Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

Látom nagyon vesézitek ezt az ablak törlő spricni témát. :huh:

Nekem is zavaró, hogy ha spriccelek a szélvédőre, akkor egy részen szárazon fut.

Nekem lenne egy javaslatom, ha korábban valaki már felvetette akkor nem is szóltam.

Mi lenne ha mint pl. egyes típusoknál, nem a motorháztetőről menne a víz a szélvédőre, hanem az ablaktörlő karján lenne elhelyezve a spricni, így lenne lehetőség hogy induláskor maga elé is spricceljen egy kis vizet. Ergo nem kell várni a "terüléssel"....

Nekem hírtelen ez jutott eszembe.

1000 éve láttam én már ilyet autón, de lehet, hogy gyárilag volt benne ilyen. A problem, hogy oda fúvókát nem igen tudtak rakni, így maradt, hogy ömlött a lé, amerre látott. mondjuk ma már biztosan lenne vmi félkörívben terítő spricni.

Link to comment
Megosztás:

1000 éve láttam én már ilyet autón, de lehet, hogy gyárilag volt benne ilyen. A problem, hogy oda fúvókát nem igen tudtak rakni, így maradt, hogy ömlött a lé, amerre látott. mondjuk ma már biztosan lenne vmi félkörívben terítő spricni.

Nem akarok hülyeséget mondani, de a asszem a Off Mercedes Sprinter ON buszunkon van ilyen. A cső végén 3 fej szűkítővel és szépen legyező alakba teríti a vizet a szélvédőre.... de nem 100%-hogy ezen van.

Link to comment
Megosztás:

Nem akarok hülyeséget mondani, de a asszem a Off Mercedes Sprinter ON buszunkon van ilyen. A cső végén 3 fej szűkítővel és szépen legyező alakba teríti a vizet a szélvédőre.... de nem 100%-hogy ezen van.

sajnos én csak az elektronikához értek, bontós ismerősöm nincs akinél ilyet be tudnék szerezni

Link to comment
Megosztás:

Látom nagyon vesézitek ezt az ablak törlő spricni témát. :huh:

Nekem is zavaró, hogy ha spriccelek a szélvédőre, akkor egy részen szárazon fut.

Nekem lenne egy javaslatom, ha korábban valaki már felvetette akkor nem is szóltam.

Mi lenne ha mint pl. egyes típusoknál, nem a motorháztetőről menne a víz a szélvédőre, hanem az ablaktörlő karján lenne elhelyezve a spricni, így lenne lehetőség hogy induláskor maga elé is spricceljen egy kis vizet. Ergo nem kell várni a "terüléssel"....

Nekem hírtelen ez jutott eszembe.

Nem a régi honvédségi kocsikon van ilyen? Az ablaktörlő karra volt rögzíve a gumicső.

Link to comment
Megosztás:

Lehetett azon is. De majd csinálok képet, ha holnap bejön a busz.

Magán a karon a lapátig még talán el lehet vezetni egy vékony csövet pricnivel viszinylag esztétikusan, nade gyári pricnitől hol lógjanak a csövek? Az nagyon barkács... Kár az autót elrondítani. Nem játszik :huh:

Link to comment
Megosztás:

No, visszatérve a késleltetésre.

Írtam a cimbinek és ezt írta:

A beleganyolas a kovetkezot jelenti:

- egy lyukacsos probapanelen van az aramkor, hagyomanyos alkatreszekbol

- mivel a szakkörösök tapasztalameg veges, ezert nem szabad a panel ala nezni :huh:

- ez egy muanyag dobozba kerul, amit kezzel munkalnak meg (lyukak a drotoknak)

- es akkor johet a drotozas :)

A sima keslelteto idorele az a feladatra nem igazan alkalmas, merthogy:

- ha spricnizel, akkor kell kesleltetni

- ha nem spricnizel, akkor nem kell kesleltetni

Professzionális:

Arra gondoltam, hogy vagy 1 univerzalis panel (elso-hatso) vagy ket kulon paneke (noveli a darabszamot :D )

A dolog ecceru kis mikrokontrolleres kutyu. Ekkor a kesleltetes erteke fix marad :D de ha egy mezei tranzisztoros idorelet csinalsz (rele + 3 alkatresz), abban a dolog erosen homerseklet-fuggo, ami szerintem csuuunya dolog.

