Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

sziasztok. közel 1 hónapja vagyok astra g tulajdonos. egy 2005-ös 1.6-os astrám van.

gyárilag nem volt benne ködlámpa, azóta vettem 2 db-ot. ha jól tudom a komplett kapcsolót is ki kell hozáá cserélnem, az is meglesz. a kérdésem az lenne, hogy be lehet e vezetékezve és relézve vagy azt még külön meg kell hozzá csinálni, ill. hogy mi kell még a lámpa beszereléséhez.

biztos volt róla szó de közel 400 oldalt végigolvasni nincs időm. azt se bánom ha valaki belinkeli a megfelelő hozzászólás számot, csak tanácshoz jussak. a segítséget előre is köszi.

Link to comment
Megosztás:

lassan meglesz az 1000km az 1.4-esben.... szerintetek pörgethetem már egy kiscsit? Olyan kiváncsi lennék, hogy hogy megy 4-5000 között :lol: idáig max 3500volt egyszer kétszer 4000

még ha teheted akkor ne... várjál még egy picit. menj el autózni a hévégét, és ha kiugrasz bécsbe akkor már lesz 1500 is benne. utána azért már lehet.

Link to comment
Megosztás:

még ha teheted akkor ne... várjál még egy picit. menj el autózni a hévégét, és ha kiugrasz bécsbe akkor már lesz 1500 is benne. utána azért már lehet.

Oké :lol: gyorsan mennek bele kilóméterek várok én 2000-ig is aztán valahol 3-4körül lecserélem az olajat.... jut eszembe van nekem ismerős autószerelő aki évek óta cseréli a cserélendőket, ha nála cseréltetem ki az olajat (persze csak az elsőt mert utánna az éves úgy is az opelnél lesz) akkor az fel fog tünni a szervíznek vagy izé.. egyezrűbben vihetem maszekhoz vagy nem? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Astra féke hány körös, 2 vagy 4?

ABS müködése miatt kérdem.

Tudtommal négy, az ABS-ből legalábbis VL, VR, HL, HR feliratú cső is kijön, nomeg a többiek. Ebből gondolom, hogy négykörös.

sziasztok. közel 1 hónapja vagyok astra g tulajdonos. egy 2005-ös 1.6-os astrám van.

gyárilag nem volt benne ködlámpa, azóta vettem 2 db-ot. ha jól tudom a komplett kapcsolót is ki kell hozáá cserélnem, az is meglesz. a kérdésem az lenne, hogy be lehet e vezetékezve és relézve vagy azt még külön meg kell hozzá csinálni, ill. hogy mi kell még a lámpa beszereléséhez.

biztos volt róla szó de közel 400 oldalt végigolvasni nincs időm. azt se bánom ha valaki belinkeli a megfelelő hozzászólás számot, csak tanácshoz jussak. a segítséget előre is köszi.

A tűzfalig van kábelezve (az enyém legalábbis, az 2006-os CL2), ami annyit tesz, hogy a gyári helyre tenned kell egy relét (ha minden igaz a biztosítékdobozban már csak egy üres helyed van). újba kb 1500 ft, aztán megkeresed azt a szimpatikus vastag fekete vezetéket a műszerfal alatt, amin akkor megy a delej ha bekapcsolod az első ködlámpát (a műszerfal visszajelzője érdekes módon működik, ha bent van a relé és a kapcsoló, szóval ezzel nincs dolgod), azt szépen leblankolod, legalább olyan vastag vezetékkel kimész valahogy a motortérbe (vannak a tűzfalon ilyen gumis vakdugók és akkor nem kell fúrni a tűzfalat (mondjuk nem is ajánlom), ahol a naaagy kábelköteg megy ki az egy bazi nagy csatlakozó, szóval ott nem fogsz tudni átdugni semmit sem, ne is próbálkozz), kábelkötegekbe behúzod és rákötöd a ködlámpa csatira, a ködlámpa csati másik végét meg jól odacsavarozod a kasztnihoz, úgy, hogy érintkezzen. Egyébként lehet két feleakkora madzagot is húzni, és akkor nem kell toldani a csatinál is.

Ez az olcsóbb megoldás, a drágább, hogy pár 10.000 ért veszel motortér kábelköteget, amiben benne van ez a drót is, kiszereled a motort, meg a kocsi fél elejet és kicseréled.

