Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Tetőcsomagtartó témában kéne kis infó urak!

Néha jó lenne, ha lenne, de ez max 1-2 havonta jön csak elő, nem mindennapi használatra.

A kocsi Caravan, de nincsenek rajta a hosszanti tetőgerendák. (vagy mifenék)

Nem is szeretnék rá, mert így csendesebb belülről, mint haveré, akinek fent van ez a cucc.

Létezik ezekhez olyan tetőtartó, amit lehet fel/le szerelni, de nem kell hozzá a gyári "gerenda"?

Érdekes... Én még nem láttam olyan astrát ahol nem volt meg ez a két műanyag sín a tetőn ahová a tetőcsomagtartó megy. Szerintem amúgy nem lehet mert akkor hová lehetne rögzíteni? Egy wartburgon pl. lehetett mert ott volt esőlevezető csatorna, ezért volt felgyűrve a tető széle.

Elküldve
Érdekes... Én még nem láttam olyan astrát ahol nem volt meg ez a két műanyag sín a tetőn ahová a tetőcsomagtartó megy.

Tessék, Caravan amin nincsen korlát (ráadásul még OPC is :blush: ):

opel%20astra%20g%20caravan%20autokolcsonzes.jpg

Sztem ez extra volt, illetve felszereltségfüggően külön kérhető elem. (Van amihez járt, máshoz kérni kellett)

Elküldve
Alternatív verzió, korláttal:

Én erre gondoltam.

Classic 2 astrához külön kellett rendelni a tetősínt, a g-nél még széria volt. De szerintem ahol nincs tetősín (kivéve opc caravan) ott ugyan olyan eltolható kialakítású hely van a tetőcsomagtartónak mint a sima g-nél. De javítsatok ha rosszul gondolom.

Elküldve
Alternatív verzió, korláttal:

Én erre gondoltam.

Na ilyen korlát kellet volna nekem is csak fel lettem világosítva, hogy Sedanhoz nem gyártottak ilyet (meg ferdehátuhoz sem ha jól emlékszem).:blush:

Elküldve
Classic 2 astrához külön kellett rendelni a tetősínt, a g-nél még széria volt. De szerintem ahol nincs tetősín (kivéve opc caravan) ott ugyan olyan eltolható kialakítású hely van a tetőcsomagtartónak mint a sima g-nél. De javítsatok ha rosszul gondolom.

Az én Sedanomon ilyen kialakításvan.

Elküldve
Nem tudom mennyiért lehetett annó rendelni hozzá, de a vaterán 15 000-ért árulják, bontóban lehet hogy olcsóbban is hozzájutni:

http://www.vatera.hu/opel_astra_g_teosin_129584051.html

Azt hiszem 30e körül, de én ajándékba kértem a ködlámpával és a vonóhoroggal együtt:-) Különben nem itt veszem meg az autót.

Kicsit cigánykodtam.

Csak felszerelni nem semmi lehet utólag. Tetőkárpit lebontása stb...

Elküldve

:blush: Szerencsétlen dolog, ha a hozzászólásom az utolsóként kerül bejegyzésre egy oldalon, főleg ha utána beindul egy özön valami mással kapcsolatosan. Így aztán félő hogy az enyémet véletlenül átugrottátok, tehát ha nem haragszotok meg, akkor

itt meg lehet kekinteni..

Kösz..

Elküldve
mennyé kirándulni vele, és hajtsd meg...

a korom kitámasztja a szelepet, és ezért van gyujtáshiba.

Köszönöm a tippet. A 2000 kilómétert autópályán tettem meg, töltöttem a benzinbe szeleptisztítót de nem javult. Viszont van még egy érdekes jelenség, hogy amikor beindítom a motrot hidegen vagy melegen tök mindegy egy kis időre mintha teljesen megjavulna (500m legalábbis minimális a rángatás), aztán újra kezdi a rángatást és villog a lámpa.

Remélem ez még nem zárja ki a kormosodást, és nem a motorvezérlővel van a baj. Szerintetek?

Elküldve
Köszönöm a tippet. A 2000 kilómétert autópályán tettem meg, töltöttem a benzinbe szeleptisztítót de nem javult. Viszont van még egy érdekes jelenség, hogy amikor beindítom a motrot hidegen vagy melegen tök mindegy egy kis időre mintha teljesen megjavulna (500m legalábbis minimális a rángatás), aztán újra kezdi a rángatást és villog a lámpa.

