Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

Tegnap rám is rám járt a rúd! :D :) :D

Örülök, hogy élek és nem lett komolyabb bajom és az autónak sem. 52-es úton mentem Kecskemét felé. Solt és a vasúti átjáró között félúton egy erdős résznél van egy nagy ívű kanyar. Előttem megy egy autó, az előtt egy traktor. Autós megelőzi a nagyívű kanyarban a traktort, majd én is ugyanezt akartam tenni csak szemből megjelent két lámpa. Kb 90-100-al mehettem amikor ráléptem a fékre, kicsit talán erősebben de nem satuztam bele. Bal eleje megcsúszott ekkor felengedtem a féket de észrevettem, hogy közel van a traktor fara és ismét fék. Megint megcsúszott de már nem mertem felengedni mert nekimentem volna a traktornak. A szembőljövő szerintem látta h baj van és lelassított vagy meg is állt már nem tudom, mert azt néztem merre tart az autó eleje. Az járt a fejemben hogy nem akarom összetörni!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! A bal oldali árok felé tartottam amikor megláttam h jön a villanyoszlop. Na mondom azt már nem és kézifék be kormány kiteker jobbra és ahogy belementem az árokba a bal eleje összetúrt magaelőtt annyi földet, hogy megállt a villanyoszlop előtt kb 50cm-re. Kiszáltam és megnéztem az elejét. A kaszni ép, lökkös kicsit lóg, bal kerék félig látszott ki a földből, motor szépen jár. Na most valahogy ki kéne menni de nem tudott. 5 perc és jött 3 román autó, köztük egy Ford Tranzit amelyik ki is húzott. Magyarok közül egy sem állt meg!!! Mikor kihúztak akkor látom, hogy bal kerék teljesen hátracsúszott a kerékjáratig :D . Mondom megpróbálok lassan hazagurulni (még 100km) de kb 100m-t tudtam menni és azt mondtam ez nem fog menni mert nem tudtam egyenesen tartani a kormányt meg hozzáért a kerék ahhoz a műanyag betéthez. Leálltam félre az útról és kb 3 óra múlva megjött a tréler. 17:15-kor mentem az árokba és éjfélre értem haza. Közben megnéztem mi sérült és amit én láttam az a lengővilla volt ami elgörbült. De ki tudja , hogy még mi.

Ezek már a kihúzás utáni képek:

http://kepfeltoltes.hu/091018/200910171451...ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/091018/200910171452...ltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

No akkor legyen ez talúlság minden olyan cartársanak, aki azt gondolja, hogy téligumi csak hóban kell!

7 fok alatt elkezd nagyon megkeményedni a nyári gumi és a merev felület sokkal jobban csúszik a sima aszfalton is, főleg ha olyan takony idő van mint mostanában volt.

Link to comment
Megosztás:

Az ABS nekem is eszembe jutott, hogy lehet akkor nem is csúszott volna meg. Téligumi meg a garázsban melegszik...

Akkor még mindig jobban jártál mint Ők ugyanazon az úton!

Nincs annál rosszabb mint amikor kisgyermek van a sérültek között!

Nagyon sajnálom a családot, nehéz idők várnak rájuk!

Link to comment
Megosztás:

Jobbulást az autónak.

Ezt a téligumi marketinget ne erőltessük már annyira, ez nem a formaegy.

Taknyos úton lehet bármilyen gumid, inkább legyen a körülményekhez képest megfelelő sebesség-megválasztásod.

ABS persze segített volna.

Rohadtul nem üzleti érdekem, hanem tapasztalat, de akkor mindenki eldönti magának.

Síelő ember lévén veszett sok téli utazás, és útviszony ismerete van mögöttem.

gyakorlati!!! tapasztalatom, hogy ég és föld a nyári és téli gumi 0 fok körül!

Link to comment
Megosztás:

Akkor még mindig jobban jártál mint Ők ugyanazon az úton!

És ilyenkor is igaz vajon az az általános érvényű szabály hogy a hátul levő autó (jelen esetben amelyikben az áldozatok vannak) a hibás, mert nem tartott megfelelő követési távolságot? Mert utoléréses baleset esetén általában különösebb mérlegelés nélkül ezt szokták kihozni az illetékes hatóságok (rendőrség/biztosító), de ez jelen esetben baromira igazságtalan lenne...

Illetve itt tulajdonképpen egy feltételezett követési távolság be nem tartása áll szemben egy közúti veszélyeztetéssel, kérdés hogy melyik a súlyosabb, illetve hogy utóbbit (azaz hogy a baleset okozója fékezett közvetlenül az előzés után) lehet-e bizonyítani ha nincsenek tanúk és nincs féknyom?

Link to comment
Megosztás:

Rohadtul nem üzleti érdekem, hanem tapasztalat, de akkor mindenki eldönti magának.

