Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

valamelyik nap volt nálunk egy taxi astra Z14XEP vel 210.000 km es revizion :D

semmi baja...

asszem nem szériahibásak ezek a motorok :D

Nemrég arról cikkeztünk itt a fórumon, hogy a motorok 100000 km -re vannak "kalibrálva", mondván úgy is letelik a garancia, addig bírja ki, aztán vehet az ügyfél új autót.

Többen is állították itt közülünk, hogy nem érdeke az autógyáraknak tartós gépeket építeni....

Hogy is van akkor az a 210 e km???? Vagy akkor ez számít selejtnek??? :D :)

Link to comment
Megosztás:

Nemrég arról cikkeztünk itt a fórumon, hogy a motorok 100000 km -re vannak "kalibrálva", mondván úgy is letelik a garancia, addig bírja ki, aztán vehet az ügyfél új autót.

Többen is állították itt közülünk, hogy nem érdeke az autógyáraknak tartós gépeket építeni....

Hogy is van akkor az a 210 e km???? Vagy akkor ez számít selejtnek??? :D :)

Szerintem nem arról volt szó, hogy ennyire kalibrálják a motort.

Arról volt szó, ha valaki nem tartja karban rendesen a motort, akkor nem sokkal fog tovább élni.

És ebbe beletartozik a 30e km-es olajcsere intervallum is :D

Mondjuk egy taxi más tészta, ott nem sokszor hül ki az olaj a motorban :D

Ott lehet használni az olajat tovább is gixer nélkül, mint egy általános felhasználásban :P

Link to comment
Megosztás:

meg furcsa lenne, ha a mocit 100 ezer km-re kalibrálnák, mert ha jol tudom, akkor a vezérműszíjnak 150 ezer km a csere intervalluma.

'99-es 1,4 16V X14XE Astránkban van most kb 190.000 km és még semmi komolyabb baja nem volt.

Esetleg nincs valakinek egy olyan felesleges kulcsa, amivel az ablaktekerőt lehet leszedni?

Link to comment
Megosztás:

Mindegyik vezérműszíjat 60ezernél illik cserélni, a vezetőkkel, feszítőkkel, vízpumpával egyetemben.

Attól függetlenül hogy mi áll a szervízkönyvben :) A többi km csak saját anyagi felelősségre... azaz a

szervíznek nem kötelessége fizetni a motorgenerált, ha szakad a szíj, hiába mutogatod neki a

szervízfüzetet, hogy márpedig te betartottad... :D

Link to comment
Megosztás:

nembiztos.

én is 2,5 éves autónál cseréltettem gariba.

fontos, hogy tárgyalásalapnak legyen a kezedben a vezetett szervizkönyv...

ez gyártási hiba, ha egy tökös munkafelvevő intézi , akkor nagy esélyed van arra, hogy ingyé vagy legalább költségmegosztással legyen megcsinálva...

Link to comment
Megosztás:

nembiztos.

én is 2,5 éves autónál cseréltettem gariba.

fontos, hogy tárgyalásalapnak legyen a kezedben a vezetett szervizkönyv...

ez gyártási hiba, ha egy tökös munkafelvevő intézi , akkor nagy esélyed van arra, hogy ingyé vagy legalább költségmegosztással legyen megcsinálva...

2 évig gari

aztán ha megvesz még egy évet akkor garis

egyébként nem....

Link to comment
Megosztás:

2 évig gari

aztán ha megvesz még egy évet akkor garis

egyébként nem....

... de a szavatosság még mindig vonatkozik rá! Ez annyit tesz, hogy adott terméktől, rendeltetésszerű használat mellett a gyártó szavatolja, hogy a termék rendeltetésenek megfelelően működik. Azaz egy autótól elvárható, hogy 30.000 km-t fődarab meghibásodása nélkül üzemeljen, és ehez az autó életkorának - persze józan határok között - semmi köze.

Mielőtt valaki belevágna ilyesmibe, jobb ha kikéri vmi jogban jártas emberke tanácsát! E kettő együtt igen komoly pénzt tarthat vissza a zsebünkben.

Ja! Érdemes autós szaklapokban (pl.: a2, AM) visszakeresni Dr. Kovács Kázmér tanácsait.

Link to comment
Megosztás:

2 évig gari

aztán ha megvesz még egy évet akkor garis

egyébként nem....

vannak dolgok, amiklet bevállalnak...

ma cseréltem egy vezérmüláncot egy jövő hónapban 4 éves Astra H ban... ezt is bevállalták.

ráadásul még a szervizkönyve is üres volt, mert a pali maga cserélte az olajat...

ennyi.

Link to comment
Megosztás:

vannak dolgok, amiklet bevállalnak...

ma cseréltem egy vezérmüláncot egy jövő hónapban 4 éves Astra H ban... ezt is bevállalták.

ráadásul még a szervizkönyve is üres volt, mert a pali maga cserélte az olajat...

ennyi.

nekem meg egy garanciális időn belüli hibát nem bírnak megcsinálni, azt mondják, hogy jó az ugy ahogy van, de most a GM is tud a dologról, igy már más a hozzáálásuk, most megnézik, hogy az új autón is rossz-e vagysem. :)

Link to comment
Megosztás:

...

Esetleg nincs valakinek egy olyan felesleges kulcsa, amivel az ablaktekerőt lehet leszedni?

??? Szerintem, ha ugyanarra gondolunk, akkor egy rongy elég hozzá. Valamelyik topikban rtomi le is írta, hogyan kell csinálni, ennél egyszerűbben nem megy.

Vagy az általam használt módszer a hosszú, lapos csavarhúzóval... de az már óvatos, mert karcolhat avatatlan kézben...

A fentiek az omegagyűrű lepattintására valók, utána csak le kell húzni a tekerőt. Mindenképpen figyelj, hová pattan a kis piszok, mert gyakori probléma, hogy sose lesz már meg....

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.