imy Elküldve Október14, 2008 Elküldve Október14, 2008 OCTAVIA 1.4 16v Kellemes csalódás Modell 1.4 16v Szöveges ítélet Jelenleg is ezzel járok.Ezt az autó arra találták ki,hogy megkönnyitse az ember életét,persze vannak komromisszumok pl hátsó lábtér!Ami egyébként nem kicsi,de bekell látni nem is Superb-és!A külső formája fogott meg igazán,ami szerintem elegáns és kevés ráforditással sportossá tehetö.Utazni jo vele hosszú úton is jó vezetni.Az 1.4-es motor a magyar utkon böven elég kátyuk,trafipax midenhol nemigazán száguldozásra alkalmasak.Persze azért az "osztálytársakkal" pl:opel astra G 1.4 elöfordul hogy összecsapok,de hidjék el ált lenyomom őket simán.Szerintem ez moci nem 75 lóerös,legalábbis nem annyinak tünik!Nekem 195/65-ös gumikkal nagyon jól viselkedik a kanyarokban,szerintem a175/80-asokat érdemes ledobálni róla.Ha TDI-m lenne valószinüleg nemadnám el eggyhamar de ez is jól szolgál.Eggyzóval ma is Octáviát vennék!!! Nekem nem ez a tapasztalatom, hogy az 1.4-es octáviák lehagynának :lol: Hát tuti hogy nem hagynának le, akkora kasznihoz minimum 1.6-os motor, 1-4-esel hasonló lehet, mint az Astra az 1.2-esel. :lol:
I_S Elküldve Október14, 2008 Elküldve Október14, 2008 Sziasztok! Le szeretném cserélni a hagyományos légszűrőmet sport betétszűrőre,de egy ismerősöm nem tanácsolja! Szerinte ha a motorba több levegő jut,akkor porból is több fog a motorba kerülni,ezért a motor károsodik! Mire kell figyelni ezeknél a szűrőknél,mik a tapasztalatok ezzel kapcsolatban? ( Az autóm egy 1,4-es g astra 90 le) :lol: Én az előző autómban F astra 1.4 60Le használtam JR sport betétet, természetesen csak nyáron (télen papír) és olajcserével tisztítottam mindíg a gyári tisztítójával (4 év alatt nem fogyott el a tisztító sem meg az olajzó sem :lol: ) Ekkora erőnél igazán nem veszel észre teljesítménybeli változást, de fogyasztásban igen. Én 205-ös 16" kerekekkel telirakva meg teliülve 100-110-es tempó simán 6 lityi alatt tartottam kivétel nélkül, sőt, ha nem volt megpakolva, 2 személy, ugyanaz a tempó, 5 lityi alatt maradt, és ezt bármikor írásba adom. A mostani G-ben K&N sport betétet használok, talán itt már van egy picike teljesítmény hatása (hangja tuti), de alapvetően itt is a fogyasztás a mérvadó. Volt is lehetőségem letesztelni, és caca 450Km sportszűrővel ill anélkül, kb ugyanolyan terhelésnél, tempóval és hasonló időben 100 Km-re vetítve kicsit több mint fél litert jelentett minuszban sportszűrővel. Sokan azt mondják, hogy nem jó a motornak, meg blabla, én úgy vagyok vele, hogy aki kíváncsi, az próbálja ki és döntse el maga. Nekem bejött. Pusztán csak be kell tartani a tisztítást, meg óvatosan olajozni, mert a túl sok árt, a túl kevéssel meg tényleg szippanthat port is.
I_S Elküldve Október15, 2008 Elküldve Október15, 2008 Nah... fejlemény: Beraktuk (egyenlőre csak hátra, mert az volt a nagyon sürgős) a 2.0 diesel caravan 4cm-es ültetőrugóit. Alapállapotban üresen 1,5-2cm-t ültet rajta (gyári farmagassághoz képest), és 2,5cm-el lett magasabban, mint a gyári hátsó rugóival, szóval nem kicsit voltak elfáradva, nem beszélve arról, hogy ketten beültünk, + 1 ember ugrált a horgon és nem érte el a kasznit a kerék, holott ma a gyári rugacsokkal, üres cs.tartóval 2 személyel annyira beért a kerékjárat ív ELSŐ felébe, hogy 25cm hosszan kimarta a gumit :lol: és ezt városban 40Km/h tempónál picike hupszlinál.
