paja Elküldve Április1, 2009 Elküldve Április1, 2009 Ez csak papírforma.....a valóság nem 0.5 liter ez tuti...
PGA Elküldve Április1, 2009 Elküldve Április1, 2009 He-he....már van Diesel Porsche is .... :lol: Nagy a puttonya, jól meg lehet pakolni cementtel, meg zsákos mésszel... :lol: ;)
BA3 Elküldve Április1, 2009 Elküldve Április1, 2009 Ez hogy lehet? SPLASH 1.0 GLX CD/MP3 AC 2,200,000 SPLASH 1.3 GLX dizel CD AC 2,850,000 Ugyanaz a motor, ugyanaz a kasztni, mint az opelnél... ;)
paja Elküldve Április1, 2009 Elküldve Április1, 2009 Nagy a puttonya, jól meg lehet pakolni cementtel, meg zsákos mésszel... :lol: ;) Csak összehoztak egy családi verdát... :lol: :lol:
Hic Elküldve Április1, 2009 Elküldve Április1, 2009 ... Itt például mi dönthet? Az ára dönt, egyértelmű.... számold ki, hány kilométert utazgatsz a városban, mire bejön a 700.000 pénz..... Ha a Suzuki olcsóbb, már elnézést a márkatársaktól, de hülye aki Agilát vesz, és nem Splasht..... ez ugyanígy volt Agila/WagonR viszonylatban is. Ez egyébként nem tudom miért van, talán mert a Suzi "magyarautó".... De ott is ott van az 1.0 és az 1.3D között 600.000 különbség. Nagyon sok pénz ám az. Szerintem még az 1.3-as benyáshoz képest is van vagy 300k difi...... Mire városban ezt lejátszod, kb. 5-6év. Számolgattam én is régebben, amikor még ráadásul a gázolaj 20%-al olcsóbb volt, mint a 95-ös. Ma szinte egy árban vannak..... Dízel - jó nyomaték, nyugodt stílusú autózáshoz ideális, jó fogyasztás. Benzin - pörgős, sportosabb autózáshoz, nagyobb fogyasztás. A nyomatékos motor a dízel előnye, városban tényleg nagyon jól tud érvényesülni. Kérdés, megéri-e ez a többszázezres felárat..... Ez a benzines hűtővíz felforrás meg egy marhaság, felejtsd el. Utoljára a Skoda 120L-nél fordult elő velem, kb. 20 éve.... pedig volt pár benyás autóm. Ha jó az autó, nem forr fel a víz. (esetleg párezer méter magasan, gatyarohasztó szerpentinen)
Hic Elküldve Április1, 2009 Elküldve Április1, 2009 Ja igen. Ha ugyanannyiba kerül a benzines és a dízel (példa: Mazda 6 2.0TE és 2.0DTID) természetesen a dízel a jobb vétel. Ráadásul a mai commonrai dízelek már nem lustábbak, mint a benyások, és a nyomaték miatt nagyon rugalmasak. Csak hát az a bibi, hogy általában min. 300k különbség van a dízel és a benyás közt kisautóknál, alsó-középkategóriánál meg inkább több. Használtan, a piacon is igaz, hogy, ha egy árban vannak, a dízel a nyerő. Elvileg. Csak gondolj bele, vajon tényleg ugyanolyan a futásteljesítménye? (tekergetik az órákat rendesen) Vajon tényleg ugyanolyan jó állapotú? Nem lehet, hogy már kb. 300.000 km-t taxiztak vele? Akkor miért nem kerül többe, mint ahogy várná az ember? Azért ki lehet fogni jókat. Meg állatorvosi lovakat is. Szóval nem egyszerű a kérdés.
