Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Amugy a chip-elésről hallottam már rosszat is meg jót is... csak olyan helyen érdemes csináltatni,ahol garit vállalnak,és amikor átadják a kocsit kezedbe nyomját a letöltött eredeti gyári programot egy dvd-re kiirva.....

Elküldve
...kezedbe nyomját a letöltött eredeti gyári programot egy dvd-re kiirva.....

Az bizony jó nagy pazarlás lenne, mert a Z18XE gyári progija nincs egészen 100kbyte méretű, ezért kár egy DVD-t elhasználni. :lol:

Amúgy éppen így történt nálam is, annyi különbséggel hogy én nem kértem vissza a gyári progit, leginkább azért mert magam úgysem tudnám visszaírni. De megvan annál aki csinálta, úgyhogy ha mégis eszembe jutna ilyen botor gondolat, akkor simán megoldható lenne.

Egyébként nekem MTB fázis 1 ment rá (gyári program kiolvas, emailon elküld MTB-nek, ők módosítják, visszaküldik, és csak vissza kell írni.), amitől elvileg 140LE lesz a 125-ből (azért elvileg mert nem volt mérve azóta, szóval nemtom mennyi lett ténylegesen). Valamivel izgágábbnak tűnik az autó így a középső fordulatszámtartományban (persze azért csodát nem szabad várni tőle, egy szívómotor sosem fog megtáltosodni a chiptől, turbósnál sokkal látványosabb a javulás), és olyan 7-8 decivel csökkent az átlagfogyasztás is 100km-en, viszont innentől minimum 98-as benzint kell tankolnom, alacsonyabb oktánszámútól becsörög a motor.

Elküldve
Még egy kérdés, ha ködlámpákat szeretnék előre, akkor annak a helyét hogyan csinálják meg?

Vagy van erre külön lökös...?

Egyébként 4500/db az jó ár vagy normális?

Ha még aktuális. Ha leveszed a lököst, akkor meglátod, hogy a ködlápa körvonala bele van sajtolva a lökösbe, csak szépen ki kell vágni. Egyedül a hűtő felöli oldalon kell eltalálni a szöget, különben csúnyán fog kinézni, máshol lehet szépne vágni, úgy, hogy a körvonal éppen eltűnjön.

A bekötésről egy korábbi írásom:

Veszel egy főfényszoró kapcsoló modult, amiben külön van első ködlámpa kapcsoló.

A tűzfalig van kábelezve (az enyém legalábbis, az 2006-os CL2), ami annyit tesz, hogy a gyári helyre tenned kell egy relét (ha minden igaz a biztosítékdobozban már csak egy üres helyed van). újba kb 1500 ft, aztán megkeresed azt a szimpatikus vastag fekete vezetéket a műszerfal alatt, amin akkor megy a delej ha bekapcsolod az első ködlámpát (a műszerfal visszajelzője érdekes módon működik, ha bent van a relé és a kapcsoló, szóval ezzel nincs dolgod), azt szépen leblankolod, legalább olyan vastag vezetékkel kimész valahogy a motortérbe (vannak a tűzfalon ilyen gumis vakdugók és akkor nem kell fúrni a tűzfalat (mondjuk nem is ajánlom), ahol a naaagy kábelköteg megy ki az egy bazi nagy csatlakozó, szóval ott nem fogsz tudni átdugni semmit sem, ne is próbálkozz), kábelkötegekbe behúzod és rákötöd a ködlámpa csatira, a ködlámpa csati másik végét meg jól odacsavarozod a kasztnihoz, úgy, hogy érintkezzen. Egyébként lehet két feleakkora madzagot is húzni, és akkor nem kell toldani a csatinál is.

Ez az olcsóbb megoldás, a drágább, hogy pár 10.000 ért veszel motortér kábelköteget, amiben benne van ez a drót is, kiszereled a motort, meg a kocsi fél elejet és kicseréled.

ködlámpához még annyi, hogy az Arteb (valamikor ők is gyári beszállítók voltak) egy az egyben megegyezik a gyári hellával, a depot, tyc-nek máshol van az állítókája. Ha ez nem zavar, akkor végülis bármelyiket veheted. Az Artebet mielőtt megveszed nézd meg, mert a búra minősége nem a legjobb. szerintem gyártástechnológiai hiba lehet, mert én megnéztem vagy 10-et, de mindből csak RTE volt a felirat az ARTEB helyett és nem látható helyen azért vannak benne zárványok. A másik két márkát én nem ismerem.

