Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

Azért ez a tucatautókérdés összetetteb ennél sztem. Az én QP-m is 5.5-8M Ft között volt újkorában, ma mégsincs belőle több mint 30db (saccra) Magyarországon, de ez valószínűleg annak is köszönhető hogy a 2 ajtó és a kupé kialakítás miatt kevésbé alkalmas mindennapi használatra, mint egy B Vectra mondjuk.

Szerintem 30 fölött van. Én csak a 16. kerületben tudok 5-t. De lehet máshol ritkábbak. ;) Mellesleg qp sosem lesz népautó, mert a a cégek nem veszik és eléggé rétegkocsi. Én is maximum 2. kocsinak tartanék ilyet itthon, mert ketten lehet benne csak kényelmesen ellenni. Durván hangzik, de akkor inkább a mi autónk. Persze én nagyon szeretem a QP-t, és kellene is egy, de tényleg csak második kocsinak.

Link to comment
Megosztás:

Ja és olajcsere után jegyezd meg a típust amit beletettél és mindig ugyanazt tölts utána a két csere közt!

hopp... elb..sztam nem idézni akartam hanem javítani ;)

;)

Majd figyelek rá. A szervíz ahol cserélték nekem ott ragasztottak be az ajtóhoz egy matricát, hogy milyen lityi van belecsurizva.

Link to comment
Megosztás:

Vezető ülés elötti lábtér alja nem egy darabból van? Csak mert nekem az ülés elött job oldalon ha odalépek neki, akkor kattog, pattog, mintha ott valami műanyaggal vagy külön lemezzel borított üreg lenne... Kárpit alatt van úgyhogy nem látszik.

Link to comment
Megosztás:

És még egy. Az ülések alján húzodik egy flexibilis cső kábelekkel és egy műanyag dobozban/csatlakozóban végződik az űlőlap alatt. Ülésfűtésem nincs, mi lehet ez?

Biztonsági öv befeszítő automatika(nagy ütközéskor robbanásszerűen rögzíti az övet, jobban mint a sima hirtelen húzásra működő zár. Asszem a légzsákkal együtt lép működésbe de az nem biztos)

Link to comment
Megosztás:

Ez is "tucatautó" lesz egy éven belül, mint itthon az összes Opel, Ford, Volkswagen... Bár nem tudom mi a gond azzal, ha egy autóból sok fut... Az csak a márkát dicséri.

99-ben vettem újonnan Focust, akkor nagyon újszerű, meg futurisztikus volt, és megnézték az utcán.....

Két év múlva minden sarkon jött egy szembe.

Ez így megy. Ha valami jó, azt veszik - akkor meg sok lesz belőle.

Most még nagy szám az Insignia, majd 1-2 év, és megszokjuk. Ez alól a QP sem kivétel. Minden tiszteletem, de lerágott csont. Ettől még szép és jó, csak megszoktuk az elmúlt 10 évben.

Link to comment
Megosztás:

Vezető ülés elötti lábtér alja nem egy darabból van? Csak mert nekem az ülés elött job oldalon ha odalépek neki, akkor kattog, pattog, mintha ott valami műanyaggal vagy külön lemezzel borított üreg lenne... Kárpit alatt van úgyhogy nem látszik.

Gőzöm nincs miről beszélsz ;) Egy darabban van a padlólemez, egy darabban van a kárpit és egy darabban van a szőnyeg. Ha nem így érzed, akkor csúnya rothadás lehet a padlólemezben.

Biztonsági öv befeszítő automatika(nagy ütközéskor robbanásszerűen rögzíti az övet, jobban mint a sima hirtelen húzásra működő zár. Asszem a légzsákkal együtt lép működésbe de az nem biztos)

Lehet még oldallégzsák, de ha az sincs, akkor csak a pirotechnikai övfeszítők, amik a zsák durranása előtt bepasszíroznak az ülésbe, hogy

- minél távolabb kerülj a lufiktól,

- kvázi helyes tartásod legyen.

Gondolom azért kérdezed, mert fel akarod tekerni a szőnyeget. Ahhoz első ülést, és a kardán alagút műanyag izét, meg az oldalsó küszöbborításokat is minimum ki kell szedned.

