Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

Noha úgy tűnik, hogy csak én kérdezek, azért még lenne egy kérdésem:

Autómosás hol, hogyan? Eddig mindig én suvickoltam a kocsimat, de a fehér valahogy nem volt annyira kényes egy-egy esőre meg porosabb napokra (ha meg gyorsan kellett alakítani, akkor irány valamelyik benzinkút és relatíve olcsón meg is voltam). Na most a zöld G Astrám iszonyat hamar mocskosodik... csillaggarázsban áll és bontják mellettünk a házat, aminek az az eredménye, hogy ma egy 2 perces zápor után az egy hete mosott kocsi úgy nézett ki, mintha bekenték volna ragasztóval és megforgatták volna a sivatagban. :lol:

Ha ilyen iramban lesz mocskos, nem fogom bírni a 2 órás csutakolást hetente, meg gondolom a kocsinak sem tenne jót, remélem lassan befejezik a bontást.

Lényeg a lényeg, hol érdemes mosatni? Kézi mosóban (gondolom ez kímélő), automata mosóban (olcsóbb és gyorsabb)? A dolgot még nehezíti, hogy az 5 ajtós tetőantennáját féltem az automatától, hogy esetleg letöri, valamint nem tudom, hogy szintén az automata mit kezdene a gyári Irmscher hátsó szárnnyal... ;)

Vannak valakinek tapasztalatai esetleg?

Előre is köszi a helpet!

Ne mond már, hogy a zöld hamar koszosodik :lol: még elhiszem :lol:

egyébként ha hosszú távon jót akarsz a kocsi fényének, akkor az automata mosókat hanyagolod, mert icconyatosan össze tudja ám karmolni egy kopottabb kefe a fényt.

Én kizárólag télen kézi mosózok, itt nálunk van egy elég jófajta, 600 pénzből patyolat tiszta, de legyen 800, és akkor 2 hetes téli mocskot is simán eltünteti, nyáron meg szigorú csináld magad mosás van.

Link to comment
Megosztás:

Noha úgy tűnik, hogy csak én kérdezek, azért még lenne egy kérdésem:

Autómosás hol, hogyan? Eddig mindig én suvickoltam a kocsimat, de a fehér valahogy nem volt annyira kényes egy-egy esőre meg porosabb napokra (ha meg gyorsan kellett alakítani, akkor irány valamelyik benzinkút és relatíve olcsón meg is voltam). Na most a zöld G Astrám iszonyat hamar mocskosodik... csillaggarázsban áll és bontják mellettünk a házat, aminek az az eredménye, hogy ma egy 2 perces zápor után az egy hete mosott kocsi úgy nézett ki, mintha bekenték volna ragasztóval és megforgatták volna a sivatagban. :lol:

Ha ilyen iramban lesz mocskos, nem fogom bírni a 2 órás csutakolást hetente, meg gondolom a kocsinak sem tenne jót, remélem lassan befejezik a bontást.

Lényeg a lényeg, hol érdemes mosatni? Kézi mosóban (gondolom ez kímélő), automata mosóban (olcsóbb és gyorsabb)? A dolgot még nehezíti, hogy az 5 ajtós tetőantennáját féltem az automatától, hogy esetleg letöri, valamint nem tudom, hogy szintén az automata mit kezdene a gyári Irmscher hátsó szárnnyal... ;)

Vannak valakinek tapasztalatai esetleg?

Előre is köszi a helpet!

Hát azt szokták mondani, hogy a gépi mosó nem jó mert összekarcolhatja a fényezést, ami egy sötétebb autón jobban is látszik.

A tapasztalatom az, hogy gépi mosó és gépi mosó közt is rengeteg a különbség. Elvileg a viledás talán jobb, de ha kendők el vannak koszolódva és szemcsék ragadtak bele, akkor az is összekarcolhatja a kocsit.

