Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

Yess!

Találtam ilyen csatit bontóban, a B Vectra központizárjára ugyanilyen csati megy.

És ami a legszebb az egészben, a bontós ingyen adta, azt mondta mindegy neki hogy én viszem el vagy a cigányok. B) Mivel azt gondoltam hogy elég nehéz lesz ilyen csatit találnom, úgy megörültem a szerzeményemnek, hogy ezért még azt is elviselem hogy ezzel gyakorlatilag burkoltan lecigányozott... :D

Melyik bontóba szoktál járni? Csak azért kérdezem, mert vpi vagy... :)

Link to comment
Megosztás:

Üdv. nekem volna egy kis gondom és hátha tud valaki segíteni, a g astrámban kicseréltem a gyári magnót egy cds JVC re és a gond az hogy nem őrzi meg az aktuális beállításokat, minden bekapcsolásnál újra kell beállítani mindent hangszínt és az aktuális zenét is elfelejti, meg mindent . Valami ötlet valakinek , hogy legyen memóriája ?

Link to comment
Megosztás:

Azért a Vectra B csatival még lesz mit babrálni, ugyanis nincs benne az összes pin (érintkező) ami nekünk kell. Emiatt nem árt mindjárt 2db B Vectrát találnod amiket megszabadíthatsz a központizás csatlakozójától, ugyanis a vezetőoldali csatiban 8db pin van, mert ez a vezérlős központizár (de még ebből is hiányzik egy ami nekünk kell), de az utasoldaliban csak 3db pin van bekötve. Én ezért hoztam el mindjárt 2-2 vezetőoldali és utasoldali csatlakozót, hogy a kettőből tudjak csinálni egyet.

Az index izzó átalakítás érdekes ötlet bár nem egyedi, német fórumon olyan alternatívát láttam hogy a foncsort faragták szét úgy hogy belemenjen a hagyományos 21W-os index izzó.

Én ehelyett elmentem a szalonba és cikkszám alapján megrendeltem a HPV16W típusjelű izzót, ami olyan speciális hogy akármilyen autósboltban nem lehet kapni. Szívtam is a fogam amikor kiderült hogy teli áron 3300Ft darabja, remélem ennyiért jó sokáig bírja... B) Tipp bontóba járó emberkéknek: ugyanilyen indexizzó van még a '99-'01 között gyártott Audi A6-osokban is, de olyan mifelénk nem volt a bontóban...

A xenon izzó rögzítése is érdekes megoldás, el is tettem a képet tartalékba ha véletlenül nem járnék sikerrel úgy ahogy terveztem, de én ehhez is megvettem a gyári Hella adapterkarikát 3000Ft-ért oldalanként. D2S izzó esetén ez a gyári megoldás, remélem nekem is sikerül majd összehoznom valahogy.

Ha kell, tudok írni cikkszámokat index izzóra és adapterkarikára.

Sikerült ma szerválni 2db Vectra B csatit :D Lehet, hogy kicsit kell még variálni a csatin de nem 8-10 ezer Ft volt és még mindig elegánsabb, mint forrasztgatni a lámpát. Ez az index izzó meg elgondolkodtató viszont, lehet hogy az DIY lesz :) Gyári xenon trafód van vagy utólagos?

Van olyan elvetemült aki Opeljébe VW vagy Audi lámpamosót tett (ami csak mosáskor bújik elő)? egyenlőre ezzel a megoldással szemezek

Link to comment
Megosztás:

Tyű, a hétszázát, de felpörögtetek ma! B)

Az összetört vezérműtengelyes, kikapcsolt klímás előzéses hozzászólás meg szíven szúrt! :D

Ez?

Persze mindent a saját időburkában kell nézni,amikor tervezték új volt

,de azóta nagyon sok év eltelt és a technika óriásit ugrott.Erről a szegény

X16XEL ám nem tehet ,ő csak végzi a dolgát csendesen,nyugodtan,behörpint

a benzin mellé kis olajat,gyorsítóként.Bekormolja az AGR-t néha-néha és mikor

az ifjú titánok már összetört vezérműtengely lefogató csavarokkal fekszenek a

porban a halódó Twinport szelepeik mellett,kikapcsolt klímával előzgetve akkor

a jó öreg X16XEL még mindig megy és megy a szebb jövő felé,ahol majd

évszázad múlva még emlegetni fogják kitartó hűségét és szobra előtt fejet hajt

az arrajáró vándor hibrid-műanyagcsodagép.

Áthoztam ,mert kicsit off volt ott.

Link to comment
Megosztás:

Ilyen lámpamosóval én is szemezek, egyelőre két dolog tart vissza: egyszer az hogy az ára még bontottan is 15-20e a két fúvókának (és akkor kell még tartály, szivattyú, csövek, vezetékek, relé...), a másik meg az hogy kell neki egy konzolt csinálni a lökösvasra ami tartja az egész hóbelevancot...

Amúgy ma izzót cseréltem a család C Corsáján, is kiderült hogy abban is ilyen csati van mint ami nekünk kell...

