Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

...kezedbe nyomját a letöltött eredeti gyári programot egy dvd-re kiirva.....

Az bizony jó nagy pazarlás lenne, mert a Z18XE gyári progija nincs egészen 100kbyte méretű, ezért kár egy DVD-t elhasználni. :lol:

Amúgy éppen így történt nálam is, annyi különbséggel hogy én nem kértem vissza a gyári progit, leginkább azért mert magam úgysem tudnám visszaírni. De megvan annál aki csinálta, úgyhogy ha mégis eszembe jutna ilyen botor gondolat, akkor simán megoldható lenne.

Egyébként nekem MTB fázis 1 ment rá (gyári program kiolvas, emailon elküld MTB-nek, ők módosítják, visszaküldik, és csak vissza kell írni.), amitől elvileg 140LE lesz a 125-ből (azért elvileg mert nem volt mérve azóta, szóval nemtom mennyi lett ténylegesen). Valamivel izgágábbnak tűnik az autó így a középső fordulatszámtartományban (persze azért csodát nem szabad várni tőle, egy szívómotor sosem fog megtáltosodni a chiptől, turbósnál sokkal látványosabb a javulás), és olyan 7-8 decivel csökkent az átlagfogyasztás is 100km-en, viszont innentől minimum 98-as benzint kell tankolnom, alacsonyabb oktánszámútól becsörög a motor.

Link to comment
Megosztás:

Még egy kérdés, ha ködlámpákat szeretnék előre, akkor annak a helyét hogyan csinálják meg?

Vagy van erre külön lökös...?

Egyébként 4500/db az jó ár vagy normális?

Ha még aktuális. Ha leveszed a lököst, akkor meglátod, hogy a ködlápa körvonala bele van sajtolva a lökösbe, csak szépen ki kell vágni. Egyedül a hűtő felöli oldalon kell eltalálni a szöget, különben csúnyán fog kinézni, máshol lehet szépne vágni, úgy, hogy a körvonal éppen eltűnjön.

A bekötésről egy korábbi írásom:

Veszel egy főfényszoró kapcsoló modult, amiben külön van első ködlámpa kapcsoló.

A tűzfalig van kábelezve (az enyém legalábbis, az 2006-os CL2), ami annyit tesz, hogy a gyári helyre tenned kell egy relét (ha minden igaz a biztosítékdobozban már csak egy üres helyed van). újba kb 1500 ft, aztán megkeresed azt a szimpatikus vastag fekete vezetéket a műszerfal alatt, amin akkor megy a delej ha bekapcsolod az első ködlámpát (a műszerfal visszajelzője érdekes módon működik, ha bent van a relé és a kapcsoló, szóval ezzel nincs dolgod), azt szépen leblankolod, legalább olyan vastag vezetékkel kimész valahogy a motortérbe (vannak a tűzfalon ilyen gumis vakdugók és akkor nem kell fúrni a tűzfalat (mondjuk nem is ajánlom), ahol a naaagy kábelköteg megy ki az egy bazi nagy csatlakozó, szóval ott nem fogsz tudni átdugni semmit sem, ne is próbálkozz), kábelkötegekbe behúzod és rákötöd a ködlámpa csatira, a ködlámpa csati másik végét meg jól odacsavarozod a kasztnihoz, úgy, hogy érintkezzen. Egyébként lehet két feleakkora madzagot is húzni, és akkor nem kell toldani a csatinál is.

Ez az olcsóbb megoldás, a drágább, hogy pár 10.000 ért veszel motortér kábelköteget, amiben benne van ez a drót is, kiszereled a motort, meg a kocsi fél elejet és kicseréled.

ködlámpához még annyi, hogy az Arteb (valamikor ők is gyári beszállítók voltak) egy az egyben megegyezik a gyári hellával, a depot, tyc-nek máshol van az állítókája. Ha ez nem zavar, akkor végülis bármelyiket veheted. Az Artebet mielőtt megveszed nézd meg, mert a búra minősége nem a legjobb. szerintem gyártástechnológiai hiba lehet, mert én megnéztem vagy 10-et, de mindből csak RTE volt a felirat az ARTEB helyett és nem látható helyen azért vannak benne zárványok. A másik két márkát én nem ismerem.