A legkíméletesebb módnak azt tartom, ha először bő vízzel átöblíted az egész felületék a kocsinak, hogy a rászáradt por is lazuljon, aztán nagy nyomásúval lacsapatod. A végén, amíg nedves óvatosan áttörlöd puha ronggyal. Aztán amikor tök tiszta, érdemes viaszolni is. Ami nem csak fényessé teszi a kocsit, hanem könnyebben is moshatóvá válik, hiszen a vékony viaszrétegre kevésbé tapad a szennyződés. Nomeg a vizet is úgy taszitja majd mint a teflon. Ettől függeltlenül én 1x 2x bementem gépi mosóba idő hiányában, de előtte megnéztem hogy milyen állapotba vannak a kendők. Nekem nem lett semmi gáz szerencsére pedig nekem fekete a kocsi ami ebből a szempontból a legkritikusabb.

Link to comment
Megosztás:

Hát azt szokták mondani, hogy a gépi mosó nem jó mert összekarcolhatja a fényezést, ami egy sötétebb autón jobban is látszik.

A tapasztalatom az, hogy gépi mosó és gépi mosó közt is rengeteg a különbség. Elvileg a viledás talán jobb, de ha kendők el vannak koszolódva és szemcsék ragadtak bele, akkor az is összekarcolhatja a kocsit.

A legkíméletesebb módnak azt tartom, ha először bő vízzel átöblíted az egész felületék a kocsinak, hogy a rászáradt por is lazuljon, aztán nagy nyomásúval lacsapatod. A végén, amíg nedves óvatosan áttörlöd puha ronggyal. Aztán amikor tök tiszta, érdemes viaszolni is. Ami nem csak fényessé teszi a kocsit, hanem könnyebben is moshatóvá válik, hiszen a vékony viaszrétegre kevésbé tapad a szennyződés. Nomeg a vizet is úgy taszitja majd mint a teflon. Ettől függeltlenül én 1x 2x bementem gépi mosóba idő hiányában, de előtte megnéztem hogy milyen állapotba vannak a kendők. Nekem nem lett semmi gáz szerencsére pedig nekem fekete a kocsi ami ebből a szempontból a legkritikusabb.

Múltkor én az itthoni mosást is megszívtam. Úgy szoktam, hogy előbb slaggal leszedem a nagyját, aztán jön a szivacsos samponos mosás szépen fentről lefelé, majd újra vízzel le a habot és után törölgetem szárazra. Na de nem tudtam olyan gyorsan törölni, hogy apró pöttyökben ne száradjon folyton rá a víz a kocsira, és mivel világos zöld metál (a szervízkönyvben classic zöld néven fut), ezért baromira látható volt rajta minden csepp. :S Kb 1 órát törölgettem, mire elégedett voltam. ;)

Akkor köszi a válaszokat, a gépi mosót hanyagolom.

Link to comment
Megosztás:

S Kb 1 órát törölgettem, mire elégedett voltam. :lol:

Vanezígy :lol:... gondolhatod a feketén milyen?

A legbosszantóbb az volt egyszer, hogy télen még viszonylag jó időben kézileg akartam makulátlanra fényezgetni a kocsit.

A foltok eltüntetésére azt csináltam, hogy éppencsak enyhén nedves ronyggyal töröltem és azon nyomban elpárolgott és nem hagyot nyomot (mint mondjuk ablakpucoláskor az asszonyok). Node nem vettem észre, hogy elszaladt körlöttem az idő, és lement a nap. Olyan gyorsan kezdett hülni, hogy csak lesem: mi a franctól olyan matt az egész.. hát elpárolgás helyett halál vékony filmrétegben elkezdett ráfagyni ;) olyan veszett szarul nézett ki hogy rossz volt ránézni :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nem bííírtam kihagyni:

KI

Ez zsír !!!