Oké :lol: gyorsan mennek bele kilóméterek várok én 2000-ig is aztán valahol 3-4körül lecserélem az olajat.... jut eszembe van nekem ismerős autószerelő aki évek óta cseréli a cserélendőket, ha nála cseréltetem ki az olajat (persze csak az elsőt mert utánna az éves úgy is az opelnél lesz) akkor az fel fog tünni a szervíznek vagy izé.. egyezrűbben vihetem maszekhoz vagy nem? :lol:

Szerintem nem veszik észre, hogy is vennék észre, csak arra figyelj, hogy GM filtert tegyél bele. Igazából két csavart kell meglazítanod (csak ne barmolják szét), az egyik lent van a kocsi alján, ami szépen koszolódik, a másik fent a filternél, ami műanyag, és szerszám sem kell a leszedéséhez. Huh az olajat is bele kell önteni, akkor három, bocs.

Link to comment
Megosztás:

Tudtommal négy, az ABS-ből legalábbis VL, VR, HL, HR feliratú cső is kijön, nomeg a többiek. Ebből gondolom, hogy négykörös.

Azt nem néztem, de akkor annyi amennyire gondoltam.

Elég lassan lassul ez a kocsi, lehetne jobb valahogy. :lol:

Link to comment
Megosztás:

A véleményeteket szeretném kérni.

Tegnap a yard majdnem megbüntetett 10e forintra, mert a lökhárító alján lévő szoknyára a ködlámpák vonalába raktam 1-1 db 15cm hosszú LED-sort. Fehérnek árulják, de sajnos inkább kék színűek, SMD LED-ek. A poén az, hogy először ködlámpának nézte Bilkó főtörzs. :lol: Kérdezi, hogy ugye tudom, hogy most nincsen köd? :) Mondom tudom és nem is volt felkapcsolva a ködlámpám. De, hogy mutassam meg neki, hogy mi égett. :P Direktbe kötöttem a helyzetjelzőre így akkor is világított, amikor ott állt az autóval szemben csak túl közel. Legalább három hete fent volt már és előtte való nap is látta este premier plánban két rendőrautó, egyik sem szólt érte. Mármint nem az autók, hanem a benne ülő szervek. :P Még szlovák rendőr sem szólt érte. Most akkor ez szabályos vagy sem? Ha ezt valaki akármilyen helyzetben összekeveri egy megkülönböztető jelzéssel, akkor én felolvasom neki a Háború és Békét...

Legközelebb megmondom nekik, hogy ha már úgyis az én adóforintjaimból cseszegetik a jónépet, akkor figyelmeztessék a vakító utólagos xenon-osokat és sima halogéneseket is. Na azok tényleg balesetveszélyesek!

Szabályos volt az "optikai tuningom" vagy sem?

Jah és légyszíves ha lehet ne fikázzátok, hogy ez milyen gyenge, sz@r kiegészítő. :lol:

Link to comment
Megosztás:

A véleményeteket szeretném kérni.

Tegnap a yard majdnem megbüntetett 10e forintra, mert a lökhárító alján lévő szoknyára a ködlámpák vonalába raktam 1-1 db 15cm hosszú LED-sort. Fehérnek árulják, de sajnos inkább kék színűek, SMD LED-ek. A poén az, hogy először ködlámpának nézte Bilkó főtörzs. :lol: Kérdezi, hogy ugye tudom, hogy most nincsen köd? :) Mondom tudom és nem is volt felkapcsolva a ködlámpám. De, hogy mutassam meg neki, hogy mi égett. :P Direktbe kötöttem a helyzetjelzőre így akkor is világított, amikor ott állt az autóval szemben csak túl közel. Legalább három hete fent volt már és előtte való nap is látta este premier plánban két rendőrautó, egyik sem szólt érte. Mármint nem az autók, hanem a benne ülő szervek. :P Még szlovák rendőr sem szólt érte. Most akkor ez szabályos vagy sem? Ha ezt valaki akármilyen helyzetben összekeveri egy megkülönböztető jelzéssel, akkor én felolvasom neki a Háború és Békét...

Legközelebb megmondom nekik, hogy ha már úgyis az én adóforintjaimból cseszegetik a jónépet, akkor figyelmeztessék a vakító utólagos xenon-osokat és sima halogéneseket is. Na azok tényleg balesetveszélyesek!

Szabályos volt az "optikai tuningom" vagy sem?

Jah és légyszíves ha lehet ne fikázzátok, hogy ez milyen gyenge, sz@r kiegészítő. :lol:

Lehet igaza volt, de azért nem kellett volna keménykedni és bírságolni egyből.

Egy normálisabb "fajta" valszeg csak figyelmeztet és felszólít, hogy szüntesd ezt meg.

