Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

Igen, a belsőt már páran meg akarták venni belőle...

Ismerem az autót, elég hányatott előélete van szegénynek, a hirdetett árnak több mint a duplájába van már, jópárszor cserélt már gazdát is. Amennyire hibátlan a belseje, annyira nem mondható ez el a motorról: csak turbóból már vagy hármat elfogyasztott...

Link to comment
Megosztás:

Igen, a belsőt már páran meg akarták venni belőle...

Ismerem az autót, elég hányatott előélete van szegénynek, a hirdetett árnak több mint a duplájába van már, jópárszor cserélt már gazdát is. Amennyire hibátlan a belseje, annyira nem mondható ez el a motorról: csak turbóból már vagy hármat elfogyasztott...

Komolyan van akinek tetszik ez a belső? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Igen, a belsőt már páran meg akarták venni belőle...

Ismerem az autót, elég hányatott előélete van szegénynek, a hirdetett árnak több mint a duplájába van már, jópárszor cserélt már gazdát is. Amennyire hibátlan a belseje, annyira nem mondható ez el a motorról: csak turbóból már vagy hármat elfogyasztott...

Miért eszi a turbót?

Link to comment
Megosztás:

Az enyém, már megette a kenyere javát. Hengerfejtömítés, fúrás, gyűrűzés, nagy generál várt volna rá.

Szerettem, de se biztonsági, se kényelmi szempontból nem volt korszerű. Gázzal ment 270e km-t.

Már nem tudtam 9 alá menni vele! Ette az olajat. Füstölt.

Műszakin is úgy ment át, hogy le sem írom...

21 év, elég volt neki. Kb 200e kellett volna rákölteni, és akkor is csak egy öreg keleti maradt volna.

Bár, az alkatrész olcsó hozzá. A fent tartása, kevés pénzből kijött.

De mindig volt vele valami. A fűtéscsap évente.

Mindezek ellenére, szerettem. Benne volt a fél életem. A jó is, a rossz is.

Lehet, hogy levélnehezékként, vagy gemkapocsként született újjá.

A miénk még egyben van, igaz nincs széthajtva se, meg én rá is költöttem azt a kb. 200e jó magyar forintot néhány éve. Történt ugyanis, hogy egy nagyáruház parkolójából kifelé tartva szembe jött egy Peugeot, ami a jeges úton átcsúszott a sávomba, és telibe találta a bal elejét. Kiment a lámpa, megtört a sárvédő, meg a hűtőrács. Biztosító fizetett, vittem a karosszériáshoz, de mondván ha már úgyis ott van, akkor csak meg kéne csinálni rajta mindent ami olyan, úgyhogy végül cserés lett mindkét első sárvédő, javítva a motorháztető, meg körbe még egy-két kisebb rozsdásodás. Aztán ha már úgy is le kell festeni gyakorlatilag az egész elejét, meg körbejavítgatni, akkor már inkább fújassuk le az egészet. Úgyhogy végülis akkor teljesen körbe lett lakatolva, lefestve, kapott új fényszórókat, lámpabúrákat, hűtőrácsot, gyönyörűen rendbe lett rakva. Motorikusan azon az egy hengerfej tömítésen kívül, más baja nem volt, olajat se ette soha. Kipufogódobot kell cserélni majd valószínűleg, (már elég jó "sportos" hangja van, pedig nincs rajta sportkipufogó :lol: ) meg lengéscsillapítót. Fűtéscsappal is szerencsénk volt, eddig egyszer kellett cserélni, pedig az a Ladák egyik gyenge pontja. Ez is gázos, már azzal vettük, és nem is sok benzint látott mióta nálunk van, max. ha véletlenül kifogyott a gáz. Úgyhogy a mai napig fogalmam sincs, hogy benzinből mennyi a fogyasztása, pedig beletoltam egy pár kilométert ;) .

Jó autók voltak ezek, csak már eljárt felettük az idő. Én is szerettem, de ha néha nagyritkán beleülök olyan mint egy másik világ, egy G Astrához képest már valóban összehasonlíthatatlan.

Link to comment
Megosztás:

motorikus hibára gondolok

Szerintem annyira ég és föld a két technika, hogy nem nagyon lehet összehasonlítani, illetve következtetéseket levonni egy Astrára vonatkozóan. Mint ahogy az előbb is írtam, a miénk már 2003 óta megy szinte kizárólag gázzal (meg előtte az előző tulajnál kitudja mióta), eddig semmiféle probléma nem merült fel ezzel kapcsolatban, de se a gázszettnek, se a Lada motornak semmi köze egy Astráéhoz.

