speter Elküldve Május5, 2009 Megoszt Elküldve Május5, 2009 Az Astra G-ben milyen érzékelők aktiválják a légzsákot, és a pirotechnikai övfeszítőt?Illetve milyen temponál müködik, illetve milyen gyorsulásnál? Érdekelne, mert nagyon vadveszélyes helyn járok, éjszakánként minimum 2-3 őz-szarvas, illetve egyéb aprótestű álattal összefutok (roka, sün, kobormacska, nyul...) A kézifék mögött van a légzsák indító. Abban van az előre gyorsulásérzékelő és full elektronika. A négy légzsákosnál az oldalirányú gyorsulásérzékelők az ajtókban vannak. Ha jól tudom 20 felett, lépnek működésbe, de ebben nem vagyok biztos. Inkább a gyorsulás számít, illetve, hogy bizonyos sebesség alatt tuti nem éred el azt a gyorsulást, amire indít. Egyébként ezt az állatos dolgot nem értem, mi köze ennek a légzsákindításhoz. Úgy érted, ha bekapsz egy sünt, akkor beindul-e? Újonnan vettem az autót, elvileg csak én emelgetem. A fotók majd később jönnek mert nincs kedvem kigyalogolni ezért a garázsba. Fel is akadhattál valahova, mondjuk annak elég durvának kellett lennie, hogy elhajoljon az emelési pont. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ha4nz Elküldve Május5, 2009 Megoszt Elküldve Május5, 2009 Fel is akadhattál valahova, mondjuk annak elég durvának kellett lennie, hogy elhajoljon az emelési pont. Én is erre gondoltam de ha megvannak a műanyag takarók (amik sztem elég hitvány minőségűek, mert az enyém 3 hónap alatt eldeformálódott) akkor azok ezt takarják és védik. Vagy rosszul gondolom? Link to comment Megosztás: More sharing options...
freeze Elküldve Május5, 2009 Megoszt Elküldve Május5, 2009 Én is erre gondoltam de ha megvannak a műanyag takarók (amik sztem elég hitvány minőségűek, mert az enyém 3 hónap alatt eldeformálódott) akkor azok ezt takarják és védik. Vagy rosszul gondolom? Eldeformálódott? Érdekes, mitől? Nem éri azt semmi fizikális behatás alapból, hogy eldeformálódjon. Gondolom nem szedted ki 3 hónap alatt annyiszor hogy az megviselte volna. Lehet, hogy mégiscsak kapott valami ütést...Egyébként ha jól emlékszem nem takarja az, csak amiatt lehet kivenni, hogy az emelő ne okozzon esetlegesen kárt a műanyag-köszöbön Link to comment Megosztás: More sharing options...
ha4nz Elküldve Május5, 2009 Megoszt Elküldve Május5, 2009 Eldeformálódott? Érdekes, mitől? Nem éri azt semmi fizikális behatás alapból, hogy eldeformálódjon. Gondolom nem szedted ki 3 hónap alatt annyiszor hogy az megviselte volna. Lehet, hogy mégiscsak kapott valami ütést...Egyébként ha jól emlékszem nem takarja az, csak amiatt lehet kivenni, hogy az emelő ne okozzon esetlegesen kárt a műanyag-köszöbön Szerintem fater rosszul rakta vissza elsőre és az nyomta meg. Azóta kicsit nem passzentos de a helyén marad. Link to comment Megosztás: More sharing options...