Rengeteg olyan kifejezés van a magyarban, ami valamilyen módon a kajával kapcsolatos. Például amikor perecelsz egyet. Vagy elmész csak úgy céltalanul kolbászolni a városba. Vagy rizsázol valakinek, például abból a célból, hogy később megrépázd, de az is lehet, hogy ő meg utána megmogyoróz. Ilyenkor nem kell sokat tökölni, ha egyszer már lekenyerezted. Veled ne kukoricázzon. Persze ha éjszakai pillangó, akkor tejelned kell, mert kisajtolja belőled, ezt általában előre le is vajazzátok, amikor még úgy be vagy sózva, hogy borsózik a hátad, és nem gondolsz arra, hogy utána annyira fel leszel paprikázva, hogy majd' becsokizol. Kábé. Nem ér a nevem, káposzta a fejem. És ha erre nem tudsz mit mondani, akkor mákom van...

BE

Bocsesz ;)

Link to comment
Megosztás:

Nem bííírtam kihagyni:

KI

Ez zsír !!!

Rengeteg olyan kifejezés van a magyarban, ami valamilyen módon a kajával kapcsolatos. Például amikor perecelsz egyet. Vagy elmész csak úgy céltalanul kolbászolni a városba. Vagy rizsázol valakinek, például abból a célból, hogy később megrépázd, de az is lehet, hogy ő meg utána megmogyoróz. Ilyenkor nem kell sokat tökölni, ha egyszer már lekenyerezted. Veled ne kukoricázzon. Persze ha éjszakai pillangó, akkor tejelned kell, mert kisajtolja belőled, ezt általában előre le is vajazzátok, amikor még úgy be vagy sózva, hogy borsózik a hátad, és nem gondolsz arra, hogy utána annyira fel leszel paprikázva, hogy majd' becsokizol. Kábé. Nem ér a nevem, káposzta a fejem. És ha erre nem tudsz mit mondani, akkor mákom van...

BE

Bocsesz :lol:

LOOOOL!!!!! Ez nagyon jó! ;) A magyar nyelv a legjobb világon én mindig is tudtam, még káromkodni is ezen a nyelven lehet a legjobban. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Vanezígy :lol:... gondolhatod a feketén milyen?

A legbosszantóbb az volt egyszer, hogy télen még viszonylag jó időben kézileg akartam makulátlanra fényezgetni a kocsit.

A foltok eltüntetésére azt csináltam, hogy éppencsak enyhén nedves ronyggyal töröltem és azon nyomban elpárolgott és nem hagyot nyomot (mint mondjuk ablakpucoláskor az asszonyok). Node nem vettem észre, hogy elszaladt körlöttem az idő, és lement a nap. Olyan gyorsan kezdett hülni, hogy csak lesem: mi a franctól olyan matt az egész.. hát elpárolgás helyett halál vékony filmrétegben elkezdett ráfagyni :lol: olyan veszett szarul nézett ki hogy rossz volt ránézni :)

Kemény, meg a kajás szöveg is jó. ;) Nálam a takarításnak mindig a naplemente vet véget, ami azért jó, mert az ablak pucolást mindig sötétben csinálom, ami persze így tök szar lesz és hajnalban eshetek neki megint. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nem bííírtam kihagyni:

KI

Ez zsír !!!

Rengeteg olyan kifejezés van a magyarban, ami valamilyen módon a kajával kapcsolatos. Például amikor perecelsz egyet. Vagy elmész csak úgy céltalanul kolbászolni a városba. Vagy rizsázol valakinek, például abból a célból, hogy később megrépázd, de az is lehet, hogy ő meg utána megmogyoróz. Ilyenkor nem kell sokat tökölni, ha egyszer már lekenyerezted. Veled ne kukoricázzon. Persze ha éjszakai pillangó, akkor tejelned kell, mert kisajtolja belőled, ezt általában előre le is vajazzátok, amikor még úgy be vagy sózva, hogy borsózik a hátad, és nem gondolsz arra, hogy utána annyira fel leszel paprikázva, hogy majd' becsokizol. Kábé. Nem ér a nevem, káposzta a fejem. És ha erre nem tudsz mit mondani, akkor mákom van...

BE

Bocsesz :lol:

Ha ezt ugyenennyi szóból lefordítod akármilyen nylevre hogy meg is értsék...akkor te vagy a legügyesebb ;) nagyon jó...! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Milyen viaszt használtok?

