Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Azt vágom, hogy mi zajlik a vezérműtengely körül, de ha a csavarok meg vannak húzva akkor ugyebár a menetek szorosan illeszkednek egymáshoz. Abban az esetben a nyomás alatt lévő olaj nem tud bejutni a menetek közé.

A meghúzás önmagában nem gátolja meg az olaj végigszivárgását a menetek között.

Elküldve

Üdv!

Erre a vezérműtengelyhibára van hivatalos gyári közlemény, hogy ellenőrizni kell mondjuk 100000 km-nél, vagy csak jusson eszembe, ha majd odaérek és ellenőrizzem? Ez azért nagyon nem mindegy. Tudnak róla az Opelnél?

Minden jót!

Elküldve
Nem csak 2005-ben. Fiatalabb kocsiknál is hallottam ezt a hibát.

sokkal fiatalabbnál nemigen, legalábbis nem Z14XEP-n, mivel az 2005 óta van

Elküldve
Szisztok!

Ma megejtettem a vezérműtengely lefogató csavarjainak az ellenőrzését. 3 csavart már kézzel lehetett kicsavarni, de a többi is közel állt hozzá. 2005.05. havi gyártású Z14XEP motoros Astra 124e km-el. Most adtam neki egy kis csavarrögzítőt is. Remélem így jó lesz.

Egy dolgot nem értek: Hogy került a fellazult csavarok meneteire olaj, ha az kellő képpen meg volt húzva? Vagy előbb fellazult és a menetek közé fojt az olaj?

Üdv.: Zoli

Esetleg készítettél fényképeket? Egy gyors leírás, esetleg színes szagos pdf nem készült a műveletről? Meghúzni úgy saccra húztad, vagy nyomatékkulccsal? Ha igen mekkora nyomaték volt?

Elküldve
Esetleg készítettél fényképeket? Egy gyors leírás, esetleg színes szagos pdf nem készült a műveletről? Meghúzni úgy saccra húztad, vagy nyomatékkulccsal? Ha igen mekkora nyomaték volt?

Csak a lebontott szelepfedélről és a vezérműláncról készítettem képet. Nem volt nagy dolog megcsinálni. Generátor oldalon a kábeleket kikötni, csatornát lepattintani, kartelcsövelket lecsatlakoztatni, gyujtásmodult kivenni, és lehet a szelepfedelet lecsavarni. Meghúzni nyomatékkulccsal húztam 8Nm-re.

Elküldve
sokkal fiatalabbnál nemigen, legalábbis nem Z14XEP-n, mivel az 2005 óta van

A fiatalabb az az jelenti, hogy 2005 utáni. Ha jól tudom még most igy gyártják ezeket a motorokat. (Ha 2005 akkor most 4 éves, ha 2007 az még csak 2 éves)

Elküldve
Üdv!

Erre a vezérműtengelyhibára van hivatalos gyári közlemény, hogy ellenőrizni kell mondjuk 100000 km-nél, vagy csak jusson eszembe, ha majd odaérek és ellenőrizzem? Ez azért nagyon nem mindegy. Tudnak róla az Opelnél?

Minden jót!

Az sem kizárt, hogy szándékosan ilyen....... Elvégre fogyasztói társadalomban élünk. Érdekes, hogy még nem csináltak erre a problémára visszahívást, mint a vezérműláncokra.

Elküldve

2. nem arra gondolok, henem erre (ami a csomagtartó alján van díszsáv)

De az IRMSCHER ami nekem van és gyárilag van rajta <_< :D -_- Meg a felnik is :rolleyes:

Elküldve
HÁÁJ látam most egy óraja, hogy e G COUPE-t húznak ki az árokból kötélen...

messziről szomorú látvány volt... de kiderült, hogy csak behuppant az orra és végül semmi baja sem lett.. phuuu :rolleyes:

Hehe.

Ismerős volt a sztori, úgyhogy utánanéztem, és jól emlékeztem, tényleg fórumozik a srác a Coupé fórumon. Ezt írta:

Ma délelőtt sikerült becsúszni egy betonárokba... ...a lökös, a koptató, meg a jobb oldali küszöb alja az kapott, +a motortartó bak vagy mi fogta meg. Nagyon nagyot koppant azt hittem hogy kiszakad a motor a helyéről... ...meg észrevettem hogy a kocsi alja, le van fújva ilyen gumiszerü anyaggal, abból jött le ahogy csúszott befelé.

Szóval nagy baj nem történt hálistennek...

Elküldve
De az IRMSCHER ami nekem van és gyárilag van rajta

És levehető amúgy? Mármint külön is létezik a csomagtartóajtótól?

Csak mert még az Irmscher katalógusban sem szerepel külön cikkszámon hogy utólag meg lehessen rendelni...:

11304992568.JPG

A képen látszik hogy van cikkszám a tetőspoilerre, a hátsó szoknyára (a lökhárítón), a hátsó dobra és a küszöbspoilerekre, de egy szó sem esik a csomagtartóajtó alján levő izéről...

Elküldve
És levehető amúgy? Mármint külön is létezik a csomagtartóajtótól?

Csak mert még az Irmscher katalógusban sem szerepel külön cikkszámon hogy utólag meg lehessen rendelni...:

A képen látszik hogy van cikkszám a tetőspoilerre, a hátsó szoknyára (a lökhárítón), a hátsó dobra és a küszöbspoilerekre, de egy szó sem esik a csomagtartóajtó alján levő izéről...