speter Elküldve Május5, 2009 Megoszt Elküldve Május5, 2009 Én is erre gondoltam de ha megvannak a műanyag takarók (amik sztem elég hitvány minőségűek, mert az enyém 3 hónap alatt eldeformálódott) akkor azok ezt takarják és védik. Vagy rosszul gondolom? Eszembe jutott egy múltkori kép, ami egy vonatnyi zsír új OFF swiftet ON ábrázol és egyiken sincs kerék, van ellenben féltégla, meg kő az emelési pontok környékén. Persze sérülés is volt a zsír új autókon rendesen. Lehet, hogy a Te autód is kapcsolatot létesített a romabűnözéssel még forgalomba helyezés előtt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ha4nz Elküldve Május5, 2009 Megoszt Elküldve Május5, 2009 A szalonban? Nem kéne... <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Május5, 2009 Megoszt Elküldve Május5, 2009 A kézifék mögött van a légzsák indító. Abban van az előre gyorsulásérzékelő és full elektronika. A négy légzsákosnál az oldalirányú gyorsulásérzékelők az ajtókban vannak. Ha jól tudom 20 felett, lépnek működésbe, de ebben nem vagyok biztos. Inkább a gyorsulás számít, illetve, hogy bizonyos sebesség alatt tuti nem éred el azt a gyorsulást, amire indít. Szvsz inkább az övfeszítőket indíthatja gyorsulásérzékelő, és ezek lehetnek azok amelyek egy pizonyos sebesség alatt nem lépnek működésbe, a légzsákokat sztem ütésérzékelők indítják, amik bizonyos szögből érkező és egy adott erőhatást meghaladó ütésre reagálnak. Gondolj bele, ha nem így lenne, akkor a lámpánál békésen álldogáló autóba ha szemből beleszállna valaki, akkor nem nyílna a légzsák mert nincs sebességed? Link to comment Megosztás: More sharing options...
freeze Elküldve Május5, 2009 Megoszt Elküldve Május5, 2009 Szvsz inkább az övfeszítőket indíthatja gyorsulásérzékelő, és ezek lehetnek azok amelyek egy pizonyos sebesség alatt nem lépnek működésbe, a légzsákokat sztem ütésérzékelők indítják, amik bizonyos szögből érkező és egy adott erőhatást meghaladó ütésre reagálnak. Gondolj bele, ha nem így lenne, akkor a lámpánál békésen álldogáló autóba ha szemből beleszállna valaki, akkor nem nyílna a légzsák mert nincs sebességed? Hát igen.. Én nem tudom, hogy technikailag hogyan működik ez, de úgy gondolom, hogy a légzsák és övfeszítő működésbe lépéséhez semmi köze nem kellene legyen az autó haladási sebességének. Ugyanis az utközés szempontjából az autó és a benne lévő tárgyak stb. inerciarendszert képeznek. A lényeg hogy ütközéskor milyen irányú és nagyságú gyorsulás lép fel. Ez mindig a két ütköző tárgy sebességkülönbségéből származik. Pl tök mindegy, hogy 120-al falnak megyek, vagy allok és 120-al jön nekem egy kamion szemből. Légzsákot nyitni és övet feszíteni mindkét esetben kellene. Link to comment Megosztás: More sharing options...
freeze Elküldve Május5, 2009 Megoszt Elküldve Május5, 2009 Jut eszembe... Az utas oldali légzsákot ki kellene kapcsolni, vagy a jobb az lenne ha kapcsolahtóvá lehetne tenni (gyerek miatt) Van erre valami kultúrált, de költséghatékony megoldás? Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Május5, 2009 Megoszt Elküldve Május5, 2009 Légzsákot nyitni és övet feszíteni mindkét esetben kellene. ...az más kérdés hogy tök felesleges. Utóbbi esetben legalábbis biztosan, mert szvsz a Földön nincs annyi légzsák amennyi megvédene téged egy szemből 120-al érkező 30 tonnás kamiontól... <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
freeze Elküldve Május5, 2009 Megoszt Elküldve Május5, 2009 ...az más kérdés hogy tök felesleges. Utóbbi esetben legalábbis biztosan, mert szvsz a Földön nincs annyi légzsák amennyi megvédene téged egy szemből 120-al érkező 30 tonnás kamiontól... <_< Najó... persze.. az példa csak elvi szemléltetés :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
