Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
4500 Ft az reális egy futóműbeállításra.

Fentebb gondolom nem 3-4 métert, hanem 3-400 méter akartál írni... 3-4 méter az nagyon durva lenne :blush:

A bal első kereken 1.3 fokkal balra állt, és az húzta el az egészet, beállítás után frankó. A többi kerék +-0.1-0.3 fokkal tér el, de azokat nem bántották, azt mondták nem kell. Így már a kormánykerék is középen áll, és akkor megy egyenesen.

Akinek nem egyenes, és valamerre húz, az szerintem látogasson meg egy műhelyt.

Elküldve
Pár napja észrevettem hogy amikor elösször elindulok az autoval,lehet reggel,délután,vagy este,a bal hátuljátol valahonnét a kerék környékéröl fura nyikorko,sziszegö hang jön,körülbelül pár méter megtételéig.

Azt hittem majd abba marad de nem,ugyanugy ha hidegben idulok ha napközben szoval mindig.

Esetleg valami ötlet rá?

Tán a dobfék. Nekem is néha eléggé fazék hangja van. :blush:

Elküldve
Pár napja észrevettem hogy amikor elösször elindulok az autoval,lehet reggel,délután,vagy este,a bal hátuljátol valahonnét a kerék környékéröl fura nyikorko,sziszegö hang jön,körülbelül pár méter megtételéig.

Azt hittem majd abba marad de nem,ugyanugy ha hidegben idulok ha napközben szoval mindig.

Esetleg valami ötlet rá?

Az a dobfék lesz szerintem, nálam is ezt csinálta pár hétig, újabban már csendben van.

Elküldve
Berozsdál picit a dobfék ezé nyekereg.... tárcsa is...

Én is erre gondoltam, a hangjából ítélve az kophat le első pár fékezésnél, de amíg fog nincs gond. :blush:

Elküldve

Sziasztok.

Tudna nekem segíteni valaki? Teljesen tanácstalan lettem 1.6 G Astrámmal kapcsolatban(Z16XE motor).

Sárga lámpa világít, gyursulásnál, alapjáraton is rángat. Hibaolvasásnál először 1-es henger gyujtáskimaradást jelzett aztán ERG szelepre hivatkozott. Gyertyákat cseréltem nem javult, ezután trafóhíd csere után, ugyanaz a hiba, új ERG szelep próbával ugyanaz. Súlyos tizezrek fizetése után, a helyzet változatlan. Volt 3 hét szünet(+ 2000km) mikor magától elmult legalábbis csak enyhe rángatás volt tapasztalható, 3 napja viszont újra előjött a hiba. Különböző véleményeket hallottam több Opel szervízben, az egyik alapból motorvezérlőt diagnosztizált, a másik, hogy semmi baja nincs a motorvezérlőnek, a szelep kormosodott, a harmadik nem is látta és "hidro tőkét kell javítani"

Most az a kérdés, hogy miután kifizettem közel 60.000 ft-ot különböző alkatrész+diagnosztika+munkadíj kinek lehet ezekután hinni?

Elküldve
Sziasztok!

Meg tudjátok mondani nekem, hogy az f astrába való ültetőrugó jó-e a g astrába? Azt gondolom, hogy az ültetés mértéke változik a tömege és a súlyelosztása miatt, inkább csak a rugó kialakítása, alakja miatt kérdezem.

Üdv

Szia!

Én úgy emlékszem, hogy Rastalosnak F Astrából lett áttéve rugó a G-be, de nem vagyok biztos benne! Ha gondolod keresd meg Őt a kérdéssel!

Elküldve
Ide irányítottak a fenti problémámmal. Hátha tudnátok segíteni...

szelep kormosodott,

mennyé kirándulni vele, és hajtsd meg...

a korom kitámasztja a szelepet, és ezért van gyujtáshiba.

Elküldve
mennyé kirándulni vele, és hajtsd meg...

Az Astrások a végén egészen fellendítik a fehérvári fagyizók forgalmát... :blush:

Elküldve

Tetőcsomagtartó témában kéne kis infó urak!

Néha jó lenne, ha lenne, de ez max 1-2 havonta jön csak elő, nem mindennapi használatra.

A kocsi Caravan, de nincsenek rajta a hosszanti tetőgerendák. (vagy mifenék)

Nem is szeretnék rá, mert így csendesebb belülről, mint haveré, akinek fent van ez a cucc.

Létezik ezekhez olyan tetőtartó, amit lehet fel/le szerelni, de nem kell hozzá a gyári "gerenda"?

Elküldve
Tetőcsomagtartó témában kéne kis infó urak!

Néha jó lenne, ha lenne, de ez max 1-2 havonta jön csak elő, nem mindennapi használatra.

A kocsi Caravan, de nincsenek rajta a hosszanti tetőgerendák. (vagy mifenék)

Nem is szeretnék rá, mert így csendesebb belülről, mint haveré, akinek fent van ez a cucc.

Létezik ezekhez olyan tetőtartó, amit lehet fel/le szerelni, de nem kell hozzá a gyári "gerenda"?