Sok ilyen utólagosan beépíthető ledes dolgokra rá szokták írni, hogy csak beltérben használhatod, meg nem lehet világítás kiegészítő.

A xenonnal meg egyetértek veled!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Valaki tudna nekem segíteni Diagnosztikában?

Szeretnék venni valami diagnosztikai kábelt az Autómhoz (Astra G 2002 1.4 16v)

Találtam jópárat 10-16k-ig bezárólag!

Csak egy kis segítség kéne hogy melyik jó vagy jobb.

Kábelek:

Először ezt néztem ki:

Soros és USB is

Másodszorra:

Fulldiag-Budapest

Harmadszorra:

Euroscan

(ez azért került képbe mert van egy VW PASSAT 2006-is a közelben és akkor arra is jólenne, nemkéne 2 kábelt vennem)

És ezekre a szoftverekre gondoltam (le is szedtem már őket netről):

Opel Diagnostics TECH2 (itt pontosan nemtudom hogy USB-sel meg e..mert a beállításokban csak COM1-4-ig találtam, és pár helyen olvastam hogy inkább SOROS porton)

VAG-COM 409

Allpro v4

OBD-II ScanMaster

OBD-DIAG

CAR DIAGNOSTIC CENTER 2007

Link to comment
Megosztás:

Asszem a fórumon volt erről szó vmikor.Azért állított meg mert kékes színű volt és ez a baja. Mivel csak fehér vagy sárga fény lehet elől asszem. Ha fehéren villágítana nem lenne bajuk, mivel nappali fénynek tekinthető ami nem büöntethető. A ködlámpa meg azért érdekes mert elég sok új autónál a kanyar fényszórót a ködlámpával oldották meg. Xenonnal meg én is egyetértek részben, de az más tészta. Sztem cseréld le fehérre és nem lsz gond . Van egy srác tuiszaújvárosban ő csinál ilyeneket és nem gagyikat, igen jól néznek ki. A rendőrrel meg nem kekeckedik az ember akkor sztem ő is barátságosabb. elnézőbb lesz

Link to comment
Megosztás:

[A rendőrrel meg nem kekeckedik az ember akkor sztem ő is barátságosabb. elnézőbb lesz

Jogos!

Amikor meg akart büntetni a rendőr a fóliázásért, én olyan kedves voltam, hogy a végén már együtt szidtuk az első rendszám nélkül jövő bmw-esek :lol:

És mivel a bmw-sekkel Ő sem tud mit kezdeni ezért mégjobban megbüntetett Téged. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Olyan gépjárműnek (legyen az autó vagy más) a tulajdonosát aki olyan világítóberendezéssel közlekedik mely veszélyezteti a többi közlekedésben részt vevő biztonságát (elvakítás, stb) gondolkodás nélkül megbírságolnám és ott a helyszínen le- illetve kiszedetném vele az utólagosan bebütykölt kacatjait.

Nem azt mondom, hogy esetenként nekem nem tetszenek az ilyenek (pl gyémánt-fény) de ezek sajnos jobban vakítanak mint egy jól beállított xenon fény a tompított helyzetében. Azok sem lennének forgalomban használva rosszak illetve problémák forrásai de az a gond velük, hogy aki utólag tette be az nem állította be normálisan csak saccra valamint műszaki vizsgán kiveszi belőle majd vissza teszi és ez innentől fogva veszélyt okozó tényező.

Fóliára vonatkozóan pedig ez van érvényben (a gazdasági és közlekedési miniszter 84/2005. (X.11) GKM rendeletének 3. §-a szerint):

-A "B" oszlop mögötti üvegek (hátsó oldalsó, hátsó szélvédő) csak érvényes "H" minősítő jellel rendelkező anyaggal fóliázhatók, a fényáteresztéstől függetlenül.

- A vezető üléssor melletti üvegek is fóliázhatók olyan anyaggal, mely rendelkezik érvényes "H" minősítő jellel, de összegzett fényáteresztő képessége nagyobb, vagy egyenlő 70 %-nál (AU 75, SCL).

- Az első szélvédő esetében, kivéve a lehajtott napellenzők által takart felület (ahova sötétítő csík szerelhető), is fóliázható, érvényes "H" jellel rendelkező anyaggal, ha összegzett fényáteresztő képessége nagyobb, vagy egyenlő 75 %-nál (SCL).