Aztán beszéltünk telefonon is.

Azt mondta hogy a professzionális megoldás az CNC gépen legyártott profi panel, melynek nagy egyszeri költsége 20-30E Ft és utána 2-3E Ft / db azaz pl 10 emberkénél 30/10+3=6EFt. Ehhez viszont kell minimum ennyi tuti ember, mert e fölött nem éri meg sztem.

A cége ilyenekkel foglalkozik kifejezetten.

A "gányolásos" megoldás az is technikailag korrekt, dobozolt elektronikai megoldást nyújt, csak az kézi készítésű. Visziont kb 2E ft ból kijön egy darab.

Azt mondta nagyon ügyes tanítványai vannak a szakkörben, csináltak már távirányítós központi zárat is kocsiba.

Nomeg együtt csinálták a reactable -t is.

Szóval ezek a lehetőségek

Link to comment
Megosztás:

Skacok!

Én anno a marutinkon ezt megcsináltam: kivezettem az ablakmosó spricniről a csövet a lapátra, rögtön oda nyomta a vizet. Nyáron nagyon fa..a volt.

DE! :

Télen nagy hidegben, még a fagyállós ablakmosó víz is szépen belefagyott a csőbe!

Amikor már meleg volt a motortérben, addigra olvadt ki :huh:

Link to comment
Megosztás:

Csak tipp: minél lejjebb kéne állítani és akkor a menetszél talán felfelé fújja a vizet? F-ben nekem ez volt a tapasztalatom.

De akkor nem jó ha lassan mész, mert olyankor a tetőt áztatod. Ha meg úgy állítod hogy kis sebességnél jó legyen, olyankor meg ha gyorsítasz akkor a mögötted jövő autót mossa... ez benne a feloldhatatlan paradoxon sztem. Az meg milyen már hogy hátsó szélvédőt mosni csak és kizárólag 30km/h-s sebességnél lehet, mert arra van beállítva a fúvóka. :huh:

Link to comment
Megosztás:

Magán a karon a lapátig még talán el lehet vezetni egy vékony csövet pricnivel viszinylag esztétikusan, nade gyári pricnitől hol lógjanak a csövek? Az nagyon barkács... Kár az autót elrondítani. Nem játszik :huh:

Nekem a FIAT-jaimon volt ilyen megoldás (126p, Tipo). Akkoriban bármely autósboltban be lehetett szerezni. A szett tartalmazott müa.csövet, átvezetőt a gyári fúvóka helyére, kisméretű gyorskötözőkett a rögzítéshez, 4db fúvókát. Univerzálisan használható volt a motorháztetőn ill. a máshol elhelyezett gyári mosófúvókák kiváltására is. Az előbbinél maradt a helyén a gyári fúvóka és a motorháztető alatt kellett kivezetni a csövet.

Link to comment
Megosztás:

Lenne még egy kérdésem! Most olajcsere előtt is áll a gépem, de igazábol nem tudom, hogy milyen olajat vegyek bele. 70000km lesz benne. 60000ig 5w40 lett beletöltve 60000nél 10w40 szervízben. Nem akarom elvinni szervízbe magam fogom megcsinálni a cserét szűrőkkel együtt. Milyen olajat javasoltok? Én castrol magnatec 10w40-re gondoltam. :huh:

Link to comment
Megosztás:

Lenne még egy kérdésem! Most olajcsere előtt is áll a gépem, de igazábol nem tudom, hogy milyen olajat vegyek bele. 70000km lesz benne. 60000ig 5w40 lett beletöltve 60000nél 10w40 szervízben. Nem akarom elvinni szervízbe magam fogom megcsinálni a cserét szűrőkkel együtt. Milyen olajat javasoltok? Én castrol magnatec 10w40-re gondoltam. :huh:

Na NEEEE! Most megint olaj fog folyni???