Síelő ember lévén veszett sok téli utazás, és útviszony ismerete van mögöttem.

gyakorlati!!! tapasztalatom, hogy ég és föld a nyári és téli gumi 0 fok körül!

Én az 1500-ös Ladámra vettem először téli gumit. Akkor megfogadtam, hogy a következő autóimra is veszek. Még az asszony kispolákjára is vettünk.

Csak egyszer mentsen meg a balesettől, már megérte!

Link to comment
Megosztás:

És ilyenkor is igaz vajon az az általános érvényű szabály hogy a hátul levő autó (jelen esetben amelyikben az áldozatok vannak) a hibás, mert nem tartott megfelelő követési távolságot? Mert utoléréses baleset esetén általában különösebb mérlegelés nélkül ezt szokták kihozni az illetékes hatóságok (rendőrség/biztosító), de ez jelen esetben baromira igazságtalan lenne...

Illetve itt tulajdonképpen egy feltételezett követési távolság be nem tartása áll szemben egy közúti veszélyeztetéssel, kérdés hogy melyik a súlyosabb, illetve hogy utóbbit (azaz hogy a baleset okozója fékezett közvetlenül az előzés után) lehet-e bizonyítani ha nincsenek tanúk és nincs féknyom?

Egyébként

hányszor szorulna ökölbe a kezem (ha nem a kormányt fognám) mikor olyan előzésbe kezdenek egyesek, hogy irónikusan szólva, el nem tudom képzelni, hogyan kaphattak jogosítványt, mivel szerintem orvosi elmebetegek.

Abszolút beláthatatlan kanyarban 6-8 autós sort bekezd előzni 170-180 as tempóra felgyorsítva (persze, mert sietni kell, ennyit még megért a dolgokból marhája). Számomra érthetetlen módon. És jön is szemből sokszor autó, persze hát hogyne jöhetne hisz egy fingot se lehetett látni előre... na ekkor befurakodás és fékezés... óriási fékezés.. és megy befelé oldalról a sorba, mondván úgyis beenged a kis falfék... Hát ebből vannak az ilyen rémtörténetek.

Én személy szerint az ilyen előzgetőknek azonnal örökre elvenném a jogosítványát, de még a kezét lábát is eltörném.

Többször is volt, hogy csak azon múlott, hogy a két gyerekkel nem mentünk ilyennek neki, hogy eleve készültem rá, hogy bevág, ha gond van.

Őrület... érthetetlen... félelemérzet nélküli elmebetegek...

Az újkor elmebeteg emberi pitbulljai

Bocs, kicsit elragadtattam magam így két gyerekkel a hátam mögött..grrrrr :D

Link to comment
Megosztás:

Jaja, elég gyakran van ilyen. A másik kedvencem, mikor padlógázzal megelőz, majd gyorsan lekanyarodik előtted a marhája úgy, hogy még neked is fékezni kell.

Ilyenkor sajnálom, hogy nem vagyok rendőr. Leállítanám és szépen elbeszélgetnék vele. Ha nagyon siet, akkor jó alaposan végignézném a kocsiját és a végén megvágnám pár tízezer forinttal.

Link to comment
Megosztás:

Rohadtul nem üzleti érdekem, hanem tapasztalat, de akkor mindenki eldönti magának.

Síelő ember lévén veszett sok téli utazás, és útviszony ismerete van mögöttem.

gyakorlati!!! tapasztalatom, hogy ég és föld a nyári és téli gumi 0 fok körül!

osztom a véleményt,nem hülyeség a dolog...

Link to comment
Megosztás:

Jaja, elég gyakran van ilyen. A másik kedvencem, mikor padlógázzal megelőz, majd gyorsan lekanyarodik előtted a marhája úgy, hogy még neked is fékezni kell.

Ilyenkor sajnálom, hogy nem vagyok rendőr. Leállítanám és szépen elbeszélgetnék vele. Ha nagyon siet, akkor jó alaposan végignézném a kocsiját és a végén megvágnám pár tízezer forinttal.

nekem van az első spoilet mögé beépitve egy pár kék kocka strobi,olyan amilyeneket a rendőrségi felvezetők használnak,este mikor megyek haza és megelőz egy ilyen köcsög,picit rátolom a strobit,és már látom is a hatást:) Féklámpa,és szépen 90:)

Link to comment
Megosztás:

nekem van az első spoilet mögé beépitve egy pár kék kocka strobi,olyan amilyeneket a rendőrségi felvezetők használnak,este mikor megyek haza és megelőz egy ilyen köcsög,picit rátolom a strobit,és már látom is a hatást:) Féklámpa,és szépen 90:)

Rendőrök nem látták még? Amúgy klassz lehet. :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.