Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

Ez szerintem nem normális verseny, csak egy nagy baromság minden év végén... Ilyen óriási különbségek nem lehetnének két biztosító között... Plusz szolgáltatással, vagy valami hűségjutalommal lehetne kedvezni a maradóknak, ehhez képest az milyen már, hogy ha újrakötöd ugyanannál a biztosítónál, olcsóbb lesz a díjad, utána meg küldözgetik a régi szerződésed csekkjeit, aztán 2 hónapba telik, mire zöldágra vergődsz velük... Eddig én soha nem váltottam, de most év végén a válság, meg hogy kipróbáljam...spóroljunk 3000 forintot az éves díjon..., szóval több mérgelődésbe telt sínre tenni az ügyet, mint ha hagyom a fenébe...

Persze, tele van hibával az egész, csak arra akartam rávilágítani, h a verseny mindig jót tesz az áraknak. 3E-ért amúgy én nem váltottam volna :lol: Nekem most 45 helyett lett 30, azért az nem mind1. Az szerintem is szemétség, h a régi ügyfelet nem becsülik, de nézd meg, a bankoknál uez van: az új betétre soxor magasabb a kamat, mint a régi ügyfelek betéteinek...

Link to comment
Megosztás:

Sajnos nekem A0 van erre ,nem mint ha a corsa-ra sokkal jobb lenne (B1)

Aegon 30720/év ,annyi hogy nekem a bejelentettem meg a kocsinak is Sajószentpéter. :lol:

Tényleg ,hogyan tudom átvezetni a bonust, ha corsa-t eladtam?

Simán: én ugyanígy csináltam, amikor eladtam az Fet: el kell faxolni az új autó biztosítójához a régi adásvételijét, meg az igazolást a B1-es bónuszodról a régi autó biztosítójától, és úgy emléxem, ennyi volt, a következő díj már kevesebb lesz, illetve, ha éves vagy, a régi autó eladásának napjától már a B1-es ketyeg és a különbözetet visszautalják!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, nemrég voltam vezérléscserén, erre találok a kocsimban egy gates márkájú hosszbordás ékszíjat! Az előző tulajtól lehet, nekem már nem kell, mivel most cseréltem. Nem tudom, ezek meddig állnak el, jó lenne, ha elvinné valamelyikőtök, legalább használná vki, én nem használnám semmire. Vigyétek! csergő van ráírva, meg hogy Y17DT meg Y17DTL. Kinek kell?

Link to comment
Megosztás:

Budapest 27év A0 = 49900 /év @posta :lol:

asszem KÖBE után a legolcsóbb volt, újrakötéssel...

ez van de hát valamikor el kell kezdeni (előző autóm végig anyum nevén volt)

az hogy az istenbe lehetséges, hogy én fizetem a legtöbbet? A B4-es kategóriámmal többet, mint más A0-ban....

Nyilván számít a köbcenti is, meg ki hova van bejelentve, de ez akkor is durva....

Link to comment
Megosztás:

No akkor pontosabban ujra az enyém:

34 éves férfi,

vidék,

1.6 motor

B5

10% VIP kedvezmény (mérnök kamara)

~22.000 ft/év

havi fizetés inkasszó

az hogy az istenbe lehetséges, hogy én fizetem a legtöbbet? A B4-es kategóriámmal többet, mint más A0-ban....

Nyilván számít a köbcenti is, meg ki hova van bejelentve, de ez akkor is durva....

Link to comment
Megosztás:

No akkor pontosabban ujra az enyém:

34 éves férfi,

vidék,

1.6 motor

B5

10% VIP kedvezmény (mérnök kamara)

~22.000 ft/év

havi fizetés inkasszó

akkor az enyém pontosan:

55 éves férfi (a papám)

budapest közeli vidék ( szentendre )

2.2 es motor

B3

éves díjfizetés, átutalással (nem lehivással)

37.000 Ft/év

:lol:

Link to comment
Megosztás:

Nagyonvidék, B9, csekk, 18 éves jogsi:19200/év - ez még talán elmegy

A legutolsó biztosítóváltásnál lett volna két kedvezőbb ajánlat (nem sokkal) de nem váltottam.

