Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

-32-t az 1l fagyálló betöltése előtt, vagy után mérted? Ha utána, akkor még lehet fagydugó valahol, mert esetleg csak azt a keveset vitte le -32-re amivel keveredni tudott...

Előtte. De emlékeztem én, hogy 30 körül van, csak nem voltam benne 100%-ig biztos. Megmérte a szerelő, utána mentünk egy autós boltba venni és az üzlet előtt töltöttük bele.

Link to comment
Megosztás:

Előtte. De emlékeztem én, hogy 30 körül van, csak nem voltam benne 100%-ig biztos. Megmérte a szerelő, utána mentünk egy autós boltba venni és az üzlet előtt töltöttük bele.

Akkor érdemes lenne megpróbálni egy csere hőfok jeladót... semmiképp nem normális, hogy -10 fokban, alapjáraton már 5 perc alatt üzemi hőfokot mutat, az meg pláne, ha rendszeresen visszamegy alaphelyzetbe. Miután nyit a termosztát, egyszer még visszaeshet, de ha nem álló helyzetben van a kocsi, akkor sem szokott 80 alá esni nekem.

Link to comment
Megosztás:

Akkor érdemes lenne megpróbálni egy csere hőfok jeladót... semmiképp nem normális, hogy -10 fokban, alapjáraton már 5 perc alatt üzemi hőfokot mutat, az meg pláne, ha rendszeresen visszamegy alaphelyzetbe. Miután nyit a termosztát, egyszer még visszaeshet, de ha nem álló helyzetben van a kocsi, akkor sem szokott 80 alá esni nekem.

Köszönöm a válaszokat! Úgy gondolom, hogy akkor a legolcsóbbal kezdem majd a átvizsgáltatást. A hőfokszabályzó gombát kicseréltetem első körben, mihelyst jobb lesz az idő. Mozogni meg nem fogok vele, csak majd a szerelőig, hogy nehogy komolyabb baja legyen, ha netán nem az lenne a baja. De reménykedem, hogy csak a gomba hülyült meg ebben a nagy hidegben.

Még annyi, hogy ezt a gombát hol lelem a kocsiban? X14XE, 90 lóerős moci van benne. Esetleg itthon, garázskörülmények közt, ki tudnám cserélni én is bátyámmal?

Link to comment
Megosztás:

Akkor érdemes lenne megpróbálni egy csere hőfok jeladót... semmiképp nem normális, hogy -10 fokban, alapjáraton már 5 perc alatt üzemi hőfokot mutat, az meg pláne, ha rendszeresen visszamegy alaphelyzetbe. Miután nyit a termosztát, egyszer még visszaeshet, de ha nem álló helyzetben van a kocsi, akkor sem szokott 80 alá esni nekem.

Már én is gondolkoztam, hogy nem minden OK. a gépemnél. Városban vagy 5 km alatt felküzdi magát 80-ig, és utána lezuhan a mutató a kettős vonalra. Utána feltornázza magát megint, nem is esik le, de 80 fölé sem megy, inkább alatta marad egy kicsivel. Ez lehet termosztát gond? A 10 l benzinből maradhatna egy kicsit több hulladékhő. Jó termosztáttal minden külső hőmérsékletnél be kellene állni 90 fok körülire, vagy ilyen hidegben nem lehetséges?

Link to comment
Megosztás:

Már én is gondolkoztam, hogy nem minden OK. a gépemnél. Városban vagy 5 km alatt felküzdi magát 80-ig, és utána lezuhan a mutató a kettős vonalra. Utána feltornázza magát megint, nem is esik le, de 80 fölé sem megy, inkább alatta marad egy kicsivel. Ez lehet termosztát gond? A 10 l benzinből maradhatna egy kicsit több hulladékhő. Jó termosztáttal minden külső hőmérsékletnél be kellene állni 90 fok körülire, vagy ilyen hidegben nem lehetséges?

Ez természetes. Gondold el, eléri a 92 fokot (ne azt figyeld, mit mutat a hőfokmérő, az szinte mindenkinél fals, ezt kitárgyaltuk korábban), kinyit a termo, bezúdul a -10 fokos hűtőbe, még jó, hogy visszaesik. Nekem ebben a hidegben csak akkor nem esik vissza, ha országúton megyek, mert 80-100-nál már van akkora hőtermelés, hogy ne mutatkozzon meg a termo kinyitás. Ha csak egyszer esik vissza, ne foglalkozz vele, természetes. Akkor is visszaeshet, ha nem fűtesz, majd mikor bemelegszik, rátolod 3ason. Ekkor meg a belső fűtőradiátoron kap egy kis -10 fokos levegőáramot, ezért esik vissza.

