Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

Kicsit elüt a témától, de tanácstalan vagyok, így ide kell fordulnom segítségért :D Nemrég olajcserén voltam, azóta a pacik hideg motor indításánál, üres járatban 1000 fölötti fordulatszámot produkálnak, elég idegesítő, mert ilyen korábban nem volt. Ja, 10W-40-es ARAL BLUE TRONIC raktunk a motorba. A másik problémám még idegesítőbb: olykor, érzésem szerint a hátsó futóművek irányából nyikorgást hallok. Hol erőteljeset, hol gyöngébbet, hol fékezésénél, hol futásnál, lassú és gyors sebességnél egyaránt. Érdekes, hogy egyik nap hallom, másik nap meg nem. Olajcserénél megkértem a szakikat, nézzenek rá egy kicsit. A pofa megpörgette a hátsó kereket, persze nem hallatszott semmi. Megnézték a fékpofákat is, állítólag minden rendben. Akkor meg mi a szösztől nyikorog? Egyre inkább az őrületbe kerget :lol:

Link to comment
Megosztás:

Kicsit elüt a témától, de tanácstalan vagyok, így ide kell fordulnom segítségért :D Nemrég olajcserén voltam, azóta a pacik hideg motor indításánál, üres járatban 1000 fölötti fordulatszámot produkálnak, elég idegesítő, mert ilyen korábban nem volt. Ja, 10W-40-es ARAL BLUE TRONIC raktunk a motorba. A másik problémám még idegesítőbb: olykor, érzésem szerint a hátsó futóművek irányából nyikorgást hallok. Hol erőteljeset, hol gyöngébbet, hol fékezésénél, hol futásnál, lassú és gyors sebességnél egyaránt. Érdekes, hogy egyik nap hallom, másik nap meg nem. Olajcserénél megkértem a szakikat, nézzenek rá egy kicsit. A pofa megpörgette a hátsó kereket, persze nem hallatszott semmi. Megnézték a fékpofákat is, állítólag minden rendben. Akkor meg mi a szösztől nyikorog? Egyre inkább az őrületbe kerget :lol:

Mennyivel fölötte? mert ha csak kicsit és aztán normál idő alatt visszaáll 700-ra akkor szerintem nincs gond.

Most így konkrétan nem emlékszem, de szerintem indításkor nekem is mintha egy kissé 1000 fölött lenne, de semmi gondom nincs vele, gyorsan lemegy 700-ra.

Link to comment
Megosztás:

Kicsit elüt a témától, de tanácstalan vagyok, így ide kell fordulnom segítségért :D Nemrég olajcserén voltam, azóta a pacik hideg motor indításánál, üres járatban 1000 fölötti fordulatszámot produkálnak, elég idegesítő, mert ilyen korábban nem volt. Ja, 10W-40-es ARAL BLUE TRONIC raktunk a motorba. A másik problémám még idegesítőbb: olykor, érzésem szerint a hátsó futóművek irányából nyikorgást hallok. Hol erőteljeset, hol gyöngébbet, hol fékezésénél, hol futásnál, lassú és gyors sebességnél egyaránt. Érdekes, hogy egyik nap hallom, másik nap meg nem. Olajcserénél megkértem a szakikat, nézzenek rá egy kicsit. A pofa megpörgette a hátsó kereket, persze nem hallatszott semmi. Megnézték a fékpofákat is, állítólag minden rendben. Akkor meg mi a szösztől nyikorog? Egyre inkább az őrületbe kerget :lol:

Üdv.!

Magával az olajcsere tényével nem függhet össze a dolog. Én olyanra gondolnék, hogy esetleg a motortéri matatásnál a fojtószelepház körül lelazulhatott egy vákumcső, az esetleg csinálhat ilyet, vagy a légszűrőház körül valami tömítetlenség (légtömegmérő esetleg?)... Szerintem első körben nézd meg a csatlakozásokat. Egyébként nálam is 1200-1300 RPM körül van a beröffentés után, de ezekben a melegekben hamar beáll a 700-800 körüli szintre. Szóval, az 1000 körüli, az feletti hidegindítási fordulat nem kóros, csak kis idő után be kell állnia normálra.

Fékdob esőtől, hajnali párától vakrozsdát kaphat, ha megvasalod, menet közben meg kell szűnnie. Esetleg lengéscsillapítónak is lehet nyikkanása rázós úton, álló helyzetben hintáztasd meg a hátulját, hogy esetleg hallasz-e így is valamit.

Link to comment
Megosztás:

A másik problémám még idegesítőbb: olykor, érzésem szerint a hátsó futóművek irányából nyikorgást hallok. Hol erőteljeset, hol gyöngébbet, hol fékezésénél, hol futásnál, lassú és gyors sebességnél egyaránt. Érdekes, hogy egyik nap hallom, másik nap meg nem.

Nézz alé aknán, futóműnél is nyikoroghat ez-az.

Nekem tavasszal jött hang hátulról, vegyes forgalmi helyzetekben.

