Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

Sziasztok!

Nekem is Z14XEP kódú motorom van, éngem is érdekel a tempomat. Nyár elején 3 márkakképviseletet kerestem meg az utólagos beszerelés ügyében. Az egyik szerint nem lehet és kész; a másik szerint se, viszont ajánlott egy univerzális kütyüt sok 100k-ért. Végül kecskeméti Opelnél személyesen is voltam, korrekt árajánlatot kaptam: br.40k (kuplungpedál kapcsoló + tempomatos kar + beszerelés,bekötés felprogramozás ; gyári alkatrészek és garancia). Tapasztalat nincs, mivel azóta se vittem el a kocsit...

Lehet utólag twinportba is tempomatot rakni, lásd Tomka 1.6 twinportja (bár lehet neki gyári, de akkor is lehet utólag). Endykának írj privit, ő a "tempomat kapcsolat" itt a fórumon... Enyémben is utólagos, nekem nem twinport, de így is teljesen be kellett kábelezni.

Link to comment
Megosztás:

Lehet utólag twinportba is tempomatot rakni, lásd Tomka 1.6 twinportja (bár lehet neki gyári, de akkor is lehet utólag). Endykának írj privit, ő a "tempomat kapcsolat" itt a fórumon... Enyémben is utólagos, nekem nem twinport, de így is teljesen be kellett kábelezni.

Köszi, azt mindenki egyértelműen mondta, hogy 1.6-tól felfele mindenbe bele lehet rakni, csak az 1.4-el vacakolnak. Meghallják, hogy 1.4 és menekülnek.

Link to comment
Megosztás:

Persze. Elvileg a hideg levegőnek nagyobb az oxigéntartalma, nem véletlenül használják a turbós autóknál az intercoolert, illetve ugyanezért csinál hülyeséget az aki úgy szereli be a direktszűrőt, hogy az a motortérből szívja a meleg levegőt. Mondjuk nem tudom hogy ilyen 10-15°C-os hőmérsékletkülönbségnek érezhető hatása van-e, de 40-50°C-nak már biztos.

Link to comment
Megosztás:

Totalcar-on olvastam egy Fábia 1.4 100Le:

Az eddigi 40.000 km alatt semmilyen említésre méltó meghibásodása nem volt. Vegyesen használom Bp.-en és vidéken és a tankolási nyilv.tartásom szerint 6,59 l/100km az átlagfogyasztás. A negatív rekord 5,25 l (!) volt 4 személlyel, országúton 90-110 közötti tempóval. Az 1,4-es 100 Le-s motor elég jól mozgatja a vasat, 2 feln?tt, 2 kisgyerek+ full csomival is simán bírja a 180-as utazósebességet, a vége szerintem simán 200 felett van.

Nem tudom MO-on hol lehet 180-as utazóval járni?

Ja meg ilyen tempóknál 6.5 L? <_<

Link to comment
Megosztás:

Totalcar-on olvastam egy Fábia 1.4 100Le:

Az eddigi 40.000 km alatt semmilyen említésre méltó meghibásodása nem volt. Vegyesen használom Bp.-en és vidéken és a tankolási nyilv.tartásom szerint 6,59 l/100km az átlagfogyasztás. A negatív rekord 5,25 l (!) volt 4 személlyel, országúton 90-110 közötti tempóval. Az 1,4-es 100 Le-s motor elég jól mozgatja a vasat, 2 feln?tt, 2 kisgyerek+ full csomival is simán bírja a 180-as utazósebességet, a vége szerintem simán 200 felett van.

Nem tudom MO-on hol lehet 180-as utazóval járni?

Ja meg ilyen tempóknál 6.5 L? <_<

Hát igen, elég sok kamu van közöttük, ezért én nem is nagyon szeretem olvasgatni. Egy kissé zavaros a szóhasználat, az utazósebessége a fabianak akkor sem 180, ha annyival utazunk vele..... Az utazósebessége gondolom annak is 130 körül lehet.