Tomi 1.6 Elküldve Április1, 2009 Elküldve Április1, 2009 Adott 2 új Agila, mindkettő Enjoy felszereltséggel: 1,0 TWINPORT ECOTEC? 2 859 000 fogyasztás vár./orsz./vegy. 5,9/4,4/5,0 48 kW/65 LE 1.3 CDTI ECOTEC? 3 559 000 fogyasztás vár./orsz./vegy. 5,5/4,0/4,5 55 kW/75 LE A benzines mellett: 700 000 Ft-tal alacsonyabb ár 110 kg-mal kisebb saját tömeg A dízel mellett: 0,2 literrel nagyobb motortérfogat 4 hengeres motor Turbó 7 kW-tal nagyobb maximális teljesítmény 100 Nm-rel nagyobb maximális forgatónyomaték 0,5 literrel kisebb fogyasztás - ECE 99/100: vegyes Itt például mi dönthet? Én az 1.3 CDTI nem ajánlom. A lovakat nagyon keresni kell benne! ;) A rövid városi utakra benzines.
PGA Elküldve Április1, 2009 Elküldve Április1, 2009 Az ára dönt, egyértelmű.... számold ki, hány kilométert utazgatsz a városban, mire bejön a 700.000 pénz..... ... Valóban, ha a mai (pénzügyi) helyzetet is figyelembe vesszük, akkor ez a tény nyomhat a legtöbbet a latban. Ha BA3 cartárs is így gondolja, akkor könnyebb lesz a döntése... ;) (Majd ha jobbra fordul a helyzet, legfeljebb beruházol egy dízel Insigniába...)
Zachi Elküldve Április1, 2009 Elküldve Április1, 2009 Ha benne ülsz, nem vészes, csendes, kicsit morgós, de kifejezetten jól vannak csillapítva a mai dízelek... De nem egy Cuore Sportivo az tuti :lol: Emlékszel arra, hogy mikor nyert utoljára Le Mans-t, vagy bármely más hosszútávú megbízhatóságit pl. Dakart benzines? ;) :lol:
freeze Elküldve Április1, 2009 Elküldve Április1, 2009 Ráadásul a mai commonrai dízelek már nem lustábbak, mint a benyások, Ez igaz. De ezek a D motorok kib..t drága alkatrészekből állnak. Pl a cégnél volt 2 db Ford mondeo ( a gömbölyű utáni első szögletesebb széria), kifejezetten ugrós D motorral, de ahhoz veszett drága minden apró alkatrész.
Hic Elküldve Április1, 2009 Elküldve Április1, 2009 Emlékszel arra, hogy mikor nyert utoljára Le Mans-t, vagy bármely más hosszútávú megbízhatóságit pl. Dakart benzines? ;) :) Igazából arra nem emlékszem, mikor néztem utoljára Le Mans-t, vagy Dakart..... :( :lol: :lol: Annyi dolog van az életben, ez pont nem érdekel..... :lol: Viszont dízelem van, az elmúlt három évben jóformán csak a gázolajat igényelte, meg az éves olaj- és szűrőcserét (8000km-enként!!!) Ami gond volt vele, futómű, ilyesmi, az nem attól függ, dízel-e, vagy benyás..... . Dehát abban is már van 160ekm, a turbónál látható kis olajpára (bár azt mondták, ez már fiatal turbódízelekre is jellemző, nem kell hozzá sokszázezer km), meg pl. a kartertömítés izzad, ilyesmi. Végülis semmi komoly. Olajat annyira nem eszi, hogy három éve vettem egy liter olajat, hogy jó lesz az majd, utántöltögetni, aztán ott van még a bontatlan flakon..... 8000km alatt kb. fél liter olaj fogy. Tény, hogy ÁLTALÁBAN a dízelek tovább bírják, ez a masszívabb konstrukció előnye is, meg főleg annak köszönhető, hogy az átlagos fordulatszámtartományuk sokkal alacsonyabb. Márpedig a nagy fordulat nagy kopást és igénybevételt jelent..... Van azért benzines jó példa is. Főnököm Hondájában (1.6VTI, 2000) 240ekm van, és nemhogy nem eszi az olajat, de úgy megy, hogy besz@rás. És oda is szokott neki lépni, megkóstolja az autó a 8000 rpm-et néha...... A motor szinte mint az új, tök száraz, sohasem volt megbontva a blokk..... szóval azt nem mondanám, hogy a benzines (általánosságban) hamar tönkremegy. (Egyébként a futóművében annak is már minden ki lett cserélve, a magyar utakat nem bírja, csak a SUV)
Zachi Elküldve Április1, 2009 Elküldve Április1, 2009 Ez igaz. De ezek a D motorok kib..t drága alkatrészekből állnak. Pl a cégnél volt 2 db Ford mondeo ( a gömbölyű utáni első szögletesebb széria), kifejezetten ugrós D motorral, de ahhoz veszett drága minden apró alkatrész. A TDCi mocikból (Fordnál) különböző lökettérfogatúak készültek és azokból nem mindegyik sikerült darab. Ha jól emléxem talán a 2.0-t érte a legtöbb kritika és panasz. Maradva az Astra G-nél, egy kézen össze lehetne számolni, hogy hány cartársnak volt problémája CDTI motorral, főleg drágán javítható. Ahogy olvasgatom a fórumot úgy tűnik, hogy a trafóhíd után egyre gyakrabban a twinport szelep a hibás alkatrész a benzin üzeműeknél. Ezek egyike sem nevezhető olcsó alkatrésznek és meghibásodása nem róható fel a tulajnak.
