Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Sziasztok! Astra g z14xe motorjába érdemes 266 fokos dbilas sport vezérműtengelyt rakni? 50k lenne egyik ismerősöm eladó autójából Csak nem tudom megéri e az az 50k, dob e valamit a kocsi teljesítményén egyáltalán? Előre is köszi a válaszokat!

Levi!

U.i.: EGR szelep kiiktatása miért jó? Mert sok helyen láttam de még nem adtak magyarázatot miért érdemes megcsinálni? Mit veszek észre? :D

Elküldve
  BaZolika írta:
Sziasztok!

Z14XEP motorok twinportos szívótorokkal vannak szerelve. Ez a twinport szelep elméletileg üzemanyag megtakarítás végett lett kifejlesztve. Sok helyen olvastam is, hogy ezek a motorok nyomatékosabbak és pörgősebbek is mint elődjeik. Sajnos én pont az ellenkezőjét vettem ennek észre. Hétvégén volt szerencsém egy Z12XE motorral szerelt G Astrával megjárni Németországot. Azt tapasztaltam, hogy az 1.2-es motor valahogy jobban megy, és alacsonyabb fordulaton is jobb, mit az én 1.4-es twinportom. Gondoltam teszek egy próbát. Lehúztam a twinport vákumszelepének a vezérlő csatlakozóját. Ezáltal a vákumszelep a keletkező vákum hatására nem kapcsol, és így a motor egyfolytában 8 szelepen szívja az üzemanyag-levegő keveréket. Érdekes módon a kocsim érezhetően jobban ment, egyenletesebb lett a motor járása, és alacsonyabb fordulaton is nyomatékosabb lett. Másokkal is kipróbáltattam a kocsimat és ők is azon a véleményen voltak mint én. Teletank után 300km (70%országút, 30%város, rugalmas tempóban és nem nagyapósan) és 20.43L-t tudtam ismét tankolni ugyanazon kúton, ugyanazon kútfejnél. Ezek után mondja meg nekem valaki, hogy minek az a twinport szelep a kocsiba? Ez is csak azért kell, mint az EGR szelep? Megkeserítse az ember életét?

Üdv.: Zoli

Szia

A nyomatéka ugyanaz mint, mint a Z14Xe-nek és ugyanazon a fordulaton is adja le a maximumot (4000/perc)

A LE egy kicsit több. 2-3 LE a különbség

A twinport szelep valójában egy pillangó szelep, mely szívó oldalon zárja/nyitja az egyik szívójáratot, zárt állapot esetén (8szelep üzemmód) erős örvénylés keletkezik, így alacsony terheltségnél tökéletesebb égés érhető el, melynek következmény kevesebb károsanyag kibocsátás, jobb fogyasztás. Ha neked a tapasztalataid ellenkezőek, akkor meg kellen vizsgálni, hogy jól működnek-e a twinport szelepeid. Sajnos elég szar műanyag konstrukció az egész.

Nekem Z16XEP-vel (CARAVAN!)hosszútávon dinamikus vezetéssel ~18 iter fogy 300 km-en. azaz 6 literből kijövök.

szerk: De ha nem jól húz a kocsi és sokat is eszik, annak más okai is lehetnek, bár tényleg fura, hogy ha kiiktatod a szelepet akkor jobban megy.

Elküldve
  BaZolika írta:
Sziasztok!

Ezáltal a vákumszelep a keletkező vákum hatására nem kapcsol, és így a motor egyfolytában 8 szelepen szívja az üzemanyag-levegő keveréket.

Üdv.: Zoli

Bocs,de ezt kifejtenéd bővebben ?

Ebben a motorban 8 db szívószelep van, mégis mennyin kéne szívnia, ha minden klappol??

( A másik 8 a kipufogóé..., ugye az összesen 16db szelep. )

Amúgy pedig jót írtál, mert a motor mindig 8 szelepen szívja be a cuccost, ha kapcsol a TP, ha nem. Viszont nyitott állapotban mindkét csatornánál egyforma lesz az áramlási seb. ezáltal jobban...de ezek csak autógyári maszlagok! :D

Be ne vedd őket! :D

Olvassátok el a Csalán kolléga által belinkelt információt! :)

Elküldve
  Opelaner írta:
Bocs,de ezt kifejtenéd bővebben ?

