Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Sziasztok!

Meg tudná mondani nekem valaki, hogy a Z14XEP motoros Astrákba hány liter hűtőfolyadék van?

Üdv!

nekem pont most lett cserélve, szerintem olyan 3.5L ment bele kb

Elküldve
kb. 8

űűű

de hol?

(a leeresztő csavar elég mélyen van sztem, hűtő aljánál talán? és mégis csak ennyit töltöttünk rá)

Elküldve
űűű

de hol?

(a leeresztő csavar elég mélyen van sztem, hűtő aljánál talán? és mégis csak ennyit töltöttünk rá)

Leereszteni? :rolleyes: Én még soha egy autómon nem engedtem le. Ha alacsony volt a ,,cukor foka,, akkor a kiegyenlítőbe visszamenő cső levesz, fagyállóságtól függően x liter víz leenged, x liter aroma beleönt helyette és jónapot. Persze pár km. után ellenőriz, aztán ha nem jó akkor újra. Nekem mindig max. 5-10 fokot kellett csak lejjebb vinni. Ezen az ótón még nem is kellett.

Elküldve
Leereszteni? :rolleyes: Én még soha egy autómon nem engedtem le. Ha alacsony volt a ,,cukor foka,, akkor a kiegyenlítőbe visszamenő cső levesz, fagyállóságtól függően x liter víz leenged, x liter aroma beleönt helyette és jónapot. Persze pár km. után ellenőriz, aztán ha nem jó akkor újra. Nekem mindig max. 5-10 fokot kellett csak lejjebb vinni. Ezen az ótón még nem is kellett.

én azért cseréltettem mert nyáron volt egy kis malőr (vízpumpa kivezető csatlakozó-csöve letört) és az elég sok elfolyt fagyállót csak vízzel tudtam hirtelen pótolni, és szerintem nagyon felhígult emiatt

amúgy gondolom valamilyen szinten ez is úgy működik mint a motorolaj, pl oldja a lerakódásokat a hűtőből stb, szóval biztos nem árt ha pár évente lecseréli az ember...

Elküldve
én azért cseréltettem mert nyáron volt egy kis malőr (vízpumpa kivezető csatlakozó-csöve letört) és az elég sok elfolyt fagyállót csak vízzel tudtam hirtelen pótolni, és szerintem nagyon felhígult emiatt

amúgy gondolom valamilyen szinten ez is úgy működik mint a motorolaj, pl oldja a lerakódásokat a hűtőből stb, szóval biztos nem árt ha pár évente lecseréli az ember...

A GM hűtőfolyadék örök élet meg egy nap, nem lesz vízköves a rendszer és még az orrodat is tisztícccsa. Szerintem 0-ra leengedni nem tudod, max ha kiszeded a hűtőt és felforgatva kifolyatod belőle. Ha van erre ismert mód, majd vki kijavít. Egyébként a 8 liter felső korlát úgy 7 valamennyi megy bele, ha tök üres. Nekem 4 l gm hűtőfolyadék + víz ment bele

Elküldve
én azért cseréltettem mert nyáron volt egy kis malőr (vízpumpa kivezető csatlakozó-csöve letört) és az elég sok elfolyt fagyállót csak vízzel tudtam hirtelen pótolni, és szerintem nagyon felhígult emiatt

amúgy gondolom valamilyen szinten ez is úgy működik mint a motorolaj, pl oldja a lerakódásokat a hűtőből stb, szóval biztos nem árt ha pár évente lecseréli az ember...

Hát hogy old-e valamit arról nincs tudomásom (attól még lehet), de hogy gátolja a korróziót az biztos. Szóval nem csak télen kell bele fagyálló. Pár öreg szakit már láttam miként vizsgálja a megfelelőséget. Az egyik megkóstolta, a másik megszaglászta, aztán volt aki a síkosságát nézte... Hát én azért maradok a cukorfoklesős módszernél :rolleyes:. A szalonban is ilyennel ellenőrizték. (Nem tudom mi a neve, de ilyennel nézik a szőlő cukor fokát a borászok)

Szerintem cserélni akkor kell ha ,,koszos,,. Anno apám Daciájában olyan volt mint a kávé mikor lecserélte. <_< Persze akkor ha jól emlékszem még nem volt divat a deszt.víz.

Elküldve
Egy cimbinek gondja van az F astrája tető kárpitjával. Elkezdett leválni. Tudtok valami megoldást?

Faternak már vagy 3 éve "elvált" a tetőkármitja. NAgyon mókás. Ha hideg van akkor bele lóg a fejembe, ha meleg, akkor ######án kifeszül... :rolleyes:

Viccet félre téve, elengedte a ragazstás. F astrá topikban van megoldás. Pénz, idő, kis szabászat. Le kell tépni a szövetet, és újat kell ragasztani.