imy Elküldve Október15, 2008 Elküldve Október15, 2008 Autok sportkipufogokra van valami jogszabály? Szabad használni, szól érte arendőr, stb? Elveszti a garit, ha rárakom? Motorkerékpároknál akár müszaki vizsgára is lehet küldeni a gépkocsit. A motor karakterisztikáján modosul valami? Mert folytás változtatással az alsó fordulaszám tartományban nyomatékcsökkenés szokott bekövetkezni. Fogyasztást, vagy bármi mást érint? Ezt néztem, vagy milyet érdemes venni, s mennyi az ára. (persze ha lehet akkor linket is kérnék :lol: )
tgabika76 Elküldve Október15, 2008 Elküldve Október15, 2008 Autok sportkipufogokra van valami jogszabály? Szabad használni, szól érte arendőr, stb? Elveszti a garit, ha rárakom? Motorkerékpároknál akár müszaki vizsgára is lehet küldeni a gépkocsit. A motor karakterisztikáján modosul valami? Mert folytás változtatással az alsó fordulaszám tartományban nyomatékcsökkenés szokott bekövetkezni. Fogyasztást, vagy bármi mást érint? Ezt néztem, vagy milyet érdemes venni, s mennyi az ára. (persze ha lehet akkor linket is kérnék :lol: ) Ha jól tudom azokra is létezik valamiféle műbizi, ha más nem azért hogy igazolja hogy az engedélyezett zajszintet nem haladja meg vele az autó. A garival kapcsolatban nincs információm, a túlöblítés miatti nyomatékvesztés alacsony fordulaton meg akkor szokott bekövetkezni, ha nincs alaposan megtervezve a kipufogórendszer, és gyorsabban távozik belőle a gáz, mint ahogy a szívóoldalon a benzin-levegő keverék érkezik. Ez csak kipufogódobcserénél ritkán szokott előfordulni, inkább csak komplett rendszernél, de komolyabb alakításnál mindenképp figyelni kell a szívó- és kipufogóoldal egyensúlyára, nehogy teljesítményvesztés legyen a vége. Ha ellenkezőleg, túl szűk a rendszer (mondjuk mert maradt gyári, és a szívóoldal meg nagymértékben módosítva lett) az sem jó, mert akkor meg fullad.
szzs70 Elküldve Október15, 2008 Elküldve Október15, 2008 Sziasztok! Új vagyok ezen a fórumon, segítséget szertnék kérni akárkitől aki segíteni tud. Egy 2003-as G Astra kombim van, és az a problémám, hogy a kormány bal oldalán a duda kezelő gombjánál kihasadt a burkolat. Amúgy ez a burkolat fedi a légzsákot is. Már beszéltem szakszervízzel, és kormánybőrözéssel foglelkozó céggel is, de nem tudtak segíteni. Ha valakinek van ötlete kérem segítsen! Üdv.:szzs70
tgabika76 Elküldve Október15, 2008 Elküldve Október15, 2008 Sziasztok! Új vagyok ezen a fórumon, segítséget szertnék kérni akárkitől aki segíteni tud. Egy 2003-as G Astra kombim van, és az a problémám, hogy a kormány bal oldalán a duda kezelő gombjánál kihasadt a burkolat. Amúgy ez a burkolat fedi a légzsákot is. Már beszéltem szakszervízzel, és kormánybőrözéssel foglelkozó céggel is, de nem tudtak segíteni. Ha valakinek van ötlete kérem segítsen! Üdv.:szzs70 Pedig a kormánybőrözés lesz a megoldás, amúgy ami veled történt, mondhatni típushiba az Astránál, az enyém is olyan volt, de még az előző tulaj lebőröztette, mondjuk sztem elég randán: Alternatíva lehet még a kormányközép cseréje, de ez sajna úgy tudom egyben van a légzsákkal, és bontottan 30e, újonnan 300e Ft körüli összeg.