Link to comment
Megosztás:

Már én is gondolkoztam, hogy nem minden OK. a gépemnél. Városban vagy 5 km alatt felküzdi magát 80-ig, és utána lezuhan a mutató a kettős vonalra. Utána feltornázza magát megint, nem is esik le, de 80 fölé sem megy, inkább alatta marad egy kicsivel. Ez lehet termosztát gond? A 10 l benzinből maradhatna egy kicsit több hulladékhő. Jó termosztáttal minden külső hőmérsékletnél be kellene állni 90 fok körülire, vagy ilyen hidegben nem lehetséges?

Igen, elvileg a hűtőrendszer zárt rendszer, tehát kevésbé kéne, hogy érzékeny legyen a külső hőmérsékletre. Viszont az enyém is hasonló: elég lassan felmelegszik 83-85 fokig, utána - miután kinyit a termosztát - visszahűl 80 körülire, majd innen szépen lassan felmegy 85-86-ra és ott is marad. Nyáron kicsit magasabbra áll be az állandó hőmérséklet, meg a nagy vízkörre nyitást se lehet ennyire észrevenni.

Ha a hűtőd felső gumicsöve a felmelegedés alatt hideg, akkor elvileg jó a termosztátod (persze lehet, hogy pl. nem zár el teljesen). Különben agyon vannak hűtve ezek az Opel motorok...

Link to comment
Megosztás:

Igen, elvileg a hűtőrendszer zárt rendszer, tehát kevésbé kéne, hogy érzékeny legyen a külső hőmérsékletre. Viszont az enyém is hasonló: elég lassan felmelegszik 83-85 fokig, utána - miután kinyit a termosztát - visszahűl 80 körülire, majd innen szépen lassan felmegy 85-86-ra és ott is marad. Nyáron kicsit magasabbra áll be az állandó hőmérséklet, meg a nagy vízkörre nyitást se lehet ennyire észrevenni.

Ha a hűtőd felső gumicsöve a felmelegedés alatt hideg, akkor elvileg jó a termosztátod (persze lehet, hogy pl. nem zár el teljesen). Különben agyon vannak hűtve ezek az Opel motorok...

Köszi, ez így, logikus. Én indulástól járatom egyesen a fűtőventit, ha bemelegszik 2-3-n, plusz ebben a hidegben a belső keringtetést.Zömében egyedül járok az autóval, mire bepárásodik, kikapcsolom a belső levegőt, és a meleg (langyos) levegő lefújja a párát.

Link to comment
Megosztás:

Köszi, ez így, logikus. Én indulástól járatom egyesen a fűtőventit, ha bemelegszik 2-3-n, plusz ebben a hidegben a belső keringtetést.Zömében egyedül járok az autóval, mire bepárásodik, kikapcsolom a belső levegőt, és a meleg (langyos) levegő lefújja a párát.

Addig én nem szoktam használni a ventilátort, míg meg nem mozdul a hőfokmérő, hadd jusson több hő a motornak. Kicsit hamarabb kezd el melegedni, plusz ha hidegen forog kb. 1 percet alapjáraton, az is segítség neki. Párásodás ellen én éppen résnyire leengedem az ablakot, utána szélvédőre irányított 1-es ventilátor fokozattal folytatom, majd 2-esre teszem szélvédő-lábtér beállítással, mert közben már lefagyott a lábam... (Szerda reggel -23 fokot mértem, se a motor, se én nem nagyon melegedtünk... :))

Link to comment
Megosztás:

Köszi, ez így, logikus. Én indulástól járatom egyesen a fűtőventit, ha bemelegszik 2-3-n, plusz ebben a hidegben a belső keringtetést.Zömében egyedül járok az autóval, mire bepárásodik, kikapcsolom a belső levegőt, és a meleg (langyos) levegő lefújja a párát.

Én ugyanígy!

Link to comment
Megosztás:

Visszasírom a jó kis Fabia Sdi-t. No extra, viszont alapból benne az elektromos fűtés rásegítés. Aki próbált ilyet, tudja miről beszélek. Apám télen jobban szeret vele járni :icon1: , mint nyáron. :angry:

Link to comment
Megosztás:

hello

Azzal a kérdessel fordulok hozzátok,hogy nemrég vásároltam egy 8 szelepes 1.6 benzies opel astra kombit 2000-es évjárat , 11- ik hónap ,és a hutő folyadékja zöld szinű ,es pótolhatom en is zöld szinüvel ?, vagy váltsak át pirossra ?

a forumon olvasván ,hogy a piross az ajánlott hütő folyadék az opelhoz.

elöre is kossz a választ.

Link to comment
Megosztás:

hello

Azzal a kérdessel fordulok hozzátok,hogy nemrég vásároltam egy 8 szelepes 1.6 benzies opel astra kombit 2000-es évjárat , 11- ik hónap ,és a hutő folyadékja zöld szinű ,es pótolhatom en is zöld szinüvel ?, vagy váltsak át pirossra ?

a forumon olvasván ,hogy a piross az ajánlott hütő folyadék az opelhoz.

elöre is kossz a választ.

