Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
akkor csak egy példa: Ha a coupe gyári rugóját, ami -2cm-es a sima G-hez képest aláteszem a sima 5a G-nek, akkor a súlykülönbség miatt nagy valószínűséggel semmivel nem leszek lejjebb, sőt...

Nagyából jól gondolom?

A rugó kérdésre bármelyik ilyet áruló tuning cég weboldala választ adhat, mivel ott kiírják, hogy melyik típushoz, típusokhoz van. Ennyi, nem több.

Elküldve
A rugó kérdésre bármelyik ilyet áruló tuning cég weboldala választ adhat, mivel ott kiírják, hogy melyik típushoz, típusokhoz van. Ennyi, nem több.

Igen ám, de van, ahol külön veszik: coupe/cabrio/limo, caravan, 3/5a, és van ilyen is: coupe/cabrio/limo/caravan, 3/5a, meg ilyet is találtam: coupe/cabrio/limo, caravan. Ezen kívül van, ahol ennyi és nem több, van ahol normálisan lekövetik a motort ergó súlyt is, figyelembe véve még a klíma meglétét vagy hiányát, sőt, az évjáratok eltérését is. Szóval ahogy látom ez elég pudingpróba.

Elküldve

Akkor annyiban módosítanám NeedForSpeed megállapítását, hogy nem a boltot kell megkérdezni (a forgalmazók a jelek szerint nincsenek épp a helyzet magaslatán), hanem a gyártót, például meg kell nézni hogy mi van írva a dobozra. Remélhetőleg ők nagyobb gondossággal járnak el és csak tudják hogy mit mihez gyártanak.

Elküldve

Kérdés:

Adott egy 1.8 5a autó. ha én ebbe beteszek egy körben 40mm-es caravan ültetőrugacsot, ami 1.7 ill 2.0 diesel caravanhoz van, kb mennyit ülhet elől ill hátul?

Elől ahogy saccolom olyan 25-30kg-al nehezebb a diesel, hátul meg mivel caravan, így olyan 40 kg a többlet az 5 ajtóssal szemben. Az lenne a cél, hogy hátul viszonylag jó erős rugók legyenek, de üljön max 10-20mm-t, elől viszont max 30mm ültetés jöhet szóba.

Ki mit gondol? Lenne nagyon jó árban lehetőségem ilyenekre, de nem tom mit tegyek, viszont a hátsó rugóim katasztrofálisan gyengék.

Elküldve
Kérdés:

Adott egy 1.8 5a autó. ha én ebbe beteszek egy körben 40mm-es caravan ültetőrugacsot, ami 1.7 ill 2.0 diesel caravanhoz van, kb mennyit ülhet elől ill hátul?

Elől ahogy saccolom olyan 25-30kg-al nehezebb a diesel, hátul meg mivel caravan, így olyan 40 kg a többlet az 5 ajtóssal szemben. Az lenne a cél, hogy hátul viszonylag jó erős rugók legyenek, de üljön max 10-20mm-t, elől viszont max 30mm ültetés jöhet szóba.

Ki mit gondol? Lenne nagyon jó árban lehetőségem ilyenekre, de nem tom mit tegyek, viszont a hátsó rugóim katasztrofálisan gyengék.

Vedd meg, tedd bele , nézd meg, döntsd el. Max. kiveszed és eladod.

Elküldve
Sziasztok!

A segítségeteket kérném: 3 hónapja vettem egy G Astrát újonnan és szövetszőnyeget kaptam hozzá alapban. (de ugye kapható méretarányos gumiszőnyeg is)

Az lenne a kérdésem, hogy véleményetek szerint melyik a jobb: a szövet vagy a gumi?

Ezt is azt is hallottam már, pl: - a szövet jobb, mert jobban szellőzik, a gumiszőnyeg alá vizes időben befolyik a víz és penészedhet, rohadhat, stb...

Mi az igazság? Ti melyiket ajánljátok?