Link to comment
Megosztás:

Persze. Elvileg a hideg levegőnek nagyobb az oxigéntartalma, nem véletlenül használják a turbós autóknál az intercoolert, illetve ugyanezért csinál hülyeséget az aki úgy szereli be a direktszűrőt, hogy az a motortérből szívja a meleg levegőt. Mondjuk nem tudom hogy ilyen 10-15°C-os hőmérsékletkülönbségnek érezhető hatása van-e, de 40-50°C-nak már biztos.

ne már <_< a levegő oxigén tartalma nem változik ~21%...a fajlagos térfogata az változhat vagy én nem értek hozzá :huh:

Én inkább arra tippelnék hogy annál a mocinál vmi nem stimm...konkrétan a mocinak mért beszívott levegő hőmérséklet mérésével van vmi gond...szerintem..

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! 1.4 Twinport (Z14XEP), 2005 évjárat, 150 ezer km-nél mi tartozik a kötelezően elvégzett műveletek közé? Elkerülhető az, hogy szakszervízbe vigyem?

nézd meg a szervízkönyvében, abban benne van, évre illetve kilóméterre leírva (nyilván nálad a km az esedékes), hogy mit kell cserélni. Gondolom ilyen futásteljesítménynél azért már van egy-két nem triviálisan cserélhető dolog, de nagyrészét biztosan el lehet végezni otthon is.

Link to comment
Megosztás:

ne már <_< a levegő oxigén tartalma nem változik ~21%...a fajlagos térfogata az változhat vagy én nem értek hozzá :huh:

Én inkább arra tippelnék hogy annál a mocinál vmi nem stimm...konkrétan a mocinak mért beszívott levegő hőmérséklet mérésével van vmi gond...szerintem..

Az oxigéntartalma valóban annak is kb 21%. De egy térfogategységnyi 10 C-s levegőben több az égéshez szükséges oxigén, mint ugyanakkora térfogategységnyi 60C-s levegőben. A meleg levegő ugyanis "ritkább", vagy ha úgy tetszik a hideg "sűrűbb", rondán mondva. Ezért van szükség intercoolerre, vagyis jól mondja a kolléga:))

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

VAn egy 7 éves opel astra caraván comfortunk. 1598 köbcentis, 16 szelepes. Használtan vettük 77500 km-rel tavaly nyár elején. 88500 km van benne jelenleg.

Nagyobb utakra megyünk vele, mert Nyírbátorban dolgozunk és a család Debrecenben, ill. Kabán lakik. Tehát 50-100 km-t megyünk vele, egy hónapban kb. 4-600 km-t.

Az egyik kérdésem az olajcserével van kapcsolatban:

Az opel szervízben Castrol 10w-40-est töltöttek bele. Azóta is ezt használom. Rokonok mondták, hogy ők Aral 0-ás olajat használnak. Nekik bejött, de nem ilyen opel típusuk van. Azt is hallottam, hogy van akinek bejön az Aral, van akinek nem. Nem tudom, hogy érdemes-e kipróbálnom?

A másik kérdésem az, hogy érdemes-e 0-ás, vagy 5w-s olajra költeni. Hideg nem nagyon van felénk...

Valahol olvastam egy pacákot, aki elmondta, hogy Németországban kellett dolgoznia, és az ottani üzemanyagot használva alig fogyasztott az autója olajat (de benzint is kevesebbet). Nyílván az utak és az üzemanyag minősége miatt. Kinek mi erről a véleménye?

Az én autóm 1000 km-en 0.6-0.7 liter olajat használ el. Mit javasoltok? Milyet tegyek bele? Csökkenthető az olajfogysztás más típussal?

Olajcsere nem volt a nyáron, de most tettem bele 11ezer km-t. Kibírja tavaszig, vagy feltétlenóül engedjem le az olajat?

Köszönöm a segítségeteket!

Üdv:

Feri

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

VAn egy 7 éves opel astra caraván comfortunk. 1598 köbcentis, 16 szelepes. Használtan vettük 77500 km-rel tavaly nyár elején. 88500 km van benne jelenleg.

