Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

valamelyik nap volt nálunk egy taxi astra Z14XEP vel 210.000 km es revizion :)

semmi baja...

asszem nem szériahibásak ezek a motorok :D

Elküldve
valamelyik nap volt nálunk egy taxi astra Z14XEP vel 210.000 km es revizion :D

semmi baja...

asszem nem szériahibásak ezek a motorok :D

Nemrég arról cikkeztünk itt a fórumon, hogy a motorok 100000 km -re vannak "kalibrálva", mondván úgy is letelik a garancia, addig bírja ki, aztán vehet az ügyfél új autót.

Többen is állították itt közülünk, hogy nem érdeke az autógyáraknak tartós gépeket építeni....

Hogy is van akkor az a 210 e km???? Vagy akkor ez számít selejtnek??? :D :)

Elküldve
Nemrég arról cikkeztünk itt a fórumon, hogy a motorok 100000 km -re vannak "kalibrálva", mondván úgy is letelik a garancia, addig bírja ki, aztán vehet az ügyfél új autót.

Többen is állították itt közülünk, hogy nem érdeke az autógyáraknak tartós gépeket építeni....

Hogy is van akkor az a 210 e km???? Vagy akkor ez számít selejtnek??? :D :)

Szerintem nem arról volt szó, hogy ennyire kalibrálják a motort.

Arról volt szó, ha valaki nem tartja karban rendesen a motort, akkor nem sokkal fog tovább élni.

És ebbe beletartozik a 30e km-es olajcsere intervallum is :D

Mondjuk egy taxi más tészta, ott nem sokszor hül ki az olaj a motorban :D

Ott lehet használni az olajat tovább is gixer nélkül, mint egy általános felhasználásban :P

Elküldve

meg furcsa lenne, ha a mocit 100 ezer km-re kalibrálnák, mert ha jol tudom, akkor a vezérműszíjnak 150 ezer km a csere intervalluma.

'99-es 1,4 16V X14XE Astránkban van most kb 190.000 km és még semmi komolyabb baja nem volt.

Esetleg nincs valakinek egy olyan felesleges kulcsa, amivel az ablaktekerőt lehet leszedni?

Elküldve
meg furcsa lenne, ha a mocit 100 ezer km-re kalibrálnák, mert ha jol tudom, akkor a vezérműszíjnak 150 ezer km a csere intervalluma.

gondolom láncra gondoltál, mert a szíjjat nem árt, ha 80-nál cseréled.. :)

Elküldve
gondolom láncra gondoltál, mert a szíjjat nem árt, ha 80-nál cseréled.. :)

Inkább 60.000km-enként illik....Vagy 60 vagy az újabbaknál 90.000km a csereperiódusa ha jól emlékszem....

Elküldve

A láncnak ezek szerint 150 ezer a csereintervalluma (Z14XEP)? Rámijesztettek, hogy lánccserénél majdnem több a munkadíj mint maga az anyag, mert nagyon időigényes művelet... Ez igaz? (csak azért, mert 140 ezernél tartok, tehát akkor lassan aktuális lesz a csere)

Elküldve

Mindegyik vezérműszíjat 60ezernél illik cserélni, a vezetőkkel, feszítőkkel, vízpumpával egyetemben.

Attól függetlenül hogy mi áll a szervízkönyvben :) A többi km csak saját anyagi felelősségre... azaz a

szervíznek nem kötelessége fizetni a motorgenerált, ha szakad a szíj, hiába mutogatod neki a

szervízfüzetet, hogy márpedig te betartottad... :D

Elküldve
Emberek! Úgy látom nagy az érdeklődés a hétvégi kirándulással kapcsolatban. Rastalossal 2-en sztem esélyes, hogy kinézünk Tahitótfalu irányába Boldi fele vasárnap... Aki akar, csatlakozhat.

Szóval vasárnap aki akar jönni, hívjon előtte és megdumáljuk mikor és hol fussunk össze: 70/382-1093.

Elküldve

ez szép...

mi is csináltunk nemrég egy Combót, az 30.000 ig birta, és kiderült hogy ugyanez a csapágycsésze nem volt rendesen lehuzva, túl könnyen lazult a csavar...

