Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

De miért is?

Lenyitod a tetőt és beöntöd :lol:

Pick up feeling :lol:

Vagy, ha eléggé meg van ültetve a gép, akkor csak ki kell nyitni az anyós ajtót, tolatni ezerrel a dinnyeföldön és már pattog is be az utastérbe a jó érett stuff <_< De ha nincs megültetve eléggé, akkor közben kanyarodni is lehet és akkor billen a kocsi :lol:

.... még jobb is a Cabrio ebből a szempontból, mert jó "magas" :lol:

..mint a viccben:

- De kis kertje van magának szomszéd!

- Node milyen magas!

Link to comment
Megosztás:

Láttam ma egy astra h cabrió-t, lenyitott tetővel+ utánfutó.

Szép látvány volt.

OFF: mazda 323F (a rejtett lámpás sport kocsika) vonóhoroggal, rajta kék utánfutó trabi kerekeken és rajta egy jó öreg rotációs kapa felszarvazva...merthogy magyarok vagyunk..már kapálni és szántani is sportkocsival járunk :lol: <_< :oN

Link to comment
Megosztás:

Ma reggel kivillogtatással az alábbi hibaüzenetet kaptam "1614" (z14xe) a motor ,sárga lámpa még nem volt.A szerelők azt mondják, hogy ennél a típusnál nem lehet kivillogtatni.Mi az igazság mivel a hibakódok 0-val kezdődnek nálam ez jött ki.Igaz tegnap ki vettem a kulcsból az immobilaser csippet és többször próbáltam így inditani. A kódtáblázatban nem találtam ilyent.Tud valaki erről a kódról valamit? Vagy ez a hiba megszünte után törlődik magától. <_<

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Remélem tud valaki segíteni nekem...

Egy kis előszó: 2 hónapja vásároltam egy G ASTRA-T 1999 Nov.-i, 194000 km-rel. Kezdésnek az alapvető "vezérléscserét" megejtettem (szíjak, olaj, szűről, gyertya, stb.) aztán sajnos belecsúszta egy trafósor cserébe. Majd rádugták a gépre, minden OK. Aztán jött egy probléma (egy-két másik mellett, da azok megoldódtak), amire nem találok megoldást. Kilukadt a hűtőm és kicserélték.

Azóta hidegindításnál a fordulat felugrik 1700-2000-re. (előtte nem volt probléma: indítás és szép lassan pár másodperc eltelte után 1500-ról 900-1000-re visszaesett). Naszóval, adok egy kis gázfröccsöt és felugrik 3000-re és ott is marad, még ugyanezt el nem játszom még egy-kétszer és ha jó napom van, akkor visszaesik 1200-1300-ra. Elindulok és mikor elváltom az egyet, akkor ismét felugrik a fordulat. Ezt kb. az első 500-1000m -ig csinálja és ha egy kicsit bemelegszik a motor, akkor minden OK. Melegen szépen indul és menet közben is szinte kifogástalan. És még egy dolog amit tapasztaltam (a magas fogyasztás '11L' mellett), hogy a fordulatszám az autó "gurulásakor üresben" olyan 900-1000 körül van és ha szép lassan megállok, akkor a fordulat is visszaesik 700-ra (álló helyzetben). Ez normális? Bár ez nem olyan zavaró, mint a hidegindítás. A szaki szerint aki csinálta a hűtőcserét, semmi mást nem tett, csak lehúzott 2db kábelt ami a hűtőhöz csatlakozott. Nem tudom, hogy segít-e a problémán, de ismét megmozgatom azt a 2 kábelt, de nem sok reményt látok rá. Ha esetleg valaki tud segíteni a probléma orvoslásában azt nagyon köszönöm....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Remélem tud valaki segíteni nekem...

Egy kis előszó: 2 hónapja vásároltam egy G ASTRA-T 1999 Nov.-i, 194000 km-rel. Kezdésnek az alapvető "vezérléscserét" megejtettem (szíjak, olaj, szűről, gyertya, stb.) aztán sajnos belecsúszta egy trafósor cserébe. Majd rádugták a gépre, minden OK. Aztán jött egy probléma (egy-két másik mellett, da azok megoldódtak), amire nem találok megoldást. Kilukadt a hűtőm és kicserélték.

