Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Kicsit off a dolog, de megkérdezem, hátha tudja valaki, hogy B Vectrába megközelítőleg mennyiért szerelik bele a gyári bontott napfénytetőt?

Szerintem a gyári bontottat elfelejtheted, vagy csak úgy vedd meg, hogy veszed a tetőt is és azt átvágatod. Nézd majd meg, a gyári tetőablakoknál saját vízelvezető csatorna van az A oszlopba, hogy a többi speckó nyalánkságról ne is beszéljek.

Én kb egy éve rakattam be utólag tetőablakot. Közvetlen a gyártótól, ők építették be, és így mindenre (beázástól kezdve, szerkezetre stb.) kaptam garit, kivéve az üvegre, ami végülis érthető. Folyamatosan kinn áll esőben, sárban, hóban, télben de egy csepp víz nem került még az utastérbe.

Ők azok: http://www.sunroof.hu/

Elküldve
Nem hinném hogy valaki komolyan gondolta volna Ha4nz írását, ha mégis én ott szeretnék lenni biztonságos helyen, ahol ezt kipróbálja.

Én sem gondoltam komolyan de a smilet nem rakta ki a gép.

Valóban senki ne próbálja ezt ki!!!

Elküldve

Sziasztok!

Lenne egy problémám a géppel (Astra G Z16XEP).

Az utóbbi időben észrevettem, hogy egy-egy gyorsításkor egy pillanatra megtorpan. Nem volt komoly, szinte alig lehetett észrevenni. Ma egy lámpánál aztán megtorpant elég tisztességesen, de még akkor összeszedte magát. Utána egy vasúti átjáróban haladtam át, éppen kinyomtam a kupplungot hogy váltok vissza, és a motor leállt..... szerencsére volt annyi lendületem, hogy túlgurultam a síneken, és félre tudtam állni. 3-szor próbáltam újraindítani, nem sikerült. Telefon, kb. 20 perc múlva sárga angyal kijött, elsőre elindult neki. Hiba kiolvasás: Főtengelyjeladó

Próbaút: ment szépen, ezután a hiba törlésre került.

Utána szépen hazajöttem vele. Hétfőn természetesen megy szervízbe, mert hosszabb út áll előtte, és nem szeretném, ha gond lenne.

Amit igazán kérdezni akartam: Volt-e már valakinek ilyen baja a főtengelyjeladóval, és ha igen, mennyibe fájt a csere?

Elküldve

Sziasztok!

Idén májusban vásároltam egy 2.0 dti g astrát. Az autóval minden rendben, semmi problémám nincsen vele, csak egy dologra nem tudtam rájönni. :lol: Hogyan lehet lekapcsolni a belső világítást? :lol:

Elküldve
Sziasztok!

Idén májusban vásároltam egy 2.0 dti g astrát. Az autóval minden rendben, semmi problémám nincsen vele, csak egy dologra nem tudtam rájönni. :lol: Hogyan lehet lekapcsolni a belső világítást? :lol:

Húzd magad felé azt a kapcsolót, amivel bekapcsolod a lámpákat. :lol:

Kézikönyvben egyébként benne van. Az meg minden G Astrához jár.

Elküldve
Húzd magad felé azt a kapcsolót, amivel bekapcsolod a lámpákat. :lol:

Kézikönyvben egyébként benne van. Az meg minden G Astrához jár.

Úgy felkapcsolni lehet!

Lekapcsolni nem lehet nyitott ajtónál, ezt már korábban kitárgyaltuk. :lol:

Elküldve
Úgy felkapcsolni lehet!

Lekapcsolni nem lehet nyitott ajtónál, ezt már korábban kitárgyaltuk. :lol:

Ja. Nyitott ajtóról nem volt szó. Egyébként le lehet, ha lenyomva tartod az A oszlopnál azt a kis kapcsolót. :lol:

Elküldve
Ja. Nyitott ajtóról nem volt szó. Egyébként le lehet, ha lenyomva tartod az A oszlopnál azt a kis kapcsolót. :lol:

De akkoris hiába húznád ki a kapcvsolót. :lol:

Ha nyomva tartod, akkor -1 kéz, és akkor nem tudsz valami távol menni a kocsitol, neadj isten valamit csinálni a kocsiban. :lol:

Elküldve
De akkoris hiába húznád ki a kapcvsolót. :lol:

Ha nyomva tartod, akkor -1 kéz, és akkor nem tudsz valami távol menni a kocsitol, neadj isten valamit csinálni a kocsiban. :lol:

Persze, de ez nem volt kritérium. :lol:

Elküldve

Valaki felhomályosítana, hogy a G astra 3/5a illetve a coupe/cabrio/caravan hátsó rugói megegyeznek, vagy eltérnek?

Vagy csak a gátlók térnek el, a rugók cserélhetők, csak nyilván nem egy a súly, ergo egy caravan alatt egy 3ajtós rugó sokkal többet ültet, és fordítva?

Elküldve
Valaki felhomályosítana, hogy a G astra 3/5a illetve a coupe/cabrio/caravan hátsó rugói megegyeznek, vagy eltérnek?

Vagy csak a gátlók térnek el, a rugók cserélhetők, csak nyilván nem egy a súly, ergo egy caravan alatt egy 3ajtós rugó sokkal többet ültet, és fordítva?

Ha logikussan nézzük, és mindegyik autónak más a súllya, de ugyanolyan kemény a rúgózása, akkor más rúgó, és más lengéscsillapító kell bele. Rugó összenyomást csillapítja, a gátló meg ellentétes üzemódben dolgozik nagyobb erővel, hogy ne lengjen be az egész kocsi...

Ha van igazság nem egyezik meg.

Elküldve

Sztem sem.

