Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

Sziasztok!

Azt szeretném tőletek meg kérdezni, hogy nekem a X14XE Astraba az üzemanyag szint mérő teljesen kifeküdt a pirosba, merjek elindulni a benzinkútra ami max 1,5km?

Az hogy a pirosban van az nem jelent semmit. Hány km-t mentél azóta hogy elkezdett villogni a lámpa? Ha jól emjékszem kb. 10-15 liternél gyullad ki és valahogy 5-10 a villogás. Nem emlékszem pontosan, de az biztos hogy 1.5Km-t a tankban levő benzinszaggal is elmész. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Azt szeretném tőletek meg kérdezni, hogy nekem a X14XE Astraba az üzemanyag szint mérő teljesen kifeküdt a pirosba, merjek elindulni a benzinkútra ami max 1,5km?

Ez a műszer nem a pontosságáról híres... Autója válogatja, de ha kifekszik és villog a sárga lámpa, még 50-60 km-re elegendő benne a benzin. Ilyen hidegben persze több fogy, de az a másfél km bele kell, hogy férjen, ha mostanság feküdt ki a mutatód. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Ez a műszer nem a pontosságáról híres... Autója válogatja, de ha kifekszik és villog a sárga lámpa, még 50-60 km-re elegendő benne a benzin. Ilyen hidegben persze több fogy, de az a másfél km bele kell, hogy férjen, ha mostanság feküdt ki a mutatód. ;)

Na majd ha sok pénzem lesz, veszek egy olyan board comp-ot amit eccer itt néztem, ami mutat mindent :rolleyes:

Am amióta el kezdett villogni a sárga lámpa, azóta max 3km-t ha mehettem :blink:

Azért köszi a választ, ennyire még nem sikerült ki centiznem :lol:

Holnap azért csak dobok bele vagy 20-25litykót biztos ami biztos :D

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom, hogy volt-e már róla szó, de így hidegbe iszonyat furcsa a váltó... Pl R-be volt hagyva este, reggel meg alig akar kipattani belőle, vagyis üresbe kihúzom, de nem tudom egyből 1-be rakni... Ez mitől lehet? Vagy ez másnál is előjön, vagy csak az enyim ilyen érdekes alkat?

Link to comment
Megosztás:

Pár tévedést szeretnék eloszlatni. Az akku ha áll, akkor minél hidegebb helyen legyen és teljesen feltöltve álljon. Ez a melegen kell tárolni kb. azzal egyenértékű hülyeség, hogy nagyobb akkuhoz nagyobb generátor kell, csak az utóbbival legalább kárt nem csinálunk. Ha csak részlegesen van töltve, akkor megindul a szulfátosodás a lemezeken, ami a kapacitás csökkenését és a belső ellenállás növekedését okozza, ezzel pedig az akku idő előtti tönkremenetelét. Ha melegen van, akkor is gyorsul a szulfátosodás, mert az végsősoron kémiai reakció. Egy feltöltött akkut ha 40 fokon tartasz, akkor 30 nap után nem indítja be az autót! Teljesen csak akkor áll le a szulfátosodás, ha 100%-ig fel van töltve, de mivel az autóban is csak 90-95% körüli töltöttséget ér el, így ha ezen a szinten van tartva, akkor nem kell élettartamcsökkenéssel számolni. Viszont a mostani autókban mindenféle áramzabáló cuccok vannak (rádió, központizár, riasztó, stb.) amik állandóan az akkut merítik. Tehát ha nem használod az autót, akkor az akku kivezetéseiről le kell venni a kábeleket, mert egyébként ezek merítik az akkut, az meg ugye elkezd szulfátosodni. Ha van esetleg másik autó, amit használtok, akkor én azt csinálnám, hogy ebből kivenném az akkut, és a másikban hetente cserélgetném az akkukat. Ha nincs másik, akkor azért egy töltővel nem ártana rátölteni 2-3 hetente. Ennyit az akkuról.