Link to comment
Megosztás:

Az bizony jó nagy pazarlás lenne, mert a Z18XE gyári progija nincs egészen 100kbyte méretű, ezért kár egy DVD-t elhasználni. :lol:

Amúgy éppen így történt nálam is, annyi különbséggel hogy én nem kértem vissza a gyári progit, leginkább azért mert magam úgysem tudnám visszaírni. De megvan annál aki csinálta, úgyhogy ha mégis eszembe jutna ilyen botor gondolat, akkor simán megoldható lenne.

Egyébként nekem MTB fázis 1 ment rá (gyári program kiolvas, emailon elküld MTB-nek, ők módosítják, visszaküldik, és csak vissza kell írni.), amitől elvileg 140LE lesz a 125-ből (azért elvileg mert nem volt mérve azóta, szóval nemtom mennyi lett ténylegesen). Valamivel izgágábbnak tűnik az autó így a középső fordulatszámtartományban (persze azért csodát nem szabad várni tőle, egy szívómotor sosem fog megtáltosodni a chiptől, turbósnál sokkal látványosabb a javulás), és olyan 7-8 decivel csökkent az átlagfogyasztás is 100km-en, viszont innentől minimum 98-as benzint kell tankolnom, alacsonyabb oktánszámútól becsörög a motor.

egy a lényeg,van előnye is meg hátránya is,mindenki mérlegeljen,az igaz hogy szivó motortól nem kell csodát várni,minimális a változás,főleg alacsonyabb köbcentinél...Szerintem nem éri meg.Ugyan ez a véleményem a direkt szűrőről is. Az a jó a motornak elvileg,hogy minél hidegebb levegőt tudjon beszivni minél kisebb ellenállással.A direkt szűrő a motor melegét szivja korlátlanul,nem vagyok benne biztos hogy többet nyersz vele...

Link to comment
Megosztás:

Ha még aktuális. Ha leveszed a lököst, akkor meglátod, hogy a ködlápa körvonala bele van sajtolva a lökösbe, csak szépen ki kell vágni. Egyedül a hűtő felöli oldalon kell eltalálni a szöget, különben csúnyán fog kinézni, máshol lehet szépne vágni, úgy, hogy a körvonal éppen eltűnjön.

A bekötésről egy korábbi írásom:

Veszel egy főfényszoró kapcsoló modult, amiben külön van első ködlámpa kapcsoló.

A tűzfalig van kábelezve (az enyém legalábbis, az 2006-os CL2), ami annyit tesz, hogy a gyári helyre tenned kell egy relét (ha minden igaz a biztosítékdobozban már csak egy üres helyed van). újba kb 1500 ft, aztán megkeresed azt a szimpatikus vastag fekete vezetéket a műszerfal alatt, amin akkor megy a delej ha bekapcsolod az első ködlámpát (a műszerfal visszajelzője érdekes módon működik, ha bent van a relé és a kapcsoló, szóval ezzel nincs dolgod), azt szépen leblankolod, legalább olyan vastag vezetékkel kimész valahogy a motortérbe (vannak a tűzfalon ilyen gumis vakdugók és akkor nem kell fúrni a tűzfalat (mondjuk nem is ajánlom), ahol a naaagy kábelköteg megy ki az egy bazi nagy csatlakozó, szóval ott nem fogsz tudni átdugni semmit sem, ne is próbálkozz), kábelkötegekbe behúzod és rákötöd a ködlámpa csatira, a ködlámpa csati másik végét meg jól odacsavarozod a kasztnihoz, úgy, hogy érintkezzen. Egyébként lehet két feleakkora madzagot is húzni, és akkor nem kell toldani a csatinál is.

Ez az olcsóbb megoldás, a drágább, hogy pár 10.000 ért veszel motortér kábelköteget, amiben benne van ez a drót is, kiszereled a motort, meg a kocsi fél elejet és kicseréled.

ködlámpához még annyi, hogy az Arteb (valamikor ők is gyári beszállítók voltak) egy az egyben megegyezik a gyári hellával, a depot, tyc-nek máshol van az állítókája. Ha ez nem zavar, akkor végülis bármelyiket veheted. Az Artebet mielőtt megveszed nézd meg, mert a búra minősége nem a legjobb. szerintem gyártástechnológiai hiba lehet, mert én megnéztem vagy 10-et, de mindből csak RTE volt a felirat az ARTEB helyett és nem látható helyen azért vannak benne zárványok. A másik két márkát én nem ismerem.