Köszi előre is! :lol:

Van gyári méretpontos gumiszőnyeg,csak nagyon húzós az ára(kb 20000)

Elküldve

Mind a kettő láncos, de az XEL csak 75 lovas, míg az XEP 90. Opel-Infos.de szerint amúgy a Z14XEL egy speckó motor amit kizárólag az osztrák piacra szántak eredetileg.

Elküldve
Mind a kettő láncos, de az XEL csak 75 lovas, míg az XEP 90. Opel-Infos.de szerint amúgy a Z14XEL egy speckó motor amit kizárólag az osztrák piacra szántak eredetileg.

?

Akkor a H-ban van 75 lovas motor ha jól értem?

Elküldve

Sziasztok!

Le szeretném cserélni a hagyományos légszűrőmet sport betétszűrőre,de egy ismerősöm nem tanácsolja!

Szerinte ha a motorba több levegő jut,akkor porból is több fog a motorba kerülni,ezért a motor károsodik!

Mire kell figyelni ezeknél a szűrőknél,mik a tapasztalatok ezzel kapcsolatban?

( Az autóm egy 1,4-es g astra 90 le) :lol:

Elküldve
?

Akkor a H-ban van 75 lovas motor ha jól értem?

Mind a kettőt szerelték Astra H-ba, de a 75 lovast csak és kizárólag az osztrák piacra szánt H Astrákba, míg a 90 lóerős változatokat a H Astra mellett G-be (Classic), Comboba, Corsa C-be, Merivába és Tigra TT-be is. Legalábbis a fenti forrás szerint.

Elküldve
Sziasztok!

Le szeretném cserélni a hagyományos légszűrőmet sport betétszűrőre,de egy ismerősöm nem tanácsolja!

Szerinte ha a motorba több levegő jut,akkor porból is több fog a motorba kerülni,ezért a motor károsodik!

Mire kell figyelni ezeknél a szűrőknél,mik a tapasztalatok ezzel kapcsolatban?

( Az autóm egy 1,4-es g astra 90 le) :lol:

Én ugyan nem használtam még a g-ben de amúgy a tapasztalataim alapján nem tesz jót neki hosszú távon. Biztos hogy érzel valami plusszt de ha igazán sokra vágysz akkor cserélj autót nagyobb motorúra vagy chiptuning ill. hasonlók. Én azt állítom hogy az autót azért tervezték ilyenre hogy jól és megbízhatóan működjön hosszú távon. Ezek alapján nem éri meg azt a pénzt amit ráköltenél a szűrőre. Inkább akkor kipuff csere(remust ajánlom!)

Elküldve
Én ugyan nem használtam még a g-ben de amúgy a tapasztalataim alapján nem tesz jót neki hosszú távon. Biztos hogy érzel valami plusszt de ha igazán sokra vágysz akkor cserélj autót nagyobb motorúra vagy chiptuning ill. hasonlók. Én azt állítom hogy az autót azért tervezték ilyenre hogy jól és megbízhatóan működjön hosszú távon. Ezek alapján nem éri meg azt a pénzt amit ráköltenél a szűrőre. Inkább akkor kipuff csere(remust ajánlom!)

Egyébként meg ha kiszámolod a szűrőtisztítás csak annyiban van, mint egy gyári papírszűrő, a tévhitekkel ellentétben nem gadzaságos.

Persze nem muszáj megvenni a tisztítószettet, meg visszaolajozni sem kell, hagy menjen tönkre gyorsan a motor.

Elküldve
Mind a kettőt szerelték Astra H-ba, de a 75 lovast csak és kizárólag az osztrák piacra szánt H Astrákba, míg a 90 lóerős változatokat a H Astra mellett G-be (Classic), Comboba, Corsa C-be, Merivába és Tigra TT-be is. Legalábbis a fenti forrás szerint.