Az autónak (főleg a motornak) viszont szerintem jót tenne, ha az olaj nem száradna le a hengerekről, fogaskerekekről állás közben, ezért én azt csinálnám, hogy hetente-kéthetente mennék egy 15km-t vele. Ez idő alatt a kipufogó is kiszárad, felhordja az olajat is mindenhová. Egy liter benzin, szerintem nem egy nagy tétel. Ha nem akarod, hogy a sós hólé és hasonlók rákerüljenek, akkor valami száraz napot kell választani hozzá.

De ha csak a hó elolvadásáig nem használod, akkor állj be vele a garázsba, és vedd le az akkuról a kábelt, ha vannak a fent említett cuccok, az elég is lesz.

Hááát, ma is érdemes volt felkelnem és ide ellátogatnom !! :rolleyes: :blink:

Már sok Télapót láttam eddigi életem során ( kb. 40-et ), de ezt a " minél hidegebb helyen " való tárolást ma hallottam először!

Az igazat megvallva ezzel nem értek egyet, mert szerintem hidegben minden akksi veszít a kapacitásából - mobiltelefon, kamera, autó - még akkor is, ha fel van töltve.

Én eddig ezen nőttem fel:

http://www.sovegjartokft.hu/index.php?menu...ek&nyelv=hu

Amikor a motorkerékpárjaimból elraktam tavaszig az akkut, akkor levittem a pincébe, ahol volt 8 fok, kéthavonta rátöltöttem és tavasszal az első rúgásra ill. később már önindítózásra duruzsolt a motor.

:lol:Van új a nap alatt !!

Amúgy én is had oszlassak el egy hülyeséget - ahogy Te érveltél - a motorral kapcsolatban !

A hengerfalról az olaj soha nem szárad le, mert nem párolgó anyag ! A finom hónolás után megmaradt barázdákban - újabban a lézertechnológiás megmunkálásnak köszönhetően kialakított " olajtároló zsebekben " ott marad a nedű az idők végezetéig....

Ebből adódóan, szükségtelen indítgatni, ez a régi 2T-s korszak szüleménye, amikor a benzinbe kevert olaj biztosította a hengerfal kenését és hosszú állás után a gyűrűk " felrohadtak " a hengerre.

Igazából itt is felesleges lett volna az indítás, ha szakszerűen tette el a tulaj a gépet !

( Gyertyák ki, pár ccm olaj be a hengerbe, gyertya vissza, kip. cső olajos ronggyal betöm. ) Aztán havonta átfogatni a főtengelyt....

Hát ennyit erről, sokat fejlődött a gépészet is, nem csak a villanyászat ! :lol: :D ;)

Link to comment
Megosztás:

Hááát, ma is érdemes volt felkelnem és ide ellátogatnom !! :rolleyes: :blink:

Már sok Télapót láttam eddigi életem során ( kb. 40-et ), de ezt a " minél hidegebb helyen " való tárolást ma hallottam először!

Az igazat megvallva ezzel nem értek egyet, mert szerintem hidegben minden akksi veszít a kapacitásából - mobiltelefon, kamera, autó - még akkor is, ha fel van töltve.

Én eddig ezen nőttem fel:

http://www.sovegjartokft.hu/index.php?menu...ek&nyelv=hu

Amikor a motorkerékpárjaimból elraktam tavaszig az akkut, akkor levittem a pincébe, ahol volt 8 fok, kéthavonta rátöltöttem és tavasszal az első rúgásra ill. később már önindítózásra duruzsolt a motor.

Nem teljesen lényegtelen a kapacitás akkor, amikor az akku áll és nem használod? Mert való igaz, hogy a mért kapacitása, indítóárama alacsonyabb, de nem indítani akarsz vele, hanem az élettartamát legkevésbé rövidítő módon tárolni. Amit hidegen csökkent kapacitásnak mérsz, az a felmelegedéskor visszatér, nem veszik végleg el. Amúgy a leírás ott sántít, hogy miért kellene épp fagymentes helyen tárolni? A fagy az csak annak számít, ami vizet tartalmaz olyan formában, hogy a fagyáspontja nem csökken le. A feltöltött akkuban a sav fagyáspontja -50 fok körül van (fejből nemtudom pontosan), az ólom már eleve szilárd, a műanyagjának ha -20 fokon van az autóban, akkor sincs baja. A kémiai reakciók viszont ismert tény, hogy hidegben lelassulnak. Tehát ha tárolni akarod az akkut, akkor a minél hidegebb helyet keresd neki. Ha viszont indítózni akarsz vele, akkor előtte minél melegebb helyre teszed egy fél napra, annál nagyobb indítóáramot és kapacitást tud felmutatni. Ha azt az akkudat kitetted volna Szibériába télire, akkor lehet, hogy tavasszal (amikor az akku már ismét felmelegedett) rugdosni se kellett volna, indította volna az önindító is.