Elküldve
Az bizony jó nagy pazarlás lenne, mert a Z18XE gyári progija nincs egészen 100kbyte méretű, ezért kár egy DVD-t elhasználni. :lol:

Amúgy éppen így történt nálam is, annyi különbséggel hogy én nem kértem vissza a gyári progit, leginkább azért mert magam úgysem tudnám visszaírni. De megvan annál aki csinálta, úgyhogy ha mégis eszembe jutna ilyen botor gondolat, akkor simán megoldható lenne.

Egyébként nekem MTB fázis 1 ment rá (gyári program kiolvas, emailon elküld MTB-nek, ők módosítják, visszaküldik, és csak vissza kell írni.), amitől elvileg 140LE lesz a 125-ből (azért elvileg mert nem volt mérve azóta, szóval nemtom mennyi lett ténylegesen). Valamivel izgágábbnak tűnik az autó így a középső fordulatszámtartományban (persze azért csodát nem szabad várni tőle, egy szívómotor sosem fog megtáltosodni a chiptől, turbósnál sokkal látványosabb a javulás), és olyan 7-8 decivel csökkent az átlagfogyasztás is 100km-en, viszont innentől minimum 98-as benzint kell tankolnom, alacsonyabb oktánszámútól becsörög a motor.

egy a lényeg,van előnye is meg hátránya is,mindenki mérlegeljen,az igaz hogy szivó motortól nem kell csodát várni,minimális a változás,főleg alacsonyabb köbcentinél...Szerintem nem éri meg.Ugyan ez a véleményem a direkt szűrőről is. Az a jó a motornak elvileg,hogy minél hidegebb levegőt tudjon beszivni minél kisebb ellenállással.A direkt szűrő a motor melegét szivja korlátlanul,nem vagyok benne biztos hogy többet nyersz vele...

Elküldve
Ha még aktuális. Ha leveszed a lököst, akkor meglátod, hogy a ködlápa körvonala bele van sajtolva a lökösbe, csak szépen ki kell vágni. Egyedül a hűtő felöli oldalon kell eltalálni a szöget, különben csúnyán fog kinézni, máshol lehet szépne vágni, úgy, hogy a körvonal éppen eltűnjön.

A bekötésről egy korábbi írásom:

Veszel egy főfényszoró kapcsoló modult, amiben külön van első ködlámpa kapcsoló.

A tűzfalig van kábelezve (az enyém legalábbis, az 2006-os CL2), ami annyit tesz, hogy a gyári helyre tenned kell egy relét (ha minden igaz a biztosítékdobozban már csak egy üres helyed van). újba kb 1500 ft, aztán megkeresed azt a szimpatikus vastag fekete vezetéket a műszerfal alatt, amin akkor megy a delej ha bekapcsolod az első ködlámpát (a műszerfal visszajelzője érdekes módon működik, ha bent van a relé és a kapcsoló, szóval ezzel nincs dolgod), azt szépen leblankolod, legalább olyan vastag vezetékkel kimész valahogy a motortérbe (vannak a tűzfalon ilyen gumis vakdugók és akkor nem kell fúrni a tűzfalat (mondjuk nem is ajánlom), ahol a naaagy kábelköteg megy ki az egy bazi nagy csatlakozó, szóval ott nem fogsz tudni átdugni semmit sem, ne is próbálkozz), kábelkötegekbe behúzod és rákötöd a ködlámpa csatira, a ködlámpa csati másik végét meg jól odacsavarozod a kasztnihoz, úgy, hogy érintkezzen. Egyébként lehet két feleakkora madzagot is húzni, és akkor nem kell toldani a csatinál is.

Ez az olcsóbb megoldás, a drágább, hogy pár 10.000 ért veszel motortér kábelköteget, amiben benne van ez a drót is, kiszereled a motort, meg a kocsi fél elejet és kicseréled.

ködlámpához még annyi, hogy az Arteb (valamikor ők is gyári beszállítók voltak) egy az egyben megegyezik a gyári hellával, a depot, tyc-nek máshol van az állítókája. Ha ez nem zavar, akkor végülis bármelyiket veheted. Az Artebet mielőtt megveszed nézd meg, mert a búra minősége nem a legjobb. szerintem gyártástechnológiai hiba lehet, mert én megnéztem vagy 10-et, de mindből csak RTE volt a felirat az ARTEB helyett és nem látható helyen azért vannak benne zárványok. A másik két márkát én nem ismerem.