Nagyobb utakra megyünk vele, mert Nyírbátorban dolgozunk és a család Debrecenben, ill. Kabán lakik. Tehát 50-100 km-t megyünk vele, egy hónapban kb. 4-600 km-t.

Az egyik kérdésem az olajcserével van kapcsolatban:

Az opel szervízben Castrol 10w-40-est töltöttek bele. Azóta is ezt használom. Rokonok mondták, hogy ők Aral 0-ás olajat használnak. Nekik bejött, de nem ilyen opel típusuk van. Azt is hallottam, hogy van akinek bejön az Aral, van akinek nem. Nem tudom, hogy érdemes-e kipróbálnom?

A másik kérdésem az, hogy érdemes-e 0-ás, vagy 5w-s olajra költeni. Hideg nem nagyon van felénk...

Valahol olvastam egy pacákot, aki elmondta, hogy Németországban kellett dolgoznia, és az ottani üzemanyagot használva alig fogyasztott az autója olajat (de benzint is kevesebbet). Nyílván az utak és az üzemanyag minősége miatt. Kinek mi erről a véleménye?

Az én autóm 1000 km-en 0.6-0.7 liter olajat használ el. Mit javasoltok? Milyet tegyek bele? Csökkenthető az olajfogysztás más típussal?

Olajcsere nem volt a nyáron, de most tettem bele 11ezer km-t. Kibírja tavaszig, vagy feltétlenóül engedjem le az olajat?

Köszönöm a segítségeteket!

Üdv:

Feri

Ha 10W-s olajjal ennyit eszik, akkor ahígabb, 0W-s, vagy 5W-s olajjal az olajfogyasztásod több lessz....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

VAn egy 7 éves opel astra caraván comfortunk. 1598 köbcentis, 16 szelepes. Használtan vettük 77500 km-rel tavaly nyár elején. 88500 km van benne jelenleg.

Nagyobb utakra megyünk vele, mert Nyírbátorban dolgozunk és a család Debrecenben, ill. Kabán lakik. Tehát 50-100 km-t megyünk vele, egy hónapban kb. 4-600 km-t.

Az egyik kérdésem az olajcserével van kapcsolatban:

Az opel szervízben Castrol 10w-40-est töltöttek bele. Azóta is ezt használom. Rokonok mondták, hogy ők Aral 0-ás olajat használnak. Nekik bejött, de nem ilyen opel típusuk van. Azt is hallottam, hogy van akinek bejön az Aral, van akinek nem. Nem tudom, hogy érdemes-e kipróbálnom?

A másik kérdésem az, hogy érdemes-e 0-ás, vagy 5w-s olajra költeni. Hideg nem nagyon van felénk...

Valahol olvastam egy pacákot, aki elmondta, hogy Németországban kellett dolgoznia, és az ottani üzemanyagot használva alig fogyasztott az autója olajat (de benzint is kevesebbet). Nyílván az utak és az üzemanyag minősége miatt. Kinek mi erről a véleménye?

Az én autóm 1000 km-en 0.6-0.7 liter olajat használ el. Mit javasoltok? Milyet tegyek bele? Csökkenthető az olajfogysztás más típussal?

Olajcsere nem volt a nyáron, de most tettem bele 11ezer km-t. Kibírja tavaszig, vagy feltétlenóül engedjem le az olajat?

Köszönöm a segítségeteket!

Szia!

Én sem javaslom a 0W-s olajokat már neked, viszont elvinném szerlőhöz a gépet, ha ez enyém 1000Km-sn 7 decit enne. Az már azért sok, mégha ezek a mocik hajlamosak is az ilyenre.

Esetleg, a következő olajcserénél egy próba erejéig megjátszanám a helyedben a Valvoline MaxLife 10W-40-et, hallottam róla kedvező tapasztalatokat.

Link to comment
Megosztás:

ÜDVÖZLÖK MINDEN TISZTELT FÓRUMOZÓT !

Jó ideje olvasom a fórumot, tényleg sok hasznos dolgot tudtam meg Tőletek az Astráról, amiért köszönet.

