Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

Kicsit off a dolog, de megkérdezem, hátha tudja valaki, hogy B Vectrába megközelítőleg mennyiért szerelik bele a gyári bontott napfénytetőt?

Szerintem a gyári bontottat elfelejtheted, vagy csak úgy vedd meg, hogy veszed a tetőt is és azt átvágatod. Nézd majd meg, a gyári tetőablakoknál saját vízelvezető csatorna van az A oszlopba, hogy a többi speckó nyalánkságról ne is beszéljek.

Én kb egy éve rakattam be utólag tetőablakot. Közvetlen a gyártótól, ők építették be, és így mindenre (beázástól kezdve, szerkezetre stb.) kaptam garit, kivéve az üvegre, ami végülis érthető. Folyamatosan kinn áll esőben, sárban, hóban, télben de egy csepp víz nem került még az utastérbe.

Ők azok: http://www.sunroof.hu/

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy problémám a géppel (Astra G Z16XEP).

Az utóbbi időben észrevettem, hogy egy-egy gyorsításkor egy pillanatra megtorpan. Nem volt komoly, szinte alig lehetett észrevenni. Ma egy lámpánál aztán megtorpant elég tisztességesen, de még akkor összeszedte magát. Utána egy vasúti átjáróban haladtam át, éppen kinyomtam a kupplungot hogy váltok vissza, és a motor leállt..... szerencsére volt annyi lendületem, hogy túlgurultam a síneken, és félre tudtam állni. 3-szor próbáltam újraindítani, nem sikerült. Telefon, kb. 20 perc múlva sárga angyal kijött, elsőre elindult neki. Hiba kiolvasás: Főtengelyjeladó

Próbaút: ment szépen, ezután a hiba törlésre került.

Utána szépen hazajöttem vele. Hétfőn természetesen megy szervízbe, mert hosszabb út áll előtte, és nem szeretném, ha gond lenne.

Amit igazán kérdezni akartam: Volt-e már valakinek ilyen baja a főtengelyjeladóval, és ha igen, mennyibe fájt a csere?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Idén májusban vásároltam egy 2.0 dti g astrát. Az autóval minden rendben, semmi problémám nincsen vele, csak egy dologra nem tudtam rájönni. :lol: Hogyan lehet lekapcsolni a belső világítást? :lol:

Húzd magad felé azt a kapcsolót, amivel bekapcsolod a lámpákat. :lol:

Kézikönyvben egyébként benne van. Az meg minden G Astrához jár.

Link to comment
Megosztás:

Húzd magad felé azt a kapcsolót, amivel bekapcsolod a lámpákat. :lol:

Kézikönyvben egyébként benne van. Az meg minden G Astrához jár.

Úgy felkapcsolni lehet!

Lekapcsolni nem lehet nyitott ajtónál, ezt már korábban kitárgyaltuk. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ja. Nyitott ajtóról nem volt szó. Egyébként le lehet, ha lenyomva tartod az A oszlopnál azt a kis kapcsolót. :lol:

De akkoris hiába húznád ki a kapcvsolót. :lol:

Ha nyomva tartod, akkor -1 kéz, és akkor nem tudsz valami távol menni a kocsitol, neadj isten valamit csinálni a kocsiban. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Valaki felhomályosítana, hogy a G astra 3/5a illetve a coupe/cabrio/caravan hátsó rugói megegyeznek, vagy eltérnek?

Vagy csak a gátlók térnek el, a rugók cserélhetők, csak nyilván nem egy a súly, ergo egy caravan alatt egy 3ajtós rugó sokkal többet ültet, és fordítva?

Link to comment
Megosztás:

Valaki felhomályosítana, hogy a G astra 3/5a illetve a coupe/cabrio/caravan hátsó rugói megegyeznek, vagy eltérnek?

Vagy csak a gátlók térnek el, a rugók cserélhetők, csak nyilván nem egy a súly, ergo egy caravan alatt egy 3ajtós rugó sokkal többet ültet, és fordítva?

Ha logikussan nézzük, és mindegyik autónak más a súllya, de ugyanolyan kemény a rúgózása, akkor más rúgó, és más lengéscsillapító kell bele. Rugó összenyomást csillapítja, a gátló meg ellentétes üzemódben dolgozik nagyobb erővel, hogy ne lengjen be az egész kocsi...

Ha van igazság nem egyezik meg.

Link to comment
Megosztás:

Sztem sem.