Sürgősen válts pirosra.

Az Opelek hűtője alumíniumból van, a piros színű hűtőfolyadék éppen azért ajánlott, mert attól nem korrodál a hűtőrendszer. A zöld az az "olcsó" hűtőfolyadék.

Link to comment
Megosztás:

Sürgősen válts pirosra.

Az Opelek hűtője alumíniumból van, a piros színű hűtőfolyadék éppen azért ajánlott, mert attól nem korrodál a hűtőrendszer. A zöld az az "olcsó" hűtőfolyadék.

Ismertem olyat, akinek a rossz hűtőfolyadék szerencsére először a gombát ette meg....

Link to comment
Megosztás:

Sürgősen válts pirosra.

Az Opelek hűtője alumíniumból van, a piros színű hűtőfolyadék éppen azért ajánlott, mert attól nem korrodál a hűtőrendszer. A zöld az az "olcsó" hűtőfolyadék.

Ne 'mán. Ez a szín nem évjáratfüggő? Kimentem a garázsba, megnézem, zöld. Több mint egy éve van nálam, problémát még nem okozott. Majd fog?

Link to comment
Megosztás:

Sürgősen válts pirosra.

Az Opelek hűtője alumíniumból van, a piros színű hűtőfolyadék éppen azért ajánlott, mert attól nem korrodál a hűtőrendszer. A zöld az az "olcsó" hűtőfolyadék.

Kérdésem az lenne,hogy otthon megoldható a hűtőfolyadék csere ,,es ha megoldható, azt hogyan is kellene ?

Link to comment
Megosztás:

Az újabb Opel Astra Gkben 2003-tól véletlenül nem Varta akkú van bennük csak kérdés persze?Nekem a 2000 évű kocsimban GM-es akkú volt lehet hogy az eredeti nem tudom de az elég durva lenne ha 12 évet elment volna?Tényleg hány évet bir ki egy akku.Ja és a régi akkumnak 510 volt a hideg inditó árama amit most vettem Varta Black Dinamic 480!

Link to comment
Megosztás:

Az újabb Opel Astra Gkben 2003-tól véletlenül nem Varta akkú van bennük csak kérdés persze?Nekem a 2000 évű kocsimban GM-es akkú volt lehet hogy az eredeti nem tudom de az elég durva lenne ha 12 évet elment volna?Tényleg hány évet bir ki egy akku.Ja és a régi akkumnak 510 volt a hideg inditó árama amit most vettem Varta Black Dinamic 480!

Nem a 12 éves akku-d a durva, hanem ahogy írásba foglalod a gondolataidat... :blink:

Ha nem csak bekérdeznél állandó jelleggel, hanem néha vissza is olvasnál, látnád, hogy valakinek 3 évet, másoknak 6-7-8 évet is kibír az akkuja. A Varta akku-s feltevésed (2003-tól...) meg pusztán baromság.

Na csá!

Link to comment
Megosztás:

Nem a 12 éves akku-d a durva, hanem ahogy írásba foglalod a gondolataidat... :blink:

Ha nem csak bekérdeznél állandó jelleggel, hanem néha vissza is olvasnál, látnád, hogy valakinek 3 évet, másoknak 6-7-8 évet is kibír az akkuja. A Varta akku-s feltevésed (2003-tól...) meg pusztán baromság.

Na csá!

Nem járt mindenki ugyanabba az iskolába, na! Egyébként teljesen igazad van! Egy-két ember úgy tud kérdezni, hogy kétszer-háromszor el kell olvasnom, hogy megértsem mit is akar!

Link to comment
Megosztás:

Nem járt mindenki ugyanabba az iskolába, na! Egyébként teljesen igazad van! Egy-két ember úgy tud kérdezni, hogy kétszer-háromszor el kell olvasnom, hogy megértsem mit is akar!

És van, hogy még akkor sem értem!

De legalább röhögök egy jót.

Ugyanúgy, mint Nundee frappáns válaszán. Itt nem lehet lájkolni? :D

Link to comment
Megosztás:

Hali mindenkinek!

Szombaton rommá törtem életem értelmét egy Opel Astra G SEDAN (08 szürke) X16XEL drágaságot. Mitha a szívemet tépték volna ki. Abban kérném a segítséget, ha valaki tud olcsó alkatrészeket akkor jelezze felém. Amik kellenének:

-gépháztető

-első lökhárító (ködlámpás, "klímás")

-hátsó lökhárító

-bal első sárvédő

-bal első doblemez

-bal és jobb első fényszóró

-bal és jobb első ködlámba

-ablakmosótartály

-bal hátsó sárvédő

-bal hátsó lámpa (esetleg párba is jöhet, hogy ne legyen nagy különbség)

Ha lehet akkor a szürke szín előnyt élvezne. No meg az is ha mindez zala megyében lenne.

A segítséget előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.