Nekem volt olyan is, hogy 2500-3000 körül mozgott az alapjáratom és ilyenkor szarul is ment, és fogyasztott mint állat, végül kiderült, hogy -47 fokosnak érzékelte a motort a computer.

Érdekesség az volt, hogy kiderült, hogy nem a jeladó volt rossz, hanem a csoportcsatlakozóban volt kontakthiba. Érdemes lenne esetleg ilyen szemmel is átnézni a kocsit, hátha ilyen eredetű a problémád. Nehogy kicserélj miden drága alkatrészt, aztán meg kiderül, hogy pár százból meg lehetne oldani.

Elküldve
Nekem volt olyan is, hogy 2500-3000 körül mozgott az alapjáratom és ilyenkor szarul is ment, és fogyasztott mint állat, végül kiderült, hogy -47 fokosnak érzékelte a motort a computer.

Érdekesség az volt, hogy kiderült, hogy nem a jeladó volt rossz, hanem a csoportcsatlakozóban volt kontakthiba. Érdemes lenne esetleg ilyen szemmel is átnézni a kocsit, hátha ilyen eredetű a problémád. Nehogy kicserélj miden drága alkatrészt, aztán meg kiderül, hogy pár százból meg lehetne oldani.

Ha mégis szelep kormosodás az oka az mennyibe fáj kitisztítani?

Elküldve
Ha mégis szelep kormosodás az oka az mennyibe fáj kitisztítani?

A szeleptisztítás az nem jár csupán munkadíjjal, mivel alkatrész nem kell hozzá. Szerelőtől függ.

ebben nincs tapasztalatom

Elküldve
A szeleptisztítás az nem jár csupán munkadíjjal, mivel alkatrész nem kell hozzá. Szerelőtől függ.

ebben nincs tapasztalatom

Köszi. Azt nem értem nekem miért mondtak hidro tőkét? Az hogy kapcsolódik a kormos szelephez?

Elküldve
Köszi. Azt nem értem nekem miért mondtak hidro tőkét? Az hogy kapcsolódik a kormos szelephez?

Az a szelep amiről most mi beszélünk az ez ERG szelep. Ennek semmi köze a hidrotőkékhez.

A hidrotőkék a hengerenként 4 db szelepet mozgatják.

Az ERG szelep az egy úgynevezett füstgáz visszavezető szelep. Tulajdonképpen a környezetvédelem miatt lett bevezetve.

Lényege az, hogy alacsony teljesítmény esetén a rosszul elégett üzemanyagból keletkező, még az égéshez újrahasznosítható füstgázt visszaáramoltatja a hengerekbe. Kopottabb motor esetén előfordul, hogy ez elkormozódik, és nyitva marad, mert megszorul. Ekkor ez rendellenes viselkedést okoz, hiszen akkor is visszajut a füstgáz, amikor már nem kellene. Ekkor sokat segít a tisztítás, de mindenképp meg kell keresni az okát, hogy miért kormolódik. Ecotec motorok nem szeretik a városi forgalmat és ha sokat járunk csak városban akkor alőfordulhat ez.

De adódhat abból is, hogy az olajat is eszi, égeti a motor.

Radikális megoldásként le szokták "vakolni" is ezt a szelepet. ennek eredménye hogy a szelep semmiylen körülmény közt sem engedi át a füstgázt. Ez persze nem normális működés. Fogyasztásnövekedéssel nem jár, de adott esetben magasabb lesz a káros anyag kibocsátás.

Node a "vakolás" a probléma okát még nem szünteti meg. Csupán a jelenség szünik meg. A kormosodás máshová is eljuthat, így egyéb helyeken is okozhat problémát.

UHU teljesen jó tanácsot adott azzal, hogy hajtsd meg a kocsit, mert így ki lehet égetni a kormot. azonban ez az általános megoldás csak akkor működik, ha a kormosodás oka a sok városi forgalom. Ha durvább okai vannak akkor azt orvosolni kell. Ezért írtam, hogy figyeld az olajfogyást, mert abból sok mindenre lehet következtetni.