Majd kíváncsi leszek az új rendszerben (B10-ha még lesz ilyen besorolás) mennyit kell fizetnem.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Remélem ez valós hír:

Autósok figyelem: megszüntethető a kötelező

Év közben - az ezt szabályozó új törvény szerint - közös megegyezéssel megszüntethető az egy évre megkötött kötelező gépjármű felelősségbiztosítási (kgfb) szerződés - hívta fel a figyelmet Sebestyén László a Genertel Biztosító ügyvezető igazgatója.

Az üzembentartónak viszont még aznap éjfélig új szerződést kell kötnie, hogy ne maradjon biztosítás nélkül. A törvény szövege szerint a kgfb díj megfizetésének 60 napos a határideje, a biztosító ezt követen törli a szerződést.

Innentől kezdve egészen az új szerződés megkötéséig a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) által megállapított fedezetlenségi díjat kell fizetni. Ez a motor nagyságától függően napi 230-570 forintig terjedhet. Változás, hogy a jövő évtől a fizetési késedelem 45 napos lehet, de a szerződést a biztosító akkor is csak 60 nap múlva törölheti.

Mégsem lesz kötelező az eredetiségvizsgálat

Új elem a kgfb törvényben a korábbi kormányrendelethez képest, hogy akinek fel nem róható okból szűnik meg a szerződése díj nem fizetés miatt, annak nem szűnik meg a bónusz fokozata. A gyakorlatban ez azt jelenti: ha ugyanannál a biztosítónál köti újra a szerződést valaki, akkor megmarad a bónusz-besorolása - mondta az ügyvezető igazgató.

A késedelmes díjfizetés - szintén az ez év januártól hatályos új szabályok szerint - késedelmi kamatfizetéssel is járhat. A feltételes mód azt jelenti, hogy a biztosító dönti el, hogy erre az összegre igényt tart-e. A piacon ettől ma eltekintenek a biztosítók - tette hozzá Csikós Dániel, a Genertel vezérigazgatója.

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

az hogy az istenbe lehetséges, hogy én fizetem a legtöbbet? A B4-es kategóriámmal többet, mint más A0-ban....

Nyilván számít a köbcenti is, meg ki hova van bejelentve, de ez akkor is durva....

Melyik biztosítónál vagy?

Nekem voltak nagyon durva különbségek a netrisken...

Meg azt is nézik hogy mióta van jogsid/volt-e káreset (nekem ugyan A0 de 9 éve vezetek és nem okoztam kárt)

szerk: megtaláltam, K&H

az nekem is drágábbat számolt, de voltak 100k feletti díjak is...

Amúgy nekem már tavaly is a Posta volt a legolcsóbb (nem KÖBE) és idén is oda kötöttem újra ugyanezért.

Link to comment
Megosztás:

Faterom most mondta, hogy átcseréli a kocsiján a gumikat felnistől, hogy egyenletesen kopjon. Jobb elsőt hátra a bal hátsó helyére és a hátsót előre, illetve a bal elsőt a jobb hátsóval cseréli meg.

Én úgy tudom, hogy ha már egy kereket feltettünk mondjuk jobb elsőre, azt ott kell hagyni. Téli-nyári gumicserénél is jelöljük, hogy honnan akasztottuk le. Vagy nem jól tudom? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nálunk vidéken azért alacsonyabbak a díjak, mer' mink nem is merünk gumicsizmás lábbal a nagy székes fővárosba tévedni, osz't így nem is csinálhassuk meg a bajt... :lol:

Különben ezzel a vidék - kiemelt vidék - főváros besorolással nem lehet lefedni a közlekedési szokásokat. Sok olyan budapesti van, aki nagynéha leruccan a nagymamához vidékre a szilvalekvárért, meg olyan Isten háta mögötti helyen lakó, aki ismeri, naponta járja Budapestet...

Szóval, a biztosítóknak hasonló eséllyel kellene indítani mindenkit, talán csak az életkort lenne érdemes figyelembe venni. Aztán ha valaki sokat tör, az sorolódjon hátrább.

Link to comment
Megosztás:

Faterom most mondta, hogy átcseréli a kocsiján a gumikat felnistől, hogy egyenletesen kopjon. Jobb elsőt hátra a bal hátsó helyére és a hátsót előre, illetve a bal elsőt a jobb hátsóval cseréli meg.