speter Elküldve Május5, 2009 Megoszt Elküldve Május5, 2009 A szalonban? Nem kéne... <_< Nem a szalonban, szállítás közben csaptak le. Biztos állt azért a vonat. Utána meg gondolom a szalonban helyre pofozták a járgányokat és eladták, mint újat. Ismerősöm, amikor vette az OFF utóját, akkor benne is volt a szerződésben persze *-os részben, hogy 500 um-ig gyárinak kell tekinteni a fényezést. Új autónál... Szvsz inkább az övfeszítőket indíthatja gyorsulásérzékelő, és ezek lehetnek azok amelyek egy pizonyos sebesség alatt nem lépnek működésbe, a légzsákokat sztem ütésérzékelők indítják, amik bizonyos szögből érkező és egy adott erőhatást meghaladó ütésre reagálnak. Gondolj bele, ha nem így lenne, akkor a lámpánál békésen álldogáló autóba ha szemből beleszállna valaki, akkor nem nyílna a légzsák mert nincs sebességed? Oke, de akkor hol vannak ezek a bizonyos ütésérzékelők. Alkatrészként sem találtam ilyet EPC-ben. Amit mondasz logikus, de én még nem láttam álló autóban légzsákot nyílni és nem is hallottam ilyenről. Na majd valaki guru megmondja a frankót. Jut eszembe... Az utas oldali légzsákot ki kellene kapcsolni, vagy a jobb az lenne ha kapcsolahtóvá lehetne tenni (gyerek miatt) Van erre valami kultúrált, de költséghatékony megoldás? Az opel első autója, amiben kikapcsolható az a D Corsa. Vagyis a G Astrában nem megtalálható extra. Olyan villamosságist meg nem láttam, aki a légzsákkal babrált volna bármit is. Nem mondom, hogy nem megoldható, de állítólag macerás, és sok-sok piros lámpát eredményez. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Május5, 2009 Megoszt Elküldve Május5, 2009 Amit mondasz logikus, de én még nem láttam álló autóban légzsákot nyílni és nem is hallottam ilyenről. AgressorAndris Coupéja. Pont a fenti eset történt vele, azaz lámpánál álldogállva beleszálltak szemből. Légzsákok nyíltak. (Ami mondjuk elég költséges dolog G Astrában, ugyanis ha utasoldali légzsák is nyílik, akkor a kár csak komplett műszerfalcserével orvosolható, az meg utolsó infóm szerint olyan 1M-tól fölfelé... ehhez képest a kormányban levő légzsák 300e Ft-os ára pitiáner tétel.) Juteszembe, ha kikapcsolható légzsák nincs is, de vajon ülésfoglaltság-érzékelő van G Astrában? Azaz az anyóslégzsák vajon akkor is nyílik, ha nem ül ott senki? Link to comment Megosztás: More sharing options...
freeze Elküldve Május5, 2009 Megoszt Elküldve Május5, 2009 Az opel első autója, amiben kikapcsolható az a D Corsa. Vagyis a G Astrában nem megtalálható extra. Olyan villamosságist meg nem láttam, aki a légzsákkal babrált volna bármit is. Nem mondom, hogy nem megoldható, de állítólag macerás, és sok-sok piros lámpát eredményez. Hmm.. akkor majd igyekszem elkerülni azokat a szituációkat, hogy bármelyik gyereket előre kelljen ültetni(V1.0: 3 éves ; V2.0: 5 hónapos <_< ) Link to comment Megosztás: More sharing options...
speter Elküldve Május5, 2009 Megoszt Elküldve Május5, 2009 AgressorAndris Coupéja. Pont a fenti eset történt vele, azaz lámpánál álldogállva beleszálltak szemből. Légzsákok nyíltak. (Ami mondjuk elég költséges dolog G Astrában, ugyanis ha utasoldali légzsák is nyílik, akkor a kár csak komplett műszerfalcserével orvosolható, az meg utolsó infóm szerint olyan 1M-tól fölfelé... ehhez képest a kormányban levő légzsák 300e Ft-os ára pitiáner tétel.) Juteszembe, ha kikapcsolható légzsák nincs is, de vajon ülésfoglaltság-érzékelő van G Astrában? Azaz az anyóslégzsák vajon akkor is nyílik, ha nem ül ott senki? Hát sajnálom Andrist, azért jó tudni, hogy akkor is van védelem. Egyébként abban az esetben is fellép olyan gyorsulás, mint amikor menet közben csattan az ember, szerintem. Amikor alattam tört a G Astra, akkor ültek mellettem, szóval biztosat nem mondhatok. De, az üléstől csak a pirotechnikai övfeszítőtől megy vezeték, így az ülésben tuti nincs semmi. Ettől még a biztonsági öv csatjában lehet, mert az ugye egybe van építve. Link to comment Megosztás: More sharing options...