:lol:Van új a nap alatt !!

Nincs semmi új. Csak egy tévhit van már régóta, ami időről időre előjön. Én meg pl. ilyenen nőttem fel, de amúgy kis kémiai ismeret után is ugyanerre jut az ember: http://www.forex.hu/forex/meleg.htm

Hát ennyit erről, sokat fejlődött a gépészet is, nem csak a villanyászat ! :lol: :D ;)

Mentségemre legyen mondva, hogy kárt se csinál azzal, ha beindítja néha :D Persze az akkunál se biztos, hogy mérhető lesz az eltérés a 10 fokon és a -5 fokon tárolás között, de hogy 10 fokon tárolva nem lesz hosszabb életű, mint -5 fokon tárolva, az biztos.

Link to comment
Megosztás:

Hanyagoljad !

De ha idő előtt szeretnél kip.rendszert cserélni, akkor had szóljon 1-1 percre, aztán tavaszig csak megeszi a savas kondenzvíz a csöveket... :rolleyes: :blink:

És ha nem 1-1 percre indítom be, hanem mondjuk 2-3 hetenként egy fél órára-órára (így az akksi is töltődik valamennyire meg közben a klímát is megjáratom) az is árt neki?

Link to comment
Megosztás:

Azért, mert általában türelmetlenek vagyunk !

Én is hamar " felpörgök ", ha úgy ítélem meg, hogy mehetne gyorsabban is az előttem haladó, de a képességeivel egyedül Ő van tisztában !!

De ha nincsenek képességei, akkor miért nem megy már busszal?

Általában zavar a dilettantizmus minden téren... én se tudok mondjuk palacsintát sütni, de eszembe se jut megpróbálni, pláne nem rögtön nagyszámú vendégseregnek, ellenben azzal aki rögtön a közutakon akarja fejleszteni a nemlétező képességeit.

Otthon a kicsi magányában gyakorolja be a téli vezetést (én is ezt fogom tenni a palacsintasütéssel, ha majd egyszer úgy döntök hogy érdekelni fog a dolog), aztán ha már jól megy akkor kimerészkedhet az utakra is. Bízzuk a dolgokat olyanokra akik legalább valamennyire konyítanak hozzá. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

És ha nem 1-1 percre indítom be, hanem mondjuk 2-3 hetenként egy fél órára-órára (így az akksi is töltődik valamennyire meg közben a klímát is megjáratom) az is árt neki?

gabika !

Nem vagyok én sem mindentudó, ártani biztosan nem ártasz vele, de használni sem fogsz neki !

Ez nálam kimeríti a környezetszennyezés és a pazarlás fogalmát ! :rolleyes:

1. Minek állítod le, ha meg állandóan használni akarod, hogy ne menjen tönkre ? Akkor használd, azért találták ki...

2. Terheletlenül járatni a motort órák hosszat hülyeség és azon kívül még gazdaságtalan is. Mivel a kipufogórendszerben nincs meg az intenzív gázáramlás - mert nyilván nem 4000-en pörgeted a motort - a víz benne marad a dobokban...

3. A motorolajnak sem jó, ha " meghabosítod " aztán leállítod a motort. Fél óra járatás alatt nem párolog ki belőle a kicsapódó kondenzvíz...

Gondolom a QP miatt kérdezed, de akkor én is had kérdezzek egyet!

Felbakolva tárolod, vagy a kerekein állva várja meg a hóvirágokat ? Ha már precízkedünk....

Link to comment
Megosztás:

Vmelyik topicban vki említette a Webasto álló fűtést.

Ezzel kapcsolatosan lenne annyi kérdésem, hogy kb beszereléssel együtt mennyibe van egy ilyen művelet?

A Webasto márkaszervízben vásárolod akkor az kb 2-300e ft+a beszerelés ami szerintem 50-100e között lehet. Kézalól lehet venni 60-80e ft-ért használtat de még akkor azt is be kell vkivel szereltetni ami olyan 20-30e ft lehet. Ez csak az én véleményem, de min. 100-120e ft kell hozzá.

Link to comment
Megosztás:

Egy nagyon hozzáértönek valaki magyarázza el,(nekem) mi a különbség a klimahütö és a vizhütö közt?

Nekem is klimás az automde ahogy nézem csak egy hütö van benne akkor ilyenkor most mi van???

Bocs a hülye kérdésért de tényleg nem értem...

két külön hűtőnek kell lennie. Egy a víznek, egy a klímának. Rendeltetésük ugyanaz, de szeparáltak, más közeg kavar bennük, külön működnek...

A Tied valszeg nem klímás, mert vízhűtő azért csak van mindegyikben, ebben ugye egyetértünk. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Egy nagyon hozzáértönek valaki magyarázza el,(nekem) mi a különbség a klimahütö és a vizhütö közt?

Nekem is klimás az automde ahogy nézem csak egy hütö van benne akkor ilyenkor most mi van???

Bocs a hülye kérdésért de tényleg nem értem...

Neked egy dupla hűtőd van, tehát kettő. :rolleyes: A külömbség pölö hogy egyikben víz a másikban gáz van. Régebben én a klíma ventit keresgéltem, aztán rájöttem hogy egy közös van.

Link to comment
Megosztás:

Egy nagyon hozzáértönek valaki magyarázza el,(nekem) mi a különbség a klimahütö és a vizhütö közt?

Nekem is klimás az automde ahogy nézem csak egy hütö van benne akkor ilyenkor most mi van???

Bocs a hülye kérdésért de tényleg nem értem...

Milyen mélységekig szeretnél elmerülni a kérdésben ?

Javaslom, ezt olvasgassad el, aztán ha még lesz kérdésed, akkor kitárgyalhatjuk... :rolleyes:

http://autotech.hu/index.php?pg=autoklima

Link to comment
Megosztás:

Egy nagyon hozzáértönek valaki magyarázza el,(nekem) mi a különbség a klimahütö és a vizhütö közt?

Nekem is klimás az automde ahogy nézem csak egy hütö van benne akkor ilyenkor most mi van???

Bocs a hülye kérdésért de tényleg nem értem...

Igaz ez nem opel klíma rajza de valahogy így helyezkedik el a két hűtő egymáshoz képest.

air_conditioner_system.JPG

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

1.4,16v astrám van amivel egy kis gond lenne, mégpedig az hogy ha felpörgetem a motort az egyik henger néha bedurrog, megnéztem a gyertyákat, az egyik gyertya nem volt olyan szépen kiégve mint a többi.

Gondolom ez gyújtás probléma. Szerintetek trafósorcsere helyrehozza?

Véleményeteket várom. Kössz!

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

1.4,16v astrám van amivel egy kis gond lenne, mégpedig az hogy ha felpörgetem a motort az egyik henger néha bedurrog, megnéztem a gyertyákat, az egyik gyertya nem volt olyan szépen kiégve mint a többi.

Gondolom ez gyújtás probléma. Szerintetek trafósorcsere helyrehozza?

Véleményeteket várom. Kössz!

Szerintem olcsóbb lenne a gyertya csere első körön! :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

1.4,16v astrám van amivel egy kis gond lenne, mégpedig az hogy ha felpörgetem a motort az egyik henger néha bedurrog, megnéztem a gyertyákat, az egyik gyertya nem volt olyan szépen kiégve mint a többi.

Gondolom ez gyújtás probléma. Szerintetek trafósorcsere helyrehozza?

Véleményeteket várom. Kössz!

Előszőr probáld ki hogy gyertyákat cserélsz...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.