Az én xenontrafóm amúgy aftermarket, gyárilag 2db van ebből is lámpánként, külön a gyújtótrafó (ez közvetlenül az égő hátulján van), és külön az ami a folyamatos áramot szolgáltatja az izzónak, ez meg a lámpa alá van szerelve gyárilag.

Ma egyébként megtörtént a szerelés, készültek képek is:

Íme az új projektoros fényszóró (Depo, de a Hella is ugyanez):

207470-20110407-Ucp47Y.jpg

Autó szétborítva a szereléshez:

207474-20110407-AQAsOi.jpg

Az a bizonyos B Vectra csatlakozó...

207471-20110407-ORavMX.jpg

...immár az új pinnel:

207482-20110407-oFzeSw.jpg

Xenontrafó helye a jobb első lámpánál:

207477-20110407-FWt720.jpg

(Ezt mások javasolták hogy ha lehet rejtsem el, így egy esetleges igazoltatásnál ha a hatósági személy benéz a motortérbe, nem szúrja ki egyből a szemét az utólagos xenon mert nem látja a trafót)

Ugyanez bal elöl:

207476-20110407-FPmhH8.jpg

Bal első xenontrafó a beszerelt lámpával:

207475-20110407-pYD2ke.jpg

Jobb első xenon kész, próba:

207473-20110407-DuHhst.jpg

Link to comment
Megosztás:

Szép munka! Grat!

(Ezt mások javasolták hogy ha lehet rejtsem el, így egy esetleges igazoltatásnál ha a hatósági személy benéz a motortérbe, nem szúrja ki egyből a szemét az utólagos xenon mert nem látja a trafót)

Na, ez csak a saját lelki békédre van jó hatással. Azt a bizonyos hatósági személyt, aki jogosult benézni a motortérbe, hát nem a két szép szeme miatt ugrasztották le a falvédőről!

Link to comment
Megosztás:

Ez?

Persze mindent a saját időburkában kell nézni,amikor tervezték új volt

,de azóta nagyon sok év eltelt és a technika óriásit ugrott.Erről a szegény

X16XEL ám nem tehet ,ő csak végzi a dolgát csendesen,nyugodtan,behörpint

a benzin mellé kis olajat,gyorsítóként.Bekormolja az AGR-t néha-néha és mikor

az ifjú titánok már összetört vezérműtengely lefogató csavarokkal fekszenek a

porban a halódó Twinport szelepeik mellett,kikapcsolt klímával előzgetve akkor

a jó öreg X16XEL még mindig megy és megy a szebb jövő felé,ahol majd

évszázad múlva még emlegetni fogják kitartó hűségét és szobra előtt fejet hajt

az arrajáró vándor hibrid-műanyagcsodagép.

Áthoztam ,mert kicsit off volt ott.

na azért ez egy kicsit erős... ökotech motor B)

Link to comment
Megosztás:

Ez valószínűleg így van, de most a motortérbe benézve senki nem mondja meg hogy nem gyári a xenonom.

a rendőrre csak annyit, hogy, mi van ha vezeték lóg ki a lámpádból? ha veszel egy gyári xenonos astra g-t és tönkremegy benne a trafó, akkor nehogy azt mondd hogy megbüntet a rendőr, mert a több 10e ft gyári trafó helyett utángyártott trafót raksz bele, ami ugye nem lehet belerakni a gyári lámpába. más csatlakozási lehetőséget kell találnod. attól a rendszer még gyári. (lámpamosó, fényszóró mag. áll., d2s izzó)

Link to comment
Megosztás:

Én is ilyen Depo lámpát vettem kb 1.5 hónapja. Vaterán és racing bazáron is árulja a srác 40 ezerért az egy párat. Ez fekete belsős lámpa, olyan ami csak szimplán krómos az 30 ezer.

Az enyém külföldről jött, fekete, és mégis az ára a szimpla krómoséhoz volt közelebb B)

Link to comment
Megosztás:

a rendőrre csak annyit, hogy, mi van ha vezeték lóg ki a lámpádból? ha veszel egy gyári xenonos astra g-t és tönkremegy benne a trafó, akkor nehogy azt mondd hogy megbüntet a rendőr, mert a több 10e ft gyári trafó helyett utángyártott trafót raksz bele, ami ugye nem lehet belerakni a gyári lámpába. más csatlakozási lehetőséget kell találnod. attól a rendszer még gyári. (lámpamosó, fényszóró mag. áll., d2s izzó)

Ez sztem is így van, de ismerek olyat aki pont emiatt aggódik... úgyhogy úgy gondoltam jobb elkerülni még a lehetőségét is annak hogy esetleg ilyesmi miatt baj legyen.

Link to comment
Megosztás:

Ez sztem is így van, de ismerek olyat aki pont emiatt aggódik... úgyhogy úgy gondoltam jobb elkerülni még a lehetőségét is annak hogy esetleg ilyesmi miatt baj legyen.

Sajnos olyat is lehet hallani, hogy néha még a gyári xenonosokat is elküldik műszakira B)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.