Márka?

Tapasztalat?

Én az előző ezüst F astramra Turtle wax-ot használtam , olyat ami metallhoz való. Az jó volt. Most fekete metall kocsim van így ez a világos vax nem jó, de valszleg ugyanebből a márkából a COROL MAGIC típust fogom választani abból is a feketét ofcourse.

Van hozzá javítókréta is, ami nagyobb karcokanál hasznos lehet.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Milyen viaszt használtok?

Márka?

Tapasztalat?

Turtle Wax jó, de amitől lehidaltam múltkor, az a Sonax. Legalábbis polírozós cuccnál.

Viaszból egyébként az a jó, aminek nagy a természetes Carnauba-viasz tartalma. Az a legtartósabb. Bár mostanában ezek a teflonos cuccok mennek, de azok szerintem hamarabb le is jönnek.....

Link to comment
Megosztás:

HEY I_S!

Megfordult a kocsid! ;) :lol:

meg biza :lol: meg kicsit lejjebb is ült :lol:

Turtle Wax jó, de amitől lehidaltam múltkor, az a Sonax. Legalábbis polírozós cuccnál.

Viaszból egyébként az a jó, aminek nagy a természetes Carnauba-viasz tartalma. Az a legtartósabb. Bár mostanában ezek a teflonos cuccok mennek, de azok szerintem hamarabb le is jönnek.....

Én sonax színpasztát használok (sűrű folyékony) (mióta a perventnek nincs sűrű színpasztája, csak színpolír), szerintem nagyon jó fényt ad, viszonylag könnyű leszedni, és egészen jól eltünteti a karcokat.

Link to comment
Megosztás:

Szeretnék köszönteni mindenkit. Most regisztráltam, de régóta figyelemmel kisérem a beszélgetéseteket.Én egy astra G 1,4 16V combival bírok , melynél hideg indításnál a 3-as henger kihagy kb fél percig utána szépen megy. Tegnap kivettem a gyertyákat(melyek gyári újak)1 indítás után és a 3-ik nedves és kormos volt mig a többi szépen kiégett tiszta.Én arra tippelek, hogy több üzemanyag kerül a 3 hegerbe.

Kérdésem a TECH2 kimutatja és belehet ezt állítani vagy van valakinek tippje a probléma jellegére és megoldására.Előre is köszönöm a segítséget.

Link to comment
Megosztás:

Szeretnék köszönteni mindenkit. Most regisztráltam, de régóta figyelemmel kisérem a beszélgetéseteket.Én egy astra G 1,4 16V combival bírok , melynél hideg indításnál a 3-as henger kihagy kb fél percig utána szépen megy. Tegnap kivettem a gyertyákat(melyek gyári újak)1 indítás után és a 3-ik nedves és kormos volt mig a többi szépen kiégett tiszta.Én arra tippelek, hogy több üzemanyag kerül a 3 hegerbe.

Kérdésem a TECH2 kimutatja és belehet ezt állítani vagy van valakinek tippje a probléma jellegére és megoldására.Előre is köszönöm a segítséget.

Üdv köreinkben!

Ezért a combi-zásért majd kapsz valakitől, ne feledd, a helyes megszólítás: Caravan ;)

Sajnos a hibádhoz nem tudok érdemben hozzászólni :lol:

Link to comment
Megosztás:

Szeretnék köszönteni mindenkit. Most regisztráltam, de régóta figyelemmel kisérem a beszélgetéseteket.Én egy astra G 1,4 16V combival bírok , melynél hideg indításnál a 3-as henger kihagy kb fél percig utána szépen megy. Tegnap kivettem a gyertyákat(melyek gyári újak)1 indítás után és a 3-ik nedves és kormos volt mig a többi szépen kiégett tiszta.Én arra tippelek, hogy több üzemanyag kerül a 3 hegerbe.