Link to comment
Megosztás:

Azzal az ülés kiszedéssel csak óvatosan, ha nem kellő körültekintéssel csinálod, akkor eldurrannak az előbb emlegetett övfeszítők!

Akksisaru mindenképpen le, és utána azért én várnék is a helyedben egy kicsit.

Jogos a felvetés, azért azt nem hinném, hogy eldurrannának, de hogy hibakód lesz a rendszerben az tuti és azt csak kiüttetni lehet. Valahol olvastam, hogy egy perc a várakozási idő akkusaru levétel után, utána már nincs hibajelzés.

Link to comment
Megosztás:

Jogos a felvetés, azért azt nem hinném, hogy eldurrannának, de hogy hibakód lesz a rendszerben az tuti és azt csak kiüttetni lehet. Valahol olvastam, hogy egy perc a várakozási idő akkusaru levétel után, utána már nincs hibajelzés.

Így van. Mikor nekem ki kellett vennen az ülésemet: akksi saru lehúz, cigiszünet, csatlakozók széthúz, üléskivétel, stb. Összeszereléskor nem volt hibaüzenet.

Link to comment
Megosztás:

Helyszíni hibaelhárítás 2464

Tárgy: Vezérlőkészülékek programozása - Új programozási és beállítási funkciók hozzáfűzve a TIS2Web-SPS környezethez

Modellek: Motorok: Opció:

Insignia 2009... All

Reklamáció: A vezérlőkészülékek nem programozhatók.

Ok: A vezérlőkészülékek programozása nem a TIS2Web új programozási és beállítási funkcióinak megfelelően történt.

Gyártási megoldás:

Hibaelhárítás:

A programozási és beállítási funkciók a TIS2Web-ben megváltoztak.

Azok a funkciók, amelyekre TIS2Web-SPS környezet kiterjed:

Lépés | Vezérlőkészülék | Vezérlőkészülék csere | Vezérlőkészülék

| | | újrakonfigurálása

----------------------------------------------------------------------

1 | Programozás | Vezérlőkészülék | Konfigurálás és

| | eltávolításának | beállítás

| | előkészítése |

----------------------------------------------------------------------

2 | Konfigurálás | Régi vezérlőkészülék | Indításgátló

| és beállítás | kiszerelése | betanítása - új

| | | kulcsok hozzáadása /

| | | betanítása - csak a

| | | BCM-re és ECM-re

| | | vonatkozik

----------------------------------------------------------------------

3 | | Új vezérlőkészülék |

| | beszerelése |

----------------------------------------------------------------------

4 | | Programozás |

----------------------------------------------------------------------

5 | | Konfigurálás és |

| | beállítás |

----------------------------------------------------------------------

6 | | Indításgátló |

| | betanítása - csak a |

| | BCM-re és ECM-re |

| | vonatkozik |

Vezérlőkészülék eltávolításának előkészítése (új SPS-funkció):

- Erre a műveletre csak az előtt van szükség, hogy egy ECU-t

eltávolítunk a gépjárműből.

- Nem minden vezérlőegység igényel előkészítést az eltávolítás előtt.

- A TIS2Webben válassza az "SPS" alkalmazást, majd

válassza a "Vezérlőkészülék előkészítése kiszerelésre"

parancsot. A gépjármű adatok és a jármű azonosító

szám megadása után válassza a megfelelő programozási

funkciót, és kövesse a képernyő utasításait.

Programozás:

- A legtöbb új vezérlőkészülék programozást igényel. Ezt a funkciót

használjuk az újraprogramozáshoz is.

- A TIS2Web-ben válassza az "SPS" alkalmazást, majd válassza a

"reprogram ECU" (ECU újraprogramozása) parancsot. A gépjármű

adatok és jármű azonosító szám megadása után válassza a megfelelő

programozási funkciót, és kövesse a képernyő utasításait.

Konfigurálás és beállítás (új SPS-funkció):

- Egyes vezérlőkészülék a beprogramozás után konfigurálást

és beállítást igényelnek.

- A TIS2Webben válassza az "SPS" alkalmazást, majd válassza a

"reprogram ECU" (ECU újraprogramozása) parancsot. A gépjármű

adatok és jármű azonosító szám megadása után válassza a megfelelő

konfigurálási és beállítási funkciót, és kövesse a képernyő

utasításait.

Indításgátló betanítása (új SPS-funkció):

- A "konfigurálás és beállítás" funkció után a BCM-nek és ECM-nek az

indításgátló betanítására van szüksége.

- A TIS2Webben válassza az "SPS" alkalmazást, majd válassza a

"reprogram ECU" (ECU újraprogramozása) parancsot. A gépjármű

adatok és jármű azonosító szám megadása után válassza az

"immobilizer learn" (indításgátló betanítása) műveletet,

és kövesse a képernyő utasításait.

Funkcionális csoport: N - Elektromos szerelvény

Reklamációs csoport: 04 - Elektromos hiba,13 - Nem vagy nem kielégítő működés

Hibakód: Nincs

azt mindenki döntse el vesz insigniát vagy sem

Link to comment
Megosztás:

Helyszíni hibaelhárítás 2464

Tárgy: Vezérlőkészülékek programozása - Új programozási és beállítási funkciók hozzáfűzve a TIS2Web-SPS környezethez

Modellek: Motorok: Opció:

Insignia 2009... All

Reklamáció: A vezérlőkészülékek nem programozhatók.

Ok: A vezérlőkészülékek programozása nem a TIS2Web új programozási és beállítási funkcióinak megfelelően történt.

Gyártási megoldás:

Hibaelhárítás:

A programozási és beállítási funkciók a TIS2Web-ben megváltoztak.

Azok a funkciók, amelyekre TIS2Web-SPS környezet kiterjed:

Lépés | Vezérlőkészülék | Vezérlőkészülék csere | Vezérlőkészülék

| | | újrakonfigurálása

----------------------------------------------------------------------

1 | Programozás | Vezérlőkészülék | Konfigurálás és

| | eltávolításának | beállítás

| | előkészítése |

----------------------------------------------------------------------

2 | Konfigurálás | Régi vezérlőkészülék | Indításgátló

| és beállítás | kiszerelése | betanítása - új

| | | kulcsok hozzáadása /

| | | betanítása - csak a

| | | BCM-re és ECM-re

| | | vonatkozik

----------------------------------------------------------------------

3 | | Új vezérlőkészülék |

| | beszerelése |

----------------------------------------------------------------------

4 | | Programozás |

----------------------------------------------------------------------

5 | | Konfigurálás és |

| | beállítás |

----------------------------------------------------------------------

6 | | Indításgátló |

| | betanítása - csak a |

| | BCM-re és ECM-re |

| | vonatkozik |

Vezérlőkészülék eltávolításának előkészítése (új SPS-funkció):

- Erre a műveletre csak az előtt van szükség, hogy egy ECU-t

eltávolítunk a gépjárműből.

- Nem minden vezérlőegység igényel előkészítést az eltávolítás előtt.

- A TIS2Webben válassza az "SPS" alkalmazást, majd

válassza a "Vezérlőkészülék előkészítése kiszerelésre"

parancsot. A gépjármű adatok és a jármű azonosító

szám megadása után válassza a megfelelő programozási

funkciót, és kövesse a képernyő utasításait.

Programozás:

- A legtöbb új vezérlőkészülék programozást igényel. Ezt a funkciót

használjuk az újraprogramozáshoz is.

- A TIS2Web-ben válassza az "SPS" alkalmazást, majd válassza a

"reprogram ECU" (ECU újraprogramozása) parancsot. A gépjármű

adatok és jármű azonosító szám megadása után válassza a megfelelő

programozási funkciót, és kövesse a képernyő utasításait.

Konfigurálás és beállítás (új SPS-funkció):

- Egyes vezérlőkészülék a beprogramozás után konfigurálást

és beállítást igényelnek.

- A TIS2Webben válassza az "SPS" alkalmazást, majd válassza a

"reprogram ECU" (ECU újraprogramozása) parancsot. A gépjármű

adatok és jármű azonosító szám megadása után válassza a megfelelő

konfigurálási és beállítási funkciót, és kövesse a képernyő

utasításait.

Indításgátló betanítása (új SPS-funkció):

- A "konfigurálás és beállítás" funkció után a BCM-nek és ECM-nek az

indításgátló betanítására van szüksége.

- A TIS2Webben válassza az "SPS" alkalmazást, majd válassza a

"reprogram ECU" (ECU újraprogramozása) parancsot. A gépjármű

adatok és jármű azonosító szám megadása után válassza az

"immobilizer learn" (indításgátló betanítása) műveletet,

és kövesse a képernyő utasításait.

Funkcionális csoport: N - Elektromos szerelvény

Reklamációs csoport: 04 - Elektromos hiba,13 - Nem vagy nem kielégítő működés

Hibakód: Nincs

azt mindenki döntse el vesz insigniát vagy sem

pedig de szépek ;) Mire odáig érek, hogy insigniát veszek, addigra már rég a lengyelek fogják gyártani insignia cl2 néven, és ezek a hibák ki lesznek javítva. Ez kb 10 év mulvára tehető ;)

Link to comment
Megosztás:

Gőzöm nincs miről beszélsz ;) Egy darabban van a padlólemez, egy darabban van a kárpit és egy darabban van a szőnyeg. Ha nem így érzed, akkor csúnya rothadás lehet a padlólemezben.

Lehet még oldallégzsák, de ha az sincs, akkor csak a pirotechnikai övfeszítők, amik a zsák durranása előtt bepasszíroznak az ülésbe, hogy

- minél távolabb kerülj a lufiktól,

- kvázi helyes tartásod legyen.

Gondolom azért kérdezed, mert fel akarod tekerni a szőnyeget. Ahhoz első ülést, és a kardán alagút műanyag izét, meg az oldalsó küszöbborításokat is minimum ki kell szedned.

Értem. Nem hiszem, hogy rohadna, legalábbis alulról ép minden, mintha most jött volna le a szalagról, a kárpit is tip-top, így nem hiszem, hogy rohadás lenne. De furcsa nagyon ha oda teszem a sarkamat, akkor pattan egyet és 2-3 mm-t süllyed.

Link to comment
Megosztás:

Értem. Nem hiszem, hogy rohadna, legalábbis alulról ép minden, mintha most jött volna le a szalagról, a kárpit is tip-top, így nem hiszem, hogy rohadás lenne. De furcsa nagyon ha oda teszem a sarkamat, akkor pattan egyet és 2-3 mm-t süllyed.

A kárpiton a pedáloknál van egy gumi rész (egybe van építve a kárpittal), és lehet csak ez játszik deformálósdit. Vedd ki a szőnyeget és meglátod.

Link to comment
Megosztás:

A kárpiton a pedáloknál van egy gumi rész (egybe van építve a kárpittal), és lehet csak ez játszik deformálósdit. Vedd ki a szőnyeget és meglátod.

Lehet ez lesz a gond. Ma kicsit megtanulmányoztam. Ahogy látom a kárpit alatt valami szivacsréteg lehet, ami persze nem egyenletesen tömörül, így van ahol vékonyabb már. Ha rálépek a gumi rész pattog, ahogy hajlik.

Link to comment
Megosztás:

Lehet ez lesz a gond. Ma kicsit megtanulmányoztam. Ahogy látom a kárpit alatt valami szivacsréteg lehet, ami persze nem egyenletesen tömörül, így van ahol vékonyabb már. Ha rálépek a gumi rész pattog, ahogy hajlik.

Ez a szivacsos réteg egybe van ám a kárpittal. Mondhatnánk, hogy szivacsod kárpit van a komfortérzet javítása érdekében. ;)

Link to comment
Megosztás:

ÉN, ha marad az opel, akkor csak is volt, vagy ampera lesz. Arra gyúrok. ;)

Insignia apró megoldásokkal utáltatta meg velem magát. Pl. elől krómozott az ajtó nyitó, hátul fekete műanyag. A 2.0 diesel moci meg egy nagy kaka, 2009ben ez már nem elfogadható, szerintem. Erőtlen, hangos, stb... Opel válasza a hangosságra: átprogramzzuk és jobb lesz. Muhahaha! Az azért kevés lesz!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.