A Coupénak amúgy a hátsó futóműve teljesen megegyezik a sima G Astráéval, leszámítva hogy gyárilag 2 centivel lejjebb van engedve. Éppen ezért ültetőrugókat a súly miatt karosszériaváltozatokhoz és motorvariációkhoz is szoktak párosítani. Hiába pl. Caravan mindkettő, az 1.4-ben nem ugyanaz a rugó van, mint az 1.8-ban. Persze attól még cserélgetheted a rugókat ezen tényező figyelmen kívül hagyásával is (mert egyébként a kialakításuk egyforma, tehát belemegy a másik helyére, csak esetleg az "erőssége" illetve a hossza más), csak nem annyit fog ültetni amennyit szeretnél.

Link to comment
Megosztás:

Sztem sem.

A Coupénak amúgy a hátsó futóműve teljesen megegyezik a sima G Astráéval, leszámítva hogy gyárilag 2 centivel lejjebb van engedve. Éppen ezért ültetőrugókat a súly miatt karosszériaváltozatokhoz és motorvariációkhoz is szoktak párosítani. Hiába pl. Caravan mindkettő, az 1.4-ben nem ugyanaz a rugó van, mint az 1.8-ban. Persze attól még cserélgetheted a rugókat ezen tényező figyelmen kívül hagyásával is (mert egyébként a kialakításuk egyforma, tehát belemegy a másik helyére, csak esetleg az "erőssége" illetve a hossza más), csak nem annyit fog ültetni amennyit szeretnél.

Nah.. hát ezt valahogy így képzeltem el én is.

Köszönöm a helpet.

Link to comment
Megosztás:

Sztem sem.

A Coupénak amúgy a hátsó futóműve teljesen megegyezik a sima G Astráéval, leszámítva hogy gyárilag 2 centivel lejjebb van engedve. Éppen ezért ültetőrugókat a súly miatt karosszériaváltozatokhoz és motorvariációkhoz is szoktak párosítani. Hiába pl. Caravan mindkettő, az 1.4-ben nem ugyanaz a rugó van, mint az 1.8-ban. Persze attól még cserélgetheted a rugókat ezen tényező figyelmen kívül hagyásával is (mert egyébként a kialakításuk egyforma, tehát belemegy a másik helyére, csak esetleg az "erőssége" illetve a hossza más), csak nem annyit fog ültetni amennyit szeretnél.

Épp az erőségre gondoltam, más más lehet karoszériánként a más súlyból adódoan. Pl a Classic 5a jóval könyebb mint a 2004 elötiek, tehát ott is lehet eltérés elvileg. :lol:

Link to comment
Megosztás:

akkor csak egy példa: Ha a coupe gyári rugóját, ami -2cm-es a sima G-hez képest aláteszem a sima 5a G-nek, akkor a súlykülönbség miatt nagy valószínűséggel semmivel nem leszek lejjebb, sőt...

Nagyából jól gondolom?

Elvben igen, csak fogalmam sincs hogy a Coupé attól ül gyárilag 2 centit mert:

1., gyengébb rugó van benne mint az ötajtósban

2., ugyanolyan erős rugó van benne, csak a Coupé nehezebb

3., esetleg még erősebb is a rugó mint az ötajtósé, viszont rövidebb.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A segítségeteket kérném: 3 hónapja vettem egy G Astrát újonnan és szövetszőnyeget kaptam hozzá alapban. (de ugye kapható méretarányos gumiszőnyeg is)

Az lenne a kérdésem, hogy véleményetek szerint melyik a jobb: a szövet vagy a gumi?

Ezt is azt is hallottam már, pl: - a szövet jobb, mert jobban szellőzik, a gumiszőnyeg alá vizes időben befolyik a víz és penészedhet, rohadhat, stb...

Mi az igazság? Ti melyiket ajánljátok?

Köszi előre is! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Mi az igazság? Ti melyiket ajánljátok?

Szerintem exkluzívabb a szövet, bennem kellemesebb, otthonosabb érzést kelt, mint a gumi. Takarítása szerintem ma már nem nehezebb mint a gumiszőnyegé, persze ha földút mellett laknék, ahol állandóan áll a sár, akkor lehet, hogy lecserélném gumira, de egyébként mitől is állna a kocsiban a víz? Ami esőt beviszel a lábaddal nem sok, télen meg verd le a havat róla.

Szóval én a szövet mellett vagyok.

Link to comment
Megosztás:

Hi,

én vettem egy olcsó szövet szőnyeget és ha tudom hogy esni fog, sáros helyre megyek, akkor rápakolom a gyári szövetre aztán kész, de télen mindenképpen a gumis-hótálcás megoldást használom.

:lol:

Vettél mellé időjóst is vagy csak a vizelet? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.