Azóta hidegindításnál a fordulat felugrik 1700-2000-re. (előtte nem volt probléma: indítás és szép lassan pár másodperc eltelte után 1500-ról 900-1000-re visszaesett). Naszóval, adok egy kis gázfröccsöt és felugrik 3000-re és ott is marad, még ugyanezt el nem játszom még egy-kétszer és ha jó napom van, akkor visszaesik 1200-1300-ra. Elindulok és mikor elváltom az egyet, akkor ismét felugrik a fordulat. Ezt kb. az első 500-1000m -ig csinálja és ha egy kicsit bemelegszik a motor, akkor minden OK. Melegen szépen indul és menet közben is szinte kifogástalan. És még egy dolog amit tapasztaltam (a magas fogyasztás '11L' mellett), hogy a fordulatszám az autó "gurulásakor üresben" olyan 900-1000 körül van és ha szép lassan megállok, akkor a fordulat is visszaesik 700-ra (álló helyzetben). Ez normális? Bár ez nem olyan zavaró, mint a hidegindítás. A szaki szerint aki csinálta a hűtőcserét, semmi mást nem tett, csak lehúzott 2db kábelt ami a hűtőhöz csatlakozott. Nem tudom, hogy segít-e a problémán, de ismét megmozgatom azt a 2 kábelt, de nem sok reményt látok rá. Ha esetleg valaki tud segíteni a probléma orvoslásában azt nagyon köszönöm....

Ha a 11 liter vegyes használatra vonatkozik akkor az veszett sok. Még városban is magas.

Abból amit leírtál én gondolnék egy motorhőmérséklet jeladóra. Ha az rosszul adja az adatot, az okozhat magas fordulatszámot és magas fogyasztást is. Hiszen mindig úgy érzékeli az ECU, mintha nagyon hideg lenne a motor.

Ez persze nem biztos, de érdemes megnézni. Nekem volt ilyen, nagyon hasonló jelenség még az előző kocsimnál. Ez volt az oka.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Remélem tud valaki segíteni nekem...

Egy kis előszó: 2 hónapja vásároltam egy G ASTRA-T 1999 Nov.-i, 194000 km-rel. Kezdésnek az alapvető "vezérléscserét" megejtettem (szíjak, olaj, szűről, gyertya, stb.) aztán sajnos belecsúszta egy trafósor cserébe. Majd rádugták a gépre, minden OK. Aztán jött egy probléma (egy-két másik mellett, da azok megoldódtak), amire nem találok megoldást. Kilukadt a hűtőm és kicserélték.

Azóta hidegindításnál a fordulat felugrik 1700-2000-re. (előtte nem volt probléma: indítás és szép lassan pár másodperc eltelte után 1500-ról 900-1000-re visszaesett). Naszóval, adok egy kis gázfröccsöt és felugrik 3000-re és ott is marad, még ugyanezt el nem játszom még egy-kétszer és ha jó napom van, akkor visszaesik 1200-1300-ra. Elindulok és mikor elváltom az egyet, akkor ismét felugrik a fordulat. Ezt kb. az első 500-1000m -ig csinálja és ha egy kicsit bemelegszik a motor, akkor minden OK. Melegen szépen indul és menet közben is szinte kifogástalan. És még egy dolog amit tapasztaltam (a magas fogyasztás '11L' mellett), hogy a fordulatszám az autó "gurulásakor üresben" olyan 900-1000 körül van és ha szép lassan megállok, akkor a fordulat is visszaesik 700-ra (álló helyzetben). Ez normális? Bár ez nem olyan zavaró, mint a hidegindítás. A szaki szerint aki csinálta a hűtőcserét, semmi mást nem tett, csak lehúzott 2db kábelt ami a hűtőhöz csatlakozott. Nem tudom, hogy segít-e a problémán, de ismét megmozgatom azt a 2 kábelt, de nem sok reményt látok rá. Ha esetleg valaki tud segíteni a probléma orvoslásában azt nagyon köszönöm....

Ha lehúzott két drótot, akkor valszegy új hűtővel valami új elektromos kütyü is be lett építve nem? Kíváncsi lennék én azért arra a két drótra, mert tudtommal a vízhűtőn nincs semmi jeladó vagy hasonló. Max a vízcsöveket szedhette le.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem egy '99 X20DTL Astra G típusú problémám lenne.

A gond elvileg az egyik EGR szeleppel lenne amiből össz. 3 db van, kb. 1-2 éve útközben kigyulladt a sárga vezérlés lámpa és nem akart menni a kocsi.