Elküldve
Az a szelep amiről most mi beszélünk az ez ERG szelep. Ennek semmi köze a hidrotőkékhez.

A hidrotőkék a hengerenként 4 db szelepet mozgatják.

Az ERG szelep az egy úgynevezett füstgáz visszavezető szelep. Tulajdonképpen a környezetvédelem miatt lett bevezetve.

Lényege az, hogy alacsony teljesítmény esetén a rosszul elégett üzemanyagból keletkező, még az égéshez újrahasznosítható füstgázt visszaáramoltatja a hengerekbe. Kopottabb motor esetén előfordul, hogy ez elkormozódik, és nyitva marad, mert megszorul. Ekkor ez rendellenes viselkedést okoz, hiszen akkor is visszajut a füstgáz, amikor már nem kellene. Ekkor sokat segít a tisztítás, de mindenképp meg kell keresni az okát, hogy miért kormolódik. Ecotec motorok nem szeretik a városi forgalmat és ha sokat járunk csak városban akkor alőfordulhat ez.

De adódhat abból is, hogy az olajat is eszi, égeti a motor.

Radikális megoldásként le szokták "vakolni" is ezt a szelepet. ennek eredménye hogy a szelep semmiylen körülmény közt sem engedi át a füstgázt. Ez persze nem normális működés. Fogyasztásnövekedéssel nem jár, de adott esetben magasabb lesz a káros anyag kibocsátás.

Node a "vakolás" a probléma okát még nem szünteti meg. Csupán a jelenség szünik meg. A kormosodás máshová is eljuthat, így egyéb helyeken is okozhat problémát.

UHU teljesen jó tanácsot adott azzal, hogy hajtsd meg a kocsit, mert így ki lehet égetni a kormot. azonban ez az általános megoldás csak akkor működik, ha a kormosodás oka a sok városi forgalom. Ha durvább okai vannak akkor azt orvosolni kell. Ezért írtam, hogy figyeld az olajfogyást, mert abból sok mindenre lehet következtetni.

Bocs, biztos rosszul írtam a hengerben a szelepről akartam kérdezni, mármint annak a szétszedés takaritásáról. Mivel a meghajtás (plussz szeleptisztító) nem segített és így is azt mondták, hogy valószinü a szelep nem zár be és hogy a hidrotőkével van baj. Ezt nem értettem hogy a hidrotőke ezek szerint összefügg a szeleppel ami állítólag bekormosodott. 135000 km van az autóban 2001-es és én 44000-rel vettem. Olaj 10.000 ként cserélve volt plussz 1 litert utána töltögetek a fedélzeti komput. mindig kiírja ha kevesebb az olaj benne.

Elküldve
Bocs, biztos rosszul írtam a hengerben a szelepről akartam kérdezni, mármint annak a szétszedés takaritásáról. Mivel a meghajtás (plussz szeleptisztító) nem segített és így is azt mondták, hogy valószinü a szelep nem zár be és hogy a hidrotőkével van baj. Ezt nem értettem hogy a hidrotőke ezek szerint összefügg a szeleppel ami állítólag bekormosodott. 135000 km van az autóban 2001-es és én 44000-rel vettem. Olaj 10.000 ként cserélve volt plussz 1 litert utána töltögetek a fedélzeti komput. mindig kiírja ha kevesebb az olaj benne.

Hopp akkor én értettem félre, mert az elején még tettél említést a ERG szelepről.

Igen, a hidrotőke fontos szerepet játszik a szelephézag mértékénél. "Hagyományos" motor esetén a szelepeket a

a vezérműtengelyen, más néven bütyköstengelyen lévő excentrikus ívek mozgatják. A több centiméter hosszú szelepszárak hossza a hőtágulás miatt változik, így hideg motor esetén van egy úgynevetett szelephézag az tengely és a szár között. Ezt a hézagot hívatott nullára csökkenteni a hidrotőke, mely egy üreges alkatrész, és indításkor töltődik fel ojajjal. Ez kompenzálja a szelephézagot. Ílletve ezen műlik a szelepk nyitásának, zárásának mértéke. Ez szokta adni azt a klasszikus kopogó hangot indításkor. Aztán miután feltöltődott olajjal a kopogás megszűnik (normál esetben).