Elküldve
Akkor te most sajna nem tudsz jönni... Sajna sejthető volt a kompresszióesésből is, hogy vmi komolyabb probléma lesz... :) Sajnálom. Már nem garis az autó, ugye? Vagy ilyenkor van szavatosság?

nemis kérdeztem utána

úgyis rámverik a balhét...

Elküldve

nembiztos.

én is 2,5 éves autónál cseréltettem gariba.

fontos, hogy tárgyalásalapnak legyen a kezedben a vezetett szervizkönyv...

ez gyártási hiba, ha egy tökös munkafelvevő intézi , akkor nagy esélyed van arra, hogy ingyé vagy legalább költségmegosztással legyen megcsinálva...

Elküldve
nembiztos.

én is 2,5 éves autónál cseréltettem gariba.

fontos, hogy tárgyalásalapnak legyen a kezedben a vezetett szervizkönyv...

ez gyártási hiba, ha egy tökös munkafelvevő intézi , akkor nagy esélyed van arra, hogy ingyé vagy legalább költségmegosztással legyen megcsinálva...

2 évig gari

aztán ha megvesz még egy évet akkor garis

egyébként nem....

Elküldve
2 évig gari

aztán ha megvesz még egy évet akkor garis

egyébként nem....

... de a szavatosság még mindig vonatkozik rá! Ez annyit tesz, hogy adott terméktől, rendeltetésszerű használat mellett a gyártó szavatolja, hogy a termék rendeltetésenek megfelelően működik. Azaz egy autótól elvárható, hogy 30.000 km-t fődarab meghibásodása nélkül üzemeljen, és ehez az autó életkorának - persze józan határok között - semmi köze.

Mielőtt valaki belevágna ilyesmibe, jobb ha kikéri vmi jogban jártas emberke tanácsát! E kettő együtt igen komoly pénzt tarthat vissza a zsebünkben.

Ja! Érdemes autós szaklapokban (pl.: a2, AM) visszakeresni Dr. Kovács Kázmér tanácsait.

Elküldve
2 évig gari

aztán ha megvesz még egy évet akkor garis

egyébként nem....

vannak dolgok, amiklet bevállalnak...

ma cseréltem egy vezérmüláncot egy jövő hónapban 4 éves Astra H ban... ezt is bevállalták.

ráadásul még a szervizkönyve is üres volt, mert a pali maga cserélte az olajat...

ennyi.

Elküldve
vannak dolgok, amiklet bevállalnak...

ma cseréltem egy vezérmüláncot egy jövő hónapban 4 éves Astra H ban... ezt is bevállalták.

ráadásul még a szervizkönyve is üres volt, mert a pali maga cserélte az olajat...

ennyi.

nekem meg egy garanciális időn belüli hibát nem bírnak megcsinálni, azt mondják, hogy jó az ugy ahogy van, de most a GM is tud a dologról, igy már más a hozzáálásuk, most megnézik, hogy az új autón is rossz-e vagysem. :)

Elküldve

Sziasztok.

Eladó Astra G-hez 5 ajtósra való gyárilag sötétitett N-Joy hátsó lámpa és K&N gyári helyre való betét sportlégszürő. Irányárak: 24.000 ft és 9900 ft. Tatabánya

Érd: gyurgyo@freemail.hu

Elküldve
...

Esetleg nincs valakinek egy olyan felesleges kulcsa, amivel az ablaktekerőt lehet leszedni?

??? Szerintem, ha ugyanarra gondolunk, akkor egy rongy elég hozzá. Valamelyik topikban rtomi le is írta, hogyan kell csinálni, ennél egyszerűbben nem megy.

Vagy az általam használt módszer a hosszú, lapos csavarhúzóval... de az már óvatos, mert karcolhat avatatlan kézben...

A fentiek az omegagyűrű lepattintására valók, utána csak le kell húzni a tekerőt. Mindenképpen figyelj, hová pattan a kis piszok, mert gyakori probléma, hogy sose lesz már meg....

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.