Ha a helye megvan akkor szerintem ugyanaz mint a sima g-hez. De szerintem azért az hülyeség hogy tetősín nélkül halkabb.... :blush:

Elküldve
Ha a helye megvan akkor szerintem ugyanaz mint a sima g-hez. De szerintem azért az hülyeség hogy tetősín nélkül halkabb.... :lol:

Próbáld ki pályázásnál. :blush:

Sima G-n milyen a tartó helye...?

Elküldve
Próbáld ki pályázásnál. :blush:

Sima G-n milyen a tartó helye...?

Mivel nekem tetősínes így pályán is használom. Bár mindíg szól a zene meg a kipufogó hangjától úgysem hallom....

Elküldve
Mivel nekem tetősínes így pályán is használom. Bár mindíg szól a zene meg a kipufogó hangjától úgysem hallom....

... és (mérhető) többletfogyasztást sem okoz. Nagy sebességnél inkább a tükrök szólalnak meg.

Elküldve
... és (mérhető) többletfogyasztást sem okoz. Nagy sebességnél inkább a tükrök szólalnak meg.

Hát, erre nem tudok mit mondani, mivel nem egy autó, csak ugyanolyan. Fogyasztás meg erősen talpfüggő is.

Tükrök az enyémen is vannak, csak a sín az eltérés. :blush:

Nem arról van szó, hogy dübörög, mintha a tetőtartó maradt volna fent, csak más hangot is hallottam a menetzajban, mint amit megszoktam, de ennyi.

Nem nagy ügy.

A lényeg: sima 5 ajtósé felrakható Caravanra?

Elküldve
mennyé kirándulni vele, és hajtsd meg...

a korom kitámasztja a szelepet, és ezért van gyujtáshiba.

Azért a következőre ügyelj:

Nem tudom hány éves a verdád és hogy mennyire eszi esetleg az olajat.

Mire is akarok kilyukadni.. Nekem az előző F astramnal volt ilyen. A kormosdás oka

az volt, hogy bizony a gyűrűk kopása miatt ette az olajat. igenám de a korom lerakódott

a dugattyúk tetején is a gyakori rövidtávú városi közlekedés miatt. Aztán egyszer elindultam

Szlovéniába Síelni (január 1.én!!!!!) és félúton (még szerencse hogy kishazánkban) füst és leáll..

Kész vége... Részletezhetném a sztorit, hogy ezután mi lett a sorsunk amiből egy novellára való is kijönne, de nem az a lényeg, hanem hogy mi történt a motorral... Kilyukadt a dugattyú!!!!!, ugyanis a sok koromlerakódás ami felhalmozódott, a hirtelen terhelés alatt

nem tudott leégni (150-es tempó a pályán) hanem felizzott és átégette a dugatyúmat. Az olvadt részek szétfröccsentek a hengerben.

Hát egy hét síelés után (mert szerencsére 2 kocsival mentünk és valahogy összeszorultunk) 2005 januárjában 130E Ft os szervízdíj várt idehaza. Igaz előtte tényleg nagyon ette az olajat már 6-8 dl/1000 km!!

Aztán a szervíz után ujra szétszedettem és újragyűrűztettem minden hengert... Mondjuk utána olyan jól sikerült, hogy később 2008-ban a 212000 km-t futott autót bent akarták tartani zöldkártyánál, hogy a "sz..r 5 éves" kocsik helyett legyen mivel etalon CO értéket produkálni :blush:

Elküldve
Tetőcsomagtartó témában kéne kis infó urak!

Néha jó lenne, ha lenne, de ez max 1-2 havonta jön csak elő, nem mindennapi használatra.

A kocsi Caravan, de nincsenek rajta a hosszanti tetőgerendák. (vagy mifenék)

Nem is szeretnék rá, mert így csendesebb belülről, mint haveré, akinek fent van ez a cucc.

Létezik ezekhez olyan tetőtartó, amit lehet fel/le szerelni, de nem kell hozzá a gyári "gerenda"?

A http://www.thulecity.hu -n talán? :blush:

De ha rákeresel a google-on akkor elvileg taláhatsz ott is olyan cégek honlapcímét ahol forgalmaznak ilyet.

Elküldve

Emberek!

Szerintetek ez mi lehet:

Ha jól figyelem meg a dolgokat, akkor hidegben, hideg motornál van olyan jelenség, hogy

egy bizonyos terhelésnél van egy nagyon finom fémes hang. Szerintem a motortérből

Ha levezem a gázról a lábam, akkor megszűnik, ha finoman nyomom neki, épp csak hogy ne lassuljon

akkor hallom. Ha rendesen gyorsítok, akkor szintén elhallgat.

A hang mindig azonos frekvenciájú, mindig egyformán csendes, de minden sebességfokozatban és sebességnél megfigyelhető

egyedül a terheléstől függ, hogy jelentkezik-e. Nem is hangos épp csak lehet hallani, de azért határozott, mivel észrevettem.

olyan a hang (és itt nem azt akarom mondani hogy ez történik, csak a hang jellegét próbálom leírni) mintha egy állandó fordulatszámú

csúszócsapágy kenés nem lévén, mondjuk a tengelyre ható sugár irányú terhelés nagyságának függvényében hol sípolna, hol nem.

De még egyszer mondom ezzel nem definiálom a problémát, csak nehéz leírni hogy milyen egy hang :blush:

Valaki hallom már hasonlót?

(Z16XEP caravan)

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.