Egyébként egy ilyen smd led-sorból feltett világításért csak abban az esetben büntetnék ha az szemet szúróan vakít messzebbről is és a kedves járművezető nem hajlandó azt azonnal eltávolítani -no meg ha még állományban lennék. :lol:

Link to comment
Megosztás:

azért érdekes hogy nálunk tiltják a ködlámpát más országokban használható igaz itt a jó képességű meg a fontoskodó nem igazán foglalkozik a más dolgával csak a sajátjával. A hátsó ködlámpa vakít tény a első a gyári azért nem modhatni sztem. A nappali fény nagyon jó és hasznos nekem nagyon tetszik de tény a kékes árnyalatút be kellene tíltani a xenon meg a szokásos kérdés van kiskapu nálnunk, nyugatabra ha nem gyári ott helyszinen megbüntetnek hogy a szemecske felakad. olyan dolgokon lovagolnak azért hogy botrány a rohadéknak ölébe ugrik a kutya és kap egy ejnye bejnyét, a másik részegen vezet, szembe az autópályán és az kisebb szabálytalanság majdhogynem mint a 12 ld ea lökösben elől. Azért nem hinném hogy egy led sor miatt lesz baleset, vagy akár xernon miatt. De be lehetne tíltani a vasútátkelőt is ahol nincs lámpa és sorompó.

Link to comment
Megosztás:

Ezt azért nem mondanám ugyanis volt már rá példa, hogy kénytelen voltam az út kellős szélén megállni vészvillogóval mert a kocsog audijának a lámpájára ragasztott "gyémántfény" majd kiverte a szememet, ugyanez a szitu a xenonnal is. És hiába vágok oda neki a ködlámpa és távolsági kombinációval -nem veszi észre magát. Persze, hogy nem, neki ez a helyzetjelzője és a tompított fényszórója. Itt nincs min lovagolni, egyértelmű a helyzet. Bár volt olyan, hogy azért lassítottam le mert nem tudtam elképzelni mi a csoda van az úton. Kis Polski 40/40 W-os izzóval, na ez sem egy veszélytelen dolog de legalább lehet kifogás, hogy gyári, nem lehet érte büntetni -illetve ez már egyén kérdése.

Link to comment
Megosztás:

A véleményeteket szeretném kérni.

Tegnap a yard majdnem megbüntetett 10e forintra, mert a lökhárító alján lévő szoknyára a ködlámpák vonalába raktam 1-1 db 15cm hosszú LED-sort. Fehérnek árulják, de sajnos inkább kék színűek, SMD LED-ek. A poén az, hogy először ködlámpának nézte Bilkó főtörzs. :lol: Kérdezi, hogy ugye tudom, hogy most nincsen köd? :) Mondom tudom és nem is volt felkapcsolva a ködlámpám. De, hogy mutassam meg neki, hogy mi égett. :P Direktbe kötöttem a helyzetjelzőre így akkor is világított, amikor ott állt az autóval szemben csak túl közel. Legalább három hete fent volt már és előtte való nap is látta este premier plánban két rendőrautó, egyik sem szólt érte. Mármint nem az autók, hanem a benne ülő szervek. :P Még szlovák rendőr sem szólt érte. Most akkor ez szabályos vagy sem? Ha ezt valaki akármilyen helyzetben összekeveri egy megkülönböztető jelzéssel, akkor én felolvasom neki a Háború és Békét...

Legközelebb megmondom nekik, hogy ha már úgyis az én adóforintjaimból cseszegetik a jónépet, akkor figyelmeztessék a vakító utólagos xenon-osokat és sima halogéneseket is. Na azok tényleg balesetveszélyesek!

Szabályos volt az "optikai tuningom" vagy sem?

Jah és légyszíves ha lehet ne fikázzátok, hogy ez milyen gyenge, sz@r kiegészítő. :lol:

sajnállak:

szar kiegészítő, és gagyi. :lol:

amugy az utólagosan felhelyezhető fénytkibocsájtó cuccok felszerelése tiltott, ilyenkor a köcsög a forgalmit is elveheti.

ugyanez a kékledes spricni, a kék ledes helyzetjelző és satöbbi...

Link to comment
Megosztás:

[A rendőrrel meg nem kekeckedik az ember akkor sztem ő is barátságosabb. elnézőbb lesz

Jogos!

Amikor meg akart büntetni a rendőr a fóliázásért, én olyan kedves voltam, hogy a végén már együtt szidtuk az első rendszám nélkül jövő bmw-esek :lol:

én meg a románokat szitdam szolnoknál a rendőrrel :lol:

majd beküldött KPM vizsgára :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.