Egyébként nekem a gyári lökösben volt ködlámpa,de szinte semmit sem ért,nem volt jelentös a változás,persze ez csak az én véleményem... a mostani lökösben nem pazaroltam a helyet rá.....

Elküldve
Igen, aktuális még a dolog. Köszi a részletes leírást.

Épp ma akartam újra feldobni a témát, de megelőztél! :lol:

Nincs mit, hétvégén nem szoktam gépközelben lenni. Most meg nagyon hosszú hétvégém volt. :D

Egyébként nekem a gyári lökösben volt ködlámpa,de szinte semmit sem ért,nem volt jelentös a változás,persze ez csak az én véleményem... a mostani lökösben nem pazaroltam a helyet rá.....

Hogy értve semmit sem ért? Ködben nagyon is jó szerintem. Jah, egyébként eszembe jutott a KRESZ vizsgára felkészítő hivatalos autósiskola tanára. Asszondja: azért jó a ködlámpa, mert lejjebb van a fényszóróhoz képest és bevilágít a köd alá, így nem verődik vissza a ködfalról a fénye, mint a fényszórónak. :lol:

Nekem meg gyárilag üres :D ... node ecccer asztánmajd!

CL2 ;)

Elküldve

Helló!

van egy 2001-s Z14XE motorkódú G Astrám.

Elhatároztam, hogy a fojtószeleháztól, a szívócsövön keresztül mindent lepucolok a rárakódott mocsoktól.

mindent tudok, egy kivételével :lol: .

A szívócsőbe megy egy kábel, ha jól tudom akkor az a légtömegmérő, s azt lehet féktisztítóval takarítani (ha jól emlékszem az olvasottakra :D ).

Viszont sehogy sem tudok kivenni a helyéről :lol: ...erre van valakinek valami egyszerű mozdulatsora??

Köszi előre is!

Elküldve
Egyébként nekem a gyári lökösben volt ködlámpa,de szinte semmit sem ért,nem volt jelentös a változás,persze ez csak az én véleményem... a mostani lökösben nem pazaroltam a helyet rá.....

Hát nem tudom, nekem is gyárilag benne van, de a hatásosságától én sem estem hanyatt. Nem tudom, hogy megéri-e utólag fabrikálni vele, meg költeni rá. Az biztos, hogy jobban néz ki tőle a gép, meg „extrásabb”... :lol:

Elküldve

Istenem...........

Ugye írtam korábban, carelli tuningról rendeltem szemöldököt, amiből a balos el volt sz@rva, így fölösbe lett fényezve, nem tudtuk feltenni...

Jó, írtam srácnak, nem volt jó a cucc, küldjön 1 másikat, balost.

Válaszolt is, hogy rendben, ő kér elnézést, semmi gond, küld 1 balos szemest a héten.

Most volt itt postás, mondom hurrá.

Kicsomagolom dobozt, erre ott van benne egy számomra felismerhetelen autó típusra 1 db szemes.... de hogy nem G-s astrára az biztos..

Hát komolyan.............. :lol: :D

Elküldve
Istenem...........

Ugye írtam korábban, carelli tuningról rendeltem szemöldököt, amiből a balos el volt sz@rva, így fölösbe lett fényezve, nem tudtuk feltenni...

Jó, írtam srácnak, nem volt jó a cucc, küldjön 1 másikat, balost.

Válaszolt is, hogy rendben, ő kér elnézést, semmi gond, küld 1 balos szemest a héten.

Most volt itt postás, mondom hurrá.

Kicsomagolom dobozt, erre ott van benne egy számomra felismerhetelen autó típusra 1 db szemes.... de hogy nem G-s astrára az biztos..

Hát komolyan.............. :lol: :D

Szólni kell egy moderátornak, hogy tegyen föl antireklámot, ha meg büntetnek akkor a 10.000 felhasználó szétdobja a büntit :lol:...

csak vicc volt

Elküldve
Hát nem tudom, nekem is gyárilag benne van, de a hatásosságától én sem estem hanyatt. Nem tudom, hogy megéri-e utólag fabrikálni vele, meg költeni rá. Az biztos, hogy jobban néz ki tőle a gép, meg „extrásabb”... :D

Akkor nem vagyok egyedül,hát nem tudom mennyivel néz ki jobban tőle,pláne amikor egy jókora kavics telibeveri,szerintem semennyivel.Csak a nyűg van vele,viszont ha a hatásosságát akarod nővelni,tegyél bele xenont,na ugy már pirít rendesen.....:lol:

Elküldve
Helló!

van egy 2001-s Z14XE motorkódú G Astrám.