speter Elküldve Május5, 2009 Megoszt Elküldve Május5, 2009 V1.0 ; V2.0 Hát ez kész <_< :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
speter Elküldve Május5, 2009 Megoszt Elküldve Május5, 2009 AgressorAndris Coupéja. Pont a fenti eset történt vele, azaz lámpánál álldogállva beleszálltak szemből. Légzsákok nyíltak. (Ami mondjuk elég költséges dolog G Astrában, ugyanis ha utasoldali légzsák is nyílik, akkor a kár csak komplett műszerfalcserével orvosolható, az meg utolsó infóm szerint olyan 1M-tól fölfelé... ehhez képest a kormányban levő légzsák 300e Ft-os ára pitiáner tétel.) Juteszembe, ha kikapcsolható légzsák nincs is, de vajon ülésfoglaltság-érzékelő van G Astrában? Azaz az anyóslégzsák vajon akkor is nyílik, ha nem ül ott senki? Ja igen, az jutott még eszembe, hogy pont azért szoktak gtk-sok lenni az Astrák (egyik biztosítós ismerősöm szerint), mert mindkettő nyílik (azért-e, mert az Astrások nem szeretnek egyedül utazni, vagy mert mindkettő nyílik mindig nem tudom). Egyébként komplett bontott szettet kapsz 150-ért. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Filewalker Elküldve Május5, 2009 Megoszt Elküldve Május5, 2009 Jut eszembe... Az utas oldali légzsákot ki kellene kapcsolni, vagy a jobb az lenne ha kapcsolahtóvá lehetne tenni (gyerek miatt) Van erre valami kultúrált, de költséghatékony megoldás? Most megkavartál. Az utas oldali klégzsák kikapcsolható nem? Pont a gyerekek miatt, vagy rosszúl emléxem??....Vagy a G Astrában még nem? Link to comment Megosztás: More sharing options...
koko0707 Elküldve Május5, 2009 Megoszt Elküldve Május5, 2009 Sziasztok! Szeretnék tőletek kérdezni valamit.Ma kipróbáltam egyik ismerősöm ugyan olyan G-astráját,mint az enyém X14XE az övébe több km van de mégsem csinál olyat mint az enyém. A jelenség a következő:ha egy adott sebességgel megyek mondjuk 60km/h és 4-ből vissza teszem 3-ba a haver autója olyan gyönyörű szépen motorfékezik hogy öröm vezetni szépen egyenletesen lassul.Az enyémmel ugyan ez úgy zajlik hogy vissza rakom 4-ből 3-ba és neki álla az autó motorfékezni de ilyen hülyén bólogat vagy nem is tudom,mintha ringatózna előre hátra,ezt addig csinálja amíg le nem lassul szinte teljesen.Eddig nem foglalkoztam vele különösebben mert be tudtam annak,hogy ez ilyen de ezek szerint ez mégse ilyen!!Van valakinek valami okos ötlete miért csinálja ? <_< Már komolyan mondom idegesít mert ha viszek valakit azt hiszi nem tudok vezetni és ez tök ciki szerintem.(Vagy tényleg nem tudok vezetni?) Link to comment Megosztás: More sharing options...