Egyébként nekem a gyári lökösben volt ködlámpa,de szinte semmit sem ért,nem volt jelentös a változás,persze ez csak az én véleményem... a mostani lökösben nem pazaroltam a helyet rá.....

Link to comment
Megosztás:

Igen, aktuális még a dolog. Köszi a részletes leírást.

Épp ma akartam újra feldobni a témát, de megelőztél! :lol:

Nincs mit, hétvégén nem szoktam gépközelben lenni. Most meg nagyon hosszú hétvégém volt. :D

Egyébként nekem a gyári lökösben volt ködlámpa,de szinte semmit sem ért,nem volt jelentös a változás,persze ez csak az én véleményem... a mostani lökösben nem pazaroltam a helyet rá.....

Hogy értve semmit sem ért? Ködben nagyon is jó szerintem. Jah, egyébként eszembe jutott a KRESZ vizsgára felkészítő hivatalos autósiskola tanára. Asszondja: azért jó a ködlámpa, mert lejjebb van a fényszóróhoz képest és bevilágít a köd alá, így nem verődik vissza a ködfalról a fénye, mint a fényszórónak. :lol:

Nekem meg gyárilag üres :D ... node ecccer asztánmajd!

CL2 ;)

Link to comment
Megosztás:

Helló!

van egy 2001-s Z14XE motorkódú G Astrám.

Elhatároztam, hogy a fojtószeleháztól, a szívócsövön keresztül mindent lepucolok a rárakódott mocsoktól.

mindent tudok, egy kivételével :lol: .

A szívócsőbe megy egy kábel, ha jól tudom akkor az a légtömegmérő, s azt lehet féktisztítóval takarítani (ha jól emlékszem az olvasottakra :D ).

Viszont sehogy sem tudok kivenni a helyéről :lol: ...erre van valakinek valami egyszerű mozdulatsora??

Köszi előre is!

Link to comment
Megosztás:

Egyébként nekem a gyári lökösben volt ködlámpa,de szinte semmit sem ért,nem volt jelentös a változás,persze ez csak az én véleményem... a mostani lökösben nem pazaroltam a helyet rá.....

Hát nem tudom, nekem is gyárilag benne van, de a hatásosságától én sem estem hanyatt. Nem tudom, hogy megéri-e utólag fabrikálni vele, meg költeni rá. Az biztos, hogy jobban néz ki tőle a gép, meg „extrásabb”... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Istenem...........

Ugye írtam korábban, carelli tuningról rendeltem szemöldököt, amiből a balos el volt sz@rva, így fölösbe lett fényezve, nem tudtuk feltenni...

Jó, írtam srácnak, nem volt jó a cucc, küldjön 1 másikat, balost.

Válaszolt is, hogy rendben, ő kér elnézést, semmi gond, küld 1 balos szemest a héten.

Most volt itt postás, mondom hurrá.

Kicsomagolom dobozt, erre ott van benne egy számomra felismerhetelen autó típusra 1 db szemes.... de hogy nem G-s astrára az biztos..

Hát komolyan.............. :lol: :D

Link to comment
Megosztás:

Istenem...........

Ugye írtam korábban, carelli tuningról rendeltem szemöldököt, amiből a balos el volt sz@rva, így fölösbe lett fényezve, nem tudtuk feltenni...

Jó, írtam srácnak, nem volt jó a cucc, küldjön 1 másikat, balost.

Válaszolt is, hogy rendben, ő kér elnézést, semmi gond, küld 1 balos szemest a héten.

Most volt itt postás, mondom hurrá.

Kicsomagolom dobozt, erre ott van benne egy számomra felismerhetelen autó típusra 1 db szemes.... de hogy nem G-s astrára az biztos..

Hát komolyan.............. :lol: :D

Szólni kell egy moderátornak, hogy tegyen föl antireklámot, ha meg büntetnek akkor a 10.000 felhasználó szétdobja a büntit :lol:...

csak vicc volt

Link to comment
Megosztás:

Hát nem tudom, nekem is gyárilag benne van, de a hatásosságától én sem estem hanyatt. Nem tudom, hogy megéri-e utólag fabrikálni vele, meg költeni rá. Az biztos, hogy jobban néz ki tőle a gép, meg „extrásabb”... :D

Akkor nem vagyok egyedül,hát nem tudom mennyivel néz ki jobban tőle,pláne amikor egy jókora kavics telibeveri,szerintem semennyivel.Csak a nyűg van vele,viszont ha a hatásosságát akarod nővelni,tegyél bele xenont,na ugy már pirít rendesen.....:lol:

Link to comment
Megosztás:

Helló!

van egy 2001-s Z14XE motorkódú G Astrám.

Elhatároztam, hogy a fojtószeleháztól, a szívócsövön keresztül mindent lepucolok a rárakódott mocsoktól.

mindent tudok, egy kivételével :lol: .

A szívócsőbe megy egy kábel, ha jól tudom akkor az a légtömegmérő, s azt lehet féktisztítóval takarítani (ha jól emlékszem az olvasottakra :D ).

Viszont sehogy sem tudok kivenni a helyéről :lol: ...erre van valakinek valami egyszerű mozdulatsora??

Köszi előre is!

Tudtom szerint nem árt neki a féktisztitó,de ne ilyen illatositott szarral fujd le,mert az hagy maga után egy érdekes réteget,de szerintem az sem árt,elvileg.

Link to comment
Megosztás:

Szólni kell egy moderátornak, hogy tegyen föl antireklámot, ha meg büntetnek akkor a 10.000 felhasználó szétdobja a büntit :lol:...

csak vicc volt

Közben válaszolt levelemre, ismételten elnézést kért, mint írta véletlenül H-s astráét küldte el.

Küld G-set újból :D

Ha esetleg valakinek kell Hs balos szemöldök, szóljon! :lol:

Link to comment
Megosztás:

sziasztok véleményeket szeretném kérni ablak szélterelőkről kinek mi a véleménye tapasztalata HEKO-SZATUNA vagy valami más márka

minőségbeli vagy kinézetbeli eltérések bármi köszi

nekem satuna van fent,teljesen hibátlan,jól birja a napot,nem mattult be a plexi,egyszerű feltenni nem karcolódik,és jól terel:)

Link to comment
Megosztás:

sziasztok véleményeket szeretném kérni ablak szélterelőkről kinek mi a véleménye tapasztalata HEKO-SZATUNA vagy valami más márka

minőségbeli vagy kinézetbeli eltérések bármi köszi

Nekem már a Kadetton is Szatuna volt. Most az Astrán is az van megbízható, tartós. A Kadetton 6-8 évig semmi fakulás vagy öregedés nem látszódott míg nálam volt az autó. Miért is vettem volna más márkát amikor ez bizonyitott......

Csak ajánlhatom.

Link to comment
Megosztás:

Nekem meg HEKO van és én is maximálisan elégedett vagyok.

Ha ez számít vaterán a HEKO 4db-os KIT kerül 6900 pénzbe.

Illetve, ez a magánvéleményem, a HEKO méretre valamivel kisebb, szolidabb, tetszetősebb, kevésbé batár mint a többi típus, ezért is választottam ezt.

kinek mi.....

Link to comment
Megosztás:

sziasztok véleményeket szeretném kérni ablak szélterelőkről kinek mi a véleménye tapasztalata HEKO-SZATUNA vagy valami más márka

minőségbeli vagy kinézetbeli eltérések bármi köszi

Én használtam mind2-őt már ...a szatuna vmi miatt nekem anno jobban tetszett, de mivel vastagabb anyagból volt, így az ablakemelő jobban küzdött vele, most HEKO van, ez nem takar úgy rá a tükörre sem, ez zavart a szatunánál, vmivel kisebb a HEKO, már megszoktam...és olcsóbb is jóval, mint a Szatuna

Link to comment
Megosztás:

Én használtam mind2-őt már ...a szatuna vmi miatt nekem anno jobban tetszett, de mivel vastagabb anyagból volt, így az ablakemelő jobban küzdött vele, most HEKO van, ez nem takar úgy rá a tükörre sem, ez zavart a szatunánál, vmivel kisebb a HEKO, már megszoktam...és olcsóbb is jóval, mint a Szatuna

<_<

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.