Amiért most én is kérdezni szeretnék(ha nem veszitek zokon, hogy egyből az első hozzászólásomban teszem), a következő: hat év és 34000 km után lecseréltem 1.2-es Astra G-met egy 1.4-es Classic II-re.

Az új gépben még nincs 800 km, de sikerült elkapnom egy méretes kavicsot, a szélvédő 30 cm-es bánatára. Mi a véleményetek CASCO-ra hol cseréltessem ki? Márkaszervizben 24 órára ott kell hagyni (amit nem szeretnék), vagy egy üveges céggel (reklám szerint 3 óra) ? Ilyen független üveges cég is dolgozik gyári üveggel ill. márkaszerviz szintű gyári technológiával? Én pl. a neten az ABC Üveg honlapját néztem. Esetleg van valakinek tapasztalata, vagy tudtok ajánlani egy megbízható céget?

A tanácsokat, segítséget előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

ÜDVÖZLÖK MINDEN TISZTELT FÓRUMOZÓT !

Jó ideje olvasom a fórumot, tényleg sok hasznos dolgot tudtam meg Tőletek az Astráról, amiért köszönet.

Amiért most én is kérdezni szeretnék(ha nem veszitek zokon, hogy egyből az első hozzászólásomban teszem), a következő: hat év és 34000 km után lecseréltem 1.2-es Astra G-met egy 1.4-es Classic II-re.

Az új gépben még nincs 800 km, de sikerült elkapnom egy méretes kavicsot, a szélvédő 30 cm-es bánatára. Mi a véleményetek CASCO-ra hol cseréltessem ki? Márkaszervizben 24 órára ott kell hagyni (amit nem szeretnék), vagy egy üveges céggel (reklám szerint 3 óra) ? Ilyen független üveges cég is dolgozik gyári üveggel ill. márkaszerviz szintű gyári technológiával? Én pl. a neten az ABC Üveg honlapját néztem. Esetleg van valakinek tapasztalata, vagy tudtok ajánlani egy megbízható céget?

A tanácsokat, segítséget előre is köszönöm!

Üdv neked is.Én a márkaszervízt választanám,főleg hogy ilyen új a verdád.

Link to comment
Megosztás:

ÜDVÖZLÖK MINDEN TISZTELT FÓRUMOZÓT !

Jó ideje olvasom a fórumot, tényleg sok hasznos dolgot tudtam meg Tőletek az Astráról, amiért köszönet.

Amiért most én is kérdezni szeretnék(ha nem veszitek zokon, hogy egyből az első hozzászólásomban teszem), a következő: hat év és 34000 km után lecseréltem 1.2-es Astra G-met egy 1.4-es Classic II-re.

Az új gépben még nincs 800 km, de sikerült elkapnom egy méretes kavicsot, a szélvédő 30 cm-es bánatára. Mi a véleményetek CASCO-ra hol cseréltessem ki? Márkaszervizben 24 órára ott kell hagyni (amit nem szeretnék), vagy egy üveges céggel (reklám szerint 3 óra) ? Ilyen független üveges cég is dolgozik gyári üveggel ill. márkaszerviz szintű gyári technológiával? Én pl. a neten az ABC Üveg honlapját néztem. Esetleg van valakinek tapasztalata, vagy tudtok ajánlani egy megbízható céget?

A tanácsokat, segítséget előre is köszönöm!

én a márkaszervizt javaslom.

merthogy:

3 óra alatt nem szárad meg tisztességesen a ragasztó, de 24 óra alatt igen, mi is így vállaljuk, vagyis nemigaz, mert mi 6 órás ragasztót használunk, mi úgy is elszoktuk, hogy fél 8 ra odahozod, és fél 5 kor viszed el.

a márkaszerviz gyári üveget rak be, az üveges cég utángyártottat, aminek az a hátránya, hogy utána már csak utángyártottat fizet a casco, és a gyári üveg nem reped könnyen minta gagyi, illetve hibátlan, nem torzit meg ilyenek. a nagypapámnak volt az autójában u.gy. üveg , és az botrány volt... pont szem elött torzitott, volt benne egy fénytörés.