Ebben a motorban 8 db szívószelep van, mégis mennyin kéne szívnia, ha minden klappol??

( A másik 8 a kipufogóé..., ugye az összesen 16db szelep. )

Amúgy pedig jót írtál, mert a motor mindig 8 szelepen szívja be a cuccost, ha kapcsol a TP, ha nem. Viszont nyitott állapotban mindkét csatornánál egyforma lesz az áramlási seb. ezáltal jobban...de ezek csak autógyári maszlagok! :D

Be ne vedd őket! :D

Olvassátok el a Csalán kolléga által belinkelt információt! :)

Ha a twinport szelep kapcsol, akkor a 8 szívó szelepből 4-et (hengerenként 1-et) lezár egy kis csapóajtóval, így ott levegőt nem tud beszívni. Igaz azon a kis csapóajtókon vannak picike furatok, de azok majdnem hogy elhanyagolhatóak, pláne, ha már a kartergáz visszavezetése miatt a keletkező lerakódás eltömítette.

Elküldve
  freeze írta:
Szia

A nyomatéka ugyanaz mint, mint a Z14Xe-nek és ugyanazon a fordulaton is adja le a maximumot (4000/perc)

A LE egy kicsit több. 2-3 LE a különbség

A twinport szelep valójában egy pillangó szelep, mely szívó oldalon zárja/nyitja az egyik szívójáratot, zárt állapot esetén (8szelep üzemmód) erős örvénylés keletkezik, így alacsony terheltségnél tökéletesebb égés érhető el, melynek következmény kevesebb károsanyag kibocsátás, jobb fogyasztás. Ha neked a tapasztalataid ellenkezőek, akkor meg kellen vizsgálni, hogy jól működnek-e a twinport szelepeid. Sajnos elég szar műanyag konstrukció az egész.

Nekem Z16XEP-vel (CARAVAN!)hosszútávon dinamikus vezetéssel ~18 iter fogy 300 km-en. azaz 6 literből kijövök.

szerk: De ha nem jól húz a kocsi és sokat is eszik, annak más okai is lehetnek, bár tényleg fura, hogy ha kiiktatod a szelepet akkor jobban megy.

Nekem a fogyasztással soha nem is volt bajom. Mindig is ennyi volt. Egyedül csak az idegesített, hogy pl. álló helyből indulásnál őrülten nyomatékszegény volt a motor, valamint nem úgy ment, mit ahogy kellet volna neki. Vezettem már több 1.4-es twinportos autót, és az összes ilyen. 1.6-os twinportokkal kapcsolatban még nincs tapasztalatom, de az egy teljesen új fejlesztésű motor, ha jól tudom, nem úgy, mint az 1.4 twinport, ami az 1.2-es továbbfejlesztve.

Elküldve
  BaZolika írta:
Nekem a fogyasztással soha nem is volt bajom. Mindig is ennyi volt. Egyedül csak az idegesített, hogy pl. álló helyből indulásnál őrülten nyomatékszegény volt a motor, valamint nem úgy ment, mit ahogy kellet volna neki. Vezettem már több 1.4-es twinportos autót, és az összes ilyen. 1.6-os twinportokkal kapcsolatban még nincs tapasztalatom, de az egy teljesen új fejlesztésű motor, ha jól tudom, nem úgy, mint az 1.4 twinport, ami az 1.2-es továbbfejlesztve.

Hát igen, nem is egy motorcsaládba tartozik. Nekem nincs bajom a Z16XEP-vel, mert előtte X16XE volt és van összehasonlítási alapom. Az 1.6-os motorok teljesítményével kapcsolatosan.

Nekem jól ugrik, pedig az előző egy F volt ötajtós, ez meg G Caravan

Nekem meg Z14XEP vel nincs tapasztalatom, de ha másik Z14XEP is ilyen akkor lehet, hogy ez ilyen :D

Elküldve
  tommirra írta:
ha ilyen videó átkonvertáló guruk vagytok.

ajánlatok már valami progit ami m2ts -t valami áltag lejátszón nézhető formátumba konvertál.

ha magyarul is tud az nem hátrány.

épp ma röhögtem az új metro katalógusát nézegetve.