Izmos lehet 75 pacival a H :lol:

Elküldve
Izmos lehet 75 pacival a H :lol:

Még a 90Le is néha kevés a "könyitett" CC2-nek, akkor a G még lomháb lehet nagyobb súllyal. És ha az ember még légkondit is bekapcsolja, meg 5 személy csomagokkal. :lol:

Elküldve
Még a 90Le is néha kevés a "könyitett" CC2-nek, akkor a G még lomháb lehet nagyobb súllyal. És ha az ember még légkondit is bekapcsolja, meg 5 személy csomagokkal. :lol:

Mármint a H lehet lomhább, nem?

Az enyém is 90 pacis, de nekem elég. Legalább nem készül sok kép a trafis bácsiknál.

Alföldön nekem elég, mondjuk voltam nemrég Pécs környékén, illetve a Mátrában, na ott már néha kevés volt.

Elküldve

Az "elegendő teljesítmény" mértéke mindig attól függ hogy mire használod az autót. Jelen pillanatban itt városon belül boldogan elevezek 45 délceg paripával is, de autópályára nem merészkednék vele, és nem szívesen ültetnék bele kettőnél több utast sem.

Elküldve
Mármint a H lehet lomhább, nem?

Az enyém is 90 pacis, de nekem elég. Legalább nem készül sok kép a trafis bácsiknál.

Alföldön nekem elég, mondjuk voltam nemrég Pécs környékén, illetve a Mátrában, na ott már néha kevés volt.

Itt Zalában is vannak dombok, azért észreveszi rendessen, nem ártana még pár Le, vagy egy kis nyomaték.

Amikor olyan emelkedőn megyek, aminek 4-ben megyek neki 60-al, és a végén már 2-ben megy fel a tetejére....

A motorom 72Le volt 169Kg száraztömeggel, ez meg 90Le 1060kg-al. :lol:

Elküldve
Itt Zalában is vannak dombok, azért észreveszi rendessen, nem ártana még pár Le, vagy egy kis nyomaték.

Amikor olyan emelkedőn megyek, aminek 4-ben megyek neki 60-al, és a végén már 2-ben megy fel a tetejére....

A motorom 72Le volt 169Kg száraztömeggel, ez meg 90Le 1060kg-al. :lol:

Csatlakozom. Zalaegerszeg melletti dombon lakom (Ebergeny), s az 1.6 oda bosegesen kell, meg szerintem a H nehezebb is.

OFF: az en mocim 210kg/85 le :lol:

Elküldve

Ezért jó az Alföld :lol:

Meg a fogyi is egész jó itt.

Mostanában6.5-el eljárok. A múltkor nem akartam elhinni: 5.81-re jött ki. Kb 220 km 18 indítás. Mondjuk ovatosan nyomtam neki, max 110 :lol:

Elküldve

OCTAVIA 1.4 16v

Kellemes csalódás

Modell

1.4 16v

Szöveges ítélet

Jelenleg is ezzel járok.Ezt az autó arra találták ki,hogy megkönnyitse az ember életét,persze vannak komromisszumok pl hátsó lábtér!Ami egyébként nem kicsi,de bekell látni nem is Superb-és!A külső formája fogott meg igazán,ami szerintem elegáns és kevés ráforditással sportossá tehetö.Utazni jo vele hosszú úton is jó vezetni.Az 1.4-es motor a magyar utkon böven elég kátyuk,trafipax midenhol nemigazán száguldozásra alkalmasak.Persze azért az "osztálytársakkal" pl:opel astra G 1.4 elöfordul hogy összecsapok,de hidjék el ált lenyomom őket simán.Szerintem ez moci nem 75 lóerös,legalábbis nem annyinak tünik!Nekem 195/65-ös gumikkal nagyon jól viselkedik a kanyarokban,szerintem a175/80-asokat érdemes ledobálni róla.Ha TDI-m lenne valószinüleg nemadnám el eggyhamar de ez is jól szolgál.Eggyzóval ma is Octáviát vennék!!!

Nekem nem ez a tapasztalatom, hogy az 1.4-es octáviák lehagynának :lol:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.