Gumiszerű nyüszörgés, nem túl hangos.

Hiába kutattam, mi lehet, már a pótkerék megmozdulására is gondoltam. (olyasmi hang volt)

Autótakarítás közben véletlenül jöttem rá: a hátsó ülés nagyobbik részének a rögzítése tudott nyikorogni. (bal oldalon, ahol kapaszkodik a támla a kasznihoz, annál a kampónál)

Kapott kis kenőanyagot, azóta csend honol ismét.

Kivéve a szellőztető venti néha 1-es fokozaton bekapcsolás után, de már annak is mocorog a kenőspray a polcon... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nézz alé aknán, futóműnél is nyikoroghat ez-az.

Nekem tavasszal jött hang hátulról, vegyes forgalmi helyzetekben.

Gumiszerű nyüszörgés, nem túl hangos.

Hiába kutattam, mi lehet, már a pótkerék megmozdulására is gondoltam. (olyasmi hang volt)

Autótakarítás közben véletlenül jöttem rá: a hátsó ülés nagyobbik részének a rögzítése tudott nyikorogni. (bal oldalon, ahol kapaszkodik a támla a kasznihoz, annál a kampónál)

Kapott kis kenőanyagot, azóta csend honol ismét.

Kivéve a szellőztető venti néha 1-es fokozaton bekapcsolás után, de már annak is mocorog a kenőspray a polcon... :lol:

A nyikorgás nálam abból adódik, hogy a csomagtér ajtóban van 2 gumibigyó, ami a kalaptartóra fekszik rá. Na az nekem elkopott és időnként kiszámíthatatlan zajt ad.Úgy jöttem rá hogy menet közben megkértem a csajom hogy nyomja le a kalaptartót és megszünt a zaj. Nagy melegben kicsit megtágul a 3. féklámpa burkolata és beleciripel az üvegbe....

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

No, én is megrendeltem egy pár szemöldököt, még nem jött meg és le is kell fényezni, de a kérdésem az lenne, hogy mivel a legcélszerübb felragasztani majd? ja és hogyan szokás fényeztetni? körbe ez egészet, vagy a hátán nem?

tnx...

Rá lehet rakni egyből a kocsira és úgy fényeztetni, akkor tutiiiiiiiii a hátára nem jut festék :lol: :D :lol:

Link to comment
Megosztás:

gondolom ennek ott a jelentőssége, hogy jobban tapad a ragasztás, ha nincs még festékréteg is alatta..

Mivel ragasszam?

Ez egy kajla vicc volt :lol:

Ha a kocsin van a szemöldök, akkor már nem fogod fényeztetni, mert abból jutna a kocsira is :D

Tuning témakörben kellene inkább megkérdezni.

Mintha valaki szélvédőragasztót használt volna emlékeim szerint.

Link to comment
Megosztás:

Ez egy kajla vicc volt :D

Ha a kocsin van a szemöldök, akkor már nem fogod fényeztetni, mert abból jutna a kocsira is :lol:

Tuning témakörben kellene inkább megkérdezni.

Mintha valaki szélvédőragasztót használt volna emlékeim szerint.

nobzzeg én meg bekajáltam, már láttam a körberagasztgatott kocsit elsőt a lelki szemeim előtt, bár logikus... annyira nem lehet, illetve lehet, de nem érdemes körberagasztani a kocsit, hogy csak oda jusson ahová kell :lol:

Link to comment
Megosztás:

nobzzeg én meg bekajáltam, már láttam a körberagasztgatott kocsit elsőt a lelki szemeim előtt, bár logikus... annyira nem lehet, illetve lehet, de nem érdemes körberagasztani a kocsit, hogy csak oda jusson ahová kell :lol:

de lehet úgy fényezni, hogy a ragasztandó része ne kapja telibe, és akkor van értelme. Én ott tuti nem festetném le, minek.

Ragasztóanyagként szoktak használni áttetsző sziloplasztot is (több helyen mondták, olvastam), bár nem tom mennyire korrekt.

Link to comment
Megosztás:

nobzzeg én meg bekajáltam, már láttam a körberagasztgatott kocsit elsőt a lelki szemeim előtt, bár logikus... annyira nem lehet, illetve lehet, de nem érdemes körberagasztani a kocsit, hogy csak oda jusson ahová kell :D

:lol:

Az milyen kajla, ha úgy fújkálják a dísztárcsát, hogy fent van a kocsin és a gumira is jut belőle :lol:

Bááááááááááááááá :D ;) ;)

Link to comment
Megosztás:

:D

Az milyen kajla, ha úgy fújkálják a dísztárcsát, hogy fent van a kocsin és a gumira is jut belőle :lol:

Bááááááááááááááá :lol: :D ;)