"téli szélvédőmosó hölgyeknek"

ha veszek akkor b 'zi e vagyok?

mikor gyártanak majd pl. téligumit hölgyeknek? pl. hello kitty mintával.

Auto grodian knot

  1.2 gcc írta:
Sziasztok! Lenne 1 kérdésem! Ha metál fényű festékkel lefújom az opelon a záraknál az oldalán a díszcsíkot, valamint a küszöbrészt aztán meg lakkfestékkel az csúnya lenne szerintetek? Ne kezdjek hozzá ?

A nem festett felülete rücskös, a színrefújté sima. Ez szerintem elég nagy probléma áthidalni, ezért felejtős az oldaldíszléc utólagos fényezése, pont mint a küszöbé. A kilincseket meg lehet csinálni. Kérdés mennyire kenték agyon szerekkel. Ahogy itt korábban írták kell venni műanyag alapozót, nem nagy költség, de hogy ne hulljon le a festék mindenképpen kell. Aztán lágyító a festékbe, aztán lakk. Szerintem ilyen sprayos megoldással ne kezdj neki, csúnya lesz.

Elküldve

Üdv.!

Ma hosszabb útra vittem a családot és kb. 15 km út után villogó sárga lámpa+erőtlenség lett úrrá a gépen. Parkolóban gyors kivillogtatós diag.: P0303. Ezután kapott egy 30 km-es tisztítókúrát 4500 RPM-el és azóta ismét mint a Doxa. Na azért... :D

Elküldve
  PGA írta:
Üdv.!

Ma hosszabb útra vittem a családot és kb. 15 km út után villogó sárga lámpa+erőtlenség lett úrrá a gépen. Parkolóban gyors kivillogtatós diag.: P0303. Ezután kapott egy 30 km-es tisztítókúrát 4500 RPM-el és azóta ismét mint a Doxa. Na azért... :)

Remélem nem festem az ördögöt a falra, de én kezdődő trafóhíd problémát látok... :D

Elküldve
  Fireball írta:
U.i.: EGR szelep kiiktatása miért jó? Mert sok helyen láttam de még nem adtak magyarázatot miért érdemes megcsinálni? Mit veszek észre? :)

Üdv!

szerintem nem veszel észre semmit konkrétan, csak majd zöldkártyánál nem biztos, hogy hozza a gyári értékeket. Egyébként azért szokták lezárni, mert el tud tömődni és ha beragad, akkor hibaüzenethegyek keletkeznek... Aztán a kókányolás első lépcsője a zárás (szakszerű csere helyett).

Most ezért kapni fogok? Én akkor is a csere híve vagyok! :D

Elküldve
  tgabika76 írta:
Remélem nem festem az ördögöt a falra, de én kezdődő trafóhíd problémát látok... :D

Hát először én is ezt vizionáltam, de az biztató, hogy a pörgetéstől megjavult, ráadásul még nincs egy éves se benne a kicserélt gyári trafóhíd, amin elvileg 2 év Opel-garancia ketyeg (egyébként 47.810 Ft volt az ára /1208307/). Úgyhogy bízom benne, hogy ennyi volt. Ha meg nem, akkor még 1 éve van, hogy eldöntse, hogy betérdel-e. (Ezt mondjuk nem szeretném, pláne éjszaka, útközben...)

Elküldve
  Pootj írta:
Üdv!

szerintem nem veszel észre semmit konkrétan, csak majd zöldkártyánál nem biztos, hogy hozza a gyári értékeket. Egyébként azért szokták lezárni, mert el tud tömődni és ha beragad, akkor hibaüzenethegyek keletkeznek... Aztán a kókányolás első lépcsője a zárás (szakszerű csere helyett).