illetve mivel csak 10 vagy 20% ot kell kifizetned, így mért ne fizettetnéd a cascoval a drága üvegetr?

nekem a coupéhoz 8.000 ft-ba került a gyári üveg. anyit megér. 80.000 ft ot nem <_<

Link to comment
Megosztás:

szerintem is maradj a 10w-nél,

márkát nem tudok mert új az autóm és max 3000km-rel lesz az 1 éves szerviz ahol gyári opel olaj megy majd bele.

ekkora használatnál mindek nekedúj autó??? simán ablakon kidobott pénz...

nem akartalak megszólni, csak nem értem...

hozzám is jár egy néni a 2001 es corsa C vel amibe 4.300 km van... és minden évben jön revizióra... fele ennyibe került volna neki a taxi erre a km mennyiségre.

Link to comment
Megosztás:

ÜDVÖZLÖK MINDEN TISZTELT FÓRUMOZÓT !

Jó ideje olvasom a fórumot, tényleg sok hasznos dolgot tudtam meg Tőletek az Astráról, amiért köszönet.

Amiért most én is kérdezni szeretnék(ha nem veszitek zokon, hogy egyből az első hozzászólásomban teszem), a következő: hat év és 34000 km után lecseréltem 1.2-es Astra G-met egy 1.4-es Classic II-re.

Az új gépben még nincs 800 km, de sikerült elkapnom egy méretes kavicsot, a szélvédő 30 cm-es bánatára. Mi a véleményetek CASCO-ra hol cseréltessem ki? Márkaszervizben 24 órára ott kell hagyni (amit nem szeretnék), vagy egy üveges céggel (reklám szerint 3 óra) ? Ilyen független üveges cég is dolgozik gyári üveggel ill. márkaszerviz szintű gyári technológiával? Én pl. a neten az ABC Üveg honlapját néztem. Esetleg van valakinek tapasztalata, vagy tudtok ajánlani egy megbízható céget?

A tanácsokat, segítséget előre is köszönöm!

Uhuhuval értek egyet, az ablkabeépítésnél ki KELL várni a ragasztó teljes száradását, ha nem teszed, ha szerencséd van és el nem is mozdul, de pont hazafele jön ki eléd valaki, akkor csúnya vége lehet. Ezeknél a légzsák előszeretettel töri ki a szélvédőt, namost amekkora ütést akkor kap az üveg... Egyébként én sem találkoztam olyan céggel, aki GM üveget rakott volna be.

Azt egyébként nem tudom, hogy a gyári GM és a Pilkington (ami ugye annyira beszállító, hogy rá is van írva minden üvegre) között a GM feliraton kívül milyen eltérés lehet.

Link to comment
Megosztás:

Arra gondoltam, hogy kicsit feldobnám a kocsim külsejét némi szines csíkkal. Érthető okokból viszont nem szívesen nyúlnék a lakkozáshoz, festéshez, így arra gondoltam, hogy a taxikon, unixos, ilferros autókon látható matricászós céggel viteleztetném ki. Kérdésem, hogy szerintetek érdemes-e, ízlésesen megoldható-e ez így. Ha igen, akkor kit tudtok ajánlani. Ahogy elnéztem a piac elég szűk, leginkább csak üvegfóliázósok vannak.

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok !

Nagyon szépen köszönöm a szélvédőcserével kapcsolatos tanácsokat mindenkinek, akkor márkaszerviz.

Uhuhunak: A régi astrám viva felszer. volt (totál fapad). Ha abba rakattam volna bele a mostani opti csomagban lévő dolgokat közelítettem volna az autócsere árát és akkor is 6 éves 1.2 motorral szerelt maradt volna. Amúgy nem volt vele soha semmi gond a 6 év alatt, olaj és szűrőcseréken kívül 2 db fényszóró izzót cseréltem benne. Ezért lett az új is astra.

Mégegyszer köszi!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.