Igen levehető. Két csavar fogja fel ami rejtve van az ajtóba két gumidugó mögé (ez a szárny).

Az alján lévő izé is levehető. Annak is fel van csavarozva az ajtóra (kb 8-10db) olyan kis körmöcskék amire fel van pattintva ez a díszléc.

Elküldve

sziasztok egy kérdésem lenne

létezik olyan astra g amiben nincs központi zár? caravan 2.0 dt 99-es! kábelátvezetőnél van jó pár vezeték létezik az h max be van kábelezve azt annyi? :rolleyes:

kösz

Elküldve
sziasztok egy kérdésem lenne

létezik olyan astra g amiben nincs központi zár? caravan 2.0 dt 99-es! kábelátvezetőnél van jó pár vezeték létezik az h max be van kábelezve azt annyi? :rolleyes:

kösz

Helló!

Igen létezik. Már én is találkoztam nem eggyel.

Elküldve
Igen levehető. Két csavar fogja fel ami rejtve van az ajtóba két gumidugó mögé (ez a szárny).

Az alján lévő izé is levehető. Annak is fel van csavarozva az ajtóra (kb 8-10db) olyan kis körmöcskék amire fel van pattintva ez a díszléc.

Amugy mindenkinek figyelmébe ajánlom Dugár Sándor urat,aki elég jó áron adja a spoilereket. Ő egy kecskeméti emberke,nekem is ő hozta a komplett szettet. Egy szárnyat kb 20-25ezer forintért ad,és nem sok előkészités kell a fényezéshez..... Dugarspoiler.hu a cim asszem.

Elküldve
Amugy mindenkinek figyelmébe ajánlom Dugár Sándor urat,aki elég jó áron adja a spoilereket. Ő egy kecskeméti emberke,nekem is ő hozta a komplett szettet. Egy szárnyat kb 20-25ezer forintért ad,és nem sok előkészités kell a fényezéshez..... Dugarspoiler.hu a cim asszem.

Ez lett a címe http://www.dugartuning.hu/

Elküldve
A fiatalabb az az jelenti, hogy 2005 utáni. Ha jól tudom még most igy gyártják ezeket a motorokat. (Ha 2005 akkor most 4 éves, ha 2007 az még csak 2 éves)

hogy én mekkora marha vagyok <_< :D -_- :rolleyes:

Elküldve
Hehe.

Ismerős volt a sztori, úgyhogy utánanéztem, és jól emlékeztem, tényleg fórumozik a srác a Coupé fórumon. Ezt írta:

Szóval nagy baj nem történt hálistennek...

:D

kicsi a világ...

mondd meg neki, hogy nem akartam bosszantani amikor azt mondtam neki, hogy "vigyázz arra coupe-ra" <_<

... nem is tudtam, hogy Z16XE coupe is van. Aszittem 1.8 a min :rolleyes:

Elküldve
... nem is tudtam, hogy Z16XE coupe is van. Aszittem 1.8 a min <_<

Van bizony! És az még 4x100-as kerékaggyal van szerelve és hátul dobfékes. :rolleyes:

Amúgy én meg úgy tudtam hogy a klíma pölö mindben széria volt, de azóta már láttam Cabriót amiből hiányzik. Bár Cabrióban talán annyira nem gáz...

Elküldve
Van bizony! És az még 4x100-as kerékaggyal van szerelve és hátul dobfékes. :rolleyes:

Amúgy én meg úgy tudtam hogy a klíma pölö mindben széria volt, de azóta már láttam Cabriót amiből hiányzik. Bár Cabrióban talán annyira nem gáz...

Ezt meg főleg nem hittem volna:)

Coupe - szociális csomag <_<

Elküldve
Az sem kizárt, hogy szándékosan ilyen....... Elvégre fogyasztói társadalomban élünk. Érdekes, hogy még nem csináltak erre a problémára visszahívást, mint a vezérműláncokra.

Üdv!

Azért a szándékosságot nem hiszem. Egyrészt (ma még) szinte lehetetlen megtervezni a csavar kilazulásának időpontját, másrészt egy ilyen dolog tönkreteheti az autógyártót, ha kiderül. Az élettartamra tervezés nem egészen ezt jelenti.

Minden jót!

Elküldve
Üdv!

Azért a szándékosságot nem hiszem. Egyrészt (ma még) szinte lehetetlen megtervezni a csavar kilazulásának időpontját, másrészt egy ilyen dolog tönkreteheti az autógyártót, ha kiderül. Az élettartamra tervezés nem egészen ezt jelenti.

Minden jót!

Ki nem mondott, de tervezett, szándékos avultatás sajnos létezik, bár én sem hiszem, hogy ez a vezérműtengely-téma pont ebbe sorolható. Viszont elég, ha csak a sok műanyag, értelmetlenül összeépített alkatrészre gondolunk... A technológiai szint adott esetben már megvan a sokkal tartósabb, jobb alkatrészek gyártására, csak egyszerűen ez az user-en kívül senkinek nem érdeke, egyszerűen befulladna az újautó-gyártás/eladás. Az üza-fogyasztás oldaláról meg ott van az olajlobbi, hogy venné már ki magát, hogy 3-4 literekkel szaladgálnánk 100 km-en. Ahogy fentebb is említettétek, ez bizony kőkemény üzlet+a fogyasztói társadalom velejárója. :rolleyes:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.