Én úgy tudom, hogy ha már egy kereket feltettünk mondjuk jobb elsőre, azt ott kell hagyni. Téli-nyári gumicserénél is jelöljük, hogy honnan akasztottuk le. Vagy nem jól tudom? :lol:

Amit Apud csinál butaság, mert megfordul a forgásirány. A zsigás korszakban ezt mindenki játszotta, de a mai gumik ezért simán szálszakadásosak lehetnek.

Az, hogy a jobb elsőt jobb hátra rakja az ok, én is ezt csinálom, mert a hátsó futómű trapézos, ezért srégan kopik. Így viszont nem kell már hátsó gumikat cserélni, amikor az elsőkben még van pár ezer km.

Link to comment
Megosztás:

Faterom most mondta, hogy átcseréli a kocsiján a gumikat felnistől, hogy egyenletesen kopjon. Jobb elsőt hátra a bal hátsó helyére és a hátsót előre, illetve a bal elsőt a jobb hátsóval cseréli meg.

Én úgy tudom, hogy ha már egy kereket feltettünk mondjuk jobb elsőre, azt ott kell hagyni. Téli-nyári gumicserénél is jelöljük, hogy honnan akasztottuk le. Vagy nem jól tudom? :lol:

Nyugodtan csinálhatja. Ami buktató lehet az az, hogy a kerék forgásirányos, ekkor csak az egyik oldalon levő két kereket cserélheti meg, elsőt hátra, hátsót előre.

Régebben még a pótkereket is belevették a cserélgetésbe, hogy ne újszerű bordázattal dobd ki x év után, csak mostanában a teljesértékű pótkerékre mégse tekintenek úgy, mintha teljesértékű lenne.

Link to comment
Megosztás:

Faterom most mondta, hogy átcseréli a kocsiján a gumikat felnistől, hogy egyenletesen kopjon. Jobb elsőt hátra a bal hátsó helyére és a hátsót előre, illetve a bal elsőt a jobb hátsóval cseréli meg.

Én úgy tudom, hogy ha már egy kereket feltettünk mondjuk jobb elsőre, azt ott kell hagyni. Téli-nyári gumicserénél is jelöljük, hogy honnan akasztottuk le. Vagy nem jól tudom? :lol:

Félig tudod jól.

Ez első hátsó kerekeket szoktuk cserélni, de az oldalt nem, mert megváltozik a kerék forgásiránya (ha felnistül teszed)

Ez állítólag nincs jótékony hatással a gumiban lévő fémszövetre.

Ha meg forgásirányos mintázatú gumiról van szó, akkor meg főleg nem cserélünk így oldalt.

A gumis is inkább a forgás irányt jelöli a kerékre, de ha nem, akkor a azért írja rá, hogy JH (jobb hátsó) hogy a forgás irányt ki lehessen következtetni, nomeg azért, hogy következő évben a hátsókat tedd előre. Így egyenletesen kopik.

Tehát faterod félig jól, félig rosszul gondolkodik az ügyet illetően.

Oldalt ne cseréljen szerintem...

üdv:freeze

Link to comment
Megosztás:

Nálunk vidéken azért alacsonyabbak a díjak, mer' mink nem is merünk gumicsizmás lábbal a nagy székes fővárosba tévedni, osz't így nem is csinálhassuk meg a bajt... :lol:

Különben ezzel a vidék - kiemelt vidék - főváros besorolással nem lehet lefedni a közlekedési szokásokat. Sok olyan budapesti van, aki nagynéha leruccan a nagymamához vidékre a szilvalekvárért, meg olyan Isten háta mögötti helyen lakó, aki ismeri, naponta járja Budapestet...

Szóval, a biztosítóknak hasonló eséllyel kellene indítani mindenkit, talán csak az életkort lenne érdemes figyelembe venni. Aztán ha valaki sokat tör, az sorolódjon hátrább.

Szerintem meg a biztosítást értelmetlen tulajdonoshoz kötni. Az autó önmagába nem fog belerongyolni egy másikba, csak ha vezeti valaki. Tehát anyum nevén van a kocsi, mert vidéken lakik, de 18 éves bpi, egyetemista streetraccer meg tolja mint a bolond, de legalább anyu után keveset fizet nem érné meg. Én azt mondom, hogy a jogsi mellé kelljen biztosítást kötni, és ha van biztid is, akkor vagy jogosult vezetni. Egyébként meg, mintha nem is lenne jogsid.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.