ROLÓ Elküldve Október15, 2008 Elküldve Október15, 2008 Sziasztok! Új vagyok ezen a fórumon, segítséget szertnék kérni akárkitől aki segíteni tud. Egy 2003-as G Astra kombim van, és az a problémám, hogy a kormány bal oldalán a duda kezelő gombjánál kihasadt a burkolat. Amúgy ez a burkolat fedi a légzsákot is. Már beszéltem szakszervízzel, és kormánybőrözéssel foglelkozó céggel is, de nem tudtak segíteni. Ha valakinek van ötlete kérem segítsen! Üdv.:szzs70 Normális bőrös megoldja simán....
imy Elküldve Október15, 2008 Elküldve Október15, 2008 Ha jól tudom azokra is létezik valamiféle műbizi, ha más nem azért hogy igazolja hogy az engedélyezett zajszintet nem haladja meg vele az autó. A garival kapcsolatban nincs információm, a túlöblítés miatti nyomatékvesztés alacsony fordulaton meg akkor szokott bekövetkezni, ha nincs alaposan megtervezve a kipufogórendszer, és gyorsabban távozik belőle a gáz, mint ahogy a szívóoldalon a benzin-levegő keverék érkezik. Ez csak kipufogódobcserénél ritkán szokott előfordulni, inkább csak komplett rendszernél, de komolyabb alakításnál mindenképp figyelni kell a szívó- és kipufogóoldal egyensúlyára, nehogy teljesítményvesztés legyen a vége. Ha ellenkezőleg, túl szűk a rendszer (mondjuk mert maradt gyári, és a szívóoldal meg nagymértékben módosítva lett) az sem jó, mert akkor meg fullad. És valami konkrét márka, vagy egy link, ami tuti jó? Amit linkeltem, ahhoz volt műbizonylat.
imy Elküldve Október15, 2008 Elküldve Október15, 2008 Tudom nem ide illik, de megkérdem. Cosmo klubkártyához ami jár szélvédőmatrica, azt a hátsó szélvédőre is fel lehet regasztani? Mert engem zavarna elöl. Esetleg valakinek kép róla?Gondolkodok erősen a klubkártyán. :lol:
mackosajt Elküldve Október15, 2008 Elküldve Október15, 2008 oda ragasztod, ahova gondolod. :lol: Mellesleg nem olyan nagy. :lol:
imy Elküldve Október16, 2008 Elküldve Október16, 2008 oda ragasztod, ahova gondolod. :lol: Mellesleg nem olyan nagy. :lol: Azért 1képet látnék róla. :lol:
tgabika76 Elküldve Október16, 2008 Elküldve Október16, 2008 Azért 1képet látnék róla. :lol: Tessék, nekem ide került (azért alulra, mert felül pótféklámpa van): (ugye nem baj hogy nem az Astra van a képen?)
szzs70 Elküldve Október17, 2008 Elküldve Október17, 2008 Normális bőrös megoldja simán.... Légyszi írjatok címeket ahol találok normális bőröst4 Kösz!
Dom Elküldve Október17, 2008 Elküldve Október17, 2008 És valami konkrét márka, vagy egy link, ami tuti jó? Amit linkeltem, ahhoz volt műbizonylat. Kicsit meg vagyok késve a hozzászólással,ha jól láttam az 1 Paragi féle dob,magyar gyártmány.A hangja sztem nem lesz nagy,mert a középső dob élég jól csillapít(legalább is az előző astrán igy volt)pedig azon is egy átmenő dob volt(powerful)Ami a garanciát illeti,nem foglalkoznak vele,legalábbis ott ahol én kérdeztem.