Most, hogy a diesel topicban végre sikerült elállítani?

Link to comment
Megosztás:

Nekem 5 ajtós a gép,és az a tapasztalatom,hogy ha esőben megyek letöröltetem a hátsó ablakot,akkor a menetszél nem engedi,hogy bekoszosodjon.Ellentétben a caravánnal,ez csak a csomi ajtóra keveri vissza a mocskot,a szélvédőre nem. :huh:

Link to comment
Megosztás:

Lenne még egy kérdésem! Most olajcsere előtt is áll a gépem, de igazábol nem tudom, hogy milyen olajat vegyek bele. 70000km lesz benne. 60000ig 5w40 lett beletöltve 60000nél 10w40 szervízben. Nem akarom elvinni szervízbe magam fogom megcsinálni a cserét szűrőkkel együtt. Milyen olajat javasoltok? Én castrol magnatec 10w40-re gondoltam. :huh:

olajozottan olaj téma :D

:)

Link to comment
Megosztás:

Változatosság kedvéért szerintem ugorjunk neki a növényi olajoknak :huh: Én spec a 0W-0 olivát javaslom00001765.gif

Míg elmentem lefektetni a kisfiam lelőtted a poénom :)

mondjuk és a pálmaolajat akartam javasolni, mert a nagy hőtűrése, nehezen ég le és szinte semmi saját íze nincs, így a benne sült dolgoknak a saját íze érvényesül.

Érdekessége, hogy a hűtőben kifehéredik mint a zsír és olyan keményre fagy, hogy késsel kel törni.

Ne akkor ?W-s lehet? :D

Link to comment
Megosztás:

Arra azért kiváncsi lennék, hogy az általam feltett kérdésre hozzászólt, magukat nagytudásúnak gondolók, örültek volna-e annak idején ha ilyen válaszokat kaptak volna. Visszanéztem egy pár olajos témát de konkrétumokat nem igazán találtam. 6-8 olajfajta (vagy több is talán) van amiből lehetne választani. Ki ezt ki azt tartja jónak. Azt hiszem ezen a fórumon ez lesz az utolsó hozzászólásom, mert itt az újaknak nem hogy segítenek de kigúnyolják őket. Tisztelet a kivételnek. De nem én leszek az utolsó aki egy visszatérő témát hoz fel újból. Ilyenek mindig lesznek és segítséget fognak várni nem pedig lehurrogást!!

Link to comment
Megosztás:

Arra azért kiváncsi lennék, hogy az általam feltett kérdésre hozzászólt, magukat nagytudásúnak gondolók, örültek volna-e annak idején ha ilyen válaszokat kaptak volna. Visszanéztem egy pár olajos témát de konkrétumokat nem igazán találtam. 6-8 olajfajta (vagy több is talán) van amiből lehetne választani. Ki ezt ki azt tartja jónak. Azt hiszem ezen a fórumon ez lesz az utolsó hozzászólásom, mert itt az újaknak nem hogy segítenek de kigúnyolják őket. Tisztelet a kivételnek. De nem én leszek az utolsó aki egy visszatérő témát hoz fel újból. Ilyenek mindig lesznek és segítséget fognak várni nem pedig lehurrogást!!

Nem hinném hogy bárki is "lehurrogott" volna, de ha elolvasol más olajos topikokat is (mintha a Zafira-Meriva fórumban lett volna erről szó) akkor láthatod hogy alapvetően a megfelelő GM előírásokat tejesítő motorolajokat javasolják a legtöbben (márka tekintetében nincs konszenzus), néhány esetben szinte ellentmondást nem tűrően (engem például nem érdekelnek a különböző motorolajok gyártóművi előírásai, de éppen ezért nem is vitázom erről. Azt töltök bele amit jónak látok és ami már bevált, és erről nem fog lebeszélni senki sem), még az alternatíva lehetőségét is elvetve, ezért láthattad itt a viccesnek szánt hozzászólásokat, amik téged akaratunk ellenére érzékenyen érintettek.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.