moci van benne. Esetleg itthon, garázskörülmények közt, ki tudnám cserélni én is bátyámmal? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest Endy Elküldve Február11, 2012 Megoszt Elküldve Február11, 2012 Akkor érdemes lenne megpróbálni egy csere hőfok jeladót... semmiképp nem normális, hogy -10 fokban, alapjáraton már 5 perc alatt üzemi hőfokot mutat, az meg pláne, ha rendszeresen visszamegy alaphelyzetbe. Miután nyit a termosztát, egyszer még visszaeshet, de ha nem álló helyzetben van a kocsi, akkor sem szokott 80 alá esni nekem. Már én is gondolkoztam, hogy nem minden OK. a gépemnél. Városban vagy 5 km alatt felküzdi magát 80-ig, és utána lezuhan a mutató a kettős vonalra. Utána feltornázza magát megint, nem is esik le, de 80 fölé sem megy, inkább alatta marad egy kicsivel. Ez lehet termosztát gond? A 10 l benzinből maradhatna egy kicsit több hulladékhő. Jó termosztáttal minden külső hőmérsékletnél be kellene állni 90 fok körülire, vagy ilyen hidegben nem lehetséges? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Barna Elküldve Február11, 2012 Megoszt Elküldve Február11, 2012 Már én is gondolkoztam, hogy nem minden OK. a gépemnél. Városban vagy 5 km alatt felküzdi magát 80-ig, és utána lezuhan a mutató a kettős vonalra. Utána feltornázza magát megint, nem is esik le, de 80 fölé sem megy, inkább alatta marad egy kicsivel. Ez lehet termosztát gond? A 10 l benzinből maradhatna egy kicsit több hulladékhő. Jó termosztáttal minden külső hőmérsékletnél be kellene állni 90 fok körülire, vagy ilyen hidegben nem lehetséges? Ez természetes. Gondold el, eléri a 92 fokot (ne azt figyeld, mit mutat a hőfokmérő, az szinte mindenkinél fals, ezt kitárgyaltuk korábban), kinyit a termo, bezúdul a -10 fokos hűtőbe, még jó, hogy visszaesik. Nekem ebben a hidegben csak akkor nem esik vissza, ha országúton megyek, mert 80-100-nál már van akkora hőtermelés, hogy ne mutatkozzon meg a termo kinyitás. Ha csak egyszer esik vissza, ne foglalkozz vele, természetes. Akkor is visszaeshet, ha nem fűtesz, majd mikor bemelegszik, rátolod 3ason. Ekkor meg a belső fűtőradiátoron kap egy kis -10 fokos levegőáramot, ezért esik vissza. Link to comment Megosztás: More sharing options...
PGA Elküldve Február11, 2012 Megoszt Elküldve Február11, 2012 Már én is gondolkoztam, hogy nem minden OK. a gépemnél. Városban vagy 5 km alatt felküzdi magát 80-ig, és utána lezuhan a mutató a kettős vonalra. Utána feltornázza magát megint, nem is esik le, de 80 fölé sem megy, inkább alatta marad egy kicsivel. Ez lehet termosztát gond? A 10 l benzinből maradhatna egy kicsit több hulladékhő. Jó termosztáttal minden külső hőmérsékletnél be kellene állni 90 fok körülire, vagy ilyen hidegben nem lehetséges? Igen, elvileg a hűtőrendszer zárt rendszer, tehát kevésbé kéne, hogy érzékeny legyen a külső hőmérsékletre. Viszont az enyém is hasonló: elég lassan felmelegszik 83-85 fokig, utána - miután kinyit a termosztát - visszahűl 80 körülire, majd innen szépen lassan felmegy 85-86-ra és ott is marad. Nyáron kicsit magasabbra áll be az állandó hőmérséklet, meg a nagy vízkörre nyitást se lehet ennyire észrevenni. Ha a hűtőd felső gumicsöve a felmelegedés alatt hideg, akkor elvileg jó a termosztátod (persze lehet, hogy pl. nem zár el teljesen). Különben agyon vannak hűtve ezek az Opel motorok... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest Endy Elküldve Február11, 2012 Megoszt Elküldve Február11, 2012 Igen, elvileg a hűtőrendszer zárt rendszer, tehát kevésbé kéne, hogy érzékeny legyen a külső hőmérsékletre. Viszont az enyém is hasonló: elég lassan felmelegszik 83-85 fokig, utána - miután kinyit a termosztát - visszahűl 80 körülire, majd innen szépen lassan felmegy 85-86-ra és ott is marad. Nyáron kicsit magasabbra áll be az állandó hőmérséklet, meg a nagy vízkörre nyitást se lehet ennyire észrevenni. Ha a hűtőd felső gumicsöve a felmelegedés alatt hideg, akkor elvileg jó a termosztátod (persze lehet, hogy pl. nem zár el teljesen). Különben agyon vannak hűtve ezek az Opel motorok... Köszi, ez így, logikus. Én indulástól járatom egyesen a fűtőventit, ha bemelegszik 2-3-n, plusz ebben a hidegben a belső keringtetést.Zömében egyedül járok az autóval, mire bepárásodik, kikapcsolom a belső levegőt, és a meleg (langyos) levegő lefújja a párát. Link to comment Megosztás: More sharing options...