A Coupénak amúgy a hátsó futóműve teljesen megegyezik a sima G Astráéval, leszámítva hogy gyárilag 2 centivel lejjebb van engedve. Éppen ezért ültetőrugókat a súly miatt karosszériaváltozatokhoz és motorvariációkhoz is szoktak párosítani. Hiába pl. Caravan mindkettő, az 1.4-ben nem ugyanaz a rugó van, mint az 1.8-ban. Persze attól még cserélgetheted a rugókat ezen tényező figyelmen kívül hagyásával is (mert egyébként a kialakításuk egyforma, tehát belemegy a másik helyére, csak esetleg az "erőssége" illetve a hossza más), csak nem annyit fog ültetni amennyit szeretnél.

Elküldve
Sztem sem.

A Coupénak amúgy a hátsó futóműve teljesen megegyezik a sima G Astráéval, leszámítva hogy gyárilag 2 centivel lejjebb van engedve. Éppen ezért ültetőrugókat a súly miatt karosszériaváltozatokhoz és motorvariációkhoz is szoktak párosítani. Hiába pl. Caravan mindkettő, az 1.4-ben nem ugyanaz a rugó van, mint az 1.8-ban. Persze attól még cserélgetheted a rugókat ezen tényező figyelmen kívül hagyásával is (mert egyébként a kialakításuk egyforma, tehát belemegy a másik helyére, csak esetleg az "erőssége" illetve a hossza más), csak nem annyit fog ültetni amennyit szeretnél.

Nah.. hát ezt valahogy így képzeltem el én is.

Köszönöm a helpet.

Elküldve

akkor csak egy példa: Ha a coupe gyári rugóját, ami -2cm-es a sima G-hez képest aláteszem a sima 5a G-nek, akkor a súlykülönbség miatt nagy valószínűséggel semmivel nem leszek lejjebb, sőt...

Nagyából jól gondolom?

Elküldve
Sztem sem.

A Coupénak amúgy a hátsó futóműve teljesen megegyezik a sima G Astráéval, leszámítva hogy gyárilag 2 centivel lejjebb van engedve. Éppen ezért ültetőrugókat a súly miatt karosszériaváltozatokhoz és motorvariációkhoz is szoktak párosítani. Hiába pl. Caravan mindkettő, az 1.4-ben nem ugyanaz a rugó van, mint az 1.8-ban. Persze attól még cserélgetheted a rugókat ezen tényező figyelmen kívül hagyásával is (mert egyébként a kialakításuk egyforma, tehát belemegy a másik helyére, csak esetleg az "erőssége" illetve a hossza más), csak nem annyit fog ültetni amennyit szeretnél.

Épp az erőségre gondoltam, más más lehet karoszériánként a más súlyból adódoan. Pl a Classic 5a jóval könyebb mint a 2004 elötiek, tehát ott is lehet eltérés elvileg. :lol:

Elküldve
akkor csak egy példa: Ha a coupe gyári rugóját, ami -2cm-es a sima G-hez képest aláteszem a sima 5a G-nek, akkor a súlykülönbség miatt nagy valószínűséggel semmivel nem leszek lejjebb, sőt...

Nagyából jól gondolom?

Elvben igen, csak fogalmam sincs hogy a Coupé attól ül gyárilag 2 centit mert:

1., gyengébb rugó van benne mint az ötajtósban

2., ugyanolyan erős rugó van benne, csak a Coupé nehezebb

3., esetleg még erősebb is a rugó mint az ötajtósé, viszont rövidebb.

Elküldve

Sziasztok!

A segítségeteket kérném: 3 hónapja vettem egy G Astrát újonnan és szövetszőnyeget kaptam hozzá alapban. (de ugye kapható méretarányos gumiszőnyeg is)

Az lenne a kérdésem, hogy véleményetek szerint melyik a jobb: a szövet vagy a gumi?

Ezt is azt is hallottam már, pl: - a szövet jobb, mert jobban szellőzik, a gumiszőnyeg alá vizes időben befolyik a víz és penészedhet, rohadhat, stb...

Mi az igazság? Ti melyiket ajánljátok?

Köszi előre is! :lol:

Elküldve
Mi az igazság? Ti melyiket ajánljátok?

Szerintem exkluzívabb a szövet, bennem kellemesebb, otthonosabb érzést kelt, mint a gumi. Takarítása szerintem ma már nem nehezebb mint a gumiszőnyegé, persze ha földút mellett laknék, ahol állandóan áll a sár, akkor lehet, hogy lecserélném gumira, de egyébként mitől is állna a kocsiban a víz? Ami esőt beviszel a lábaddal nem sok, télen meg verd le a havat róla.

Szóval én a szövet mellett vagyok.

Elküldve

Egyébként nem tudom kinek hogy, de nekem a gyári szövetszőnyeg alja gumírozott.

Télen meg részemről egyértelműen hótálca.

Elküldve

Hi,

én vettem egy olcsó szövet szőnyeget és ha tudom hogy esni fog, sáros helyre megyek, akkor rápakolom a gyári szövetre aztán kész, de télen mindenképpen a gumis-hótálcás megoldást használom.

:lol:

Elküldve
Hi,

én vettem egy olcsó szövet szőnyeget és ha tudom hogy esni fog, sáros helyre megyek, akkor rápakolom a gyári szövetre aztán kész, de télen mindenképpen a gumis-hótálcás megoldást használom.

:lol:

Vettél mellé időjóst is vagy csak a vizelet? :lol:

Elküldve
Vettél mellé időjóst is vagy csak a vizelet? :lol:

Minilétrát békával.... az lóg a visszapillantón :lol:

Ha hátralát jó idő lesz, ha a békát látja esni fog :lol:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.