Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

ABS-el kapcsolatban,mikor ráadom a gyujtást nem világit az ABS lámpa,elinditom az autot,ahogy elindul kigyullad és egy két másodperc mulva elalszik.

Ez normális müködés igy?

Probálgattam jo jegesen hogy ráfékezek,hogy mit csinál,de megcsusztak a kerekek,ez is normális lehet?

Nem vagyok benne biztos, hogy ez így jó, bár jégen meg fog csúszni, aszfalton próbáld, mármint max vizes aszfalton, hogy visszarugdos e a pedál, ergo dolgozik e az ABS.

Ha jól tudom (nekem nincsen, így el sem romolhat) gyújtás ráadáskor kell világítania és elaludni a többivel együtt.

Link to comment
Megosztás:

Nem vagyok benne biztos, hogy ez így jó, bár jégen meg fog csúszni, aszfalton próbáld, mármint max vizes aszfalton, hogy visszarugdos e a pedál, ergo dolgozik e az ABS.

Ha jól tudom (nekem nincsen, így el sem romolhat) gyújtás ráadáskor kell világítania és elaludni a többivel együtt.

Jégen se kellene, hogy megcsússzon, pontosabban kis pillanatokra meg-meg csúszhat. De alapvetően gurulnia kell csak jó hosszú lesz a fékút. Ha nem rúgdos vissza, vagy folyamatosan csúszik akkor nem baró.

Link to comment
Megosztás:

ABS-el kapcsolatban,mikor ráadom a gyujtást nem világit az ABS lámpa,elinditom az autot,ahogy elindul kigyullad és egy két másodperc mulva elalszik.

Ez normális müködés igy?

Probálgattam jo jegesen hogy ráfékezek,hogy mit csinál,de megcsusztak a kerekek,ez is normális lehet?

Egy bizonyos sebesség alatt (10, 20) nem is dolgozik az abs, szóval lehet csak lassan mentél. ;) Nézz ki egy üres útszakaszt 90-nél intenzíven fékezd meg (nem mondom, hogy satu B) ), száraz aszfalton is dolgoznia kell, visszarúg a pedál stb., ahogy a többiek írták.

Egyébként ha a gyújtást ráadod, akkor világítania kell, mint minden ellenőrző lámpának, de pár másodperc után elalszik. Utána már nem kellene világítani, olyan mintha az indítózáskor kezdene működni az ABS ellenőrzés nem pedig gyújtás ráadáskor.

Link to comment
Megosztás:

Egy bizonyos sebesség alatt (10, 20) nem is dolgozik az abs, szóval lehet csak lassan mentél. ;) Nézz ki egy üres útszakaszt 90-nél intenzíven fékezd meg (nem mondom, hogy satu B) ), száraz aszfalton is dolgoznia kell, visszarúg a pedál stb., ahogy a többiek írták.

Egyébként ha a gyújtást ráadod, akkor világítania kell, mint minden ellenőrző lámpának, de pár másodperc után elalszik. Utána már nem kellene világítani, olyan mintha az indítózáskor kezdene működni az ABS ellenőrzés nem pedig gyújtás ráadáskor.

Nekem 10km/h nál is dolgozik

Link to comment
Megosztás:

mész 10-el beletaposol és műxik?

igen, jégen volt már így, mikor előttem forgolódott egy kocsi, mert felfeléjövet nem tudott kijönni egy jeges úton én kb 5-10 el mentem lefelé (mivel ott volt előttem elég közel) és aztán választásom nem lévén beletapostam és működött. Nyilván nem száraz aszfalton... B)

Link to comment
Megosztás:

igen, jégen volt már így, mikor előttem forgolódott egy kocsi, mert felfeléjövet nem tudott kijönni egy jeges úton én kb 5-10 el mentem lefelé (mivel ott volt előttem elég közel) és aztán választásom nem lévén beletapostam és működött. Nyilván nem száraz aszfalton... B)

hát nem tom, akkor vagy nekem nem muxik, vagy nem veszem észre

Link to comment
Megosztás:

hát nem tom, akkor vagy nekem nem muxik, vagy nem veszem észre

Nézd, lehet, hogy volt 15 km/h is, nem nézem ez órát, nomeg ekkora sebességet nem is mutat még, de az biztos, hogy nagyon lassan mentem. Azt hiszem úgy működik az ABS, hogy azt vizsgálja, hogy van-e irreális mértékű forgási lassulás a keréken. Ezt lassú sebességnél is el lehet érni, nyilván nagyon csúszós út kell hozzá.