Elhatároztam, hogy a fojtószeleháztól, a szívócsövön keresztül mindent lepucolok a rárakódott mocsoktól.

mindent tudok, egy kivételével :lol: .

A szívócsőbe megy egy kábel, ha jól tudom akkor az a légtömegmérő, s azt lehet féktisztítóval takarítani (ha jól emlékszem az olvasottakra :D ).

Viszont sehogy sem tudok kivenni a helyéről :lol: ...erre van valakinek valami egyszerű mozdulatsora??

Köszi előre is!

Tudtom szerint nem árt neki a féktisztitó,de ne ilyen illatositott szarral fujd le,mert az hagy maga után egy érdekes réteget,de szerintem az sem árt,elvileg.

Elküldve
Szólni kell egy moderátornak, hogy tegyen föl antireklámot, ha meg büntetnek akkor a 10.000 felhasználó szétdobja a büntit :lol:...

csak vicc volt

Közben válaszolt levelemre, ismételten elnézést kért, mint írta véletlenül H-s astráét küldte el.

Küld G-set újból :D

Ha esetleg valakinek kell Hs balos szemöldök, szóljon! :lol:

Elküldve

sziasztok véleményeket szeretném kérni ablak szélterelőkről kinek mi a véleménye tapasztalata HEKO-SZATUNA vagy valami más márka

minőségbeli vagy kinézetbeli eltérések bármi köszi

Elküldve
sziasztok véleményeket szeretném kérni ablak szélterelőkről kinek mi a véleménye tapasztalata HEKO-SZATUNA vagy valami más márka

minőségbeli vagy kinézetbeli eltérések bármi köszi

nekem satuna van fent,teljesen hibátlan,jól birja a napot,nem mattult be a plexi,egyszerű feltenni nem karcolódik,és jól terel:)

Elküldve
sziasztok véleményeket szeretném kérni ablak szélterelőkről kinek mi a véleménye tapasztalata HEKO-SZATUNA vagy valami más márka

minőségbeli vagy kinézetbeli eltérések bármi köszi

Nekem már a Kadetton is Szatuna volt. Most az Astrán is az van megbízható, tartós. A Kadetton 6-8 évig semmi fakulás vagy öregedés nem látszódott míg nálam volt az autó. Miért is vettem volna más márkát amikor ez bizonyitott......

Csak ajánlhatom.

Elküldve

Nekem meg HEKO van és én is maximálisan elégedett vagyok.

Ha ez számít vaterán a HEKO 4db-os KIT kerül 6900 pénzbe.

Illetve, ez a magánvéleményem, a HEKO méretre valamivel kisebb, szolidabb, tetszetősebb, kevésbé batár mint a többi típus, ezért is választottam ezt.

Elküldve
Nekem meg HEKO van és én is maximálisan elégedett vagyok.

Ha ez számít vaterán a HEKO 4db-os KIT kerül 6900 pénzbe.

Illetve, ez a magánvéleményem, a HEKO méretre valamivel kisebb, szolidabb, tetszetősebb, kevésbé batár mint a többi típus, ezért is választottam ezt.

kinek mi.....

Elküldve
sziasztok véleményeket szeretném kérni ablak szélterelőkről kinek mi a véleménye tapasztalata HEKO-SZATUNA vagy valami más márka

minőségbeli vagy kinézetbeli eltérések bármi köszi

+1 HEKO (csak, hogy ne legyünk kisebbségben <_< )

Elküldve
sziasztok véleményeket szeretném kérni ablak szélterelőkről kinek mi a véleménye tapasztalata HEKO-SZATUNA vagy valami más márka

minőségbeli vagy kinézetbeli eltérések bármi köszi

Én használtam mind2-őt már ...a szatuna vmi miatt nekem anno jobban tetszett, de mivel vastagabb anyagból volt, így az ablakemelő jobban küzdött vele, most HEKO van, ez nem takar úgy rá a tükörre sem, ez zavart a szatunánál, vmivel kisebb a HEKO, már megszoktam...és olcsóbb is jóval, mint a Szatuna

Elküldve
Én használtam mind2-őt már ...a szatuna vmi miatt nekem anno jobban tetszett, de mivel vastagabb anyagból volt, így az ablakemelő jobban küzdött vele, most HEKO van, ez nem takar úgy rá a tükörre sem, ez zavart a szatunánál, vmivel kisebb a HEKO, már megszoktam...és olcsóbb is jóval, mint a Szatuna

<_<

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.