freeze Elküldve Május5, 2009 Megoszt Elküldve Május5, 2009 HI! Többen is érdeklődtetek régen, hogy hogyan lehet feltenni képet és többen használjátok a kepfeltoltes.hu-t is. Én találtam egy sokkal jobb megoldást: https://www.getdropbox.com/ Le kell tölteni egy kis progit és fel kell telepíteni + létre kell hozni egy accountot is. A lényeg az, hogy a számítógépeden a progi létrehoz (vagy adsz meg sajátot) egy könyvtárszekeztet, amit a kis program figyel. Így ha bármit oda beteszel. Azonnal szinkronizálja az ingyen 2 GB-os os tárhellyel. Azaz oda is feltölti, vagy ha törölsz akkor azonnal törli is. Ez azért jó például, mert ha ugyanezt a progit valaki felteszi otthon és a munkahelyén is, és ugyanahhoz az accounthoz rendeli hozzá, akkor mindkét gépet szinkronizálja majd egymáshoz a tárhelyen keresztül. Tehát az otthoni és a céges gépen mindig ugyanazok a file-ok fognak megjelenni (automatikusan fel és letölti azokat, illetve törli ha kell) Most jön a poén: lesz egy úgynevezett "public" könyvtár is. Itt lehetőség van arra, hogy az intézőben a file-on job gombora való kattintás után a "dropbox" menüből ki lehet választani a "Copy Public Link" nevű parancsot. Ez egy linket helyez a vágólapra amit be lehet illeszteni pl az opelfórumra is, akár linkként, vagy képként is. De ez már nem a gépünkre mutat, hanem a tárhelye. Egyszerűsítve: Tehát simán bemásoljuk a képet a saját gépünkön a public könyvtárba, megvárjuk míg szinkronizál, aztán kérünk egy linket róla és azt használjuk a fórumon. Nem kell sehová feltöltögetni, meg csinálja magától. Sőt, lehet megosztott könyvtárat is létrehozni és több felhasználóhoz rendelni (pl három cimbora közös cuccai, mindenki látja mindenki módosítja, és mindenki ugyanazt látja mindig, de a saját gépén) ez kicsit hasonlít az MSN-ben lévő megosztási mappára, csak épp itt több ember is tartozhat a mappához. Ennyi Link to comment Megosztás: More sharing options...
setupman Elküldve Május5, 2009 Megoszt Elküldve Május5, 2009 Most megkavartál. Az utas oldali klégzsák kikapcsolható nem? Pont a gyerekek miatt, vagy rosszúl emléxem??....Vagy a G Astrában még nem? Olyan extra biztos, hogy van, hogy Opel gyerekülést érzékel és akkor nem nyit. Lehet, hogy sima utasérzékelő is van, de most lusta vagyok előkeresni a kezelésit. <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
tayrol Elküldve Május5, 2009 Megoszt Elküldve Május5, 2009 Szevasztok! Tanacsra lenne szuksegem: a soforoldali gumiszonyeg alatt egy 5x5 cm-es nedves folt volt tegnap reggelre, es a kuplungpedal magassagatol kezdve lefele az elso doblemezen levo textilboritas is nedves volt. Szintelen a folyadek, nem olaj. Van valakinek otlete, mitol lehet? Ha all a kocsi, akkor kiszarad, mihelyst megyek vele, megjelenik a folt... Szoval tuti fenntrol csopog le. Koszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Barnus Elküldve Május5, 2009 Megoszt Elküldve Május5, 2009 Sziasztok Az 5 ajtós G Astrának a hátsó két ajtójába szeretnék hangszórót tenni, be van ez vezetékezve vagy ha nincs hogy lehet odavezetni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
I_S Elküldve Május5, 2009 Megoszt Elküldve Május5, 2009 Sziasztok Az 5 ajtós G Astrának a hátsó két ajtójába szeretnék hangszórót tenni, be van ez vezetékezve vagy ha nincs hogy lehet odavezetni? Ha nem cl2 akkor elképzelhető, de nem tuti, ha cl2 akkor tuti oda kell húzni. Leg egyszerübb a küszöbök alatti csatornát használni a célra, aztán B oszlop, és ajtó. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Május6, 2009 Megoszt Elküldve Május6, 2009 A kézifék mögött van a légzsák indító. Abban van az előre gyorsulásérzékelő és full elektronika. A négy légzsákosnál az oldalirányú gyorsulásérzékelők az ajtókban vannak. Ha jól tudom 20 felett, lépnek működésbe, de ebben nem vagyok biztos. Inkább a gyorsulás számít, illetve, hogy bizonyos sebesség alatt tuti nem éred el azt a gyorsulást, amire indít. Egyébként ezt az állatos dolgot nem értem, mi köze ennek a légzsákindításhoz. Úgy érted, ha bekapsz egy sünt, akkor beindul-e? Fel is akadhattál valahova, mondjuk annak elég durvának kellett lennie, hogy elhajoljon az emelési pont. Inkább hogyha egy rokát, vagy hogy ha egy őzet, vagy ha egy szervast.... Jó lenne, ha abban az esetben nem indulna. Igaz van Cascom, de akkor is. Köszi a választ! <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts