Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

OCTAVIA 1.4 16v

Kellemes csalódás

Modell

1.4 16v

Szöveges ítélet

Jelenleg is ezzel járok.Ezt az autó arra találták ki,hogy megkönnyitse az ember életét,persze vannak komromisszumok pl hátsó lábtér!Ami egyébként nem kicsi,de bekell látni nem is Superb-és!A külső formája fogott meg igazán,ami szerintem elegáns és kevés ráforditással sportossá tehetö.Utazni jo vele hosszú úton is jó vezetni.Az 1.4-es motor a magyar utkon böven elég kátyuk,trafipax midenhol nemigazán száguldozásra alkalmasak.Persze azért az "osztálytársakkal" pl:opel astra G 1.4 elöfordul hogy összecsapok,de hidjék el ált lenyomom őket simán.Szerintem ez moci nem 75 lóerös,legalábbis nem annyinak tünik!Nekem 195/65-ös gumikkal nagyon jól viselkedik a kanyarokban,szerintem a175/80-asokat érdemes ledobálni róla.Ha TDI-m lenne valószinüleg nemadnám el eggyhamar de ez is jól szolgál.Eggyzóval ma is Octáviát vennék!!!

Nekem nem ez a tapasztalatom, hogy az 1.4-es octáviák lehagynának :lol:

Hát tuti hogy nem hagynának le, akkora kasznihoz minimum 1.6-os motor, 1-4-esel hasonló lehet, mint az Astra az 1.2-esel. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Le szeretném cserélni a hagyományos légszűrőmet sport betétszűrőre,de egy ismerősöm nem tanácsolja!

Szerinte ha a motorba több levegő jut,akkor porból is több fog a motorba kerülni,ezért a motor károsodik!

Mire kell figyelni ezeknél a szűrőknél,mik a tapasztalatok ezzel kapcsolatban?

( Az autóm egy 1,4-es g astra 90 le) :lol:

Én az előző autómban F astra 1.4 60Le használtam JR sport betétet, természetesen csak nyáron (télen papír) és olajcserével tisztítottam mindíg a gyári tisztítójával (4 év alatt nem fogyott el a tisztító sem meg az olajzó sem :lol: )

Ekkora erőnél igazán nem veszel észre teljesítménybeli változást, de fogyasztásban igen. Én 205-ös 16" kerekekkel telirakva meg teliülve 100-110-es tempó simán 6 lityi alatt tartottam kivétel nélkül, sőt, ha nem volt megpakolva, 2 személy, ugyanaz a tempó, 5 lityi alatt maradt, és ezt bármikor írásba adom.

A mostani G-ben K&N sport betétet használok, talán itt már van egy picike teljesítmény hatása (hangja tuti), de alapvetően itt is a fogyasztás a mérvadó. Volt is lehetőségem letesztelni, és caca 450Km sportszűrővel ill anélkül, kb ugyanolyan terhelésnél, tempóval és hasonló időben 100 Km-re vetítve kicsit több mint fél litert jelentett minuszban sportszűrővel.

Sokan azt mondják, hogy nem jó a motornak, meg blabla, én úgy vagyok vele, hogy aki kíváncsi, az próbálja ki és döntse el maga. Nekem bejött. Pusztán csak be kell tartani a tisztítást, meg óvatosan olajozni, mert a túl sok árt, a túl kevéssel meg tényleg szippanthat port is.

Link to comment
Megosztás:

Nah... fejlemény:

Beraktuk (egyenlőre csak hátra, mert az volt a nagyon sürgős) a 2.0 diesel caravan 4cm-es ültetőrugóit. Alapállapotban üresen 1,5-2cm-t ültet rajta (gyári farmagassághoz képest), és 2,5cm-el lett magasabban, mint a gyári hátsó rugóival, szóval nem kicsit voltak elfáradva, nem beszélve arról, hogy ketten beültünk, + 1 ember ugrált a horgon és nem érte el a kasznit a kerék, holott ma a gyári rugacsokkal, üres cs.tartóval 2 személyel annyira beért a kerékjárat ív ELSŐ felébe, hogy 25cm hosszan kimarta a gumit :lol: és ezt városban 40Km/h tempónál picike hupszlinál.

Link to comment
Megosztás:

Autok sportkipufogokra van valami jogszabály? Szabad használni, szól érte arendőr, stb?

Elveszti a garit, ha rárakom?

Motorkerékpároknál akár müszaki vizsgára is lehet küldeni a gépkocsit.

A motor karakterisztikáján modosul valami? Mert folytás változtatással az alsó fordulaszám tartományban nyomatékcsökkenés szokott bekövetkezni. Fogyasztást, vagy bármi mást érint?

Ezt néztem, vagy milyet érdemes venni, s mennyi az ára. (persze ha lehet akkor linket is kérnék :lol: )

Link to comment
Megosztás:

Autok sportkipufogokra van valami jogszabály? Szabad használni, szól érte arendőr, stb?

Elveszti a garit, ha rárakom?

Motorkerékpároknál akár müszaki vizsgára is lehet küldeni a gépkocsit.

A motor karakterisztikáján modosul valami? Mert folytás változtatással az alsó fordulaszám tartományban nyomatékcsökkenés szokott bekövetkezni. Fogyasztást, vagy bármi mást érint?

Ezt néztem, vagy milyet érdemes venni, s mennyi az ára. (persze ha lehet akkor linket is kérnék :lol: )

Ha jól tudom azokra is létezik valamiféle műbizi, ha más nem azért hogy igazolja hogy az engedélyezett zajszintet nem haladja meg vele az autó. A garival kapcsolatban nincs információm, a túlöblítés miatti nyomatékvesztés alacsony fordulaton meg akkor szokott bekövetkezni, ha nincs alaposan megtervezve a kipufogórendszer, és gyorsabban távozik belőle a gáz, mint ahogy a szívóoldalon a benzin-levegő keverék érkezik. Ez csak kipufogódobcserénél ritkán szokott előfordulni, inkább csak komplett rendszernél, de komolyabb alakításnál mindenképp figyelni kell a szívó- és kipufogóoldal egyensúlyára, nehogy teljesítményvesztés legyen a vége. Ha ellenkezőleg, túl szűk a rendszer (mondjuk mert maradt gyári, és a szívóoldal meg nagymértékben módosítva lett) az sem jó, mert akkor meg fullad.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Új vagyok ezen a fórumon, segítséget szertnék kérni akárkitől aki segíteni tud.

Egy 2003-as G Astra kombim van, és az a problémám, hogy a kormány bal oldalán a duda kezelő gombjánál kihasadt a burkolat. Amúgy ez a burkolat fedi a légzsákot is. Már beszéltem szakszervízzel, és kormánybőrözéssel foglelkozó céggel is, de nem tudtak segíteni.

Ha valakinek van ötlete kérem segítsen!

Üdv.:szzs70

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Új vagyok ezen a fórumon, segítséget szertnék kérni akárkitől aki segíteni tud.

Egy 2003-as G Astra kombim van, és az a problémám, hogy a kormány bal oldalán a duda kezelő gombjánál kihasadt a burkolat. Amúgy ez a burkolat fedi a légzsákot is. Már beszéltem szakszervízzel, és kormánybőrözéssel foglelkozó céggel is, de nem tudtak segíteni.

Ha valakinek van ötlete kérem segítsen!

Üdv.:szzs70

Pedig a kormánybőrözés lesz a megoldás, amúgy ami veled történt, mondhatni típushiba az Astránál, az enyém is olyan volt, de még az előző tulaj lebőröztette, mondjuk sztem elég randán:

21160640953.JPG

Alternatíva lehet még a kormányközép cseréje, de ez sajna úgy tudom egyben van a légzsákkal, és bontottan 30e, újonnan 300e Ft körüli összeg.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Új vagyok ezen a fórumon, segítséget szertnék kérni akárkitől aki segíteni tud.

Egy 2003-as G Astra kombim van, és az a problémám, hogy a kormány bal oldalán a duda kezelő gombjánál kihasadt a burkolat. Amúgy ez a burkolat fedi a légzsákot is. Már beszéltem szakszervízzel, és kormánybőrözéssel foglelkozó céggel is, de nem tudtak segíteni.

Ha valakinek van ötlete kérem segítsen!

Üdv.:szzs70

Normális bőrös megoldja simán....

Link to comment
Megosztás:

Ha jól tudom azokra is létezik valamiféle műbizi, ha más nem azért hogy igazolja hogy az engedélyezett zajszintet nem haladja meg vele az autó. A garival kapcsolatban nincs információm, a túlöblítés miatti nyomatékvesztés alacsony fordulaton meg akkor szokott bekövetkezni, ha nincs alaposan megtervezve a kipufogórendszer, és gyorsabban távozik belőle a gáz, mint ahogy a szívóoldalon a benzin-levegő keverék érkezik. Ez csak kipufogódobcserénél ritkán szokott előfordulni, inkább csak komplett rendszernél, de komolyabb alakításnál mindenképp figyelni kell a szívó- és kipufogóoldal egyensúlyára, nehogy teljesítményvesztés legyen a vége. Ha ellenkezőleg, túl szűk a rendszer (mondjuk mert maradt gyári, és a szívóoldal meg nagymértékben módosítva lett) az sem jó, mert akkor meg fullad.

És valami konkrét márka, vagy egy link, ami tuti jó?

Amit linkeltem, ahhoz volt műbizonylat.

Link to comment
Megosztás:

És valami konkrét márka, vagy egy link, ami tuti jó?

Amit linkeltem, ahhoz volt műbizonylat.

Kicsit meg vagyok késve a hozzászólással,ha jól láttam az 1 Paragi féle dob,magyar gyártmány.A hangja sztem nem lesz nagy,mert a középső dob élég jól csillapít(legalább is az előző astrán igy volt)pedig azon is egy átmenő dob volt(powerful)Ami a garanciát illeti,nem foglalkoznak vele,legalábbis ott ahol én kérdeztem.

Link to comment
Megosztás:

Tessék, nekem ide került (azért alulra, mert felül pótféklámpa van):

(ugye nem baj hogy nem az Astra van a képen?)

Köszi, tökéletessen megfelel. :lol: Nem baj, hogy nem astra. :D

Ez kivölről ragaszthatós, vagypedig belölről? (sérülékenység miatt kérdem) Meg G-re nem is egyszerő felragasztani, mert az ablaktörlő kikezdheti. :lol:

Opel%20Astra%20G%201.4B.jpg

Sok kérdésem van. :D Alapos vagyok ám. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ez kivölről ragaszthatós, vagypedig belölről? (sérülékenység miatt kérdem) Meg G-re nem is egyszerő felragasztani, mert az ablaktörlő kikezdheti. :lol:

Kívülről ragasztható, de annyira nem sérülékeny, nekem anno Calibrán sem az ablaktörlő, sem a gépi mosó nem bántotta, egyedüli ádáz ellenfél télen a jégkaparó, de azzal meg ki kell kerülni azt a részt ahol a matrica van és kész. Következő kérdés? :lol:

Amúgy Astrán rakhatod felülre is, a pótféklámpa fölé abba a gyárilag sötétített csíkba, és ott még az ablaktörlő sem éri el. (A Coupén nekem is felül van, mondjuk azon nincsen hátsó ablaktörlő)

Link to comment
Megosztás:

Kívülről ragasztható, de annyira nem sérülékeny, nekem anno Calibrán sem az ablaktörlő, sem a gépi mosó nem bántotta, egyedüli ádáz ellenfél télen a jégkaparó, de azzal meg ki kell kerülni azt a részt ahol a matrica van és kész. Következő kérdés? :lol:

Amúgy Astrán rakhatod felülre is, a pótféklámpa fölé abba a gyárilag sötétített csíkba, és ott még az ablaktörlő sem éri el. (A Coupén nekem is felül van, mondjuk azon nincsen hátsó ablaktörlő)

Metált birod? :lol: :lol:

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlet!

Egy ilyen -pontosabban: Opel Astra G 1,4 16V-s 2002-es evj.- kocsihoz szeretnek központi vezerlöegyseget vasarolni.

Lehet "hasznalt", de termeszetesen hibatlan allapotut.

Megaztan erdekelne, h. tudtok-e JAVASOLNI (szak)szervizt

-v. legalabbis olyat, ahol komplett (TECH1vTECH2) diagnosztikat tudnak-

Debrecen(ben) v. környeken?!?

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Olvastátok az Opel Hetek (okt. 1 és november 30 közötti) akcióját?

Pl téli átvizsgálás 990Ft és egy thermokesztyűs jégkaparót, vagy pedig egy szívargyujtós csatlakozású füthető üléspárnát lehet választani ajándékba....

Vajon megéri, vagy csak beetetés, hogy elfogyott? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Olvastátok az Opel Hetek (okt. 1 és november 30 közötti) akcióját?

Pl téli átvizsgálás 990Ft és egy thermokesztyűs jégkaparót, vagy pedig egy szívargyujtós csatlakozású füthető üléspárnát lehet választani ajándékba....

Vajon megéri, vagy csak beetetés, hogy elfogyott? :lol:

Ez minden szalonnál van?

Amúgy megnéztem a mostani Classic árlistát, és tuti felszereltségek vannak most benne az alapárban:

pl: sebességmérő óra! :lol:

Az üléseket és a pedálokat nem említik, azok felárasak? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ez minden szalonnál van?

Amúgy megnéztem a mostani Classic árlistát, és tuti felszereltségek vannak most benne az alapárban:

pl: sebességmérő óra! :lol:

Az üléseket és a pedálokat nem említik, azok felárasak? :lol:

A lapon az van: "Kérjük, látogatásának időpontját legalább egy héttel előre egyeztesse a legközelebbi márkakereskedőjével"

Még a 15-ös felniket is fel szokták tüntetni, röhely. :D :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nézegettem pollenszűrőt a verdához, és érdekes dolgot találtam unixék új weboldalán:

Mann Filter, Behr típus, klímával

hossz: 2625 mm

szélesség: 2355 mm

magasság: 30 mm

Mi a fene ez, valami bányadömper pollenszűrője? :lol:

Ezzel majdnem be is takarhatnám a kocsit.

Lehet, hogy franciaágyba betétnek is jó...?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.