Én még tizenévesen az első kocsimon (trabant) csináltam ilyet, rozsdás vóót má naon, oszt levettem a kereket, fogtam egy jó f..sza vastag szőnyegkárpit darabot beillszettam a felni pereméhez, oszt midig igazgattam, attól függően , hogy melyik iránybóóó fújtam a felnit. ;) Keréktárcsa ezüsttel szigorúan műszaki vizsga előtt!!

régi szép idők! :D

Link to comment
Megosztás:

Én még tizenévesen az első kocsimon (trabant) csináltam ilyet, rozsdás vóót má naon, oszt levettem a kereket, fogtam egy jó f..sza vastag szőnyegkárpit darabot beillszettam a felni pereméhez, oszt midig igazgattam, attól függően , hogy melyik iránybóóó fújtam a felnit. ;) Keréktárcsa ezüsttel szigorúan műszaki vizsga előtt!!

régi szép idők! ;)

Fontos is a külcsín :lol: :D :lol: :D

Link to comment
Megosztás:

Ahol én vettem ott azt mondták fugasil vagy sziloplaszt, de pl. Uhuhu-ék szélvédőragasztóval teszik majd fel, én rájuk bíztam! :lol:

Hát én azért nem mennék fel Pestre, mert dulpa annyi lenne az egész sztori :D

A fényezést megoldja itt a helyi fényező mester (OPEL-el van szerződésben egyébként is) felragasztást meg csak megoldom valahogy, vagy valakivel

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ismét hozzátok fordulok segítségért.

Olajat kéne cserélni, de nem tudom milyen való bele.

Z14xe

Előre is köszi :lol:

Szia!

Gyárilag 5W30-as olajjal jött ki, ha még nem futott sokat és nem (nagyon) fogyasztja a két csereciklus között, akkor ennél a viszkozitásnál érdemes maradni (esetleg 5W40). Ha kopottabb a motor és eszegeti is, akkor 10W40-es félszintetikust érdemes beletenni. Gyártó, márka tekintetében széles a paletta, ki erre esküszik, ki arra. Mondjuk pl. Castrol-lal, Fuchs-szal, Valvoline-nal, szóval nevesebb cuccokkal biztos nem nyúlsz mellé, de a „...sco gazdaságos”, stb. anyagokat azért kerüld el. Érdemes neten is szétnézni, néhány webshopban nagyon jó áron lehet rendelni. 3,5 liter szükséges, de ha csipegeti, akkor érdemes mondjuk egy 4 v. 5 literes flakon mellé egy 1 literest is venni az utántöltéshez. :D

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Gyárilag 5W30-as olajjal jött ki, ha még nem futott sokat és nem (nagyon) fogyasztja a két csereciklus között, akkor ennél a viszkozitásnál érdemes maradni (esetleg 5W40). Ha kopottabb a motor és eszegeti is, akkor 10W40-es félszintetikust érdemes beletenni. Gyártó, márka tekintetében széles a paletta, ki erre esküszik, ki arra. Mondjuk pl. Castrol-lal, Fuchs-szal, Valvoline-nal, szóval nevesebb cuccokkal biztos nem nyúlsz mellé, de a „...sco gazdaságos”, stb. anyagokat azért kerüld el. Érdemes neten is szétnézni, néhány webshopban nagyon jó áron lehet rendelni. 3,5 liter szükséges, de ha csipegeti, akkor érdemes mondjuk egy 4 v. 5 literes flakon mellé egy 1 literest is venni az utántöltéshez. :lol:

:lol:

szinte ugyanezt írtam PÜ-ben neki :D

Huani! Még annyit tennék hozzá, mert irtad, hogy 62000 Km van benne, hogy ha most vetted a kocsit, akkor a vezérlést sem ártana cserélni (vezérműszíj feszítőgőrgők esetleg vízpumpa) hacsak nem vagy biztos benne hogy nemrég cserélték.

Ugyanis ennél a típusnál 60000-enként cserés ez a dolog is!

ÜDV

Link to comment
Megosztás:

:lol:

szinte ugyanezt írtam PÜ-ben neki :D

Huani! Még annyit tennék hozzá, mert irtad, hogy 62000 Km van benne, hogy ha most vetted a kocsit, akkor a vezérlést sem ártana cserélni (vezérműszíj feszítőgőrgők esetleg vízpumpa) hacsak nem vagy biztos benne hogy nemrég cserélték.

Ugyanis ennél a típusnál 60000-enként cserés ez a dolog is!

ÜDV

én még nem láttam csajt akit ennyire érdekelt volna a müszeki része a kocsinak...de jó tudni :lol:

Link to comment
Megosztás:

én még nem láttam csajt akit ennyire érdekelt volna a müszeki része a kocsinak...de jó tudni :D

Én eddig nem tudtam, hogy lány (PÜ ben írta hogy az), írtam neki, hogy fedje föl magát mert mindenki csípni fogja, de úgy látszik csak nem jártam eléggé utána, mert ezek szerint tudható volt, hogy leányka :lol:

Szerintem is üde színfolt egy ilyen műszaki érdeklődésű hölgyemény ...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.