Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

hát igen, gyerekjáték ellopni egy g astrát

lényeg, hogy sok van belőle az utcákon, ha a sajátodat véded, akkor nagy valószínűséggel egy másik védtelen autót visznek el, van választék (persze ha nem spec. kivitelű a tiéd)

Mitől lenne spec.? 2000. jún., x14xe

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!! ha tudna valaki segíteni ,nagyon jó lenne ,van egy 1999 évjáratú opel G astrám 1,6 benzines ,az autó egy reggel nem akart be indulni elsőre,csak harmadikra és folyamatosan világít kis sárga motor, bevittem ki olvastatni a hibát és az jött ki hogy vezérmű tengely jeladó hiba ,és idehaza megnéztem a jeladót és azt vettem észre ,hogy a vezeték le van vágva róla ,vagyis az nem is működöt azóta mióta nálam van ,és az nem baj hogy nincs be kötve ? és mi lehet a gond ,köszönöm előre is .

Link to comment
Megosztás:

Nincs egyszerűbb ingyenes?

9hónapos Astra Classic II. tegnap, I. kerület

Nem tudom, hogyan került fokuszba, miért pont ezt. Gondolom alkatrésznek kellett.

A szörnyű az, hogy nagyon vigyáztam rá és most hiába. Nem hittem volna, hogy így megszeretek egy nagy vasdarabot, de ez van, hiányzik.

Lehet, hogy valami adatbázisból tudták meg a tipust, címet. Vagy nem.

Remélem a biztosító nem szarakszik.

Szerintetek mennyit fog utalni 10% önrésszel?

Szeva elvileg az autó eurotax árából levonják a 10% önrészedet,ami téged terhel,a többit kifizetik.De ha volt rá hiteled,akkor lehetséges,hogy szerződésmódosítási díjat akarnak veled fizettetni,ami 1 éven belüli módosítás esetén,a felvett hitel 6%-a.Ezt azért merem leírni,mert a Sógorom autóját is ellopták,és vele kifizettették 2008-ban. :huh:

Link to comment
Megosztás:

Szeva elvileg az autó eurotax árából levonják a 10% önrészedet,ami téged terhel,a többit kifizetik.De ha volt rá hiteled,akkor lehetséges,hogy szerződésmódosítási díjat akarnak veled fizettetni,ami 1 éven belüli módosítás esetén,a felvett hitel 6%-a.Ezt azért merem leírni,mert a Sógorom autóját is ellopták,és vele kifizettették 2008-ban. :huh:

és a casco bevolt fizetve erre a honapra akkor nem vonják le de ha nem akkor levonják ezt a részt is

ha januárban lopnak gépkocsit akkor az egész évi cascot levonják.

Link to comment
Megosztás:

Szeva elvileg az autó eurotax árából levonják a 10% önrészedet,ami téged terhel,a többit kifizetik.De ha volt rá hiteled,akkor lehetséges,hogy szerződésmódosítási díjat akarnak veled fizettetni,ami 1 éven belüli módosítás esetén,a felvett hitel 6%-a.Ezt azért merem leírni,mert a Sógorom autóját is ellopták,és vele kifizettették 2008-ban. :huh:

Értem.

Szerencsére nem volt hitel.

A biztosító és a kárszemlézők sem akartak előre elárulni semmit. Állítólag ki kell számolni az árat! Ami hülyén hangzik, mert ez nem egy táblázatból való kiolvasást jelent.

Ami meg a gépjárművédelmet illeti, nagyon baleknak érzem magam, most, hogy egy csomót olvastam róla.

Nem gondoltam volna, hogy ennyire fontos lehet. Azt gondoltam, hogy amit el akarnak vinni azt el is viszik. Arra viszont nem gondoltam, hogy ha van védelem, akkor inkább másikat választanak, főleg a G Astrából, amiből olyan sok van.

De egy igazan jó védelem kb. 250e Ft, az autó árának 10%-a, amit sokalltam akkoriban, nem tudatosult, hogy az önrész is kb. annyi ilyen esetben.

Sógorod autójánál a biztosító által meghatározott ár hogyan viszonyult a tényleges piaci árhoz?

Link to comment
Megosztás:

Srácok.

Jó lenne pótolni az autót. Újat már nem nagyon lehet kapni, meg aránytalanul drága a használthoz (1 éves) képest.

Szerintetek milyen időset érdemes venni? Vagy hány km-est?

Értem ezalatt, hogy mi az a pont amikor még egész jó állapotban megvan egy ilyen autó, és mikor kell elkezdeni rákölteni többet?

Mikor volt jelentősebb belső átalakítás (Optima felszereltség)?

Mire érdemes figyelni egy ilyen használt modellnél? Tudjátok, amit széthajtanak, stb.

1 éves olyan 2.1-2.2m Ft.

Link to comment
Megosztás:

Srácok.

Jó lenne pótolni az autót. Újat már nem nagyon lehet kapni, meg aránytalanul drága a használthoz (1 éves) képest.

Szerintetek milyen időset érdemes venni? Vagy hány km-est?

Értem ezalatt, hogy mi az a pont amikor még egész jó állapotban megvan egy ilyen autó, és mikor kell elkezdeni rákölteni többet?

Mikor volt jelentősebb belső átalakítás (Optima felszereltség)?

Mire érdemes figyelni egy ilyen használt modellnél? Tudjátok, amit széthajtanak, stb.

1 éves olyan 2.1-2.2m Ft.

Szia,

Az én példám:

2007.05.havit vettem, vezetett szervizkönyvvel,garantált 32.000km-el,+1év teljeskörű garanciával.

1,4 16V-es twinport,optima felszereltséggel, de az előző tulaj (nem bírta fizetni a hitelt és a bank elvitte, árverezték,kereskedőtől került hozzám) n'Joy "tuninggal" szerelte.

Ezek vannak benne:

Optima gyárilag:

-dupla légzsák,abs,szervokormány,klíma,elektromosan állítható-és fűthető tükrök,állítható magasságú vezetőülés,magasságában-és mélységében állítható bőrkormány,központi zár,elektromos ablak elől

n'Joy tuning+ egyéb utólagos extrák:

-króm csík a hűtőmaszkon (nem gagyi)

-króm keret a műszerfalon az órák körül

-alufelni

-3M-es fólia körbe

-indításgátlós riasztó, ablakfelhúzással

Az autóról eddig semmi rosszat nem tudok elmondani,minden tökéletesen működik rajta,olyan mintha új lenne, csak nem nekem kell bejáratnom, tehát nem kell vele finomkodnom :huh:

Mondjuk mégcsak másfél hete vettem, és csak 400km-t tettem bele, de eddig csak pozitív :lol:

Szerencse is kell hozzá!!!

Állapotfelmérésre érdemes azért elvinned,de vannak elsőre is szembetűnő dolgok, mint pl:

kormány (különösen a duda lehet kikopva/szakadva, de csak sok km után),pedálok,váltógomb kopottsága

Bár egy 1éves autónál ilyeneket úgysem fogsz megtapasztalni szerintem.

A 3évesektől kell inkább óvakodni, azokat a cégek akkor adják el általában, korának és állapotának megfelelően visszapörgetett km.órával.

1éves kocsi esetében a km.óra szerintem olyan 30ezer km-ig reális, de biztos találni 10-20ezer km-relm is.

Hasznaltauto.hu

Próbálj meg magánszemélytől vásárolni.

A többiek kiegészítienek majd.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Általánosságban véve taxaár alapján Szerintem 2 év körüli autónál a legjobb az ár-éték arány.

Mondjuk ez alapvetően ideális állapotú autót jelent, amely a 2 éves kornak megfeellő átlagos használtaban volt (kb. 30.000 km).

Mert lehet agyonhajtott céges szart is venni két évesen is 150.000 km-el visszatekert órával meg jót is akár 5 évesen, lelkiismeretes autószerető öregúrtól.

Első kérdés, hogy honnan érdemes venni. Négy lehetőség van:

1. Autónepper (használt autó kereskedő)

2. NEM opel Szalomból beszámított autóként.

3. OPEL szalonból beszámított autóként

4. Magánember.

Általános elemzés a fenti négy esetre ( a teljesség igénye nélkül):

1. Autónepper (használtautó kereskedő)

Előnyök: Szinte semmi, max a részletfizetés

Hátrányok: Nagyon nagy esély van átverésre, esetleg visszatekert óra. becsapós hirdetések (ESP vagy EPS nem mindegy)

Igazi garancia nincs. Nem feltétlenük kedvező az ár sem, ebből élnek. Kicsontozzák a kocsit és eladják az extrákat külön (alufelni pl)

Saját tapasztalat: Negatív

2. NEM opel Szalomból beszámított autóként.

Előnyök: Részletfizetés. Nem ebből élnek, nem nagyon tesznek rá arra az árra amennyiért beszámolják. Nem csontozzák ki, igyekeznek eladni minél hamarabb, hogy pénzüknél legyenek. A becsapás esélye kisebb.

Hátrányok: Nem OPEL-el foglalkoznak, tehát kisebb esély van, hogy a kisebb hibáit a kocsinak ott helyben megcsinálták.

Aki bevitte és más márkára váltott, az csalódott ebben a kocsiban valamilyen okból. Ez lehet általános is, de lehet hogy ennek a modellnek van hibája.

Saját tapasztalat: Nincs

3. OPEL szalonból beszámított autóként

Előnyök: Részletfizetés. Nem ebből élnek, nem nagyon tesznek rá arra az árra amennyiért beszámolják. Nem csontozzák ki, igyekeznek eladni minél hamarabb, hogy pénzüknél legyenek. A becsapás esélye kisebb. Saját márkájuk, nem rontják a hírüket egy szar autó vevőre sózásával (főleg kisebb város esetén). A kisebb (esetleg nagyobb) hibáit a kocsinak ott helyben megcsinálták. Létezik G2 garancia is (ez feláras)

Hátrányok: Most nem jut eszembe

Saját tapasztalat: minimális tapasztalat,de pozitív (üzlet nem jött létre)

4. Magánember.

Előnyök: Kedvező ár, jó kommunikációs lehetőség, nagyobb üzleti szabadság, tágabb alku lehetőség. Kisebb esély a becsapásra, mint nepper esetén. Nem csontozza ki, jó esetben minden ad a kocsival együtt. A készpénz "látványával" hamarabb meg lehet győzni, akár kisebb vételárról is.

Hátrányok: Kis esély részletfizetésre (van aki el tudja intézni).

Saját tapasztalat: maximálisan pozitív

Összegezve a fentieket én első helyre a magánembert és az OPEL szalont tenném.

Második a nem OPEL szalon

Harmadik a nepper, ezt erősen ellenjavallom a sok negatív tapasztalatom okán.

Egyéb tanácsok:

- Minden esetben át kell vizsgáltatni az autót egy vevő által választott megbízható szervizben a vásárlás előtt. (papírokat is)

- Magánember esetén soha ne egyedül menj, és legyen veled szakértő is aki jól tud azonnal érvelni. Jó emberismeret nem árt.

- Vásárlást követően illik cserélni olajat.

- A biztos vagy a km óra állásában akkor aszerint a vezérlést is fel kell újítani, ha kell.

- Ha bizonytalan az óraállás akkor mindenképp cserélni kell a vezérlést is

- Fenti és egyéb, az átvizsgálás során felmerült hibák javításának költsége alku alapját képezhetik (itt magánszemélytől vásárlás előnyben, az alku könnyebsége miatt)

Kiemelem azért, hogy általános konkrét igazság nincs, minden eset különböző. A fentieket a saját tapasztalataim alapján írtam le

Ha érdekel összehasonlítás képen, hogy én mennyiért és milyet vettem akkor PÜ-ben elküldöm.

Üdv:freeze

Link to comment
Megosztás:

Kerékcsere után valami tanács, hasznos 5let?

Pincében lesz tárolva a 4 gumi, műanyag zacsiban.

Van esetleg valami kence amivel le kellene kenni vagy valami a tárolás idejére....?

A nejlon az jó szerintem. A lényeg, hogy szárazan tedd el.

A fő az, hogy megóvjad az oxidációtól (már amennyiben lemezfelniről van szó)

Link to comment
Megosztás:

Kerékcsere után valami tanács, hasznos 5let?

Pincében lesz tárolva a 4 gumi, műanyag zacsiban.

Van esetleg valami kence amivel le kellene kenni vagy valami a tárolás idejére....?

Én ilyenkor a nagyobb kavicsokat ki szoktam szedni óvatosan a mintázatból,a kereket nejlonzacsiba pakolom és kész.

Estleg gumiápolóval be lehet fújni és úgy eltenni.

Ha egymásra pakolod őket, célszerű havonta mindig a legalsót legfelülre tenni és így forgatni őket, a téli időszak alatt így pont körbeér mire újra használatba veszed őket.Ennek mondjuk főleg felnire szerelt állapotban van inkább jelentősége a nagyobb súlyterhelés miatt.

Pár hete Lidl-be volt akcióba ilyen felni/gumi tároló állvány 3.000ft-ért, de mire odaértem elkapkodták sajnos.

Nagyjából ennyi.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nos ím az én példám, csak hogy ebből is le lehessen szűrni valamit;

Első lépésként elmentem a helyi Opelbe és pontosan leírtam mit és milyent szeretnék; Opel Astra G Car. 1.4 16v , a színe majdnem mindegy, ha lehet választani akkor ezüstöt mert azt a legegyszerűbb tisztán tartani. Az évjárat sem lényeges, ami nagyon fontos hogy folyamatosan, ha lehet márka szervizben vezetett szervikönyve legyen. Ja és azt mondtam hogy 100e.km alatt legyen.

Ezután interneten keresgélés, majd túra.

A kereskedéseknél elképesztő mi van. Szem rebbenés nélkül hazudnak, simán beledumálják a bikába a borjút. Vigyázz mert nincs olyan kereskedő amelyik ne tagadná, és ne akarná eltüntetni a hibákat. Ez nyilván egyértelmű. Persze körülnézni lehet, rengeteg kereskedőnél voltam tanulmány úton. Így akartam megismerni hogy milyen hibái lehetnek a választott típusnak. Hasznos volt!

Volt egy gyönyörű fekete (axem swarc-blaunak hívták) amin sehogyan sem találtam hibát. Ezután megbízható, jól felszerelt szerviz keresés. Ajánlottak egyet (NEM A KERESKEDŐ). Ja és nem a legközelebbi. Elvittük, hát ők találtak hibákat, felírták, mérlegeltem. Így már sokalltam az árat.

Volt olyan keleskedő akinél volt olyan autó amin nem találtam hibát, de nem akarta hogy oda vigyem vizsgálatra ahová én akarom. Felejtős! (Hú de sajnáltam azt az ótót)

Egyszer csak hívtak az Opeltól hogy vittek be 3 autót szinte egyszerre. Itt találkoztam VELE. :huh:

Kék, tehát első pillantásra utáltam. Közelebb mentem, lakk sérülés sok helyen. 170e. km Na mondom... Vonóhorog... ááhh

És aztán belenézettem a veséjébe.

1; Minden szerviz egy helyen, szinte ugyanabban az időben.

2; Kiderült hogy rendszeresen németbe jártak vele, városi forgalmat alig látott az autó. Mindig pályán járt.

Ez azért fontos mert a km-eket úgy gyűjtötte hogy csak a motor járt egyenletesen. (Ugye ez egyértelmű miért előny)

3; Semmi belső hibára utaló jelet nem talált két távoli szerviz. (Az egyik szerviz a helyi, a másik a hazai)

4; A lakkhibák festés nélkül javíthatóak, így nem vészes költség.

Most 180e. km van benne és még semmi problémát nem tapasztaltunk a párommal, pedig mindketten érzékenyek vagyunk az idegen neszekre. Ja bocs a klíma egy tömítésnél elengedte a gázt.

Ja, tavaly vettem 1.65-ért.

Tehát szerintem nem a km a fontos hanem hogy miként használták, mennyire gondosan szervizelték. 50ekm alatt is ki lehet fingatni ha sz..nak rá, plále ha vissza is van tekerve az óra.

Remélem van mit leszűrni az én esetemből. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Én ilyenkor a nagyobb kavicsokat ki szoktam szedni óvatosan a mintázatból,a kereket nejlonzacsiba pakolom és kész.

Estleg gumiápolóval be lehet fújni és úgy eltenni.

Ha egymásra pakolod őket, célszerű havonta mindig a legalsót legfelülre tenni és így forgatni őket, a téli időszak alatt így pont körbeér mire újra használatba veszed őket.Ennek mondjuk főleg felnire szerelt állapotban van inkább jelentősége a nagyobb súlyterhelés miatt.

Pár hete Lidl-be volt akcióba ilyen felni/gumi tároló állvány 3.000ft-ért, de mire odaértem elkapkodták sajnos.

Nagyjából ennyi.

OKé! :huh:

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Általánosságban véve taxaár alapján Szerintem 2 év körüli autónál a legjobb az ár-éték arány.

Mondjuk ez alapvetően ideális állapotú autót jelent, amely a 2 éves kornak megfeellő átlagos használtaban volt (kb. 30.000 km).

Mert lehet agyonhajtott céges szart is venni két évesen is 150.000 km-el visszatekert órával meg jót is akár 5 évesen, lelkiismeretes autószerető öregúrtól.

Első kérdés, hogy honnan érdemes venni. Négy lehetőség van:

1. Autónepper (használt autó kereskedő)

2. NEM opel Szalomból beszámított autóként.

3. OPEL szalonból beszámított autóként

4. Magánember.

Általános elemzés a fenti négy esetre ( a teljesség igénye nélkül):

1. Autónepper (használtautó kereskedő)

Előnyök: Szinte semmi, max a részletfizetés

Hátrányok: Nagyon nagy esély van átverésre, esetleg visszatekert óra. becsapós hirdetések (ESP vagy EPS nem mindegy)

Igazi garancia nincs. Nem feltétlenük kedvező az ár sem, ebből élnek. Kicsontozzák a kocsit és eladják az extrákat külön (alufelni pl)

Saját tapasztalat: Negatív

2. NEM opel Szalomból beszámított autóként.

Előnyök: Részletfizetés. Nem ebből élnek, nem nagyon tesznek rá arra az árra amennyiért beszámolják. Nem csontozzák ki, igyekeznek eladni minél hamarabb, hogy pénzüknél legyenek. A becsapás esélye kisebb.

Hátrányok: Nem OPEL-el foglalkoznak, tehát kisebb esély van, hogy a kisebb hibáit a kocsinak ott helyben megcsinálták.

Aki bevitte és más márkára váltott, az csalódott ebben a kocsiban valamilyen okból. Ez lehet általános is, de lehet hogy ennek a modellnek van hibája.

Saját tapasztalat: Nincs

3. OPEL szalonból beszámított autóként

Előnyök: Részletfizetés. Nem ebből élnek, nem nagyon tesznek rá arra az árra amennyiért beszámolják. Nem csontozzák ki, igyekeznek eladni minél hamarabb, hogy pénzüknél legyenek. A becsapás esélye kisebb. Saját márkájuk, nem rontják a hírüket egy szar autó vevőre sózásával (főleg kisebb város esetén). A kisebb (esetleg nagyobb) hibáit a kocsinak ott helyben megcsinálták. Létezik G2 garancia is (ez feláras)

Hátrányok: Most nem jut eszembe

Saját tapasztalat: minimális tapasztalat,de pozitív (üzlet nem jött létre)

4. Magánember.

Előnyök: Kedvező ár, jó kommunikációs lehetőség, nagyobb üzleti szabadság, tágabb alku lehetőség. Kisebb esély a becsapásra, mint nepper esetén. Nem csontozza ki, jó esetben minden ad a kocsival együtt. A készpénz "látványával" hamarabb meg lehet győzni, akár kisebb vételárról is.

Hátrányok: Kis esély részletfizetésre (van aki el tudja intézni).

Saját tapasztalat: maximálisan pozitív

Összegezve a fentieket én első helyre a magánembert és az OPEL szalont tenném.

Második a nem OPEL szalon

Harmadik a nepper, ezt erősen ellenjavallom a sok negatív tapasztalatom okán.

Egyéb tanácsok:

- Minden esetben át kell vizsgáltatni az autót egy vevő által választott megbízható szervizben a vásárlás előtt. (papírokat is)

- Magánember esetén soha ne egyedül menj, és legyen veled szakértő is aki jól tud azonnal érvelni. Jó emberismeret nem árt.

- Vásárlást követően illik cserélni olajat.

- A biztos vagy a km óra állásában akkor aszerint a vezérlést is fel kell újítani, ha kell.

- Ha bizonytalan az óraállás akkor mindenképp cserélni kell a vezérlést is

- Fenti és egyéb, az átvizsgálás során felmerült hibák javításának költsége alku alapját képezhetik (itt magánszemélytől vásárlás előnyben, az alku könnyebsége miatt)

Kiemelem azért, hogy általános konkrét igazság nincs, minden eset különböző. A fentieket a saját tapasztalataim alapján írtam le

Ha érdekel összehasonlítás képen, hogy én mennyiért és milyet vettem akkor PÜ-ben elküldöm.

Üdv:freeze

Mondjuk en pont a maganembertol tartanek a legjobban. Konnyebben atverhet, nem?

Lopott, korozott, simlis dolgok. Egy kereskedo ezt nem engedheti meg maganak, ugyhogy ellenorzi.

Bar...

Hogyne erdekelne milyet vettel. Kuldd csak el PÜ-ben.

Asszem akkor 2008-as vagy fiatalabb kellene lehet.

De pl. egy 5 eves sokkal gazabb?

Link to comment
Megosztás:

Mondjuk en pont a maganembertol tartanek a legjobban. Konnyebben atverhet, nem?

Lopott, korozott, simlis dolgok. Egy kereskedo ezt nem engedheti meg maganak, ugyhogy ellenorzi.

Bar...

Hogyne erdekelne milyet vettel. Kuldd csak el PÜ-ben.

Asszem akkor 2008-as vagy fiatalabb kellene lehet.

De pl. egy 5 eves sokkal gazabb?

Erre én rácáfolnék. Ha visszanézel 2-3 oldalt tettem fel egy ujságból lefényképezett hírdetés. 2003-as 69e km-rel Elegance felszereltségü, 1.3m ft. Én az enyémet vettem 64e km-rel magánembertől Club felszereltséggel (kevés extra) 9 éves az autóm 1.1m ft ért. Magánembertől a legcélszerűbb venni. Tehát lehet egy akár 10 éves autó megkímélt de lehet egy 2 éves szarráhajtva, leamortizálva is.

Link to comment
Megosztás:

Srácok.

Jó lenne pótolni az autót. Újat már nem nagyon lehet kapni, meg aránytalanul drága a használthoz (1 éves) képest.

Szerintetek milyen időset érdemes venni? Vagy hány km-est?

Értem ezalatt, hogy mi az a pont amikor még egész jó állapotban megvan egy ilyen autó, és mikor kell elkezdeni rákölteni többet?

Mikor volt jelentősebb belső átalakítás (Optima felszereltség)?

Mire érdemes figyelni egy ilyen használt modellnél? Tudjátok, amit széthajtanak, stb.

1 éves olyan 2.1-2.2m Ft.

Ez hogy tetszik?(mondjuk mindegyik kereskődői)

http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra...2430_km-3438575

http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra...6500_km-3452708

http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra...5e_km_v-3461659

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.