Egyébként csodálkoznék rajta, ha 20 km alatt "kikapcsolna" az ABS, mert jeges úton a 20 km/h is nagy sebesség lehet. ilyenkor igenis van létjogosultsága az ABS nek. Jégen akár 3x osára is nő a fékút, ha csúszik a kocsi

Link to comment
Megosztás:

ABS-el kapcsolatban,mikor ráadom a gyujtást nem világit az ABS lámpa,elinditom az autot,ahogy elindul kigyullad és egy két másodperc mulva elalszik.

Ez normális müködés igy?

Probálgattam jo jegesen hogy ráfékezek,hogy mit csinál,de megcsusztak a kerekek,ez is normális lehet?

Mint már mondtam nekem is így működik. A mutatók (pl üzemanyag) is visszaesik. Úgy gondolom ez az miatt van, amiért a rádió is lekapcsol indítózáskor.

Link to comment
Megosztás:

Mint már mondtam nekem is így működik. A mutatók (pl üzemanyag) is visszaesik. Úgy gondolom ez az miatt van, amiért a rádió is lekapcsol indítózáskor.

A mutatók visszaesése az tuti, de az ABS B) . azért nem vagyok biztos abban, hogy gyújtás ráadásakor kellene világítania, mert nekem nincsen, csak manuális ABS ;)

Link to comment
Megosztás:

A mutatók visszaesése az tuti, de az ABS B) . azért nem vagyok biztos abban, hogy gyújtás ráadásakor kellene világítania, mert nekem nincsen, csak manuális ABS ;)

Nos!

Konkrét adataim vannak az ABS-ről, most jöttem haza munkából és kipróbáltam:

jeges úton, ha a sebességmutatónak lehet hinni ilyen alacsony sebességnél, akkor 7 km/h nál már rendesen működött.

Krepegett, meg minden, autó nem csúszott, gurult, fékpedál ugrált mint a bolha

Az ABS lámpa működése nekem:

Gyújtás ráadásakor világit, de ha elindítom a kocsit akkor elalszik.

Link to comment
Megosztás:

2005 júniusi classic II 1.4 twinport: gyujtásnál világít maj dkialszik, indításnál felvillan, mutatok visszaesnek balra aztán eltünik az ABS kontroll lámpa. Működik hibátlanul.

Akksim lassan 4 éves lesz és csak hidegben kezdte ezt csinálni, nyáron egyáltalán nem jött vissza és a mutatók sem ugráltak. Haldokló akksira tippelek az én esetemben.

Link to comment
Megosztás:

2005 júniusi classic II 1.4 twinport: gyujtásnál világít maj dkialszik, indításnál felvillan, mutatok visszaesnek balra aztán eltünik az ABS kontroll lámpa. Működik hibátlanul.

Akksim lassan 4 éves lesz és csak hidegben kezdte ezt csinálni, nyáron egyáltalán nem jött vissza és a mutatók sem ugráltak. Haldokló akksira tippelek az én esetemben.

No,nekem is ilyen gyujtás ráad ABS lámpa világit majd elalszik,inditozás auto elindul 1-2 másodpercre felvillan majd elalszik.

Megkérdeztem a szervizest azt mondja ez a normális hogy elindulás után 1-2 másodpercre felvillan majd ugy alszik el.

A baj akkor van azt mondja ha,gyujtás ráadásnál nem alszik ki,vagy fel sem villan,vagy inditozás ,motorbeindulás után nem alszik ki a lámpa.

Én tényleg csak lassan gurultam mikor kiprobáltam az ABS-t a jégen,de azt mondta az ürge hogy ilyen lassu temponál nem lehet igazán megállapitani mert hogy akkor még lehet nem müködik,csak ahogy valaki is irta itt,egy bizonyos sebességnél müködik.

Azért kiváncsi lennék még egy pár emberke véleményéreitt akiknek 1.4 xep van hogy ott hogy müködik a lámpa dolog......

Link to comment
Megosztás:

Most voltam a városban, gyujtás ráad, lámpa világít majd kialszik és indításnál most nem jött vissza B) 3szor indítottam.

Nekem is így csinálja. Z14XEP. Egyébként az egész kezdete nem úgy volt, hogy valakinek nem világított az ABS, amikor ráadta a gyújtást, csak amikor beindította? Ilyet én még nem láttam.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.