Egy szóval ezen szelepek működéshez sok köze van.

Elküldve
Emberek!

Szerintetek ez mi lehet:

Ha jól figyelem meg a dolgokat, akkor hidegben, hideg motornál van olyan jelenség, hogy

egy bizonyos terhelésnél van egy nagyon finom fémes hang. Szerintem a motortérből

Ha levezem a gázról a lábam, akkor megszűnik, ha finoman nyomom neki, épp csak hogy ne lassuljon

akkor hallom. Ha rendesen gyorsítok, akkor szintén elhallgat.

A hang mindig azonos frekvenciájú, mindig egyformán csendes, de minden sebességfokozatban és sebességnél megfigyelhető

egyedül a terheléstől függ, hogy jelentkezik-e. Nem is hangos épp csak lehet hallani, de azért határozott, mivel észrevettem.

olyan a hang (és itt nem azt akarom mondani hogy ez történik, csak a hang jellegét próbálom leírni) mintha egy állandó fordulatszámú

csúszócsapágy kenés nem lévén, mondjuk a tengelyre ható sugár irányú terhelés nagyságának függvényében hol sípolna, hol nem.

De még egyszer mondom ezzel nem definiálom a problémát, csak nehéz leírni hogy milyen egy hang :blush:

Valaki hallom már hasonlót?

(Z16XEP caravan)

Hali!

Ilyen hang nekem is van nekem y17dt van... ez ügyben már informálódtam, de senki nem tudott mondani igazán semmit sem....

Dobj egy mailcímet átküldöm neked a hangot amit a kocsim kiad, ha érdekel...

Elküldve
Tessék, Caravan amin nincsen korlát (ráadásul még OPC is :D ):

opel%20astra%20g%20caravan%20autokolcsonzes.jpg

Sztem ez extra volt, illetve felszereltségfüggően külön kérhető elem. (Van amihez járt, máshoz kérni kellett)

NEKEM KELL ILYEN LÁMPA!!!!! :blush: :lol: :)

Elküldve
Hali!

Ilyen hang nekem is van nekem y17dt van... ez ügyben már informálódtam, de senki nem tudott mondani igazán semmit sem....

Dobj egy mailcímet átküldöm neked a hangot amit a kocsim kiad, ha érdekel...

Privátba ment a mélcím! köszi...

Elküldve
NEKEM KELL ILYEN LÁMPA!!!!! :blush: :lol: :)

Ezek asszem a közkeletű nevén NJoy lámpának nevezett fényszórók, tudtommal az előbb említett felszereltségi szint sajátja volt, azonkívül még a Coupé/Cabrió páros is szériában ilyen lámpatestekkel készült.

Elküldve
Emberek!

Szerintetek ez mi lehet:

Ha jól figyelem meg a dolgokat, akkor hidegben, hideg motornál van olyan jelenség, hogy

egy bizonyos terhelésnél van egy nagyon finom fémes hang. Szerintem a motortérből

Ha levezem a gázról a lábam, akkor megszűnik, ha finoman nyomom neki, épp csak hogy ne lassuljon

akkor hallom. Ha rendesen gyorsítok, akkor szintén elhallgat.

A hang mindig azonos frekvenciájú, mindig egyformán csendes, de minden sebességfokozatban és sebességnél megfigyelhető

egyedül a terheléstől függ, hogy jelentkezik-e. Nem is hangos épp csak lehet hallani, de azért határozott, mivel észrevettem.

olyan a hang (és itt nem azt akarom mondani hogy ez történik, csak a hang jellegét próbálom leírni) mintha egy állandó fordulatszámú

csúszócsapágy kenés nem lévén, mondjuk a tengelyre ható sugár irányú terhelés nagyságának függvényében hol sípolna, hol nem.

De még egyszer mondom ezzel nem definiálom a problémát, csak nehéz leírni hogy milyen egy hang :blush:

Valaki hallom már hasonlót?

(Z16XEP caravan)

a fojtószelepház adja a hangot. a beáramló levegőt hallod sziszegni., szerintem dolgozó lány idegesitő, ha garis a kocsid, akkor a TIS helyszini hibaelháritása alapján lehet fojtószelepet cserélni gariba.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.