A szerelő azt állapította meg hogy az egyik szelep meghalt ezért ideiglenesen felcserélte egy másikkal mondván addig jó lesz míg nem veszek bele egy újat,

kicsit többet eszik és ha pörgetve van jobban füstöl. Tehát ez az ideiglenes megoldás tart már 1-2 éve.

Mostanában ismét kigyulladt hosszabb ideig menetközben a lámpa és közben gáznyomásra nem reagál az autó.

Újabb szerelő, tesztelték, méregették és elvileg azt mondják hogy a szelepekkel nincs hiba.

A fő gond hogy az 1-2 év alatt párszor előfordult ez a jelenség (csak akkor pár percre gyulladt ki a lámpa) és mikor elvittem diagnosztikára, a problémámmal kapcsolatban nem volt tárolt hibakód és most sincs.(izzítás hibakódot tárol mert azzal is van valami amit szintén jelez a vezérlés lámpa 1-2 msp-es indítás utáni kigyulladása).

Amit kaptam legutóbbi tippet hogy ki kellene takarítani az egész szívótorkot..

Esetleg ha tudna vki valamiféle tippel szolgálni azt megköszönném.

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Ha a 11 liter vegyes használatra vonatkozik akkor az veszett sok. Még városban is magas.

Abból amit leírtál én gondolnék egy motorhőmérséklet jeladóra. Ha az rosszul adja az adatot, az okozhat magas fordulatszámot és magas fogyasztást is. Hiszen mindig úgy érzékeli az ECU, mintha nagyon hideg lenne a motor.

Ez persze nem biztos, de érdemes megnézni. Nekem volt ilyen, nagyon hasonló jelenség még az előző kocsimnál. Ez volt az oka.

Köszi a választ. A fogyasztás inkább városi, minimális hosszabb úttal.

Azért a tippedet kipróbálom, hátha... veszteni nem veszetek vele semmit.

Mégegyszer köszi...

Link to comment
Megosztás:

Ha lehúzott két drótot, akkor valszegy új hűtővel valami új elektromos kütyü is be lett építve nem? Kíváncsi lennék én azért arra a két drótra, mert tudtommal a vízhűtőn nincs semmi jeladó vagy hasonló. Max a vízcsöveket szedhette le.

Azt tudom, hogy a hűtőn nincs semmi féle csati (valszeg rosszul fogalmaztam). A "szaki" mondatait probáltam idézni. Én magam nem feküdtem (még) "alá" a kocsinak, de gondolom valami érzékelőnek tuti kell ott lenni, amely esetleg okozhat hibát. Nem tudom. Még utánna járok tüzetesebben.

Link to comment
Megosztás:

...Azóta hidegindításnál a fordulat felugrik 1700-2000-re. (előtte nem volt probléma: indítás és szép lassan pár másodperc eltelte után 1500-ról 900-1000-re visszaesett). Naszóval, adok egy kis gázfröccsöt és felugrik 3000-re és ott is marad, még ugyanezt el nem játszom még egy-kétszer és ha jó napom van, akkor visszaesik 1200-1300-ra. Elindulok és mikor elváltom az egyet, akkor ismét felugrik a fordulat. Ezt kb. az első 500-1000m -ig csinálja és ha egy kicsit bemelegszik a motor, akkor minden OK. Melegen szépen indul és menet közben is szinte kifogástalan...

Fojtószelepházat nem árt megnézni, ha eltaknyosodik, az is be tud kavarni az alapjáratba. Pl. WD-40-el érdemes kitakarítani (ha leveszed/leveteted, alaposabban lehet pucolni). A vákumcsöveket is ellenőrizd, nem repedtek-e, vagy rosszul illeszkednek. Egy benzinszűrő csere sem nagy tétel, ráadásul, ha nem tudod, mikor cserélte az előző tulaj, akkor itt az ideje. <_< Aztán lehet, hogy valami jeladó (mint itt fentebb felhívták rá a figyelmedet) vacakol. Mondjuk, ezek a gyógyító pucolások ettől függetlenül hasznosak.

Link to comment
Megosztás:

Köszi a választ. A fogyasztás inkább városi, minimális hosszabb úttal.

Azért a tippedet kipróbálom, hátha... veszteni nem veszetek vele semmit.

Mégegyszer köszi...