Zachi Elküldve Április1, 2009 Elküldve Április1, 2009 Viszont dízelem van, az elmúlt három évben jóformán csak a gázolajat igényelte, meg az éves olaj- és szűrőcserét (8000km-enként!!!) Ami gond volt vele, futómű, ilyesmi, az nem attól függ, dízel-e, vagy benyás..... . Egyről beszélünk, csak én Z-ről, te pedig Y-ról! Nekem nem kell bizonygatni, arra ott a lefutott 200e km! ;)
ENDYKA Elküldve Április1, 2009 Elküldve Április1, 2009 Emlékszel arra, hogy mikor nyert utoljára Le Mans-t, vagy bármely más hosszútávú megbízhatóságit pl. Dakart benzines? ;) :lol: Nekem úgy rémlik, hogy tavaly Le Mans-ban a 24 órást diesel-lel nyerte meg az Audi..másodikként a Peugeot jött be, ami szintén diesel volt. :lol:
Zachi Elküldve Április1, 2009 Elküldve Április1, 2009 Nekem úgy rémlik, hogy tavaly Le Mans-ban a 24 órást diesel-lel nyerte meg az Audi..másodikként a Peugeot jött be, ami szintén diesel volt. B) És ez így megy évek óta. ;) A Dakaron is! :lol: :lol: Csak a márkanevek váltakoznak! :lol: :) :(
uhuhu Elküldve Április1, 2009 Szerző Elküldve Április1, 2009 Főleg UHU-nak szól a kérdés, de a többiek válaszát is várom. Márkaszervizben a 4+ akció keretében milyen féktárcsát és betétet tesznek a kocsiba 35k-ért?! Csak mert én keresgéltem és gyári betét+megbízhatóbb tárcsát nem találtam 34 alatt sehol és az még csak az anyag. gyárit. ettől akció... hogy olcsó...
Opelaner Elküldve Április1, 2009 Elküldve Április1, 2009 És ez így megy évek óta. ;) A Dakaron is! :lol: :lol: Csak a márkanevek váltakoznak! :lol: :) :( Cimborám ! Igazán nagyra értékelem azokat,akiket a gázolaj ennyire " megszédített ", de most szeretnélek kiigazítani egy picit, mert szerintem szűkebbre kell(ene) gombolni a Dízel -mellényt ! :P A tények : 1. Dakar A Dakart 2009-ben nyerte meg először dízel motorral hajtott taliga, azt sem Afrikában ugye, hanem az Argentín-Chilei pót-Dakaron. Ez ugye még nem egy évek óta tartó sorozat, mert a három gyémántos fostalicskákban - akik viszont évek óta alázták a mezőnyt - Otto-motor dohogott. 2. Le Mans Az első győzelmet, amit Rudi Dieselnek ajánlhat az Audi, 2006-ban szerezték meg az R10 TDI-vel, amit egy 12 cilinderes öngyújtós motor hajtott. A pilóták: Frank Biela, Emanuele Pirro, Marco Werner. 3 éve volt...addig az R8LMP jelzésű benzinessel aláztak ! :P És ami elvitathatatlan : a legelső dízel győzelem a BMW nevéhez fűződik, akik a MAGYAR Dr. Anisits Ferenc által vezetett dízil részleg által tervezett motorral megépített 320d-vel győzedelmeskedtek a Nürburgringi 24 óráson 1998-ban. Azért én még továbbra is tisztellek, a 200000-es futásteljesítményű motorodra Te is az lehetsz, de a tények azok makacs dolgok... B) :P Még egy Traubi mehet a listára ??
