Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Azért ez a tucatautókérdés összetetteb ennél sztem. Az én QP-m is 5.5-8M Ft között volt újkorában, ma mégsincs belőle több mint 30db (saccra) Magyarországon, de ez valószínűleg annak is köszönhető hogy a 2 ajtó és a kupé kialakítás miatt kevésbé alkalmas mindennapi használatra, mint egy B Vectra mondjuk.

Szerintem 30 fölött van. Én csak a 16. kerületben tudok 5-t. De lehet máshol ritkábbak. ;) Mellesleg qp sosem lesz népautó, mert a a cégek nem veszik és eléggé rétegkocsi. Én is maximum 2. kocsinak tartanék ilyet itthon, mert ketten lehet benne csak kényelmesen ellenni. Durván hangzik, de akkor inkább a mi autónk. Persze én nagyon szeretem a QP-t, és kellene is egy, de tényleg csak második kocsinak.

Elküldve
Most 15-ös van mert ez volt bent. ;) , ;)

A 15-öst minél hamarabb cseréld le, az csak ásványi, Astrába egyáltalán nem való! ;)

Elküldve
A 15-öst minél hamarabb cseréld le, az csak ásványi, Astrába egyáltalán nem való! ;)

Ebben a hónapban nemfog szerintem menni mert nem lesz zsém.

Elküldve
Akkor ne sokat járj vele.. legalább megtakarítasz egy kis zsét ;)

Ja és olajcsere után jegyezd meg a típust amit beletettél és mindig ugyanazt tölts utána a két csere közt!

hopp... elb..sztam nem idézni akartam hanem javítani ;)

Elküldve
Ja és olajcsere után jegyezd meg a típust amit beletettél és mindig ugyanazt tölts utána a két csere közt!

hopp... elb..sztam nem idézni akartam hanem javítani ;)

;)

Majd figyelek rá. A szervíz ahol cserélték nekem ott ragasztottak be az ajtóhoz egy matricát, hogy milyen lityi van belecsurizva.

Elküldve

Vezető ülés elötti lábtér alja nem egy darabból van? Csak mert nekem az ülés elött job oldalon ha odalépek neki, akkor kattog, pattog, mintha ott valami műanyaggal vagy külön lemezzel borított üreg lenne... Kárpit alatt van úgyhogy nem látszik.

Elküldve

És még egy. Az ülések alján húzodik egy flexibilis cső kábelekkel és egy műanyag dobozban/csatlakozóban végződik az űlőlap alatt. Ülésfűtésem nincs, mi lehet ez?

Elküldve
És még egy. Az ülések alján húzodik egy flexibilis cső kábelekkel és egy műanyag dobozban/csatlakozóban végződik az űlőlap alatt. Ülésfűtésem nincs, mi lehet ez?

Biztonsági öv befeszítő automatika(nagy ütközéskor robbanásszerűen rögzíti az övet, jobban mint a sima hirtelen húzásra működő zár. Asszem a légzsákkal együtt lép működésbe de az nem biztos)

Elküldve
Ez is "tucatautó" lesz egy éven belül, mint itthon az összes Opel, Ford, Volkswagen... Bár nem tudom mi a gond azzal, ha egy autóból sok fut... Az csak a márkát dicséri.

99-ben vettem újonnan Focust, akkor nagyon újszerű, meg futurisztikus volt, és megnézték az utcán.....

Két év múlva minden sarkon jött egy szembe.

Ez így megy. Ha valami jó, azt veszik - akkor meg sok lesz belőle.

Most még nagy szám az Insignia, majd 1-2 év, és megszokjuk. Ez alól a QP sem kivétel. Minden tiszteletem, de lerágott csont. Ettől még szép és jó, csak megszoktuk az elmúlt 10 évben.

Elküldve

Sziasztok! Segítség kellene, hogy a 2005-ös Z14XE-motoros Opel Astra Classic II autómba beszerelt gyári riasztót hogyan lehetne programozni

(más riasztási hang stb.), mert semmi leírásom nincs róla. Ha valaki tud infot az jól jönne..... köszi

Elküldve
Vezető ülés elötti lábtér alja nem egy darabból van? Csak mert nekem az ülés elött job oldalon ha odalépek neki, akkor kattog, pattog, mintha ott valami műanyaggal vagy külön lemezzel borított üreg lenne... Kárpit alatt van úgyhogy nem látszik.

Gőzöm nincs miről beszélsz ;) Egy darabban van a padlólemez, egy darabban van a kárpit és egy darabban van a szőnyeg. Ha nem így érzed, akkor csúnya rothadás lehet a padlólemezben.

Biztonsági öv befeszítő automatika(nagy ütközéskor robbanásszerűen rögzíti az övet, jobban mint a sima hirtelen húzásra működő zár. Asszem a légzsákkal együtt lép működésbe de az nem biztos)

Lehet még oldallégzsák, de ha az sincs, akkor csak a pirotechnikai övfeszítők, amik a zsák durranása előtt bepasszíroznak az ülésbe, hogy

- minél távolabb kerülj a lufiktól,

- kvázi helyes tartásod legyen.

Gondolom azért kérdezed, mert fel akarod tekerni a szőnyeget. Ahhoz első ülést, és a kardán alagút műanyag izét, meg az oldalsó küszöbborításokat is minimum ki kell szedned.

Elküldve

Azzal az ülés kiszedéssel csak óvatosan, ha nem kellő körültekintéssel csinálod, akkor eldurrannak az előbb emlegetett övfeszítők!

Akksisaru mindenképpen le, és utána azért én várnék is a helyedben egy kicsit.

Elküldve
Azzal az ülés kiszedéssel csak óvatosan, ha nem kellő körültekintéssel csinálod, akkor eldurrannak az előbb emlegetett övfeszítők!

Akksisaru mindenképpen le, és utána azért én várnék is a helyedben egy kicsit.

Jogos a felvetés, azért azt nem hinném, hogy eldurrannának, de hogy hibakód lesz a rendszerben az tuti és azt csak kiüttetni lehet. Valahol olvastam, hogy egy perc a várakozási idő akkusaru levétel után, utána már nincs hibajelzés.

Elküldve
Jogos a felvetés, azért azt nem hinném, hogy eldurrannának, de hogy hibakód lesz a rendszerben az tuti és azt csak kiüttetni lehet. Valahol olvastam, hogy egy perc a várakozási idő akkusaru levétel után, utána már nincs hibajelzés.

Így van. Mikor nekem ki kellett vennen az ülésemet: akksi saru lehúz, cigiszünet, csatlakozók széthúz, üléskivétel, stb. Összeszereléskor nem volt hibaüzenet.

Elküldve

Helyszíni hibaelhárítás 2464

Tárgy: Vezérlőkészülékek programozása - Új programozási és beállítási funkciók hozzáfűzve a TIS2Web-SPS környezethez

Modellek: Motorok: Opció:

Insignia 2009... All

Reklamáció: A vezérlőkészülékek nem programozhatók.

Ok: A vezérlőkészülékek programozása nem a TIS2Web új programozási és beállítási funkcióinak megfelelően történt.

Gyártási megoldás:

Hibaelhárítás:

A programozási és beállítási funkciók a TIS2Web-ben megváltoztak.

Azok a funkciók, amelyekre TIS2Web-SPS környezet kiterjed:

Lépés | Vezérlőkészülék | Vezérlőkészülék csere | Vezérlőkészülék

| | | újrakonfigurálása

----------------------------------------------------------------------

1 | Programozás | Vezérlőkészülék | Konfigurálás és

| | eltávolításának | beállítás

| | előkészítése |

----------------------------------------------------------------------

2 | Konfigurálás | Régi vezérlőkészülék | Indításgátló

| és beállítás | kiszerelése | betanítása - új

| | | kulcsok hozzáadása /

| | | betanítása - csak a

| | | BCM-re és ECM-re

| | | vonatkozik

----------------------------------------------------------------------

3 | | Új vezérlőkészülék |

| | beszerelése |

----------------------------------------------------------------------

4 | | Programozás |

----------------------------------------------------------------------

5 | | Konfigurálás és |

| | beállítás |

----------------------------------------------------------------------

6 | | Indításgátló |

| | betanítása - csak a |

| | BCM-re és ECM-re |

| | vonatkozik |

Vezérlőkészülék eltávolításának előkészítése (új SPS-funkció):

- Erre a műveletre csak az előtt van szükség, hogy egy ECU-t

eltávolítunk a gépjárműből.

- Nem minden vezérlőegység igényel előkészítést az eltávolítás előtt.

- A TIS2Webben válassza az "SPS" alkalmazást, majd

válassza a "Vezérlőkészülék előkészítése kiszerelésre"

parancsot. A gépjármű adatok és a jármű azonosító

szám megadása után válassza a megfelelő programozási

funkciót, és kövesse a képernyő utasításait.

Programozás:

- A legtöbb új vezérlőkészülék programozást igényel. Ezt a funkciót

használjuk az újraprogramozáshoz is.

- A TIS2Web-ben válassza az "SPS" alkalmazást, majd válassza a

"reprogram ECU" (ECU újraprogramozása) parancsot. A gépjármű

adatok és jármű azonosító szám megadása után válassza a megfelelő

programozási funkciót, és kövesse a képernyő utasításait.

Konfigurálás és beállítás (új SPS-funkció):

- Egyes vezérlőkészülék a beprogramozás után konfigurálást

és beállítást igényelnek.

- A TIS2Webben válassza az "SPS" alkalmazást, majd válassza a

"reprogram ECU" (ECU újraprogramozása) parancsot. A gépjármű

adatok és jármű azonosító szám megadása után válassza a megfelelő

konfigurálási és beállítási funkciót, és kövesse a képernyő

utasításait.

Indításgátló betanítása (új SPS-funkció):

- A "konfigurálás és beállítás" funkció után a BCM-nek és ECM-nek az

indításgátló betanítására van szüksége.

- A TIS2Webben válassza az "SPS" alkalmazást, majd válassza a

"reprogram ECU" (ECU újraprogramozása) parancsot. A gépjármű

adatok és jármű azonosító szám megadása után válassza az

"immobilizer learn" (indításgátló betanítása) műveletet,

és kövesse a képernyő utasításait.

Funkcionális csoport: N - Elektromos szerelvény

Reklamációs csoport: 04 - Elektromos hiba,13 - Nem vagy nem kielégítő működés

Hibakód: Nincs

azt mindenki döntse el vesz insigniát vagy sem

Elküldve
Helyszíni hibaelhárítás 2464

Tárgy: Vezérlőkészülékek programozása - Új programozási és beállítási funkciók hozzáfűzve a TIS2Web-SPS környezethez

Modellek: Motorok: Opció:

Insignia 2009... All

Reklamáció: A vezérlőkészülékek nem programozhatók.

Ok: A vezérlőkészülékek programozása nem a TIS2Web új programozási és beállítási funkcióinak megfelelően történt.

Gyártási megoldás:

Hibaelhárítás:

A programozási és beállítási funkciók a TIS2Web-ben megváltoztak.

Azok a funkciók, amelyekre TIS2Web-SPS környezet kiterjed:

Lépés | Vezérlőkészülék | Vezérlőkészülék csere | Vezérlőkészülék

| | | újrakonfigurálása

----------------------------------------------------------------------

1 | Programozás | Vezérlőkészülék | Konfigurálás és

| | eltávolításának | beállítás

| | előkészítése |

----------------------------------------------------------------------

2 | Konfigurálás | Régi vezérlőkészülék | Indításgátló

| és beállítás | kiszerelése | betanítása - új

| | | kulcsok hozzáadása /

| | | betanítása - csak a

| | | BCM-re és ECM-re

| | | vonatkozik

----------------------------------------------------------------------

3 | | Új vezérlőkészülék |

| | beszerelése |

----------------------------------------------------------------------

4 | | Programozás |

----------------------------------------------------------------------

5 | | Konfigurálás és |

| | beállítás |

----------------------------------------------------------------------

6 | | Indításgátló |

| | betanítása - csak a |

| | BCM-re és ECM-re |

| | vonatkozik |

Vezérlőkészülék eltávolításának előkészítése (új SPS-funkció):

- Erre a műveletre csak az előtt van szükség, hogy egy ECU-t

eltávolítunk a gépjárműből.

- Nem minden vezérlőegység igényel előkészítést az eltávolítás előtt.

- A TIS2Webben válassza az "SPS" alkalmazást, majd

válassza a "Vezérlőkészülék előkészítése kiszerelésre"

parancsot. A gépjármű adatok és a jármű azonosító

szám megadása után válassza a megfelelő programozási

funkciót, és kövesse a képernyő utasításait.

Programozás:

- A legtöbb új vezérlőkészülék programozást igényel. Ezt a funkciót

használjuk az újraprogramozáshoz is.

- A TIS2Web-ben válassza az "SPS" alkalmazást, majd válassza a

"reprogram ECU" (ECU újraprogramozása) parancsot. A gépjármű

adatok és jármű azonosító szám megadása után válassza a megfelelő

programozási funkciót, és kövesse a képernyő utasításait.

Konfigurálás és beállítás (új SPS-funkció):

- Egyes vezérlőkészülék a beprogramozás után konfigurálást

és beállítást igényelnek.

- A TIS2Webben válassza az "SPS" alkalmazást, majd válassza a

"reprogram ECU" (ECU újraprogramozása) parancsot. A gépjármű

adatok és jármű azonosító szám megadása után válassza a megfelelő

konfigurálási és beállítási funkciót, és kövesse a képernyő

utasításait.

Indításgátló betanítása (új SPS-funkció):

- A "konfigurálás és beállítás" funkció után a BCM-nek és ECM-nek az

indításgátló betanítására van szüksége.

- A TIS2Webben válassza az "SPS" alkalmazást, majd válassza a

"reprogram ECU" (ECU újraprogramozása) parancsot. A gépjármű

adatok és jármű azonosító szám megadása után válassza az

"immobilizer learn" (indításgátló betanítása) műveletet,

és kövesse a képernyő utasításait.

Funkcionális csoport: N - Elektromos szerelvény

Reklamációs csoport: 04 - Elektromos hiba,13 - Nem vagy nem kielégítő működés

Hibakód: Nincs

azt mindenki döntse el vesz insigniát vagy sem

pedig de szépek ;) Mire odáig érek, hogy insigniát veszek, addigra már rég a lengyelek fogják gyártani insignia cl2 néven, és ezek a hibák ki lesznek javítva. Ez kb 10 év mulvára tehető ;)

Elküldve
Gőzöm nincs miről beszélsz ;) Egy darabban van a padlólemez, egy darabban van a kárpit és egy darabban van a szőnyeg. Ha nem így érzed, akkor csúnya rothadás lehet a padlólemezben.

Lehet még oldallégzsák, de ha az sincs, akkor csak a pirotechnikai övfeszítők, amik a zsák durranása előtt bepasszíroznak az ülésbe, hogy

- minél távolabb kerülj a lufiktól,

- kvázi helyes tartásod legyen.

Gondolom azért kérdezed, mert fel akarod tekerni a szőnyeget. Ahhoz első ülést, és a kardán alagút műanyag izét, meg az oldalsó küszöbborításokat is minimum ki kell szedned.

Értem. Nem hiszem, hogy rohadna, legalábbis alulról ép minden, mintha most jött volna le a szalagról, a kárpit is tip-top, így nem hiszem, hogy rohadás lenne. De furcsa nagyon ha oda teszem a sarkamat, akkor pattan egyet és 2-3 mm-t süllyed.

Elküldve
Értem. Nem hiszem, hogy rohadna, legalábbis alulról ép minden, mintha most jött volna le a szalagról, a kárpit is tip-top, így nem hiszem, hogy rohadás lenne. De furcsa nagyon ha oda teszem a sarkamat, akkor pattan egyet és 2-3 mm-t süllyed.

A kárpiton a pedáloknál van egy gumi rész (egybe van építve a kárpittal), és lehet csak ez játszik deformálósdit. Vedd ki a szőnyeget és meglátod.

Elküldve
A kárpiton a pedáloknál van egy gumi rész (egybe van építve a kárpittal), és lehet csak ez játszik deformálósdit. Vedd ki a szőnyeget és meglátod.

Lehet ez lesz a gond. Ma kicsit megtanulmányoztam. Ahogy látom a kárpit alatt valami szivacsréteg lehet, ami persze nem egyenletesen tömörül, így van ahol vékonyabb már. Ha rálépek a gumi rész pattog, ahogy hajlik.

Elküldve
Lehet ez lesz a gond. Ma kicsit megtanulmányoztam. Ahogy látom a kárpit alatt valami szivacsréteg lehet, ami persze nem egyenletesen tömörül, így van ahol vékonyabb már. Ha rálépek a gumi rész pattog, ahogy hajlik.

Ez a szivacsos réteg egybe van ám a kárpittal. Mondhatnánk, hogy szivacsod kárpit van a komfortérzet javítása érdekében. ;)

Elküldve
Ez a szivacsos réteg egybe van ám a kárpittal. Mondhatnánk, hogy szivacsod kárpit van a komfortérzet javítása érdekében. ;)

Ez igaz, de csak akkor, ha a komfortérzet alatt a zajszigetelést érted.

Elküldve

ÉN, ha marad az opel, akkor csak is volt, vagy ampera lesz. Arra gyúrok. ;)

Insignia apró megoldásokkal utáltatta meg velem magát. Pl. elől krómozott az ajtó nyitó, hátul fekete műanyag. A 2.0 diesel moci meg egy nagy kaka, 2009ben ez már nem elfogadható, szerintem. Erőtlen, hangos, stb... Opel válasza a hangosságra: átprogramzzuk és jobb lesz. Muhahaha! Az azért kevés lesz!

Elküldve

Még mindig kérdés, hogy hol és mennyiért kapok hátsó ablaktörlőt 5 ajtósra... abból is olyan spoileres kellene, mint amit gyárilag rátesznek. Erre tud valaki valamit mondani?

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.