11l-es fogyasztás normális ha rövid 4-8km-es BP-i utakat mész mondjuk. Nekem meg haveromnak is annyi 2000-2001 -es 1.6-okkal.

Az ingadozó rpm-t a takarítás nálam megoldotta, bár néha még így is magasabb vissza nem esni akaró 1300-al indul, de ez emberibb, mint a régi 2000.

Link to comment
Megosztás:

Most volt fékcserém (első tárcsa+betét), gyárira. Az gondolom normális, hogy kb 50 km után jött meg az elvárható fékhatás, de még most 100 után sem olyan, mint a csere előtt. Valahogy puhábbnak, ruganyosabbnak érzem. Igaz, nagyon megfékezni még nem mertem, azt mondták azzal várjam meg a 200-300km-t, hogy nehogy beégjen a tárcsa. Emellett még a fék is máshol fog, az eddigihez képest - gondolom ez is normális, hiszen a régi tárcsa már a megengedett alatt volt...

A kérdés az lenne, hogy tényleg ki kell várni azt a 300-t egy satuig (ABS-em nincs)? Valamint mikorra jön meg a normális fékhatás? És az utsó: Nekem és Apám Vectra B-jén is nagyon szemetel a fék, azaz jön belőle ez a fekete nagyon finom por, ami eléggé hamar elrondítja a felnit és lehet mosatni... Ez így normális, valamint lehet ezzel kezdeni valamit?

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

És az utsó: Nekem és Apám Vectra B-jén is nagyon szemetel a fék, azaz jön belőle ez a fekete nagyon finom por, ami eléggé hamar elrondítja a felnit és lehet mosatni... Ez így normális, valamint lehet ezzel kezdeni valamit?

Lehet, de az neked nem alternatíva, ugyanis másfajta (más márkájú) fékbetétet kell használni, de mivel te most cseréltél, gondolom csak emiatt nem fogod újra kicserélni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem egy '99 X20DTL Astra G típusú problémám lenne.

A gond elvileg az egyik EGR szeleppel lenne amiből össz. 3 db van, kb. 1-2 éve útközben kigyulladt a sárga vezérlés lámpa és nem akart menni a kocsi.

A szerelő azt állapította meg hogy az egyik szelep meghalt ezért ideiglenesen felcserélte egy másikkal mondván addig jó lesz míg nem veszek bele egy újat,

kicsit többet eszik és ha pörgetve van jobban füstöl. Tehát ez az ideiglenes megoldás tart már 1-2 éve.

Mostanában ismét kigyulladt hosszabb ideig menetközben a lámpa és közben gáznyomásra nem reagál az autó.

Újabb szerelő, tesztelték, méregették és elvileg azt mondják hogy a szelepekkel nincs hiba.

A fő gond hogy az 1-2 év alatt párszor előfordult ez a jelenség (csak akkor pár percre gyulladt ki a lámpa) és mikor elvittem diagnosztikára, a problémámmal kapcsolatban nem volt tárolt hibakód és most sincs.(izzítás hibakódot tárol mert azzal is van valami amit szintén jelez a vezérlés lámpa 1-2 msp-es indítás utáni kigyulladása).

Amit kaptam legutóbbi tippet hogy ki kellene takarítani az egész szívótorkot..

Esetleg ha tudna vki valamiféle tippel szolgálni azt megköszönném.

Üdv.

Üdv.At én problémám is ugyan ez amit te leirtál.csak nekem sokkal gyakrabban csinálja.Kb minden héten.Már jártamvele opelszakzservizektöl kezdve az utolsó zugmühelyekig mindenhol,méregetik müszerekkel és mindeggyik helyen más problémát állapitanak meg.Én ideiglenesen úgy tudom orvosolni a problémát/benzines autóm van/hogy ami a

légtömegmérövel van összekötve /nem tudom a nevét/ olyan pillangószelepes valami,na arról leveszem a csatlakozót és akkor elfelejzi az autó egy idöre.Nekem a fogyasztásom nem nö meg,csak mintha megszünne a gázpedál.valamikor csak erötlen lesz,valamikor meg csak alapjárat van.Olyankor autó leállit,kulcs ki a helyéröl,újraindit és általában megint jó egy darabig.de marhára idegesitő!!Gondoltam leirom nem vagy a próblémával egyedül,és persze engem is érdekel a megoldás

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nemrég én is Astra tulaj lettem.Szeretnék pár dolgot barkácsolni rajta.

Ehhez nagy segítség lenne az itt korábban említett "Így csináld! Opel Astra G" című szervízkönyv.

A régi link már nem él.

Megköszönném,ha tudna valaki segíteni.

Goa

Link to comment
Megosztás:

Lehet, de az neked nem alternatíva, ugyanis másfajta (más márkájú) fékbetétet kell használni, de mivel te most cseréltél, gondolom csak emiatt nem fogod újra kicserélni.

Köszi szépen, akkor ez sajnos így marad. Melyik az ami nem szemetel?

Link to comment
Megosztás:

Hát akkor normális.

A táblázatrendszeremben ez a "városközpont" kategória...

Huh, ezt már meg is akartam kérdezni, hogy a táblarendszerben melyik kategóriának mi a definíciója.... Én eddig a normál külvárosi 4-5 km-eket városnak írtam, a dugós 10-k mentek városközpontba.

Link to comment
Megosztás:

Köszi szépen, akkor ez sajnos így marad. Melyik az ami nem szemetel?

Olyan nincs amelyik egyáltalán nem, csak olyan amelyik kevésbé. Jellemzően a keményebb betétek nem koszolják össze annyira a kereket, viszont azok meg csikorognak. Azonkívül nem is olyan jól fognak mint a puhábbak, ellenben tovább tartanak. Lehet választani hogy fékpor a keréken vagy éktelen csikorgás minden fékezéskor.

Link to comment
Megosztás:

Most volt fékcserém (első tárcsa+betét), gyárira. Az gondolom normális, hogy kb 50 km után jött meg az elvárható fékhatás, de még most 100 után sem olyan, mint a csere előtt. Valahogy puhábbnak, ruganyosabbnak érzem. Igaz, nagyon megfékezni még nem mertem, azt mondták azzal várjam meg a 200-300km-t, hogy nehogy beégjen a tárcsa. Emellett még a fék is máshol fog, az eddigihez képest - gondolom ez is normális, hiszen a régi tárcsa már a megengedett alatt volt...

A kérdés az lenne, hogy tényleg ki kell várni azt a 300-t egy satuig (ABS-em nincs)? Valamint mikorra jön meg a normális fékhatás? És az utsó: Nekem és Apám Vectra B-jén is nagyon szemetel a fék, azaz jön belőle ez a fekete nagyon finom por, ami eléggé hamar elrondítja a felnit és lehet mosatni... Ez így normális, valamint lehet ezzel kezdeni valamit?

Köszi!

Amikor megvettem nekem az újon is allig fogott a fék, majdnem belerongyoltam egy körforgalomba, annyira kellet Neki nyomni, hogy megálljon. Amikor a Corsa C-t vettük, azon ilyet nem tapasztaltam, pedig én vezettem azt is amikor hazakerült. <_<

Akkor ezek szerint normális, én inkább azt mondanám, hogy 500km minimum, igaz attól függ, hogy merre közlekedsz, város, országút, vagy pálya, igazából a fékezésektől függ.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nemrég én is Astra tulaj lettem.Szeretnék pár dolgot barkácsolni rajta.

Ehhez nagy segítség lenne az itt korábban említett "Így csináld! Opel Astra G" című szervízkönyv.

A régi link már nem él.

Megköszönném,ha tudna valaki segíteni.

Goa

letölt innen <_<

Huh, ezt már meg is akartam kérdezni, hogy a táblarendszerben melyik kategóriának mi a definíciója.... Én eddig a normál külvárosi 4-5 km-eket városnak írtam, a dugós 10-k mentek városközpontba.

Minden kategória az aminek te használod :lol:

Link to comment
Megosztás:

Üdv.

Lenne egy kérdésem vagyis nem nekem hanem az asszonynak. Aggódik, hogy mostanában ha leállítjuk az autót kis idő után bekapcsol a ventillátor. Én mondtam neki, hogy ez természetes mert amíg jár a motor addig forgatja a vizet is és állóhelyzetben járó motornál( pl dugó, piroslámpa) is bekapcsol csak akkor nem figyeli. Ha pedig leállítjuk a víz sem forog benne és ugye a motorblokkról a víz átveszi a hőt és ezért bekapcsol a ventillátor. Az lenne nagyobb baj ha nem kapcsolna be. Remélem jól gondolom <_<

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.