Kérdésem a TECH2 kimutatja és belehet ezt állítani vagy van valakinek tippje a probléma jellegére és megoldására.Előre is köszönöm a segítséget.

Üdv a fórumon.

A hibához: cseréld fel a 3. gyertyát egy másikra, hogy kiderüljön, nem a gyertya rossz mégis.

A trafóhídra menő csatit is lehúznám a helyedben, befújnám kontakt spray-vel, hátha csak kontakthiba, ami melegedéstől helyre is mozdul.

A kocsi nem dob hibalámpát?

Gyertyák eredeti GM gyertyák?

Link to comment
Megosztás:

Az első fajtát próbáltam ezek közül, régi, de tuti termék. (Sonax Hartwax)

Amúgy most éppen Turtle wax van otthon, mert nem kaptam Sonaxot. Ezzel sincs baj, de a másikkal mintha könnyebb lett volna dolgozni.

Link to comment
Megosztás:

Szeretnék köszönteni mindenkit. Most regisztráltam, de régóta figyelemmel kisérem a beszélgetéseteket.Én egy astra G 1,4 16V combival bírok , melynél hideg indításnál a 3-as henger kihagy kb fél percig utána szépen megy. Tegnap kivettem a gyertyákat(melyek gyári újak)1 indítás után és a 3-ik nedves és kormos volt mig a többi szépen kiégett tiszta.Én arra tippelek, hogy több üzemanyag kerül a 3 hegerbe.

Kérdésem a TECH2 kimutatja és belehet ezt állítani vagy van valakinek tippje a probléma jellegére és megoldására.Előre is köszönöm a segítséget.

ÜDV közöttünk.

Link to comment
Megosztás:

Mégegyszer üdv mindenki.GM új gyertyák , a hely csere meg volt a hiba megint vissza jött. Lehet, hogy valóban csak kontakt lesz.Milyen típusú kontakt tisztítót javasoltok? Ja és nincs hiba jelzés.A motor z14xe típusú. A hibakódok kiolvasása hogy lehetséges ennél a típusnál?

Link to comment
Megosztás:

A motor z14xe típusú. A hibakódok kiolvasása hogy lehetséges ennél a típusnál?

Ha elektromos gázpedál van az autódban (elvileg a Z14XE ilyen), akkor padlófék + padlógázt nyomsz, és miközben a pedálokat teljesen benyomva tartod, ráadod a gyújtást, aztán figyeled és számolod a szervizlámpa villogását a műszerfalon. Ha megvan, akkor keresel egy hibakódtáblát a neten, és voila.

Link to comment
Megosztás:

Ha elektromos gázpedál van az autódban (elvileg a Z14XE ilyen), akkor padlófék + padlógázt nyomsz, és miközben a pedálokat teljesen benyomva tartod, ráadod a gyújtást, aztán figyeled és számolod a szervizlámpa villogását a műszerfalon. Ha megvan, akkor keresel egy hibakódtáblát a neten, és voila.

Nem kell semmit át kötni hozzá csak a villogás száma?Kipróbáltam de 120 villogásnál abba hagytam a számolást. Szerintem van valami trükje

Link to comment
Megosztás:

Nem kell semmit át kötni hozzá csak a villogás száma?Kipróbáltam de 120 villogásnál abba hagytam a számolást. Szerintem van valami trükje

Nem összességében kell számolni!

Minden kód 4 számjegyű, 1 villanás 1, 2->2, és így tovább, 10 villanás a nullának felel meg. A számjegyek között van egy rövidebb szünet, és minden kódot 3x ismétel meg, ezután egy kicsit hosszabb szünet jön mielőtt az újabb kód következik.

Például:

**********-*-*-***** (10 villanás, 1 szünet, 1 villanás, 1 szünet , 1 villanás, 1 szünet és 5 villanás = 0115-ös kód)

**********-*-*-***** (0115)

**********-*-*-***** (0115)

Utána jön a következő kód, ha nincs több kód akkor elölről kezdi az egészet addíg amíg le nem veszed a gyújtást.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.