PGA Elküldve Április1, 2009 Elküldve Április1, 2009 És ez így megy évek óta. ;) A Dakaron is! :lol: :lol: Csak a márkanevek váltakoznak! :lol: :) :( A sivatagban fűteni? B)
uhuhu Elküldve Április1, 2009 Szerző Elküldve Április1, 2009 ugynézki, hogy holnap délután megyek a Civicért ;)
Opelaner Elküldve Április1, 2009 Elküldve Április1, 2009 ugynézki, hogy holnap délután megyek a Civicért :lol: Gratula ! Aztán óvatosan vezetni ám, mert nem ugrik úgy mint az egynyóc ! ;) :lol:
Invi Elküldve Április1, 2009 Elküldve Április1, 2009 Ez csak papírforma.....a valóság nem 0.5 liter ez tuti...Pont ezt akartam írni, városi poroszkálásban még az 1 literes Agila se fog elmenni 6 literrel.
Invi Elküldve Április1, 2009 Elküldve Április1, 2009 gyárit. ettől akció... hogy olcsó... Állat, akkor életemben először márkaszerviz lesz belőle 1-2 hónap múlva ha még lesz akció, mert kb még olyan 5-6k km-t lehet beletenni a fékembe, már hallom, hogy cirpeg.
Invi Elküldve Április1, 2009 Elküldve Április1, 2009 Ha a Suzuki olcsóbb, már elnézést a márkatársaktól, de hülye aki Agilát vesz, és nem Splasht..... ez ugyanígy volt Agila/WagonR viszonylatban is. Ez egyébként nem tudom miért van, talán mert a Suzi "magyarautó".... Szerintem is hülye, aki Agilát vesz, mert ezeket a kocsikat inkább az árukért érdemes venni. Amúgy ha beleülsz egy Wagon-Agila párosba rögtön szembetűnik a különbség. Haveréknak van mindkettő. A Wagon sokkal fapadosabb, az extrák sora is kisebb. A Suziban kárpit tekintetében a csúcs extra az első ajtókon egy tenyérnyi textilfolt. BC nem igényelhető bele, az alkatrészek minősége haver szerint a suzik esetében rosszabb. Wagonban van központi zár gomb, viszont a belső keringetés pl csúszkás. Az opelben a belső gombos, de nincs kp gomb ha jól rémlik. Szóval szerintem az Opel Európaibb, a Suzi meg nagyon gazdaságos. Ahogy Splashnél láttam, ott már javult a helyzet, mindenképpen Splasht vennék.
BA3 Elküldve Április1, 2009 Elküldve Április1, 2009 Pont ezt akartam írni, városi poroszkálásban még az 1 literes Agila se fog elmenni 6 literrel. Akkor mire gondolsz, mennyit ehet városban a literes Agila? És a dízel? (ha a gyári adatoktól eltekintünk) Valaki más esetleg? (tipp!)
I_S Elküldve Április1, 2009 Elküldve Április1, 2009 na szép kis eszmecsere kerekedett itt :lol: véleményem szerint van aki sosem venne benzinest, van aki ugyanígy van a D-vel, és van akinek mindegy, az meg döntsön ár, ill városi-országút, bemelegszik-nemmelegszik alapján. Aki lámpától lámpáig megy, az úgysem vesz D-t, akinek meg egyszerre kell a benzingőz meg a nyomaték, az vegyen V8-at ;)
Recommended Posts