Elküldve

Ja van itt még valami... Tudtok valami oldalt ahol fel vannak sorolva az opel motorkódok? Én nem találtam meg de érdekelne méknek mi a jelentése. Meg esetleg hogy az egyik miben külömbözik a másiktól. Az ecotec-twinport külömbségeket is apránként tudtam meg, aztán ha jól emlékszem valaki itt is egész jól elmondta. A vw pdtdi motorjáról tök jó filmet találtam. :rolleyes:

Elküldve
Faternak már vagy 3 éve "elvált" a tetőkármitja. NAgyon mókás. Ha hideg van akkor bele lóg a fejembe, ha meleg, akkor ######án kifeszül... :rolleyes:

Viccet félre téve, elengedte a ragazstás. F astrá topikban van megoldás. Pénz, idő, kis szabászat. Le kell tépni a szövetet, és újat kell ragasztani.

No jó persze tudom hogy nem ez az F-topic. <_< Csak há még nem keresgéltem rá erre a dologra. Majd d.u. ha itt nem tudja senki. (na ez meglepne :D )

Elküldve
Ja van itt még valami... Tudtok valami oldalt ahol fel vannak sorolva az opel motorkódok? Én nem találtam meg de érdekelne méknek mi a jelentése. Meg esetleg hogy az egyik miben külömbözik a másiktól. Az ecotec-twinport külömbségeket is apránként tudtam meg, aztán ha jól emlékszem valaki itt is egész jól elmondta. A vw pdtdi motorjáról tök jó filmet találtam. :rolleyes:

Én láttam valahol, hogy a motorkódból melyik betű mit jelent, megpróbálom előkeresni. Annak a filmnek a forrását megosztod velünk?

Elküldve
Hát hogy old-e valamit arról nincs tudomásom (attól még lehet), de hogy gátolja a korróziót az biztos. Szóval nem csak télen kell bele fagyálló. Pár öreg szakit már láttam miként vizsgálja a megfelelőséget. Az egyik megkóstolta, a másik megszaglászta, aztán volt aki a síkosságát nézte... Hát én azért maradok a cukorfoklesős módszernél :rolleyes: . A szalonban is ilyennel ellenőrizték. (Nem tudom mi a neve, de ilyennel nézik a szőlő cukor fokát a borászok)

Szerintem cserélni akkor kell ha ,,koszos,,. Anno apám Daciájában olyan volt mint a kávé mikor lecserélte. <_< Persze akkor ha jól emlékszem még nem volt divat a deszt.víz.

Alumínium hűtőről lévén szó ilyen pirosat kell használni. Van 1 literes (Unix 1319.-Ft) és 5 literes (Unix 6996.-Ft)

A mérést fagyálló mérővel v. "fokolóval" végezték, fajsúlyt mértek. Filléres (pár 100 Ft-os) dolog, de nagyon hasznos. Szinte bármelyik benzinkútnál is lehet ellenőriztetni refraktométerrel, ami a fénytörés elvén műxik. Ezekről volna szó.

Elküldve
Alumínium hűtőről lévén szó ilyen pirosat kell használni. Van 1 literes (Unix 1319.-Ft) és 5 literes (Unix 6996.-Ft)

A mérést fagyálló mérővel v. "fokolóval" végezték, fajsúlyt mértek. Filléres (pár 100 Ft-os) dolog, de nagyon hasznos. Szinte bármelyik benzinkútnál is lehet ellenőriztetni refraktométerrel, ami a fénytörés elvén műxik. Ezekről volna szó.

én ilyen fagyállót használok

Elküldve
Amugy mindenkinek figyelmébe ajánlom Dugár Sándor urat,aki elég jó áron adja a spoilereket. Ő egy kecskeméti emberke,nekem is ő hozta a komplett szettet. Egy szárnyat kb 20-25ezer forintért ad,és nem sok előkészités kell a fényezéshez..... Dugarspoiler.hu a cim asszem.

Ha még valakit érdekel Caravanra tetőspoiler. Alapozatlan és ragasztós, nem csavaros.

Elküldve
Alumínium hűtőről lévén szó ilyen pirosat kell használni. Van 1 literes (Unix 1319.-Ft) és 5 literes (Unix 6996.-Ft)

A mérést fagyálló mérővel v. "fokolóval" végezték, fajsúlyt mértek. Filléres (pár 100 Ft-os) dolog, de nagyon hasznos. Szinte bármelyik benzinkútnál is lehet ellenőriztetni refraktométerrel, ami a fénytörés elvén műxik. Ezekről volna szó.

A Unixnál minden drága szerintem. Ha jól emlékszem ugyanezt a GM-es fagyállót adják pl. itt olcsóbban.

Elküldve
Ja van itt még valami... Tudtok valami oldalt ahol fel vannak sorolva az opel motorkódok? Én nem találtam meg de érdekelne méknek mi a jelentése. Meg esetleg hogy az egyik miben külömbözik a másiktól. Az ecotec-twinport külömbségeket is apránként tudtam meg, aztán ha jól emlékszem valaki itt is egész jól elmondta. A vw pdtdi motorjáról tök jó filmet találtam. :rolleyes:

www.opel-infos.de

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.