PGA Elküldve Február11, 2012 Megoszt Elküldve Február11, 2012 Köszi, ez így, logikus. Én indulástól járatom egyesen a fűtőventit, ha bemelegszik 2-3-n, plusz ebben a hidegben a belső keringtetést.Zömében egyedül járok az autóval, mire bepárásodik, kikapcsolom a belső levegőt, és a meleg (langyos) levegő lefújja a párát. Addig én nem szoktam használni a ventilátort, míg meg nem mozdul a hőfokmérő, hadd jusson több hő a motornak. Kicsit hamarabb kezd el melegedni, plusz ha hidegen forog kb. 1 percet alapjáraton, az is segítség neki. Párásodás ellen én éppen résnyire leengedem az ablakot, utána szélvédőre irányított 1-es ventilátor fokozattal folytatom, majd 2-esre teszem szélvédő-lábtér beállítással, mert közben már lefagyott a lábam... (Szerda reggel -23 fokot mértem, se a motor, se én nem nagyon melegedtünk... :)) Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve Február11, 2012 Megoszt Elküldve Február11, 2012 Köszi, ez így, logikus. Én indulástól járatom egyesen a fűtőventit, ha bemelegszik 2-3-n, plusz ebben a hidegben a belső keringtetést.Zömében egyedül járok az autóval, mire bepárásodik, kikapcsolom a belső levegőt, és a meleg (langyos) levegő lefújja a párát. Én ugyanígy! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest Endy Elküldve Február11, 2012 Megoszt Elküldve Február11, 2012 Visszasírom a jó kis Fabia Sdi-t. No extra, viszont alapból benne az elektromos fűtés rásegítés. Aki próbált ilyet, tudja miről beszélek. Apám télen jobban szeret vele járni :icon1: , mint nyáron. :angry: Link to comment Megosztás: More sharing options...
mcgolyo Elküldve Február12, 2012 Megoszt Elküldve Február12, 2012 hello Azzal a kérdessel fordulok hozzátok,hogy nemrég vásároltam egy 8 szelepes 1.6 benzies opel astra kombit 2000-es évjárat , 11- ik hónap ,és a hutő folyadékja zöld szinű ,es pótolhatom en is zöld szinüvel ?, vagy váltsak át pirossra ? a forumon olvasván ,hogy a piross az ajánlott hütő folyadék az opelhoz. elöre is kossz a választ. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Február12, 2012 Megoszt Elküldve Február12, 2012 hello Azzal a kérdessel fordulok hozzátok,hogy nemrég vásároltam egy 8 szelepes 1.6 benzies opel astra kombit 2000-es évjárat , 11- ik hónap ,és a hutő folyadékja zöld szinű ,es pótolhatom en is zöld szinüvel ?, vagy váltsak át pirossra ? a forumon olvasván ,hogy a piross az ajánlott hütő folyadék az opelhoz. elöre is kossz a választ. Sürgősen válts pirosra. Az Opelek hűtője alumíniumból van, a piros színű hűtőfolyadék éppen azért ajánlott, mert attól nem korrodál a hűtőrendszer. A zöld az az "olcsó" hűtőfolyadék. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Február12, 2012 Megoszt Elküldve Február12, 2012 Sürgősen válts pirosra. Az Opelek hűtője alumíniumból van, a piros színű hűtőfolyadék éppen azért ajánlott, mert attól nem korrodál a hűtőrendszer. A zöld az az "olcsó" hűtőfolyadék. Ismertem olyat, akinek a rossz hűtőfolyadék szerencsére először a gombát ette meg.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
battyo Elküldve Február12, 2012 Megoszt Elküldve Február12, 2012 hali! érdekelne hogy http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelygepkocsi/autovillamossagi_alkatresz/fenyszoro_bura_izzo/opel_astra_vectra_corsa_omega_utaster_lampa_1544637542.html ez betehető astrába vágás és egyebek nélkül? illetve ha igen,akkor a két oldalsó izzót hogyan lehet életre kelteni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest Endy Elküldve Február12, 2012 Megoszt Elküldve Február12, 2012 Sürgősen válts pirosra. Az Opelek hűtője alumíniumból van, a piros színű hűtőfolyadék éppen azért ajánlott, mert attól nem korrodál a hűtőrendszer. A zöld az az "olcsó" hűtőfolyadék. Ne 'mán. Ez a szín nem évjáratfüggő? Kimentem a garázsba, megnézem, zöld. Több mint egy éve van nálam, problémát még nem okozott. Majd fog? Link to comment Megosztás: More sharing options...
mcgolyo Elküldve Február12, 2012 Megoszt Elküldve Február12, 2012 Sürgősen válts pirosra. Az Opelek hűtője alumíniumból van, a piros színű hűtőfolyadék éppen azért ajánlott, mert attól nem korrodál a hűtőrendszer. A zöld az az "olcsó" hűtőfolyadék. Kérdésem az lenne,hogy otthon megoldható a hűtőfolyadék csere ,,es ha megoldható, azt hogyan is kellene ? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Livi Elküldve Február12, 2012 Megoszt Elküldve Február12, 2012 Az újabb Opel Astra Gkben 2003-tól véletlenül nem Varta akkú van bennük csak kérdés persze?Nekem a 2000 évű kocsimban GM-es akkú volt lehet hogy az eredeti nem tudom de az elég durva lenne ha 12 évet elment volna?Tényleg hány évet bir ki egy akku.Ja és a régi akkumnak 510 volt a hideg inditó árama amit most vettem Varta Black Dinamic 480! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Február12, 2012 Megoszt Elküldve Február12, 2012 megint nem megy az erősítő Link to comment Megosztás: More sharing options...
nundee Elküldve Február12, 2012 Megoszt Elküldve Február12, 2012 Az újabb Opel Astra Gkben 2003-tól véletlenül nem Varta akkú van bennük csak kérdés persze?Nekem a 2000 évű kocsimban GM-es akkú volt lehet hogy az eredeti nem tudom de az elég durva lenne ha 12 évet elment volna?Tényleg hány évet bir ki egy akku.Ja és a régi akkumnak 510 volt a hideg inditó árama amit most vettem Varta Black Dinamic 480! Nem a 12 éves akku-d a durva, hanem ahogy írásba foglalod a gondolataidat... :blink: Ha nem csak bekérdeznél állandó jelleggel, hanem néha vissza is olvasnál, látnád, hogy valakinek 3 évet, másoknak 6-7-8 évet is kibír az akkuja. A Varta akku-s feltevésed (2003-tól...) meg pusztán baromság. Na csá! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Livi Elküldve Február12, 2012 Megoszt Elküldve Február12, 2012 Meg még egy kérdés 2010-ben amikor műszakira ment a kocsi akkor miért kellet új forgalmi engedélyt venni amikor még volt 4 üres hely?A zöld matricás baromság miatt vagy miért? :pinch: Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve Február12, 2012 Megoszt Elküldve Február12, 2012 Nem a 12 éves akku-d a durva, hanem ahogy írásba foglalod a gondolataidat... :blink: Ha nem csak bekérdeznél állandó jelleggel, hanem néha vissza is olvasnál, látnád, hogy valakinek 3 évet, másoknak 6-7-8 évet is kibír az akkuja. A Varta akku-s feltevésed (2003-tól...) meg pusztán baromság. Na csá! Nem járt mindenki ugyanabba az iskolába, na! Egyébként teljesen igazad van! Egy-két ember úgy tud kérdezni, hogy kétszer-háromszor el kell olvasnom, hogy megértsem mit is akar! Link to comment Megosztás: More sharing options...
szopcsi13 Elküldve Február12, 2012 Megoszt Elküldve Február12, 2012 Nem járt mindenki ugyanabba az iskolába, na! Egyébként teljesen igazad van! Egy-két ember úgy tud kérdezni, hogy kétszer-háromszor el kell olvasnom, hogy megértsem mit is akar! És van, hogy még akkor sem értem! De legalább röhögök egy jót. Ugyanúgy, mint Nundee frappáns válaszán. Itt nem lehet lájkolni? :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
nundee Elküldve Február12, 2012 Megoszt Elküldve Február12, 2012 És van, hogy még akkor sem értem! De legalább röhögök egy jót. Ugyanúgy, mint Nundee frappáns válaszán. Itt nem lehet lájkolni? :D :D (közben privátban befenyített a mélyen tisztelt cartárs, tehát inkább kussolok :sick: ) :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Február12, 2012 Megoszt Elküldve Február12, 2012 :D (közben privátban befenyített a mélyen tisztelt cartárs, tehát inkább kussolok :sick: ) :D hoppácska :D :D vigyázkodjál :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
K-G-za Elküldve Február12, 2012 Megoszt Elküldve Február12, 2012 Hali mindenkinek! Szombaton rommá törtem életem értelmét egy Opel Astra G SEDAN (08 szürke) X16XEL drágaságot. Mitha a szívemet tépték volna ki. Abban kérném a segítséget, ha valaki tud olcsó alkatrészeket akkor jelezze felém. Amik kellenének: -gépháztető -első lökhárító (ködlámpás, "klímás") -hátsó lökhárító -bal első sárvédő -bal első doblemez -bal és jobb első fényszóró -bal és jobb első ködlámba -ablakmosótartály -bal hátsó sárvédő -bal hátsó lámpa (esetleg párba is jöhet, hogy ne legyen nagy különbség) Ha lehet akkor a szürke szín előnyt élvezne. No meg az is ha mindez zala megyében lenne. A segítséget előre is köszönöm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts