Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

Nem csak ott voltál gonosz, hanem itt is...PGA el is menekűlt....megtörted a gondolat menetét...vagy én voltam :)

Én is ledöbbentem hogy maghúztam tavasszal..a keresztkulcs kevés volt, hogy kinyissam...úgy megragadt, jott a méteres nyomatékkulcs...azzal már ment reccsent akkorát, mint a hengerfej csavarok szoktak... :)

Én is csak egyszer jártam eként. Azóta kap egy csepp olajt :D

Na jó nem olajat, csak most nem jut eszembe annak az izének a neve...

Link to comment
Megosztás:

Én is csak egyszer jártam eként. Azóta kap egy csepp olajt :)

Na jó nem olajat, csak most nem jut eszembe annak az izének a neve...

Nicro 80 avagy Thermocup 1200...én is ezt használom, de tavasszal kimaradt az tuti..egyik évben sem volt ilyen gondom még.... és több mint 6 szezont lehúztam már a gépsassal.... :)

Link to comment
Megosztás:

... és amikor a mamát fürdeted ? Az milyen időtöltés ? :) :) :D

Jó estét, jó fórumozást ! B)

Hát sajna az én mamám már máshol fürdik... Néha ki is pocsolja, szerintem akkor esik az eső :lol:

A fiam mamája meg még aktív vállalkozó, ő vele nem bírnék :lol:

Link to comment
Megosztás:

...azt ne mond, hogy kevesebbet eszik és nem kopik annyira a motor, ha mindíg taposod neki vagy motorfék....mert a végén elhiszem...

Hát a motor ugyan jobban kopik, de ha hiszed, ha nem, motorfékezve valóban kevesebbet fogyasztanak a mai modern autók mint üresben gurulva. Ugyanis motorfékezéskor tolóüzemmódra kapcsol az ECU és nem adagol üzemanyagot a motorba (mert hát minek, úgysem fullad le hiszen a kerekek forgatják), tehát ilyenkor gyakorlatilag nincsen fogyasztás, míg üresben gurulva a motor ugye alapjáraton jár, ergo megvan a szokásos alapjárati fogyasztás, ami motortípustól függően nagyjából 0.8-1.2 liter óránként. Tudom, nem számottevő mert ez átlagos használatban is legfeljebb néhány decit jelenthet havonta, ráadásul a motor intenzívebb kopása miatt még ez az előny is elvész, de akkor még ott van a környezettudatosság, azazhogy addig sem szennyezed kipufogógázzal a környezetet. :)

Link to comment
Megosztás:

Én hegyen nem gurulgatnék üresben ! :lol:

nem ártana tudni mekkora az a hegy, milyen hosszú a lejtő stb. És akkor még lehet 10 oldalt érvelni :)

Én is ledöbbentem hogy maghúztam tavasszal..a keresztkulcs kevés volt, hogy kinyissam...úgy megragadt, jott a méteres nyomatékkulcs...azzal már ment reccsent akkorát, mint a hengerfej csavarok szoktak... :)

Nyomatékkulccsal beletörted a csavart. Nem semmi. :D

Link to comment
Megosztás:

Nyomatékkulccsal beletörted a csavart. Nem semmi. :)

Azt írta hogy reccsent, nem azt hogy eltört. Ha reccsenik, nyekereg, nyikorog lazításkor vagy meghúzáskor, az nem baj. Sőt az jó! A kúput meg a fészket nem szabad kenni mert annak kell rögzítenie a csavart.

Amúgy nyomatékkulccsal is el lehet törni a csavart, de még pipa- vagy keresztkulccsal is. Nyilván sz.r volt a csavar.

Link to comment
Megosztás:

Na, úgy látom sikerült 24 órás témát indítani ezzel a heggyel kapcsolatosan. :-)

Nem olyan nagy hegyről van szó. 3km-re megyek dolgozni és ebből kb a 30%-a a hegy. Valszleg az alapjáraton gurulok-ot fogom választani, mert a helyi viszonyok nem olyan vészesek, hogy hirtelen helyzetre kelljen számítani. (ha igen az meg inkább fékezős) Sokkal inkább azt érzem, hogy a szegény 0 fokos motort nem kéne minden reggel 1000 méteren keresztül kínozni a motorfékkel. Talán jobb neki ha addig alapjáraton ketyeg míg leérek. Amúgy sem tesz jót neki ez a menőke. Mennék én gyalog is, mert a pofámról ég a bőr, hogy sportolói múlttal ekkora távra kocsival megyek, de a fiamat is óvodába kell vinni menet közben stb. És hát lássuk be azóta lusta disznó is lettem. Még szerencse (a kocsi szerencséje :) ), hogy azért gyakran járunk (járok) hosszabb távra.

Szóval nem gondoltam, hogy ekkora téma lesz belőle :)

Mindenkinek köszönöm az építő, humoros hozzászólását!

Szép napot!

Link to comment
Megosztás:

Hát a motor ugyan jobban kopik, de ha hiszed, ha nem, motorfékezve valóban kevesebbet fogyasztanak a mai modern autók mint üresben gurulva. Ugyanis motorfékezéskor tolóüzemmódra kapcsol az ECU és nem adagol üzemanyagot a motorba (mert hát minek, úgysem fullad le hiszen a kerekek forgatják), tehát ilyenkor gyakorlatilag nincsen fogyasztás, míg üresben gurulva a motor ugye alapjáraton jár, ergo megvan a szokásos alapjárati fogyasztás, ami motortípustól függően nagyjából 0.8-1.2 liter óránként. Tudom, nem számottevő mert ez átlagos használatban is legfeljebb néhány decit jelenthet havonta, ráadásul a motor intenzívebb kopása miatt még ez az előny is elvész, de akkor még ott van a környezettudatosság, azazhogy addig sem szennyezed kipufogógázzal a környezetet. :)

Még nem találták ki személyautónál hogy zárva lehessen tartani a kipufogó szelepet? Úgy aztán jól fogna a motorfék! :)

Link to comment
Megosztás:

Na, úgy látom sikerült 24 órás témát indítani ezzel a heggyel kapcsolatosan. :-)

Nem olyan nagy hegyről van szó. 3km-re megyek dolgozni és ebből kb a 30%-a a hegy. Valszleg az alapjáraton gurulok-ot fogom választani, mert a helyi viszonyok nem olyan vészesek, hogy hirtelen helyzetre kelljen számítani. (ha igen az meg inkább fékezős) Sokkal inkább azt érzem, hogy a szegény 0 fokos motort nem kéne minden reggel 1000 méteren keresztül kínozni a motorfékkel. Talán jobb neki ha addig alapjáraton ketyeg míg leérek. Amúgy sem tesz jót neki ez a menőke. Mennék én gyalog is, mert a pofámról ég a bőr, hogy sportolói múlttal ekkora távra kocsival megyek, de a fiamat is óvodába kell vinni menet közben stb. És hát lássuk be azóta lusta disznó is lettem. Még szerencse (a kocsi szerencséje :) ), hogy azért gyakran járunk (járok) hosszabb távra.

Szóval nem gondoltam, hogy ekkora téma lesz belőle :)

Mindenkinek köszönöm az építő, humoros hozzászólását!

Szép napot!

Pajti én nem tartom valószínűnek (sőt szerintem kizárt) hogy jobban kopna a motor ha hidegen motorfékezel. Gondolj bele. Mi hiányozhat a motornak ha robbanás nélkül mozog a dugó, és mi az ami kell neki és így is úgy is megkapja.

Persze nem meggyőzni vagy rá, illetve lebeszélni akarlak. :lol:

Ja, a felfelé menettel való bemelegítés tréfa volt, az bisztosan kellemetlenebb a motornak. Reggel, álmosan, hidegben az sem szeret dolgozni. :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.