imy Elküldve Október17, 2008 Elküldve Október17, 2008 Tessék, nekem ide került (azért alulra, mert felül pótféklámpa van): (ugye nem baj hogy nem az Astra van a képen?) Köszi, tökéletessen megfelel. :lol: Nem baj, hogy nem astra. :D Ez kivölről ragaszthatós, vagypedig belölről? (sérülékenység miatt kérdem) Meg G-re nem is egyszerő felragasztani, mert az ablaktörlő kikezdheti. :lol: Sok kérdésem van. :D Alapos vagyok ám. :lol:
tgabika76 Elküldve Október17, 2008 Elküldve Október17, 2008 Ez kivölről ragaszthatós, vagypedig belölről? (sérülékenység miatt kérdem) Meg G-re nem is egyszerő felragasztani, mert az ablaktörlő kikezdheti. :lol: Kívülről ragasztható, de annyira nem sérülékeny, nekem anno Calibrán sem az ablaktörlő, sem a gépi mosó nem bántotta, egyedüli ádáz ellenfél télen a jégkaparó, de azzal meg ki kell kerülni azt a részt ahol a matrica van és kész. Következő kérdés? :lol: Amúgy Astrán rakhatod felülre is, a pótféklámpa fölé abba a gyárilag sötétített csíkba, és ott még az ablaktörlő sem éri el. (A Coupén nekem is felül van, mondjuk azon nincsen hátsó ablaktörlő)
Zachi Elküldve Október18, 2008 Elküldve Október18, 2008 Kívülről ragasztható, de annyira nem sérülékeny, nekem anno Calibrán sem az ablaktörlő, sem a gépi mosó nem bántotta, egyedüli ádáz ellenfél télen a jégkaparó, de azzal meg ki kell kerülni azt a részt ahol a matrica van és kész. Következő kérdés? :lol: Amúgy Astrán rakhatod felülre is, a pótféklámpa fölé abba a gyárilag sötétített csíkba, és ott még az ablaktörlő sem éri el. (A Coupén nekem is felül van, mondjuk azon nincsen hátsó ablaktörlő) Metált birod? :lol: :lol:
ozi Elküldve Október19, 2008 Elküldve Október19, 2008 Üdvözlet! Egy ilyen -pontosabban: Opel Astra G 1,4 16V-s 2002-es evj.- kocsihoz szeretnek központi vezerlöegyseget vasarolni. Lehet "hasznalt", de termeszetesen hibatlan allapotut. Megaztan erdekelne, h. tudtok-e JAVASOLNI (szak)szervizt -v. legalabbis olyat, ahol komplett (TECH1vTECH2) diagnosztikat tudnak- Debrecen(ben) v. környeken?!? Köszi!
ha4nz Elküldve Október20, 2008 Elküldve Október20, 2008 keresd mackosajtot, ő a helyi guru ebben a témában!
patak Elküldve Október20, 2008 Elküldve Október20, 2008 Sziasztok, az lenne a kerdesem, hogy DTI Caravan gyari rugoit be lehet tenni 1.4-es autoba? vagy csak ha az is Caravan, vagy egyaltalan nem. Azt gondolom h van kulonbseg a rugok erossege kozott, de ha fizikailag be lehet tenni, akkor nem lenne gond. Koszi
imy Elküldve Október20, 2008 Elküldve Október20, 2008 Olvastátok az Opel Hetek (okt. 1 és november 30 közötti) akcióját? Pl téli átvizsgálás 990Ft és egy thermokesztyűs jégkaparót, vagy pedig egy szívargyujtós csatlakozású füthető üléspárnát lehet választani ajándékba.... Vajon megéri, vagy csak beetetés, hogy elfogyott? :lol:
Robz Elküldve Október20, 2008 Elküldve Október20, 2008 Olvastátok az Opel Hetek (okt. 1 és november 30 közötti) akcióját? Pl téli átvizsgálás 990Ft és egy thermokesztyűs jégkaparót, vagy pedig egy szívargyujtós csatlakozású füthető üléspárnát lehet választani ajándékba.... Vajon megéri, vagy csak beetetés, hogy elfogyott? :lol: Ez minden szalonnál van? Amúgy megnéztem a mostani Classic árlistát, és tuti felszereltségek vannak most benne az alapárban: pl: sebességmérő óra! :lol: Az üléseket és a pedálokat nem említik, azok felárasak? :lol:
imy Elküldve Október20, 2008 Elküldve Október20, 2008 Ez minden szalonnál van? Amúgy megnéztem a mostani Classic árlistát, és tuti felszereltségek vannak most benne az alapárban: pl: sebességmérő óra! :lol: Az üléseket és a pedálokat nem említik, azok felárasak? :lol: A lapon az van: "Kérjük, látogatásának időpontját legalább egy héttel előre egyeztesse a legközelebbi márkakereskedőjével" Még a 15-ös felniket is fel szokták tüntetni, röhely. :D :lol:
Robz Elküldve Október20, 2008 Elküldve Október20, 2008 Nézegettem pollenszűrőt a verdához, és érdekes dolgot találtam unixék új weboldalán: Mann Filter, Behr típus, klímával hossz: 2625 mm szélesség: 2355 mm magasság: 30 mm Mi a fene ez, valami bányadömper pollenszűrője? :lol: Ezzel majdnem be is takarhatnám a kocsit. Lehet, hogy franciaágyba betétnek is jó...?
Recommended Posts