A kipufogódob problémája nálunk azzal lett orvosolva, hogy nemes egyszerűséggel megfúrták alul a dobot, hogy ki tudjon folyni a víz. Ezzel együtt emlékeim szerint egyszer régen nem sokkal azután, hogy megvettük már volt cserélve, és valószínűleg most válik szükségessé majd újra. Egy visszatérő problémája van, hogy néha rájön a hülyeség, és (főleg melegen) nem indul be gázzal, de ez szerintem a gázrendszer hibája. Hozzátartozik a dologhoz, hogy ebben valami ősrégi gázszett lehet, soha semmiben nem láttam még ilyet, és ez még olyan, hogy nem kapcsol át automatikusan, gázzal állítottad le, gázzal fog indulni. Ráadásul az elektronikáján is 3 állású kapcsoló van, benzinről gázra úgy megy az átállás, hogy először középre kapcsolod, megvárod míg kiégeti a maradék benzint a rendszerből, azután nyomod át teljesen :lol: . De előnye a dolognak, hogy ez így egy csöpp benzint nem igényel az üzemeléséhez. Régebben hallottam másoktól olyanokat, hogy hidegben lefagy a reduktor, és benzinnel kell indítani, én ilyet soha nem tapasztaltam, ez még -10-ben is egész napi kint állás után lazán indult gázzal. Ha meg olyanja van, hogy épp nem hajlandó gázzal indulni, akkor meg át kell kapcsolni benyára, azzal indul, csak akkor meg tekertetni kell egy darabig az önindítóval mire eljut oda a benzin ahova kell neki, ha gázon volt leállítva. Szóval vannak nyűgjei azért ennek is, de ha kiismered a lelkivilágát együtt lehet élni vele :)

A motorja látszólag teljesen rendben van, nem eszi az olajat, nem füstöl, nincs nyoma hogy bármi károsodott volna a gáztól (max. tényleg a kipufogódob), csak hát ugye a Lada motor egy "kissé" igénytelenebb cucc ;) . Mindent egybevéve eddigi gázos tapasztalataim után simán belerakatnám az Astrába is ha lenne most pénzem ilyen célra és/vagy sokat kéne autóznom.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem annyira ég és föld a két technika, hogy nem nagyon lehet összehasonlítani, illetve következtetéseket levonni egy Astrára vonatkozóan. Mint ahogy az előbb is írtam, a miénk már 2003 óta megy szinte kizárólag gázzal (meg előtte az előző tulajnál kitudja mióta), eddig semmiféle probléma nem merült fel ezzel kapcsolatban, de se a gázszettnek, se a Lada motornak semmi köze egy Astráéhoz.

A kipufogódob problémája nálunk azzal lett orvosolva, hogy nemes egyszerűséggel megfúrták alul a dobot, hogy ki tudjon folyni a víz. Ezzel együtt emlékeim szerint egyszer régen nem sokkal azután, hogy megvettük már volt cserélve, és valószínűleg most válik szükségessé majd újra. Egy visszatérő problémája van, hogy néha rájön a hülyeség, és (főleg melegen) nem indul be gázzal, de ez szerintem a gázrendszer hibája. Hozzátartozik a dologhoz, hogy ebben valami ősrégi gázszett lehet, soha semmiben nem láttam még ilyet, és ez még olyan, hogy nem kapcsol át automatikusan, gázzal állítottad le, gázzal fog indulni. Ráadásul az elektronikáján is 3 állású kapcsoló van, benzinről gázra úgy megy az átállás, hogy először középre kapcsolod, megvárod míg kiégeti a maradék benzint a rendszerből, azután nyomod át teljesen :lol: . De előnye a dolognak, hogy ez így egy csöpp benzint nem igényel az üzemeléséhez. Régebben hallottam másoktól olyanokat, hogy hidegben lefagy a reduktor, és benzinnel kell indítani, én ilyet soha nem tapasztaltam, ez még -10-ben is egész napi kint állás után lazán indult gázzal. Ha meg olyanja van, hogy épp nem hajlandó gázzal indulni, akkor meg át kell kapcsolni benyára, azzal indul, csak akkor meg tekertetni kell egy darabig az önindítóval mire eljut oda a benzin ahova kell neki, ha gázon volt leállítva. Szóval vannak nyűgjei azért ennek is, de ha kiismered a lelkivilágát együtt lehet élni vele :)

A motorja látszólag teljesen rendben van, nem eszi az olajat, nem füstöl, nincs nyoma hogy bármi károsodott volna a gáztól (max. tényleg a kipufogódob), csak hát ugye a Lada motor egy "kissé" igénytelenebb cucc ;) . Mindent egybevéve eddigi gázos tapasztalataim után simán belerakatnám az Astrába is ha lenne most pénzem ilyen célra és/vagy sokat kéne autóznom.

Szerintem a ladákban mindben ilyen rendszer volt. Nem automata, sima vákumvezérelt reduktorral.

9 éves korában vettem a kockámat. Újkorától gázos volt. 200e km körül volt benne, mire rendbe kellet tenni a motorját. De ezt nem a gáznak tudom be. Első autó volt, kapott szegény rendesen... Nem volt ott elégve egy szelep se, azokat nem is cseréltük. Fateromé 94-es, szintén újkorától gázos. Még sosem nyúltunk a motorhoz. Abban én komplett kicseréltem a gázrendszert. Valami holland f*s volt benne. Azt kihajítottam a francba, tettem bele olasz lovato-t.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.