Most ezért kapni fogok? Én akkor is a csere híve vagyok! :)

A 04XX hibakódokon kívül azért tud csúnyábbat is: ha teljesen nyitott állapotban szorul meg, be se lehet indítani az autót, ugyanis a kipuff.-gázt már akkor teljesen visszavezeti --> no oxigén. :D

Mindenesetre az nagy segítség lenne, ha legalább szét lehetne szedni (az újabb fajták le vannak peremezve) és időnként alaposabban kitisztítani (bár be lehet áztatni mondjuk nitro-ba, de szerintem ez nem az igazi), így hosszabbítani lehetne az élettartamát. Persze ez "csak" a júzer érdeke. (Aztán majd jön uhuhu, oszt' letol, hogy mit nyafogunk itt többen ezzel a sz@ros szeleppel, ami nem romlik el minden délben... :D :D )

Elküldve
  tgabika76 írta:
Remélem nem festem az ördögöt a falra, de én kezdődő trafóhíd problémát látok... :D

Nekem mikor trafóproblémám volt- majd ezt követte a csere- nem villogott a sárga lámpa csak egyszerűen nem ment többet 110-nél meg egyenetlenül járt, dadodott a motor mintha nem menne minden henger.

Elküldve
  banjani írta:
Nekem mikor trafóproblémám volt- majd ezt követte a csere- nem villogott a sárga lámpa csak egyszerűen nem ment többet 110-nél meg egyenetlenül járt, dadodott a motor mintha nem menne minden henger.

nekem asszem van egy trafóhidam x12xe-hez.....

Elküldve
  Pootj írta:
Üdv!

Ehhez mit szóltok? Szerintem beteg... :D

És milyen hanja lehet ha túráztatod és leszabályoz? MIAÚÚ-MI-MI-MI-MI-MI-I-I-I-I-I-I-I-I-I-I-I-I-AAAAAAAÚÚÚÚÚÚÚÚ.

Alapjárat meg a dorombolás. :D :) :D :D

Elküldve

Amúgy ugy vettem észre az én x14xe caravanomon, hogy kicsit megugrott a fogyi. Ahhoz képest, hogy eljártam vele a nyáron 6-6,5l/100km-es átlagfogyasztással ma tankoltam 528km-re 38l-t. Ez 7,1l-es fogyasztás :D Mindemellett azt is észrevettem, hogy nincs hidegindításkor autómata szívató. Reggel fél6-kor beindítom és nem 1500-on forog ahogy kéne hanem 1000-1100 körül. Pedig szabad ég alatt van nem fűtött garázsban. Ennek mi lehet az oka??? Összefügghet a megugrott fogyasztás és az ohne-hidegindítás??

Elküldve

Sziasztok!

Én arra lennék kíváncsi, hogy az EGR szelep miből tudja megállapítani, hogy történik gázvisszavezetés vagy nem. Ez alatt azt értem, ha le van zárva és nincs szoftveresen megmókolva, akkor mindig sárgalámpázik.

Elküldve
  Pootj írta:
Üdv!

szerintem nem veszel észre semmit konkrétan, csak majd zöldkártyánál nem biztos, hogy hozza a gyári értékeket. Egyébként azért szokták lezárni, mert el tud tömődni és ha beragad, akkor hibaüzenethegyek keletkeznek... Aztán a kókányolás első lépcsője a zárás (szakszerű csere helyett).

Most ezért kapni fogok? Én akkor is a csere híve vagyok! :D

Ezért senki nem fog megszólni! :)

Elküldve

Műszaki problémák Topicból átttérve:

  Pisti írta:
Kellemetlen lehetett....

Gondolhatod, Január elsején délután 16:00-kor a Balatonnál valahol az autópályán :)

Szerintem az egész ország aludt a szilveszteri party után :D

Elküldve
  Norbedlee írta:
amúgy én is kerestem régebben a színkódot (az anyós ülés felőli kis retesznél, de ott csak alv. szám volt)

hol lehet?

Majdnem jó helyen jártál, az anyósoldali B oszlop ajtó felőli oldalán van, ezen a tábán az alsó sor legelső karaktercsoportja (a képen a Z147, mellette az XXCL a kárpit kódját jelenti):

astra_g_01.jpg

Fiatnál sajna nem tudom.

Elküldve
  tgabika76 írta:
Majdnem jó helyen jártál, az anyósoldali B oszlop ajtó felőli oldalán van, ezen a tábán az alsó sor legelső karaktercsoportja (a képen a Z147, mellette az XXCL a kárpit kódját jelenti):

astra_g_01.jpg

Fiatnál sajna nem tudom.

köszi így már tuti hogy meglesz

Elküldve

köszi, legalább most már tudom milyen féle kombinációt kell keresni :)

asszonykám akciózott a pandájával és fényező mondta szerezzek hozzá festéket és kijavítja

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.